Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ouderschapsverlof bij jaarcontract

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 11 Nov 2013 21:50

Ouderschapsverlof bij jaarcontract

Volgend jaar, tijdens mijn zwangerschapsverlof, loopt mijn eerste jaarcontract af. Helaas krijg ik geen, zoals eigenlijk beloofd, vast contract maar weer een jaarcontract. Natuurlijk super fijn dat ik dit nu al te horen heb gekregen en ik in ieder geval straks nog werk heb. MAAR, nu wilde ik eigenlijk ouderschapsverlof opnemen. Na een jaar in dienst heb je daar in principe recht op. Ik werk nu 32 uur per week en wil dan naar 24 uur per week ( in overleg zou dit dan 2 jaar zo kunnen) Nadeel is dat als ik na een jaar eruit wordt gegooid ik dus een jaar ouderschapsverlof kwijt ben en sowieso bij minder dan 32 uur per week niet meer mag thuiswerken en minder doorgroeikansen.

Wat zouden jullie doen? Toch ouderschapsverlof opnemen? Hoe makkelijk of moeilijk was jullie werkgever daarmee?
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 11 Nov 2013 22:08

Re: Ouderschapsverlof bij jaarcontract

Wetgeving is veranderd, je hoedt nu geen jaar meer in dienst te zijn, mag direct.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Nov 2013 22:23

Re: Ouderschapsverlof bij jaarcontract

Limburg schreef:Wetgeving is veranderd, je hoedt nu geen jaar meer in dienst te zijn, mag direct.


Sinds wanneer? Op de site van de Rijksoverheid staat dat niet.
<<

Anoniem 3

Bericht 11 Nov 2013 22:53

Re: Ouderschapsverlof bij jaarcontract

Alibi schreef:
Limburg schreef:Wetgeving is veranderd, je hoedt nu geen jaar meer in dienst te zijn, mag direct.


Sinds wanneer? Op de site van de Rijksoverheid staat dat niet.


Voor zover ik weet is dat inderdaad nog steeds zo, zoals Alibi al zegt :yes:
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 12 Nov 2013 10:31

Re: Ouderschapsverlof bij jaarcontract

Mijn werkgever is er redelijk makkelijk in alleen mogen wij maximaal 1 jaar ouderschapsverlof opnemen ( volgens mij staat dit zo in de wet rondom ouderschapsverlof), de uren die dan over zijn die zijn eigenlijk weg.

Volgens mij is dit het laatste jaar dat je ouderschapsverlofkorting van de belastingdienst kan krijgen. Het is natuurlijk per situatie verschillend of je hier recht op hebt maar wellicht beïnvloed het je keuze.

Als ik zou moeten kiezen tussen mijn contract naar 24 uur laten zetten of 32 uur behouden en 8 uur ouderschapsverlof opnemen, zal ik ouderschapsverlof opnemen. Als er dan wellicht uren in de toekomst komen te vervallen dan is dat maar jammer, ze ver ik weet heb je dan bij een evetuele ww - uitkering wel recht op uitbetaling van 32 uur.
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Anoniem193

Bericht 12 Nov 2013 12:56

Re: Ouderschapsverlof bij jaarcontract

Isa schreef:
Volgens mij is dit het laatste jaar dat je ouderschapsverlofkorting van de belastingdienst kan krijgen. Het is natuurlijk per situatie verschillend of je hier recht op hebt maar wellicht beïnvloed het je keuze.


2014 bestaat het ook nog. Per 2015 niet meer.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 12 Nov 2013 19:37

Re: Ouderschapsverlof bij jaarcontract

Ben sowieso een jaar in dienst als ik het wil laten ingaan dus geen probleem. Las ook dat als je na een jaar veranderd van werkgever dat je het restant ouderschapsverlof mee mag nemen. Terwijl ik altijd had begrepen dat je het restant dan kwijt bent.

Zoals het er nu voor staat wil ik na mijn verlof direct het verlof in laten gaan voor 8 uur per week. Heb dan nog maar 11 maanden van mijn contract. Zou zonde zijn als ik het restant van 13 maanden kwijt ben.

Net nog even opgezocht: als je het ouderschapsverlof in delen opknipt ben je het niet kwijt. Kan bijv 1 jaar lang 8 uur per week opnemen en dat zo overeenkomen met mijn werkgever.Wordt ik er na dat jaar uitgegooid dan heb ik toch nog een jaar ouderschapsverlof tegoed bij een nieuwe werkgever ( moet dan wel weer eerst een jaar in dienst zijn )
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Nov 2013 20:55

Re: Ouderschapsverlof bij jaarcontract

Hoe zou je werk reageren als je dit noemt? Wacht je eerst af totdat je contract getekend is voordat je dit voorstelt? of ga je dit nu al noemen? Op zich heb je er recht op maar ik kan me voorstellen dat het voor bepaalde werkgevers een reden zou zijn om je dan toch geen nieuw contract te geven omdat ze misschien wel uitgaan van je huidige beschikbaarheid aan werkuren.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 12 Nov 2013 21:16

Re: Ouderschapsverlof bij jaarcontract

Ik ga het pas aanvragen als het contract getekend is. De kans is me te groot dat ik anders niets krijg.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron