Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Washington

<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 13:11

Bericht 01 Dec 2018 23:16

Washington

In de meivakantie gaan we weer op vakantie naar Amerika, Virginia Beach en een weekje Washington, natuurlijk naar The white house, maar heeft iemand nog meer leuke tips voor ons? Waar we echt even moeten kijken?
<3 <3

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Dec 2018 23:43

Re: Washington

Ga je met de kinderen en kunnen die een beetje wandelen intussen? (of heb ik totaal de verkeerde voor me? Nee toch, ivm Virginia Beach dacht ik te weten). Ik ken een Nederlandse vrouw (die daar al erg lang woont) die erg leuke Tours geeft door Washington. Zo kom je langs alle hoogtepunten en met fijne Nederlandse uitleg erbij. De stad is echter wel vrij uitgestrekt dus het is wel een fikse wandeling langs alle belangrijke monumenten en gebouwen. Ik kan je wel een pm sturen bij interesse.

Het Capitol is mooi om te bezoeken. Wij hadden extra kaartjes om ook een vergadering van het senaat en huis van afgevaardigden te zien (hebben bijv de speaker of the house gezien). Dat was indrukwekkend. De kaartjes hadden we echter via iemand die voor de overheid werkt dus weet niet of je daar zomaar aan komt. Het Capitol zelf wel hoor, die tour kan je wel gewoon doen en is ook indrukwekkend.

Pin me er niet op vast maar volgens mij zijn musea gratis. Het is een echte museumstad.

Georgetown is een leuke gezellige wijk voor winkelen en uiteten gaan. Dupont Circle is ook mooi maar wel chic.

Alexandria is een schattig plaatsje net buiten Washington.

Arlington is ook indrukwekkend met de grote begraafplaats.

En als je naar Virginia Beach gaat en dus een auto tot je beschikking hebt moet je eigenlijk ook even naar Williamsburg. De universiteit is mooi om rond te wandelen (m'n man heeft daar gestudeerd) en colonial Williamsburg is een oud plaatsje waar ze koloniale tijden herleven. Daar in de buurt zitten ook pretpark(en) (Bush Gardens iig als ik 't niet mis heb), dat is met kinderen ook leuk denk ik.

Virginia is één van mijn favoriete Staten maar met name rondom Washington en het binnenland nabij Shenandoah. Als je daar heen gaat heb ik nog wel wat tips. De kust ken ik verder niet.
Let's discover the world together.
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 13 Dec 2018 13:46

Re: Washington

Alle Smithsonianmusea zijn gratis en zo ook de dierentuin. De dierentuin is zeker een aanrader, net als het air and space museum (deze heeft twee locaties, een op the mall en de ander bij het vliegveld, die tweede heeft een spaceshuttle staan). De draaimolen op the mall vonden mijn kinderen ook echt geweldig vorig jaar (4 en 6 toen).
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron