Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Peuter is zo moe.

<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 06:47

Bericht 30 Nov 2018 06:48

Peuter is zo moe.

R is nu 2 jaar en 10 maanden.
Sinds 2 maanden is ze zo moe.
Zegt meerdere keren per dag dat ze moe is.
Om 9 uur begint ze al.
En is veel minder actief dan normaal. Sneller hangerig. Haar speen heeft ze alleen snachts. Maar als het aan haar ligt heeft ze hem nu de hele dag en wil ze er mee op de bank liggen.
Als ik vraag wat voel je dan? Moe in mijn hoofd zegt ze dan.

Ben twee keer bij de huisarts geweest en hij weet het ook niet. Vandaag haar urine inleveren om na te kijken, al verwacht ik hier niks van.

Herkenbaar voor iemand?
Is het de leeftijd?
Ik maak me zorgen, een peuter moet toch bergen energie hebben overdag?
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 30 Nov 2018 06:54

Re: Peuter is zo moe.

Hier een peuter van 2,5 jaar en ik herken wat je schrijft. Ze is snel moe, hangerig en geeft zelf aan te willen slapen. Zeurt ook ineens vaak om haar speen terwijl ze die al heel lang alleen in bed krijgt. Zo lastig! Heb het op de drukke tijd gegooid, maar ben benieuwd of anderen ervaring hiermee hebben.
2014 2016 2019
<<

Anoniem248

Bericht 30 Nov 2018 06:58

Re: Peuter is zo moe.

Is haar bloed al eens onderzocht? Ik zou daar anders denk ik op aandringen.
<<

Brooke

Bericht 30 Nov 2018 08:47

Re: Peuter is zo moe.

Hier met de oudste hetzelfde verhaal, weliswaar geen peuter meer, maar is enorm snel moe en wil ook vrijwillig gaan slapen de laatste weken en wrijft ook continue in d'r ogen al in de ochtend. Zo ken ik haar ook niet.
Hier is het bepaalde stoffentekort omdat ze een slecht eter is (gelukkig stonden we al onder controle voor haar eetgedrag en kreeg ze al dieetvoeding, maar nu nog meer keuzes aan voeding voorgeschreven gekregen).

Eet ze verder wel goed? Inderdaad ook even bloed laten checken als je het niet vertrouwt.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 30 Nov 2018 09:50

Re: Peuter is zo moe.

Slaapt ze ook al je haar 2x per dag in bed zou leggen? Dat zou voor mij wel een teken zijn om aan te dringen op bloedonderzoek.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 30 Nov 2018 11:17

Re: Peuter is zo moe.

Mijn oudste heeft dat op die leeftijd ook gehad, was ook in de winter. We hebben toen voor de zekerheid zijn bloed laten onderzoeken, maar daar kwam niets uit. Het bleek toch te maken te hebben met de leeftijd en het seizoen. Op een gegeven moment ging het vanzelf weer over gelukkig.
2011 2012 2017
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 30 Nov 2018 12:53

Re: Peuter is zo moe.

Hoe is haar groei?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Nov 2018 13:00

Re: Peuter is zo moe.

Met 2 jaar en 10 maanden eventueel nog een slaapje doen is niet heel gek. Er zijn kinderen die dat tot (na) hun 4e nog nodig hebben.
Misschien komt er een groeispurt aan oid.
Ik zou eens kijken wat er gebeurt als je haar eventueel een uurtje tussen de middag op bed legt.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 30 Nov 2018 13:20

Re: Peuter is zo moe.

Onze peuter klaagt niet over moe zijn, maar slaapt wel s’nachts 12-13 uur en pakt vervolgens in de middag ook gerust nog ruim 3 uur als hij de kans krijgt. Ook qua spelen zit er in de ochtend niet altijd veel energie in. Na het middagslapen gaat het dan vaak wel beter. Hij is 2jr en 8mnd.
<<

Anoniem336

Bericht 01 Dec 2018 21:59

Re: Peuter is zo moe.

Bloed laten prikken.

Mijn oudste (2,5 destijds) was extreem moe rond de geboorte van de middelste. Zijn hb was extreem laag, en kreeg toen tabletten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom