Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #6

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Nov 2018 23:20

Re: Stomme vragen topic #6

Bij Lindex hebben ze superfijne slaappakjes/pyjamaatjes met soms ook de mogelijkheid zo’n stukje over de handjes te doen. Echt mooi spul hebben ze daar!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Nov 2018 09:11

Re: Stomme vragen topic #6

Wat smeren jullie tegen eczeem?
L. heeft het ook en we hebben van de huisarts hormoonzalf en een koelzalf gekregen. Die 1e mag je natuurlijk niet te lang gebruiken. Het is er wel wat minder van geworden, maar ze heeft nog steeds best jeuk en ik heb niet het idee dat de koelzalf daar heel erg tegen werkt..
Iemand nog tips?

Wantjes oid kunnen hier sowieso niet. L. duimt, dus als er dan opeens een sok over dat duimpje zit, wordt ze niet heel blij denk ik, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 29 Nov 2018 10:09

Re: Stomme vragen topic #6

Ik smeer bij dochter met Bepanthen Eczeemcreme, bij haar werkt dit goed.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 29 Nov 2018 10:30

Re: Stomme vragen topic #6

Ik lees mee over het eczeem. Bij ons hielp de hormoonzalf erg goed, maar dat mag maar tijdelijk natuurlijk. Het was even helemaal weg, maar het komt gewoon terug nu. Zoon vraagt wel steeds om de koelzalf, dus blijkbaar voelt dat wel fijn, maar de eczeem wordt er niet minder door. Het zit bij hem alleen in zijn knieholtes, dus nu het kouder is kan hij er zelf niet bij. Behalve bij verschonen, dan gaan zijn handen er gelijk naartoe.
Ik ga eens kijken naar de creme die Namaste noemt!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 29 Nov 2018 11:02

Re: Stomme vragen topic #6

Hier ook eczeem. D'r armen en benen zitten helemaal onder. Wij hebben ook hormoonzalf, maar dat smeer ik alleen als het echt heel erg is. We hadden het een tijdje onder controle met een vaselinecreme van de apotheek (ben de naam kwijt) maar nu het kouder is geworden lijkt dat ook niet meer te helpen. Ik ga denk ik ook die van bepathen halen. Al is mijn eigen ervaring dat helemaal niets werkt. Hopelijk is dat bij J niet het geval!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 29 Nov 2018 11:06

Re: Stomme vragen topic #6

Ik denk dat als hormoonzalf al niet goed werkt dat een andere crème het ook niet zal verhelpen, maar goed je kunt het natuurlijk altijd proberen! Wij smeerden wel continu vaseline lanette om het in ieder geval vettig te houden.
En verder had het tijd nodig. Wij smeerden geregeld een paar dagen hormoonzalf als het echt weer erger werd en na een maand of 4/5 was het ineens weg.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 29 Nov 2018 11:29

Re: Stomme vragen topic #6

Zoon heeft 3 hele kleine plekjes, op zijn rug, buik en bovenarm. Wij smeren er driekleurig viooltje olie op en dat werkt super goed.
10.04.17
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 29 Nov 2018 14:28

Re: Stomme vragen topic #6

Hoeveel flessen hadden jullie in huis bij een new born? En meteen de grote fles of ook nog kleinere flessen?
⁠♡♡♡
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 29 Nov 2018 14:34

Re: Stomme vragen topic #6

Geen ervaring met eigen kind, maar had t zelf als kind heel erg. Vreselijk de jeuk.

De adviezen over hormoonzalf zo kort mogelijk schijnen achterhaald te zijn. Gewoon doorsmeren tot t echt weg is en dan ook rustig afbouwen en niet acuut stoppen. Dat beter/ effectiever dan af en toe een dag of wat smeren.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 29 Nov 2018 14:35

Re: Stomme vragen topic #6

Uffe schreef:Hoeveel flessen hadden jullie in huis bij een new born? En meteen de grote fles of ook nog kleinere flessen?


Ik heb 1 zon flesje uit de blije doos
En geloof nog een ongebruikte fles van dochter destijds. Verder haal ik niks. Snel genoeg bijgehaald als t moet.
Maar hoop wel borstvoeding te gaan geven en die flessen dus überhaupt niet te gaan gebruiken voorlopig
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2018 14:44

Re: Stomme vragen topic #6

Ik had ook zo'n klein flesje uit de Blije Doos, van Avent. Door dat flesje bleek ik Avent het fijnste te vinden en ben ik daar bij gebleven. Ik had ook een Difrax maar vond ik niet fijn. Ik gaf wel bv maar heb wel veel gekolfd. Uiteindelijk had ik 4 flessen waarvan 3 grote en 1 kleine, maar dat was pas na paar weken dus. Ik zou als je fv gaat geven in elk geval twee flesjes halen, zodat je iig kan afwisselen met schoonmaken. Misschien drie. Fijn voor het roulatiesysteem.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Nov 2018 15:48

Re: Stomme vragen topic #6

Ik kan nu niet kijken welke hormoonzalf wij smeren, zou proberen vanavond even te kijken. Het druist in ieder geval heel erg tegen mijn gevoel in want wij smeren het op zijn gezichtje ( op advies van een arts hoor) vanaf dat hij een half jaar is en er staat op niet onder de twee jaar gebruiken en niet in het gezicht. Maar het werkt wel, hij krabde zijn gezicht tot bloedens toe open en dat is al een tijdje helemaal onder controle. Hier inderdaad ook het advies om door te smeren en rustig af te bouwen zoals SophieZMY ook al aan geeft.

We smeerde eerst daarnaast vaseline lanette maar tegenwoordig vaseline parafinne omdat dat veel soepeler smeert en dus prettiger is voor hem.

Qua flesjes had ik alleen die proefflesjes in huis uit de verschillende dozen de eerste keer en hebben we gekeken wat het prettigst was en later gaf de lactatiekundige hetzelfde advies en toen pas hebben we flesjes bij gekocht, gewoon zo'n startset van Avent en toen ik weer aan het werk ging heb ik er nog meer bij gekocht. Ik had overigens heel veel flesjes omdat ik ook een kolf van Avent had en de flesjes daar dus op konden en ik dus gewoon op mijn werk kolfde, die flesjes de volgende dag afgepast mee gaf naar de gastouder/ opvang en dan weer een nieuwe set mee naar mijn werk nam.
Maar ik zou denk ik niet op voorhand heel veel flesjes kopen, als je kindje er niet goed uit blijkt te drinken is het ook zo zonde!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 29 Nov 2018 17:53

Re: Stomme vragen topic #6

Ik zou ook niet teveel flesjes kopen.
Wij hadden van avent van onze zoon. Dochter dronk daar niet uit. Toen hebben we proefflesjes geprobeerd. En uiteindelijk dronk ze het beste uit difrax. Daar hebben we vier grote en één kleintje van bijgekocht.
Één grote is altijd op het kdv dus wij gebruiken er maar 3 gaat prima.
En eerst twee kleintjes. Maar daar drinkt ze nu teveel voor.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 29 Nov 2018 19:48

Re: Stomme vragen topic #6

Wij hadden ook alleen een avent flesje uit de blije doos, uiteindelijk hebben we toen de BV eerst nog niet goed op gang kwam, een dr Brown fles gehaald.
We hebben altijd maar 1 fles gehad, dat ging prima.
10.04.17
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 29 Nov 2018 19:56

Re: Stomme vragen topic #6

Ik heb inderdaad ook een avent fles maar daar kon dochter totaal niet uit drinken. Ik denk dat ik gewoon een dr. Brown fles koop. Ik wil wel borstvoeding proberen maar omdat ik bij F. geen druppel had (zelfs niet na dagen kolven en aanleggen) ben ik bang dat het niet lukt.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem252

Bericht 29 Nov 2018 19:57

Re: Stomme vragen topic #6

Ik had een 120 en 180 cc fles van dr brown gekocht, daarna nog verschillende spenen erbij en difrax geprobeerd.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Nov 2018 20:17

Re: Stomme vragen topic #6

Wij hadden een kleine Dr. Brown's fles gekocht en later nog een grote en toen ze naar de opvang ging nog een grote erbij.
Nu gebruiken we alleen de grote nog.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 30 Nov 2018 09:03

Re: Stomme vragen topic #6

Grappig hoe vaak de vraag over de flesjes terug komt de laatste tijd :)
Wij hadden alleen een Avent flesje uit zo'n doos, geloof ik. Verloskundige kwam met dr. Brown aan zetten, maar uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Difrax. Weet alleen niet meer hoe. Maar het is inderdaad zo bijgekocht.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 30 Nov 2018 09:14

Re: Stomme vragen topic #6

Wij hadden er 0, want de winkels zouden toch wel open zijn als ze geboren werd. 1e pinksterdag kwamen we uit het ziekenhuis, we hebben eerst met een injectiespuitje gevoed (die hadden we dan wel weer in huis). 1 fles was wel handiger geweest.

Wat eczeem betreft hier een 34 jaars ervaringsdeskundige. Let ook op de oorzaken. Geen zeep, niet te heet douchen, geen parfum en letten op de luchtvochtigheid.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2018 15:56

Re: Stomme vragen topic #6

Wat kan ik nog doen aan een kindje (van 1) met keelpijn? Ik heb het zelf ook dus voel redelijk wat hij waarschijnlijk ook voelt. Maar ik zelf neem keelsnoepjes en dat kan hij nog niet.
Hij vertikt het om hoestdrank te drinken. Thee met honing ook niet. Hij drinkt wel goed water en smoothie verder dus qua vocht inname maak ik me niet druk. Alleen wat kan ik nog meer doen om z'n keel te verzachten? Zetpillen krijgt ie al.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Nov 2018 16:00

Re: Stomme vragen topic #6

Marin schreef:Wat kan ik nog doen aan een kindje (van 1) met keelpijn? Ik heb het zelf ook dus voel redelijk wat hij waarschijnlijk ook voelt. Maar ik zelf neem keelsnoepjes en dat kan hij nog niet.
Hij vertikt het om hoestdrank te drinken. Thee met honing ook niet. Hij drinkt wel goed water en smoothie verder dus qua vocht inname maak ik me niet druk. Alleen wat kan ik nog meer doen om z'n keel te verzachten? Zetpillen krijgt ie al.

Tussikind hoestdruppels voor kinderen? Misschien kan je die bij de vitamines op druppelen ofzo?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2018 16:07

Re: Stomme vragen topic #6

Vitamines wil ie momenteel ook niet. Duld geen lepels momenteel, had ik ook al met de hoestdrank geprobeerd. Honing op lepeltje ook al geprobeerd. Neusdruppels zijn ook al een gigantisch gevecht. Vind 't zo sneu, wil 'm zo graag helpen maar ja...
Let's discover the world together.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 30 Nov 2018 16:28

Re: Stomme vragen topic #6

IJsjes wellicht. Hetzij waterijsjes, hetzij zelfgemaakte ijsjes van bijvoorbeeld fruit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2018 16:32

Re: Stomme vragen topic #6

Oh wat stom dat ik daar niet aan heb gedacht. We hadden nog waterijsjes in de vriezer. Heb er direct twee gepakt, voor ieder een! Dank je wel!

Edit: ja dit eet ie in elk geval!
Let's discover the world together.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 30 Nov 2018 18:11

Re: Stomme vragen topic #6

Fijn!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers