Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis gezellig/knus maken

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Nov 2018 21:14

Huis gezellig/knus maken

Hoe maken jullie, jullie huis gezellig/knus? Wat is voor jullie gezellig/knus?
Het gaat vooral om de woonkamer.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 26 Nov 2018 21:17

Re: Huis gezellig/knus maken

In ons huis heeft het heel erg geholpen om bij de kunstuitleen een paar leuke schilderijen te halen. Sommige muren waren heel kaal, maar we hadden niet echt direct een idee wat we daar wilden. Bij de kunstuitleen kun je laagdrempelig iets proberen en als het niet bevalt, dan ruil je het gewoon.

Verder houd ik van planten op sommige plekken en ik ben gewoon een rommelkont en dat maakt dat ik het ook al snel gezellig vind ik. Ik vind een boekenkast ook heel gezellig staan. Een kleed bij de bank heeft bij ons ook wel voor extra sfeer gezocht vind ik. Ik ben verder niet zo goed met interieur, dus je hebt niet zoveel aan me.

Als je foto's wilt plaatsen, dan kunnen mensen nog beter met je meedenken. Het is in elk huis ook anders denk ik.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Nov 2018 21:24

Re: Huis gezellig/knus maken

Dankjewel June. Foto's maken zal ik woensdag wel eens doen.
Ik hoor alleen maar dat het hier zo gezellig en knus is, maar ik voel 't niet.

Ik wil wel alles geprobeerd hebben voordat we over verhuizen na moeten gaan denken :)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Nov 2018 21:34

Re: Huis gezellig/knus maken

Heb je gezellige hoekjes in de woonkamer? Als je het niet echt in de kamer zelf hebt zitten (is bij nieuwbouw toch minder snel volgens mij), kan je misschien wat meer hoekjes creëren met kastjes, tafeltjes, vensterbanken, dat soort dingen. Ik vind vaak dat soort kleine plekjes leuk in een huis. Zo vind ik bijvoorbeeld het plekje waar het haardhout bij ons staat gezellig. Het is maar een klein inhammetje maar het hout maakt het warmer en knusser. Idem dito met wat kaarsenhouders in de vensterbank bijvoorbeeld.

En heb je wat persoonlijke items staan? Ik vind dat zelf zo veel leuker en veelzeggender dan een 'standaard plateau' met een kaarsje, vaasje etc. Dat heb ik ook staan hoor. Maar ik hecht meer waarde aan de fotolijstjes en objecten met herinneringen. Dat maakt het een thuis ipv een willekeurig VT Wonen huis.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 26 Nov 2018 21:36

Re: Huis gezellig/knus maken

Maar gaat het dan over gezellig/knus of over dat jij je gewoon niet thuis voelt daar? Ik zou nooit kunnen gaan wonen in een huis met alleen maar nieuwe spullen. Ik voel me vaak juist thuis door dingen die al van ons zijn. Als onze tafel, bank, boeken, foto's en tafeltjes er zijn, dan voel ik me al best snel thuis. Heb je veel nieuwe spullen?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Nov 2018 21:52

Re: Huis gezellig/knus maken

Ik denk dat het vooral het probleem is dat ik me er niet thuis voel. Of dat weet ik eigenlijk wel zeker. Maar ik heb hoop dat dat met meer knusheid wel komt. Een groter huis is echt veel moeilijker knus te maken ook.
We hebben weinig nieuwe spullen. Vrijwel alles uit ons oude huis meegenomen en wel wat nieuwe dingen maar dat zijn dan famikiestukken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Nov 2018 22:04

Re: Huis gezellig/knus maken

Je zou kunnen overwegen om een interieurstyliste in te huren? Ik volg er een paar op Insta en vind de resultaten vaak wel verrassend. Over het niet thuis voelen, dat herken ik. Alleen zat het hem bij mij ook meer in de omgeving, voel je je daar wel thuis?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Nov 2018 22:10

Re: Huis gezellig/knus maken

Misschien kan je bij jezelf nagaan waarom jullie voor dit huis hebben gekozen destijds? Waarom sprak het jullie aan? Was dat de ruimte, de omgeving? Hoe hebben jullie al al eigen gemaakt? Wat heb je er echt ingestoken al? Wat zijn (kleine) dingen/plekjes waar je echt blij van wordt? Is er bijvoorbeeld een raam waar het licht mooi valt? Kan je daar een fijn plekje maken met wat planten die het goed doen in dat licht, of een fijn zithoekje? Of andere kleine plekken waar je van merkt dat je er van geniet? Hoef je niet te beantwoorden hoor, meer voor jezelf.

Ik houd bijvoorbeeld van de mokken op 't plankje in de keuken met de subway tiles aan de muur. Klein plekje maar ik vind het leuk. Of de vazen met kurken van alle wijnen die we drinken, een verzameling van ons leven zo.

Ik denk wel dat het echt lastiger is om een thuis te maken van een nieuwbouwwoning, omdat het echt nog zo kaal is als je erin trekt. Het heeft nog geen historie, die zal je zelf moeten creëeren. Ik kan me ook voorstellen dat dat júist een mooie gedachte is natuurlijk, maar het kost wel tijd.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Nov 2018 22:12

Re: Huis gezellig/knus maken

Wij zijn ook net verhuist, ik vind ons huis ook nog niet gezellig genoeg. Maar ons huis is ook nog niet af. Zo zijn bijvoorbeeld gordijnen in bestelling. Ik denk (hoop) dat het met gordijnen al een stuk beter gaat worden. Ik vind gordijnen over het algemeen meer sfeer geven dan inbetweens. Wat ik ook vind bijdragen aan de sfeer in ons huis is dat we bijna geen witte muren hebben. Een muur heeft een kleur, de rest een hele lichte teint van diezelfde staal. Verder moeten we nog een karpet aanschaffen en we willen nog veel planten kopen.
Als anderen wel aangeven dat ze je huis knus en gezellig vinden, vraag ik me af of je wat aan tips gaat hebben. Maar wat je zegt, dat het probleem is dat je je er niet thuis voelt. Maar ik herken het wel. Het is niet dat ik me er totaal niet thuis voel, maar ik mis het gevoel van dat ik even lekker op de bank wil gaan hangen ofzo. Lastig uitleggen. Ik was vorige week een paar dagen weg en toen had ik ook niet heel erg zin om weer naar huis te gaan (normaal wel). Eenmaal thuis was het even wennen maar ook wel snel prima. Wij hebben nu niet een gigantisch groot huis, maar we komen van 40m2. En ondanks dat we echt meer ruimte wilden, mis ik mijn oude kleine huis. Ik ga er vanuit dat het slijt.
<<

Anoniem249

Bericht 26 Nov 2018 22:14

Re: Huis gezellig/knus maken

Ik vind licht heel belangrijk. Een licht plan is echt een must voor mij.
Daarnaast planten, kussens en kaarsen. Ik vind allemaal kleine dingetjes al snel rommel geven. Daarom groepeer ik bijv kaarsen zodat het gezellig maar opgeruimd is. Ook kleur is belangrijk, ook daarin wil ik niet dat het rommelig wordt. Ik kies dan liever voor 1 grote muur een intense warme kleur en voor de rest alles rustig zodat je in accessoires weer makkelijker gezellige printjes kunt gebruiken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Nov 2018 08:18

Re: Huis gezellig/knus maken

Scandic schreef:Je zou kunnen overwegen om een interieurstyliste in te huren? Ik volg er een paar op Insta en vind de resultaten vaak wel verrassend. Over het niet thuis voelen, dat herken ik. Alleen zat het hem bij mij ook meer in de omgeving, voel je je daar wel thuis?


Dat overwegen we nu ook, alleen is het al grotendeels ingericht met hulp van een stylist. Mbt kleuren, gordijnen, vloeren.

De buurt vind ik geweldig. Dus dat is het niet, gelukkig.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Nov 2018 08:32

Re: Huis gezellig/knus maken

Marin schreef:Misschien kan je bij jezelf nagaan waarom jullie voor dit huis hebben gekozen destijds? Waarom sprak het jullie aan? Was dat de ruimte, de omgeving? Hoe hebben jullie al al eigen gemaakt? Wat heb je er echt ingestoken al? Wat zijn (kleine) dingen/plekjes waar je echt blij van wordt? Is er bijvoorbeeld een raam waar het licht mooi valt? Kan je daar een fijn plekje maken met wat planten die het goed doen in dat licht, of een fijn zithoekje? Of andere kleine plekken waar je van merkt dat je er van geniet? Hoef je niet te beantwoorden hoor, meer voor jezelf.


We hebben voor dit huis gekozen, omdat het zoveel ruimte heeft en omdat we de bouw zo mooi vonden. De omgeving is geweldig, we wonen tussen het water en de bossen. De ruimte is ook super, de omgeving ook. Op zich is het denk ik ook wel gezellig, maar ik voel het gewoon niet. Ik kan het niet uitleggen. Ik hoop gewoon dat dat komt. Wil het wel graag.
We gaan komende week iig een nieuwe eettafellamp kopen en kijken voor een grotere kast of eventueel andere indeling. Wellicht vult dat wat meer.

Lief dat je meedenkt. Bedankt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Nov 2018 08:35

Re: Huis gezellig/knus maken

Joey, enerzijds fijn dat je het herkent. Ik mis ons oude huis niet, maar ik mis het gevoel dat ik daar had. Lastig uit te leggen.

Claire, ja een lichtplan is heel belangrijk. Hebben wij ook gedaan destijds. Geloof dat dat veel scheelt.
Alle muren hebben bij ons een kleur, rustig maar wel warm. En idd, geen rommeltjes maar wel gezelligheid.

Misschien is het wel dat het te 'leeg' is, maar ik ben bang dat iets toevoegen weer te vol of te veel wordt. Wellicht iets vervangen.. Lastig.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 27 Nov 2018 09:56

Re: Huis gezellig/knus maken

Lastig dat je dat gevoel niet hebt Sam. Wij hebben dezelfde indeling als jullie en ik vind vooral het 'lange stuk' zeg maar lastig. Wij hebben echt wel een knusse zithoek, ik merk dat een kleed heel veel scheelt, heb je die al? En verder kussentjes, plantjes, kaarsjes, wat aan de muur.
Wij hebben nu in het lange stuks het speelgoedkeukentje staan, een kast en een grote plant. Die plant brengt ook wel gezelligheid, maar verder ben ik over dat stuk ook nog niet tevreden. Had daar liever een knus speelstukje met bureau/zitplekken gemaakt, maar dat keukentje kan ook niet weg.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Nov 2018 10:11

Re: Huis gezellig/knus maken

Het lange stuk is ook lastig, dat is bij ons ruim 13 meter muur. Wij hebben de keuken voor, dus daarbij ook de eethoek. Op de lange muur staat een kloosterbank voor bij de eethoek. Dan op het tussenstuk een grote houten kast, erfstuk van mijn ouders, en een dressoir, bij de zithoek. Ik heb het idee dat die grote kast veel groter en breder moet. Want tussen het dressoir en de houten kast zit een ruimte niks. Wij hebben een zithoek met kleed. Ook een speelhoekje achter de bank (om de hoek), want ik wil dat niet in het zicht. Lastig uit te leggen zonder foto :P
Heb al zitten denken om alles om te gooien, maar ik vind de zithoek eigenlijk wel gezellig.
Het is nog een beetje een museum gevoel wat ik heb. Leegte zeg maar.

Mijn man wil misschien grote stalen deuren plaatsen in het tussenstuk. Zodat je als het ware echt een vierkant krijgt als zithoek en een rechthoek als eetgedeelte en entree. Dat schijnt (zegt VTwonen ;) ) makkelijker in te delen te zijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 27 Nov 2018 10:21

Re: Huis gezellig/knus maken

Ensuitedeuren plaatsen of de ruimte verdelen kan zeker helpen. Heb je ook al gedacht om de muur te breken door hem bijv. bij de kast + een stuk naast de kast in een andere kleur te verven of juist een paneel met behang achter je kast + een stuk muur te plaatsen? Dat kan ook gezelliger maken.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 27 Nov 2018 10:47

Re: Huis gezellig/knus maken

Oh ensuite deuren vind ik helemaal geweldig. Ik ben ook wel benieuwd naar foto's van je huis nu.

Zelf heb ik hier ook last van het gevoel dat het niet gezellig is. Wij hebben begin dit jaar een plant in ons huis gezet, sinds een maand een vloerkleed. We willen nog een nieuwe salontafel en tzt nieuwe eettafel en stoelen. Voor de sfeer heb ik op 1 deur allemaal vierkante foto's van onze afgelopen 3 zomervakantie's geplakt. Dat staat ook wel leuk maar het is het nog niet .
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 27 Nov 2018 11:09

Re: Huis gezellig/knus maken

En zulke kasten Sam?

Afbeelding

In deze vlog zie je het huis van deze vlogger wat beter en gaat ze ook op zoek naar planten om het aan te kleden: https://www.youtube.com/watch?v=1OoseRT2PYU

Ik herken je 'probleem' trouwens ook wel! Wij hebben nog een lege muur waar ik iets mee wil en de speelhoek voor de kids ben ik ook nog niet blij mee. Ik heb er wel ideetjes voor, maar nu staat de box nog in de weg daarvoor. Alleen staat die box er nog wel een poosje, dus om daarop te wachten lijkt me niet fijn. Maar wat dan :confused:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem313

Bericht 27 Nov 2018 13:35

Re: Huis gezellig/knus maken

Zoiets als Taeda plaatst, daar zat ik ook aan te denken. Hoeft niet helemaal tot aan het plafond door te lopen, kan ook minder hoog (en dan eventueel met planten erop). Is een manier om ensuite te creeren. Je zou de kastjes ook (deels) dicht kunnen maken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Nov 2018 13:41

Re: Huis gezellig/knus maken

Is een flinke plant in een grote pot op de lege plaats een optie?
Onze lange muur is ruim 10 meter lang (dus wel iets korter), maar toch wij hebben 2 boekenkasten achter de bank tegen die lange muur staan (niet tegen elkaar aan, maar met een ruimte er tussen dat oogt mooier). Op een van die kasten staan ook 2 potten ter decoratie. Dan een behoorlijke plant, dressoirkast daarna 3 schilderijen (eigenlijk grote fotolijsten, is tevens boven de eetkamertafel waar je bij ons omheen kunt lopen en dan een stalamp in de hoek.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 27 Nov 2018 20:33

Re: Huis gezellig/knus maken

Bij mij heeft het in mijn huidige woning ook best lang geduurt voordat ik het een knus plekje vond. Vooral het toevoegen van planten en muurdecoratie heeft het echt knusser gemaakt. En persoonlijke spulletjes zoals foto's of souvenirs vind ik vaak ook wel wat eigens toevoegen. Mijn laatste aankoop was mijn vloerkleed, en dat maakt het helemaal gezellig maar ik begrijp dat je die al hebt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Nov 2018 20:44

Re: Huis gezellig/knus maken

Ik ken je woonkamer een beetje van de foto’s.
Vervelend dat je je er nog niet thuis voelt.
Terwijl die mooie bank in de eethoek enzo al zoveel gezelligheid geeft. En die dingen aan de muur.

Ik denk inderdaad dat het ook met die lange muur te maken heeft.
Iets van een afscheiding maken met deuren of wat Taeda zegt is een goed idee.
Of zoals Fred zegt een mooie grote plant. Eerst na sinterklaas een royale kerstboom. En daarna een grote plant haha
Inderdaad is de ruimte tussen kast en dressoir erg leeg bij jullie.
2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 29 Nov 2018 14:42

Re: Huis gezellig/knus maken

Woon je al lang in het huis? 'Ze' zeggen dat alle seizoenen een keer meegemaakt moet hebben voor je je echt thuis bot. Bij mij was dat in deze woning ook echt zo. Ondanks dat we wel verhuisplannen hebben, voel ik me hier wel echt thuis.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 29 Nov 2018 17:56

Re: Huis gezellig/knus maken

Wij werken met verschillende materialen en hebben echt amper plastic in huis. Zelfs het speelgoed van onze dochter merendeel is van hout en stof.
We hebben dus een voorkeur voor natuurlijke materialen van verschillende structuren.
Daarnaast hebben wij ook altijd een geur aanstaan dmv etherische olie.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 17 Feb 2019 10:52

Re: Huis gezellig/knus maken

Even een update hier. We zijn de afgelopen weken een aantal huizen gaan bezichtigingen, met de intentie om te gaan verhuizen als we echt ''mijn' huis zouden vinden. Elk huis was anders (mbt bouw en locatie). Echt mooie huizen bij, maar elke keer als ik buiten kwam dacht ik 'ik wil naar huis!'. Voor mij is nu dus bevestigt dat dit wel degelijk mijn 'thuis' is, maar dat dat gevoel ook moet groeien. Dit inzicht heeft mij echt geholpen.
Pluspunt is dat we door de bezichtigingen ook nieuwe ideeën hebben. Hierom gaan we nu beneden aanbouwen en een grote speel/chill/hobbykamer maken. En we hebben een fotoshoot van de kindjes laten maken en hiervan komen komende week levensgrote afdrukken binnen voor aan de muur. Stap voor stap komt het goed.
En ik ben me toch blij!!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers