Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


enquete of vragenlijst

<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 01 Dec 2018 20:30

enquete of vragenlijst

Hallo allemaal,

Wie o wie kan mij helpen met het structureren van deze vragen.
Het is om een enquête af te nemen bij mijn collega's. Er zijn reeds al interviews uitgevoerd en uitgewerkt maar voor de opleiding was het nog van belang om enquête af te nemen.

Het gaat om de volgende vragen:
Doel: Achterhalen welke knelpunten de hulpverleners ervaren mbt signaleringsplannen
Wat is je functie?
Heb je HBO of MBO diploma?
Hoe lang ben je al werkzaam binnen de organisatie?
Ben je bekend met verslavingsproblematiek?
Ben je bekend met afkickverschijnselen?
Is er tijdens de detox van cliënten afwijkend gedrag waarneembaar?
Hebben cliënten tijdens hun detox opname last van spanningen?
Ben je bekend met het gebruik van signaleringsplannen binnen de afdeling crisis-detox?
Vult de cliënt signaleringsplan alleen in?
Vul je de signaleringsplannen samen met de cliënten in?
Betrek je bij het invullen van signaleringsplan naastbetrokkenen?
Heb je als verpleegkundige tijd om signaleringsplannen in te vullen met de cliënt?
Is de cliënt op de hoogte van doel van signaleringsplan?
Wordt het signaleringsplan actief toegepast binnen crisis detox door je collega’s?
Heb je weleens signaleringsplan moeten toepassen?
Gebruik je signaleringsplan wanneer cliënt om rustgevende medicatie komt vragen?
Zijn de signaleringsplannen makkelijk binnen handbereik om ze te gebruiken?
Vind je dat signaleringsplan binnen tijdsbestek van 72 uur af moet zijn?
Vind je dat het gebruik van signaleringsplannen beter kan of effectiever kan?
Vind je het huidige signaleringsplan format duidelijk?
Is het huidige signaleringsplan synchroon met signaleringsplan in het EPD?
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 01 Dec 2018 21:58

Re: enquete of vragenlijst

Maar Lina, dit is dus jouw huiswerk voor een studie? Wat is precies je hulpvraag daarin en is dat niet iets om te overleggen met een begeleider, docent of medestudent? Het lijkt me niet heel leerzaam wanneer anderen jouw vragenlijst vorm gaan geven.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Dec 2018 22:04

Re: enquete of vragenlijst

Nou, inderdaad. Jij stelt heel vaak dit soort vragen, valt mij op. Krijg je geen begeleiding van je docenten of stage?
<<

Anoniem282

Bericht 01 Dec 2018 22:44

Re: enquete of vragenlijst

Maar met 22 posts kun je toch helemaal niet zo vaak iets hebben gepost, of zijn (bijna) al die posts besteed aan hulp inroepen? Dit is pas de eerste keer dat ik Lina iets zie posten, dus vandaar mijn vraag. :)

Ik vind dit iig geen duidelijke/goede enquête. Ik lees echter dat je nog lerende bent en daarom ga ik niet nader in op waarom ik dit niet zo zou voorleggen aan respondenten.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Dec 2018 22:49

Re: enquete of vragenlijst

Guattari schreef:Maar met 22 posts kun je toch helemaal niet zo vaak iets hebben gepost, of zijn (bijna) al die posts besteed aan hulp inroepen? Dit is pas de eerste keer dat ik Lina iets zie posten, dus vandaar mijn vraag. :)



Als je op haar profielnaam klikt, kun je haar posts en daarvan gaat een groot deel over dit type hulpvragen.
<<

Anoniem282

Bericht 01 Dec 2018 23:16

Re: enquete of vragenlijst

Caulfield schreef:
Guattari schreef:Maar met 22 posts kun je toch helemaal niet zo vaak iets hebben gepost, of zijn (bijna) al die posts besteed aan hulp inroepen? Dit is pas de eerste keer dat ik Lina iets zie posten, dus vandaar mijn vraag. :)



Als je op haar profielnaam klikt, kun je haar posts en daarvan gaat een groot deel over dit type hulpvragen.


Ah ok, thanks. Die moeite had ik niet genomen.

Edit: ik zie nu dat ik in het verleden al eens op Lina heb gereageerd. Had alleen niet de link gelegd dat het om dezelfde forummer ging.
<<

Anoniem282

Bericht 04 Dec 2018 16:54

Re: enquete of vragenlijst

Kun je iets met de antwoorden, Lina? :)
<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 05 Dec 2018 11:44

Re: enquete of vragenlijst

Skyler schreef:Maar Lina, dit is dus jouw huiswerk voor een studie? Wat is precies je hulpvraag daarin en is dat niet iets om te overleggen met een begeleider, docent of medestudent? Het lijkt me niet heel leerzaam wanneer anderen jouw vragenlijst vorm gaan geven.


Beste,

Bedankt dat je reageert. Mee eens dat een ander niet mijn enquete lijst vorm gaat geven. Maar helpen mag toch wel?
<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 05 Dec 2018 11:49

Re: enquete of vragenlijst

Caulfield schreef:Nou, inderdaad. Jij stelt heel vaak dit soort vragen, valt mij op. Krijg je geen begeleiding van je docenten of stage?


Hoi, stel ik veel opleidingsvragen. Ik vraag enkel om hulp en niet zo zeer dat een ander het voor mij gaat maken.
Heb zelf nooit een enquete gemaakt. De vragen zijn opgesteld en feedback is welkom.

Ik krijg wel degelijk begeleiding alleen hier zat iets meer haast bij. Toch bedankt voor je reactie.
<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 05 Dec 2018 11:50

Re: enquete of vragenlijst

Guattari schreef:Maar met 22 posts kun je toch helemaal niet zo vaak iets hebben gepost, of zijn (bijna) al die posts besteed aan hulp inroepen? Dit is pas de eerste keer dat ik Lina iets zie posten, dus vandaar mijn vraag. :)

Ik vind dit iig geen duidelijke/goede enquête. Ik lees echter dat je nog lerende bent en daarom ga ik niet nader in op waarom ik dit niet zo zou voorleggen aan respondenten.



Beste, Ik ben inderdaad lerende. De enquetes zijn inmiddels afgenomen, maar zou nog mogen weten waarom jij dit zo niet zou voorleggen.
De enquetes hebben iets andere opbouw gehad hoor en heb ze aangepast. Maar kwam er zelf al achter dat sommige vragen anders konden.

Verneem graag nog van je.
<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 05 Dec 2018 11:53

Re: enquete of vragenlijst

Caulfield schreef:
Guattari schreef:Maar met 22 posts kun je toch helemaal niet zo vaak iets hebben gepost, of zijn (bijna) al die posts besteed aan hulp inroepen? Dit is pas de eerste keer dat ik Lina iets zie posten, dus vandaar mijn vraag. :)



Als je op haar profielnaam klikt, kun je haar posts en daarvan gaat een groot deel over dit type hulpvragen.



Mag je geen hulp vragen? Ben echt verbaasd, nogmaals ik vraag niet of iemand het voor mij wil voorkauwen. Vraag enkel om hulp en meedenken. Soms dan staar je je blind en is hulp fijn of feedback fijn. het duwt je net de goede richting in.

De opleiding is meer dan mijn 22posts hoor en doe een hoop zelf. Deze opdracht wat een kwalitatief onderzoek is heb ik al helemaal af, alleen docent kwam er toch nog meer om iets met grafieken te doen en dat kon alleen dmv enquetes/vragenlijsten.
<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 05 Dec 2018 11:55

Re: enquete of vragenlijst

Guattari schreef:
Caulfield schreef:
Guattari schreef:Maar met 22 posts kun je toch helemaal niet zo vaak iets hebben gepost, of zijn (bijna) al die posts besteed aan hulp inroepen? Dit is pas de eerste keer dat ik Lina iets zie posten, dus vandaar mijn vraag. :)



Als je op haar profielnaam klikt, kun je haar posts en daarvan gaat een groot deel over dit type hulpvragen.


Ah ok, thanks. Die moeite had ik niet genomen.

Edit: ik zie nu dat ik in het verleden al eens op Lina heb gereageerd. Had alleen niet de link gelegd dat het om dezelfde forummer ging.


Geen idee wat je reactie was maar super bedankt daarvoor. Ik weet dat ik in het verleden enorm ben geholpen met de feedback die ik kreeg van iemand hier omtrent een toulminschema die ik moest maken.
Daar ben ik die persoon echt dankbaar voor. En nogmaals ik had toulminschema al gemaakt en alleen feedback verkregen wat beter zou kunnen, meer niet. Heb des tijds een 8 gehaald, waarschijnlijk ben ik gewoon iemand die perfectionistisch is :(
<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 05 Dec 2018 12:00

Re: enquete of vragenlijst

Guattari schreef:Kun je iets met de antwoorden, Lina? :)



Beste, met de antwoorden niet zo zeer want er wordt meer gereageerd dat ik iedere keer dit soort hulpvragen plaats.
Ik dacht dat het hier wel mocht en kon. Maar goed, er zitten altijd wel mensen tussen die willen en kunnen helpen.

Vind het wel jammer vooral omdat ik om hulp vraag en zeker altijd al een opzet heb. Ik kijk wel waar het schip strand. Door alle hulp die ik krijg via social media, collega's, vrienden, familie en de rest heb ik al een hoop bereikt.
Daarmee wil ik benadrukken dat ik pas vanaf 2004 in NL woon en sinds dien aan het studeren ben. Ben met niveau 1 begonnen als poetshulp. Heb letterlijk de ladder moeten beklimmen, jaren overgeslagen tijdens mijn mbo maar ook alles gedaan wat de docenten vroegen. Nu inmiddels een verkort HBO verpleegkunde opleiding en straks wil ik nog een keer verder.

Het feit dat ik sommige NL termen niet snap of bepaalde linken niet kan leggen ligt aan mijn achterstand die ik langzaam aan weg werk door mezelf constant bezig te houden om dingen wel te begrijpen en hier ben ik heel streng in naar me zelf.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Dec 2018 12:34

Re: enquete of vragenlijst

Je komt op mij vrij formeel over door op forummers te reageren met 'Beste'.

Ik vind het heel knap van je dat je je zo hebt opgewerkt. Misschien vind je het niet leuk als ik nu eerlijk zeg wat ik denk, maar als je aangeeft in het verleden al veel hulp te hebben gehad, vraag ik me ergens wel een beetje af of het niveau van dat moment domweg niet te hoog gegrepen was voor je...? Je hebt het namelijk over allerlei mensen, maar niet over de begeleiding die je zou moeten kunnen krijgen vanuit je opleiding. Ik denk dat een docent er juist veel begrip voor heeft dat je wat soms wat extra begeleiding nodig kan hebben vanwege de (taal)achterstand. Het schept iig een beeld als je hier relatief weinig hebt gepost en dat een groot deel van de geopende topics gaat over hulp bij je studie.

Fijn dat de enquêtes inmiddels zijn afgenomen en dat je zelf nog het één en ander hebt aan weten te passen. Succes met de verdere uitwerking! :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Dec 2018 12:35

Re: enquete of vragenlijst

Wasgoed van je Lina.

Als je terugleest zie je niemand zeggen dat jij geen hulp mag vragen. Natuurlijk mag je hulp vragen. Een paar mensen vragen zich alleen af waarom je hulp vraagt, of je wel genoeg begeleiding krijgt op je opleiding. Want de vragen die je stelt zijn vragen die je eigenlijk bij je docent kwijt zou moeten kunnen, en jij kiest er een forum voor. Dat mag dus, maar mensen zijn wel nieuwsgierig naar waarom je dat doet.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Dec 2018 12:36

Re: enquete of vragenlijst

Oh ha, ik zeg ongeveer hetzelfde als Guattari dus.
#teammaple🍁
<<

Anoniem282

Bericht 05 Dec 2018 13:16

Re: enquete of vragenlijst

Lina, ik kan proberen uit te leggen waarom het voor mij niet uitnodigend voelt om alsnog inhoudelijk te reageren op wat ik anders zou doen voordat ik mensen enquêtes vraag in te vullen: je vraagt om hulp bij structuren van de vragen. Meedenken is m.i. tegen je zeggen dat je op bepaalde manier van formuleren kunt letten en de vragen kunt indelen per categorie. Ik heb echter het gevoel dat jij meer hoopt (correct me if I'm wrong) op hulp in de zin van dat ik opschrijf hoe ik het zou formuleren. Dat laatste is voorkauwen en daar heb ik niet zoveel zin in en ook niet per se tijd voor. En nogmaals, misschien zit ik er geheel naast dat je daar op hoopt, maar als ik je andere posts zie wordt daar wel min of meer op aangestuurd c.q. om gevraagd.

Ik verwacht verder geenszins van forummers dat ze zelf actief zijn met anderen hier van adviezen voorzien, maar in dit geval valt het me wel op dat jij vooral hier komt om te halen i.p.v. ook iets te brengen. Dat brengen kan ook zijn dat je in andere pijlers je eens laat zien in (luchtige) topics. Begrijp je wat ik hiermee bedoel? :) Het hele Biechttopic staat bijv. vol met situaties waarin om hulp wordt gevraagd. Dit zijn echter wel verhalen van forummers die verder ook wel eens iets posten en niet alleen als ze vastlopen in een bepaalde situatie. Het is zeker niet zo dat je geen hulp mag vragen, maar ik denk dat de manier waarop en de mate waarin je dat doet op den duur is gaan opvallen, als ik althans voor mezelf spreek.
<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 05 Dec 2018 13:25

Re: enquete of vragenlijst

Guattari schreef:Lina, ik kan proberen uit te leggen waarom het voor mij niet uitnodigend voelt om alsnog inhoudelijk te reageren op wat ik anders zou doen voordat ik mensen enquêtes vraag in te vullen: je vraagt om hulp bij structuren van de vragen. Meedenken is m.i. tegen je zeggen dat je op bepaalde manier van formuleren kunt letten en de vragen kunt indelen per categorie. Ik heb echter het gevoel dat jij meer hoopt (correct me if I'm wrong) op hulp in de zin van dat ik opschrijf hoe ik het zou formuleren. Dat laatste is voorkauwen en daar heb ik niet zoveel zin in en ook niet per se tijd voor. En nogmaals, misschien zit ik er geheel naast dat je daar op hoopt, maar als ik je andere posts zie wordt daar wel min of meer op aangestuurd c.q. om gevraagd.

Ik verwacht verder geenszins van forummers dat ze zelf actief zijn met anderen hier van adviezen voorzien, maar in dit geval valt het me wel op dat jij vooral hier komt om te halen i.p.v. ook iets te brengen. Dat brengen kan ook zijn dat je in andere pijlers je eens laat zien in (luchtige) topics. Begrijp je wat ik hiermee bedoel? :) Het hele Biechttopic staat bijv. vol met situaties waarin om hulp wordt gevraagd. Dit zijn echter wel verhalen van forummers die verder ook wel eens iets posten en niet alleen als ze vastlopen in een bepaalde situatie. Het is zeker niet zo dat je geen hulp mag vragen, maar ik denk dat de manier waarop en de mate waarin je dat doet op den duur is gaan opvallen, als ik althans voor mezelf spreek.


Ahhh ja, snap ik. Prima hoor. Je hebt het wel verkeerd dat ik op zoek ben naar iemand die het wil opschrijven. Wan het structureren heb ik inderdaad gedaan na aanleiding van feedback. En of de gestelde vragen juist waren zou ik fijn zijn geweest. Maar het maakt niet uit. Ben vaker hier wel geholpen en inderdaad je hebt helemaal gelijk dat ik allicht niet veel breng maar alleen probeer te halen.
Ben ook niet zo heel actief hier hoor. Heb weleens gereageerd maar dan prive omdat het om prive onderwerpen ging.
Ik waardeer iedere vorm van reactie en steek er altijd iets van op.
Nogmaals bedankt
<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 05 Dec 2018 13:29

Re: enquete of vragenlijst

Guattari schreef:Je komt op mij vrij formeel over door op forummers te reageren met 'Beste'.

Ik vind het heel knap van je dat je je zo hebt opgewerkt. Misschien vind je het niet leuk als ik nu eerlijk zeg wat ik denk, maar als je aangeeft in het verleden al veel hulp te hebben gehad, vraag ik me ergens wel een beetje af of het niveau van dat moment domweg niet te hoog gegrepen was voor je...? Je hebt het namelijk over allerlei mensen, maar niet over de begeleiding die je zou moeten kunnen krijgen vanuit je opleiding. Ik denk dat een docent er juist veel begrip voor heeft dat je wat soms wat extra begeleiding nodig kan hebben vanwege de (taal)achterstand. Het schept iig een beeld als je hier relatief weinig hebt gepost en dat een groot deel van de geopende topics gaat over hulp bij je studie.

Fijn dat de enquêtes inmiddels zijn afgenomen en dat je zelf nog het één en ander hebt aan weten te passen. Succes met de verdere uitwerking! :)



met beste was het meer vriendelijk bedoeld, sorry.

Ik denk niet dat niveau te hoog gegrepen was hoor. Ik heb ook begeleiding gekregen van mijn werkbegeleiders en docenten met extra bijles en al dat soort zaken. Van hun ook de motivatie en duwtje in de rug om steeds verder te gaan met studeren. Dus....dankzij alle mensen om mij heen heeft het mij nu gebracht waar ik ben.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Dec 2018 14:02

Re: enquete of vragenlijst

Mooi dat je met hulp van je netwerk en vanuit je opleiding tot dit punt al bent gekomen, Lina. Veel succes nog!

P.S.: sorry is echt niet nodig. Ik was het alleen niet gewend. :)

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Char