Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 29 Nov 2018 08:17

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Dat klinkt wel als een aantal zorgen Meg! Hopelijk komt hij snel aan. Je wilt gewoon dat het goed gaat met zo’n kleintje!

Hier een meerijdplankje gekregen. Ik wilde er eerst geen. A loopt best goed maar vriendin van mij zei , straks sta je in het winkelcentrum en moet je A dragen omdat ze niet meer verder wil. Nu al een paar keer met het plankje op pad geweest en dat gaat heel goed!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Nov 2018 13:26

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn dat dat zo goed gaat September. F. is in september 3 geworden dus die moet maar gewoon lopen hoor. Was ze een jaar jonger geweest hadden we ook wel een meerijdplankje gekocht. F. zegt allemaal dat ze met de kinderwagen gaat lopen, we gaan het zien! Ben soms wel eens "bang" voor wat die baby allemaal te verduren gaat krijgen haha!

Vanmorgen sint inkopen gedaan, nu de laatste dingen bestellen en dan is dat ook weer klaar. Meteen nog de laatste babydingen gekocht en volgens mij ben ik er nu een heel eind klaar voor. Of....ik moet mn huis nog schoonmaken haha. Eigenlijk de keukenkastjes ook nog maar daar heb ik totaal geen behoefte aan. Heb nog niet echt nesteldrang haha.

Nu ga ik eerst een uur naar bed, dan wat cadeautjes inpakken en vervolgens F. weer ophalen. Die denkt overigens dat ik gewoon ben werken op de dagen dat ze bij oma of gastouder is. Ik laat het maar even zo. Mama heb jij bijna vakantie....ja schat bijna:)
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 29 Nov 2018 17:41

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Knap dat je wel gewoon bent gaan rijden, Uffe. Ik zou het ook heel spannend vinden.
Haha, volgens mij denk jij precies hetzelfde over het meerijdplankje als ik. Als mijn dochter iets jonger was geweest had ik het nog wel overwogen, maar met drie jaar moeten ze toch aardig stukken kunnen lopen. Ik hoop alleen dat ze ook mee gaat lopen.
Lekker toch dat je nog even de tijd voor jezelf hebt als dochter weg is?
Ik heb trowuens heel veel opgeruimd, maar echt niet alles spik en span gemaakt. Kan me er deze week ook helemaal niet druk over maken. Zo is het hier thuis nou eenmaal.

Elro, hij is gelukkig verder heel tevreden. En vandaag ook weer iets aangekomen. Waarschijnlijk komt het echt omdat hij iets eerder moest komen. Niet goed voor mijn schuldgevoel. Ik keek zo uit naar die datum en nu blijkt dat het voor hem gewoon net iets te vroeg was. Maar goed... dat was nodig qua suikers en hij is tevreden, alert en komt weer iets aan, dus we hebben weer een stijgende lijn.
En met mij gaat het echt heel goed. Vandaag ben ik voor het eerst even alleen naar de winkel gelopen. Voel me best energiek. Enige is dat ik nog wel wat last van mijn rug houd en mijn bekken. Hoop dat dat snel wegtrekt. Goed op houding letten dus.
Hoe gaat het met jou?

Kraamzorg is hier trouwens prima. Ze is best streng, maar zorgt er wel voor dat ik bewust niet over mijn grenzen ga. En ze weet echt heel veel en werkt hard.
Ik wist alleen echt niet dat er echt kraamhulpen zijn die ook echt van een onderkantje spreken, haha.

Hoe zijn je eerste dagen van je verlof, September?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Nov 2018 19:01

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Zo Meg wat snel, al naar de winkel! Dan is het wel goed dat de kraamzorg streng is anders ga je er wel overheen denk ik! Fijn dat hij nu weer iets is aangekomen. Snap je schuldgevoel wel maar je moet ook bedenken dat het met die suikers anders ook niet goed gekomen was, wie weet wat dat met hem gedaan had!

Vanochtend werd ik weer een soort van niet lekker in de auto, was nu wel alleen en het was niet zo erg als dinsdag maar heb wel besloten dat ik even niet meer wil rijden of mijn man moet erbij zijn. Ik durf gewoon niet en door die angst gaat het ook eerder "mis". Het zal me wel wat meer beperken maar dat is dan maar zo, gewoon thuis genieten.

Spik en span hoeft ook niet hoor Meg maar ik heb twee keukenkastjes die ik echt moet uitzoeken. Vandaag lades binnen gekregen van ikea voor daarin dus dan komt het al goed!
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 29 Nov 2018 20:35

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh jee Uffe, dat is wel echt schrikken. Nee dan zal ik ook niet meer alleen in de auto stappen.
Hoop voor je dat de kleine er bij is, zodat je bloeddruk weer normaal kan worden.

Wel fijn dat je het dan kan ordenen in je kastjes. Die kastjes had ik alweer te lang geleden opgeruimd (vroege soort van nesteldrang) de kraamhulp kan er nu alsnog niets in vinden :D
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 29 Nov 2018 20:55

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

September, ik denk dat 2,5 jaar prima idd op een loopplankje kan. R is 1,5 dus in die zin wel nodig, maar mss zelfs nog te jong. Vanmorgen Y in draagzak gedaan, was ook wel te doen, maar iedere dag, 2x per dag, als t kouder wordt..

Uffe, haha de keukenkastjes waren hier ook nog de dingen die gedaan moesten worden. En niet dat ik last had van nesteldrang, alleen t idee dat een vreemde in die rommelkastjes komt..;)
Haha gewoon je dochter laten denken. Hier zei dochter, ja mama wij gaan naar de opvang zodat jij rust hebt. Was ook niet fijn voor mn schuldgevoel hihi.
Oh 'eng' dat je dat gevoel vandaag weer had. Snap wel dat je dat nu even niet meer aandurft. De gedachten alleen al maakt dat je je niet lekker kan voelen.

Meg, hebben ze bij jou iets gezegd dat t afvallen ook te maken kan hebben door t infuus? Nooit geweten, maar nu bij de 3e zeiden ze dat. Dan voelt t in jullie geval mee minder erg. Fijn dat hij nu aangekomen is.
En toe maar, jullie riepen nog dat ik t rustig aan moest doen in mn kraamweek, maar ik ben niet naar de winkel geweest ;) met mij gaat t wel goed. Lichamelijk nergens geen last meer van. Alleen wat moeheid, maar daar is t verlof voor.

Nou, vriend kwam vanacht pas om 6 uur thuis, ipv 2-3 uur wat nornaal is (hoewel deze week 4 uur normaal is). Komt ie vanmorgen al bed uit, heeft ie gespuugd.. toevallig was ons mam er de, die stelde voor dat zij R mee zou nemen, zodat vriend weer naar bed kon en ik alleen Y en later E had. Maar goed ook, hij heeft nog 3 uur geslapen maar is wel gaan werken. Ik haal E van school, juf zei dat ze niet fit was en toen zag ik haar snoetje, super wit! Ze maakte nu gebruik van t loopplankje:p en thuis ook gespuugd.. viel om 17 uur al in slaap..
En nu ben ik zelf bang om ziek te worden.. En door die angst voel je sneller van alles;)

Y had gisteren een wat onrustig dagje, als in dat ze niet veel zelf in slaap kon vallen, op de arm was het meteen goed. Vandaag heeft ze alles geslapen. Schoonvader en vriendin waren hier voor t eten, die zullen wel gedacht hrbben: hoezo hulp nodig hier?! Haha

Wel een gekke gedachten, Gister en was de uitgerekende datum, maar ze is er gewoon al 2 weekjes
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 29 Nov 2018 22:05

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn Meg dat het zo goed met je gaat!
Een strenge kraamzorg is denk ik ook wel goed. Dan verstaat ze haar vak wel. Er zullen er ook best zijn die alles wel best vinden.

Bij jou klinkt het minder fijn Uffe! Komt dat allemaal echt door een lage bloeddruk? Kan me voorstellen dat je sneller moe wordt enzo. En ik heb zelf ook een lage bloeddruk. Als ik dan bv in een rij voor de kassa moet staan word ik helemaal naar maar als ik al zit dan gebeurt het niet.

Elro, het klinkt best hectisch jullie gezinssituatie zo. En dan ook nog zieken! Gelukkig heb je wel wat hulp van je ouders.

Ben gewoon alweer bijna een week met verlof! Tijd gaat hard. Moet nog wel een aantal dingetjes doen en voel nu al wel een beetje dat de tijd gaat dringen. Morgen gaat A naar kdv dus kan ik weer het een en ander doen. Moet wel keuzes maken want qua energie merk ik dat het snel teveel is.
Morgen ook nog naar het ziekenhuis voor controle. Tussen de middag, irritante tijd eigenlijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 30 Nov 2018 07:36

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh Elro, ik hooop voor je dat jij niet ziek wordt.
Ik wist wel dat een baby meer kon afvallen door infuus en volgens mij zeker na een ruggenprik. Maar hij was de dag erna weer aangekomen en is toen weer afgevallen. Hopelijk is hij vandaag weer meer aangekomen.
Moest wel lachen over je opmerking over rustig aan doen. Klopt, haha. Maar ik moest er gisteren echt even uit. Dat binnen zitten vind ik echt niets, was heerlijk om even buiten (in de regen) te lopen.

Midden op de dag naar het zkh is idd geen handige tijd, September. Hoe gaat het nu met je suikers?

N. moesten we gewoon vannacht steeds wakker maken voor de fles. Kleine slaapkop. (Ik hoop zo dat dit blijft, dat slapen in de nacht.) Bij M. ging ik 's nachts al snel over op eten geven op verzoek (zette ik mijn wekker op de maximale tijd die er tussen mochten zitten), maar bij hem moet ik nu dus echt om de drie uur voeding geven. Hij had er zelf ook niet echt veel zin in, dat wakker worden steeds en eten, dus hopelijk mag het snel anders.

We hadden trouwens een kaartje binnengekregen, ipv mijn naam stond de naam van mijn mans ex erop. De tante van mijn man voelde zich superlullig, ze was zelf al achter haar fout gekomen. Wij hebben er heel hard om moeten lachen. Zijn ex trouwens ook. We moesten haar toch even laten weten dat ze ook een kaartje had ontvangen ;)
Vandaag komen de geboortekaartjes binnen. Heb ze 1000x nagekeken, maar toch bang voor een foutje. Vanmiddag gaan ze meteen op de post, zijn ze hopelijk morgen binnen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 30 Nov 2018 16:11

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Korte update: meneer was weer afgevallen. Omdat hij het het verder echt goed doet, krijgt hij nog even de kans zichzelf te bewijzen. Als hij morgen wel weer is afgevallen wordt er contact met de kinderarts gezocht.
Voor de zekerheid is er wel bloed bij hem geprikt om te kijken of zijn geelheid niet te veel energie vraagt. Maar zijn score was gelukkig ruim onder de maximale waarde. Even afwachten tot morgen dus weer.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Dec 2018 09:31

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

September, alweer een week verlof voorbij, gaat snel he! Gisteren nog genoeg kunnen doen?

Meg, ik moet Y vaak ook wakker maken. Zowel overdag als snachts. Ik moest nog wel een nachtvoeding blijven geven ivm geel zien. Benieuwd wanneer ik dat niet meer zou hoeven (En of Y dan idd nog meer door slaapt). Luxe;)
Stiekem toch spannend zeg, dat gewicht! Hoeveel weegt ie nu? Drinkt ie zn flessen wel op? Vandaag laatste dagje kraamhulp? Of krijg je die nu langer?

Hier zelf ook ziek.. gisteren nagenoeg niks kunnen eten en drinken, maar er kwam van achteren genoeg uit.. redelijk in mn reserves gaan zitten, ben in 1 dag 3.5 kilo (vocht) kwijt. Ook veel maagpijn en soort koortsaanvallen. Vriend had late dienst, dus E en R zijn naar oma gegaan, die heeft ze hier ook op bed gelegd. Y had smiddags gewoon geslapen:) Savonds heb ik mama maar weer laten komen, Y bleef wakker (wel rustig) en ik had geen energie meer voor haar, ook niet om haar vast te houden.. toen t weer iets beter ging (ups en downs) heb ik haar gevoed en wel bij me gehouden en zo zijn we in slaap gevallen. Alleen met overleggen wakker, dus met mn beetje gespaarde energie haar weer in slaap gekregen. En vanacht heeftg ze weer prima geslapen. En ik ook een beetje;)
T lijkt nu wel iets beter te gaan, maar 0,0 energie. Gelukkig net een beschuitje kunnen eten, dus Hopenlijk gaat mn energie weer wat omhoog. Ik heb nu meer hulp nodig dan in mn gehele kraamweek bij elkaar :palm:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 01 Dec 2018 09:47

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat balen Meg dat hij weer was afgevallen, gelukkig zijn bloedwaarde goed. Wat zielig bloedprikken bij een baby, doen ze dat net als de hielprik dan of echt een soort buisje?
Wat zal die tante zich lullig voelen, wel een mooi verhaal voor later! En ben je blij met de geboortekaartjes?

September hoe was het in het ziekenhuis? Bij A. ben je rond de 36 weken bevallen toch? Ben benieuwd of deze baby ook zo vroeg komt, dan kan je me nog wel eens voor zijn!

Elro, hoe is het in de ziekenboeg, zelf niet ziek geworden hoop ik? Gek idee dat ze er dan inderdaad al 2 weken is, die tijd moet ik misschien wel langer wachten op de baby;)

De keukenmanden zijn gisteren binnen gekomen, wat een genot haha dit had ik echt eerder moeten bedenken. Heb nu een plank over in 1 kastje. We gaan ze in nog een kastje hangen want ik vind het zo makkelijk. Die kastjes kan je toch slecht bij achterin.

Verder rommelen wel een beetje aan. Gisteren lekker thuis geweest met F. Vriendin even hier geweest voor een bakkie en 's middags nog een "borrel" gedaan bij mn oma samen met mn moeder. Straks gaan we even naar sint en vanmiddag even samen met manlief de stad in voor de laatste cadeautjes voor morgen en woensdag. Morgen sint bij schoonfamilie en woensdag bij mijn familie.

In de vluchttas zit inmiddels wel alles geloof ik, heb er ook nog een rol dextro in gedaan en wat te snaaien voor mijn man. Fototoestel zit ook daarin dan is het makkelijk te pakken voor de kraamzorg. Ik merk wel dat ik echt heel erg hoop gewoon thuis te kunnen bevallen, gewoon mn eigen spullen bij de hand enzo:)
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 01 Dec 2018 21:43

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh Elro, wat vervelend dat je toch ziek bent geworden. Hoe gaat het nu?

Oh Uffe, ik hoop zo voor je je thuis kan bevallen.
En heerlijk extra ruimte in je keukenkastje over houden.
Nog geslaagd voor de cadeaus?

Vandaag was de kraamhulp voor het laatst. N. was gelukkig weer wat aangekomen. Hij weegt nu 3080 gram. Morgen komt de vk hem weer wegen. En we hebben zelf een weegschaal moeten huren om hem volgende week in de gaten te houden.
Zijn flesjes drinkt hij goed leeg. Ik moest hem 's nachts ook om de drie uur wakker maken, maar dat werkte echt niet. Hij viel steeds in slaap en dronk amper. Vannacht mag ik hem langer later slapen (max 5 uur), ben benieuwd hoe dat gaat.

De kraamhulp was me trouwens echt helemaal meegevallen. We hebben het eigenlijk wel heel gezellig gehad. Maar het was wel tijd dat ze weer ging, haha.

*weg*
Ben heel blij met het geboortekaartje. Achter het kaartje van N. staat het kaartje van M. Het is dus echt een zelfde soort kaartje, maar toch anders. (Ik verwijder de foto later weer.)
Laatst gewijzigd door Meg op 05 Dec 2018 07:31, in totaal 2 keer gewijzigd.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 01 Dec 2018 23:30

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Huh Elro ik had je laatste bericht niet gezien. Wat balen dat je zelf ook zo ziek bent geworden. Hoop dat je vandaag een beetje bent opgeknapt.

Meg fijn dat hij weer wat aangekomen is. Lekker dat hij zo goed slaapt 's nachts. Hopen dat het zo blijft. Y. slaapt ook al zo goed Elro, heerlijk. Doe mij ook z'n baby haha!

Cadeaus zijn nu allemaal in huis. Was lekker om even samen met man weg te zijn. Nog even lekker ergens wat gedronken en gewoon onze rust gepakt. Ik wil dat altijd snel snel doen maar man heeft me een beetje afgeremd.

Mooi kaartje Meg! Leuk dat het in dezelfde stijl is.

Ik vind het zo gek dat de baby deze maand geboren gaat worden. Zo bijzonder, zo dankbaar. Vorig jaar om deze tijd hadden we nog zoveel angst dat het nooit meer zou lukken en gesprekken of we er wel mee door wilde gaan. Hoever zouden we gaan? Nu komt er gewoon een meisje bij!
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Dec 2018 09:37

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Leuk kaartje meg!!
En hij houdt t wel even spannend met zn gewicht;) lastige keuze als ze wel zouden moeten drinken, maar niet wakker te krijgen zijn.. Hoe ging t vanacht?
Geniet van je eerste dagje zonder kraamhulp ;)

Haha uffe, ja qua slaapjes baby heb ik nooit te klagen gehad! Geen idee hoe dat kan. Ik was ook best bang dat deze nu 'tegen zou vallen' maar ze mag zo door blijven gaan;)
Oh dar schrijf je wat hoor! Einde van t jaar denk je toch al sneller terug, en dan te bedenken dat je een jaar geleden helemaal in de stress zat en t nu dan helemaal anders is, positief, en je ook nog last hebt van je hormonen!

Hier gaat t wel weer beter. Gisteren nog zo slap als een totje, vriend is met E en R naar de Sint in t dorp gegaan. Iets meer kunnen eten, maar t avondeten (soep met brood) smaaktetoch niet zo. Vanmorgen weer diarree en buikkrampen, maar wel gewoon iets kunnen eten en drinken.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 02 Dec 2018 11:04

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh Uffe, zo bijzonder dat jullie meisje deze maand geboren gaat worden. En wat een contrast dat met vorig jaar.

Fijn dat het wel weer wat beter gaat, Elro.
Ik vond het trouwens ook spannend of we een goedslapende baby zouden krijgen. Met M. waren we zo verwend en de eerste nachten met N. zien er ook hoopvol uit. Hij at vannacht wel iets beter na een langere slaap, hoewel hij nog niet overliep van enthousiasme.

Vanmorgen is N. voor het eerst gewogen met de gehuurde weegschaal. Beetje lastig omdat je geen ijkpunt hebt, maar het lijkt erop dat hij nu niet is afgevallen of is aangekomen. En aangezien hij het verder goed doet, is dat prima voor nu.
We helpen hem nog wel warm te blijven met kruiken. En moeten nog steeds rustig aan met hem blijven doen tot hij echt in een stijgende lijn zit. En ik kijk er zo naar uit om met hem naar buiten te gaan en te douchen/in bad te doen. Maar dat komt vanzelf wel.

JustMeDaan, hoe gaat het eigenlijk met je suikers?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 02 Dec 2018 11:48

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn dat het beter gaat Elro! En inderdaad die stomme hormonen. Ik heb vanochtend echt een enorme huilbui gehad om niets. Serieus, man vroeg gewoon of er nog bruine afbakbroodjes waren en ik begin me toch te huilen. Kon niet meer stoppen. Zal wel aan het weer liggen ook.

Fijn dat hij in ieder geval niet afgevallen is Meg, hopen dat die stijgende lijn snel komt. En dat het weer dan iets beter mag worden want anders is er buiten nog steeds weinig aan! F. was ook een hele goede slaper dus ben ook een beetje bang dat het nu gaat tegenvallen. Maargoed eerst moet ze nog maar eens geboren worden.

Hier dus een totale off day, voel me bijna een soort depressief, bah. Man is nu even met een vriend naar Ikea, hij had afgesproken te rijden met de bus dus ben alleen thuis met F. gelukkig is die heel lief aan het spelen. Het liefst kruip ik in bed en kom er morgen pas weer uit maar we hebben ook nog sint bij mn schoonfamilie.
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 02 Dec 2018 12:03

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh Uffe, niet fijn zo'n dag. Kan je niet voor de Sintviering nog even gaan liggen?
Hopelijk vrolijk de viering je straks op! Sterkte vandaag!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 02 Dec 2018 12:07

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja, dat ga ik wel doen. Mijn zwager moet zo nodig eerst psv-fey gaan kijken bij vrienden hij was rond 18 uur wel thuis dacht hij. Uuh sorry....die wedstrijd is om 16.30 echt wel afgelopen.

Dank je Meg!

Hoe gaat het nu trouwens met zus en haar kleine broertje? Nog steeds fan van hem?
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 02 Dec 2018 12:20

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Stom zo'n zwager, waar jullie dan allemaal op moeten wachten. Vanwege voetbal nog wel. Maar goed, wel lekker dat je nog even naar bed kunt.

M. vindt N. nog steeds heel leuk, maar eigenlijk is hij al 'gewoon' geworden. In het begin sprong ze op om te kijken als hij huilde bijvoorbeeld, nu blijft ze gewoon rustig zitten. Ze noemt hem trouwens baby Nono. Zo schattig.
Merk wel dat ze met behoefte heeft aan onze aandacht en knuffels. En ze benoemt ook af en toe dat pappa van haar is, haha. Maar eigenlijk doet ze het echt heel goed. Ik was bang voor een terugval met zindelijkheid (omdat ik meerdere ouders daar over hoorde), maar ze is nog zelfstandiger geworden met naar de wc gaan. Ze probeert zelfs haar eigen billen af te vegen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Dec 2018 13:23

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ah uffe, zo'n dag is niet leuk.. Hoe reageerde je man op je uitspatting? :angel: Hopenlijk heb je toch een fijne middag!

Meg, fijn dat hij de 5 uurtjes wel geslapen heeft;) Ik snap wel dat je weer de 'gewone' dingen wilt doen
Lief van je dochter. Klinkt als een fijn iets, een 'grwoon' onderdeel zijn. Niet te weinig aandacht geven aan broertje, masr ook niet teveel
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 02 Dec 2018 14:09

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Meg: dat gaat wel prima op zich. Merk wel dat ik de afgelopen week heftiger reageer op de afbak pistoletjes. Zorgde van de week voor 7.2/7.5 en 8.0 dus die eet ik niet meer helaas. Is het bij jullie toen na bepaald aantal weken minder heftig geworden? Dus dat je suikers weer zakken oid? Ben dinsdag 32 weken. Heb woensdag weer groei echo en afspraak gynaecoloog. Week erop verloskundige. Heb me daar wel voorgenomen dat als ze nog een keer zeggen dat alles wat lastiger te voelen is door mijn gewicht en ik een risicofactor ben er wat van te zeggen. Want dat zeggen ze elke afspraak en ben daar nu wel klaar mee. Ik heb ook een spiegel thuis en weet welke broekmaat ik draag(46 valt volgens mij opzich nog wel mee) en ik heb gezond verstand. Maar ik hoef het niet telkens onder mijn neus gewreven te krijgen nu weet ik het wel. Ben ook gewoon zwanger wel en wil toch ook genieten daarvan ondanks gewicht.

Leuk om alles zo te lezen van de nieuwe leventjes. Vind het wel spannend worden nu daardoor. Kan me nog slecht voorstellen dat wij straks ook zo leven haha. Hier de eerste natuurlijk dus alles nieuw en wennen. Kamertje loopt achter. Ik kan zelf niet veel meer en daar baal ik van. Nog paar dingen schilderen en dan nieuwe vloer erin. Dan is het in principe een kwestie van alles erin zetten want dat staat allemaal al klaar. Alles is in huis.
Aankomende twee weken nog therapeutisch werken en dan verlof!!

Uffe raar idee dat ze er deze maand is. Denk dat ik dat met oud en nieuw heb. Dan is het januari 2019 de maand waarin onze uk komt(als het goed is haha) wat eerst zo ver weg leek is nu enorm snel zo ver!
Oh en dat van die hormonen herken ik!! Ik jank ook weer om niks gewoon. Weer net zoals het eerste trimester. Prikkelbaar en emotioneel. Terwijl dat het tweede trimester zo goed als weg leek. En heb echt goede en baaldagen. Dus heel herkenbaar.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 02 Dec 2018 16:09

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja Elro, ik vind het ook fijn dat hij er gewoon bij hoort nu. Hoe gaat het met jouw kinderen en Y?

Eigenlijk vind ik het al knap je dat überhaupt nog zo lang pistoletjes hebt kunnen eten, JMD. Van dat soort broodjes (en stokbrood) is toch bekend suikers daar vaak heel erg op reageren.
Bij mij was er niet en bepaald moment dat het minder werd. Volgens mij kan het wel stabieler worden op een gegeven moment, maar ik heb het niet zo ervaren. Nu heb ik de laatste weken ook aan de insuline gezeten, dus weet niet of het zonder anders is.
Snap dat het voor je heel spannend en onbekend is, een eerste kindje. En die laatste dingetjes komen vast wel af!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Dec 2018 16:21

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Eens met Meg, volgens mij kon ik met 20 weken al geen idd broodje meer op..
En mijn diaberesvpk zei dat t met 35 weken kon stabiliseren of zelfs verminderen. Ik heb niks zien verminderen, wel wat dingen die stabiel bleven (bijv koolhydraat arm brood), maar andere dingen bleven wel toenemen.
Snap dat t niet leuk is om telkens iets te horen over je gewicht. Een beetje genieten mag ook njog wel;)

Meg, hier hetzelfde. Soms heeft dochter ineens een knuffelmoment en wil ze haar vast houden, en soms kijkt ze er minder naar om. En zoon is ook minder 'obsessief' met het knuffelen en kusjes geven, maar vind het nog wel leuk om er wel naar te kijken, of te reageren als ze een keer huilt. Wat jij omschrijft is wel goed, t is 'normaal'.

Uffe, iedere x vergeten te reageren, maar mooi maar bescheiden buikje was dat in t buikjestopic!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 02 Dec 2018 16:48

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja dat las ik inderdaad wel van jullie dat broodjes al snel niet meer konden. Nu mag ik ook niet mopperen natuurlijk. Bij mij is met 27 weken pas de suikertest gedaan en toen pas begonnen met aangepast eten en alleen suiker co. Dat is nog maar een maand nu. Maar ik snap wat jullie zeiden met die lekkere kerstfolders!! Er liggen zoveel lekkere dingen in de winkels. Maar allemaal zo slecht voor me.
Heb me wel bedacht hoe onverantwoordelijk ook misschien het met kerst ff te laten. Zal me niet overdreven vol vreten met alles wat slecht is. Maar wil ook wel een beetje kerst hebben.
Van de week zat ik ook na middageten (gewoon brood eet ook nog geen koolhydraatarm daarvan) op 6.7. Dan dus eigenlijk geen ruimte voor tussendoortje want is al haast 7. En dan met avondeten maken niet lekker worden en dan 3.8 meten. Dan moet ik dus toch iets nemen eigenlijk.
Vandaag na 2 witte zachte bolletjes en klein korstje pindakaas 5.7 dus dat is weer prima.

Heb toch nog even een kwast door het kamertje gehaald. Wat dingen aangestipt die nog niet naar mijn zin waren haha. Deuren schuren en verven en kleine dingen aanstippen. Dan schoonmaken en de vloer erin. Dan kunnen volgend weekend de meubels en alles erin. Komt goed.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Dec 2018 18:59

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Huh met gewoon brood zit je net op t randje, maar je kan wel 2 zachte broodjes op? Dan zit t mss in de hoeveelheid sneeen of wat je er op doet? En tussendoortje kan wel, maar neem dan iets koolhydraatarms, zoals wat noten/kaas/vlees, dat voorkomt weer wat flauwheid
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers