Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overleden konijn gevonden.

<<

caribbeanlover

Bericht 22 Nov 2018 10:55

Overleden konijn gevonden.

Daarnet heb ik onze hond uitgelaten en zag een dood dier in de sloot. Heb het arme dier uit de sloot gehaald en volgens mij is het een kat of poes, maar kan ook een konijn zijn. Er lopen veel katten/poezen hier dus ik kan die hebben gekend. De dierenambulance komt het arme dier zo ophalen. Zulke dingen heb ik wel vaker, de ene keer een eend, dan een duif en ook wel eens een egel.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 22 Nov 2018 18:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 22 Nov 2018 11:09

Re: Dode kat gevonden.

Lief dat je dat hebt gedaan!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Nov 2018 11:12

Re: Dode kat gevonden.

Reva schreef:Lief dat je dat hebt gedaan!


Dank je. Vind het meer dan logisch, want iemand is zijn of haar kat/poes kwijt. Laten we hopen dat die een ongeluk heeft gehad en is verdronken. Hoop dat het arme dier eerst bewusteloos is geworden en daarna het water in gevallen is, want verdrinkingsdood is echt erg! Nog erger kan dat het dier vermoord is.

Zit op Amivedi te kijken, maar de site werkt ruk dus kan geen eens een plaats invullen. Kan niet eens per wijk kijken en alleen op plaats zijn er megaveel. Bij sommigen berichten staat geen eens een foto dus schiet ook niet op.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 22 Nov 2018 11:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Nov 2018 11:21

Re: Dode kat gevonden.

Oh wat sneu :(
Goed dat je dat gedaan hebt, er zal iemand maar in onzekerheid zitten nu waar zijn of haar kat (als het een kat is) gebleven zou kunnen zijn :(
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 22 Nov 2018 12:40

Re: Dode kat gevonden.

Wat verdrietig, CBL. Goed gehandeld.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Nov 2018 12:50

Re: Dode kat gevonden.

Skyler schreef:Wat verdrietig, CBL. Goed gehandeld.


Dank je. De meeste doen niks, maar ik wel ondanks dat ik totaal geen katten/poezenpersoon ben.
Het is een kat of poes gezien de lengte van de staart. Ze zijn nog niet geweest, maar ik ben toch de hele dag thuis.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Nov 2018 13:19

Re: Dode kat gevonden.

Goed gedaan cbl. Hopelijk is het dier gechipt, dan zal de dierenambulance snel de eigenaar op de hoogte kunnen stellen.
#teammaple🍁
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Nov 2018 13:22

Re: Dode kat gevonden.

Urban Naked schreef:Goed gedaan cbl. Hopelijk is het dier gechipt, dan zal de dierenambulance snel de eigenaar op de hoogte kunnen stellen.


Dank je. Dat hoop ik ook en dat de onzekere eigenaar gebeld wordt. Misschien is die van iemand die er vanaf wilde en het dier gedumpt of misschien zelfs gedood heeft.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Nov 2018 13:46

Re: Dode kat gevonden.

Het was een konijn.
De sukkel die mij ooit bedreigd heeft had een melding op fb gedaan, maar zelf eruit halen ho maar. Als je zoiets ziet kan je toch actie ondernemen hoe moeilijk en hoeveel moeite is dat nou eenmaal?
Op fb helpt niet veel, want mensen gaan niet zo gauw zelf zoeken.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Nov 2018 18:10

Re: Dode kat gevonden.

De vrouw van het gezin kwam hier net aan de deur om mij te bedanken. Ze hadden op fb veel nare berichten gehad. Haar dochter is erg verdrietig. Ik heb een kaartje uitgezocht die ik bij hun door de deur doe.
Wat moet ik erop zetten?

Heb nu.

Beste familie,

Héél veel sterkte met het verlies van jullie konijn.

Wilde er iets bij zetten als ......ik vind het fijn dat ik heb bij kunnen dragen aan de duidelijkheid van de vermissing.

Tja weet het ook niet, ben daar niet goed in.
<<

Anoniem244

Bericht 22 Nov 2018 18:26

Re: Dode kat gevonden.

Wat lief van je cbl.
Dat je het beestje uit het water hebt gehaald, dat je de dierenambulance hebt gebeld en dat je een kaartje schrijft.

Zou dat er idd wel bijzetten denk ik. Iets in die trant, maar kom niet tot een mooie zin.
Ving het heel erg lief van je
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Nov 2018 18:29

Re: Dode kat gevonden.

Radler schreef:Wat lief van je cbl.
Dat je het beestje uit het water hebt gehaald, dat je de dierenambulance hebt gebeld en dat je een kaartje schrijft.

Zou dat er idd wel bijzetten denk ik. Iets in die trant, maar kom niet tot een mooie zin.
Ving het heel erg lief van je


Kom niet tot een mooie zin? Ik snap je niet? Nou weet ik het nog niet. Zou ik haar naam erop zetten?
<<

Anoniem244

Bericht 22 Nov 2018 18:45

Re: Overleden konijn gevonden.

Uhm even denken hoe ik dat zeg haha :-)

Kijk je kan zeggen gelukkig heb ik jullie duidelijkheid kunnen geven over de vermissing van jullie konijn, bv. Maar vind gelukkig hier erg ongelukkig staan...
Fijn dat ik jullie duidelijkheid heb kunnen geven in de vermissing (dus wat jij zelf al had) vind ik dan de beste optie.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Nov 2018 18:47

Re: Overleden konijn gevonden.

Radler schreef:Uhm even denken hoe ik dat zeg haha :-)

Kijk je kan zeggen gelukkig heb ik jullie duidelijkheid kunnen geven over de vermissing van jullie konijn, bv. Maar vind gelukkig hier erg ongelukkig staan...
Fijn dat ik jullie duidelijkheid heb kunnen geven in de vermissing (dus wat jij zelf al had) vind ik dan de beste optie.


Toen ik je reactie las dacht ik gelukkig is niet zo toepasselijk, maar fijn wel dus ik las verder en zag dat je dat ook vind.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Nov 2018 20:49

Re: Overleden konijn gevonden.

Ik doe er een zelf gemaakt armbandje bij waar ik een bak van vol heb en niks meer mee doe. Heb nog heel veel kralen ed dus maak er morgen een sleutelhanger bij.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 22 Nov 2018 21:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Nov 2018 21:05

Re: Overleden konijn gevonden.

wat goed dat je het konijn uit het water hebt gehaald en de dierenambulance hebt gebeld. En wat lief dat je een kaartje gaat sturen voor het meisje met een sleutelhanger erbij.
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Nov 2018 21:17

Re: Overleden konijn gevonden.

sarah1985 schreef:wat goed dat je het konijn uit het water hebt gehaald en de dierenambulance hebt gebeld. En wat lief dat je een kaartje gaat sturen voor het meisje met een sleutelhanger erbij.



Dank je. Het is een kleine moeite tegenover zo'n groot verdriet. Ik doe niks meer met die spullen en zo heb ik wat te doen.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Nov 2018 22:52

Re: Overleden konijn gevonden.

Ze waren met het gezin de stad in geweest en bij thuiskomst was het konijn weg. Ze denken dat iemand de tuin in is gegaan en het hok open heeft gedaan (ze hebben geen deur die op slot kan). Heel erg sneu en als het echt zo is triest dat er zulke idioten bestaan.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Nov 2018 21:22

Re: Overleden konijn gevonden.

wat erg dat iemand het hok open gedaan heeft. Mijn vader had heel veel vogels en steeds misten er vogels. Hok kon niet op slot. Op een gegeven moment slot erop gemaakt en toen raakten er geen vogels meer vermist. Waarom mensen dat toch doen
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Nov 2018 22:58

Re: Overleden konijn gevonden.

sarah1985 schreef:wat erg dat iemand het hok open gedaan heeft. Mijn vader had heel veel vogels en steeds misten er vogels. Hok kon niet op slot. Op een gegeven moment slot erop gemaakt en toen raakten er geen vogels meer vermist. Waarom mensen dat toch doen


Ze vermoeden het, maar die kans is groot. Snap eerlijk gezegd niet net als in je vaders geval dat men er geen slot op doet. Toen die vrouw hier was zei ik dat onze deur van de schutting op slot kon dat was dus een tip/hint. Hopelijk gaan ze dat doen, maar dan kan men nog over de schutting alleen valt het dan meer op denk ik.
Al met al het blijft sneu en mensen moeten van andermans spullen afblijven met hun fikken, op slot of niet!
<<

Anoniem249

Bericht 24 Nov 2018 11:10

Re: Overleden konijn gevonden.

Wat goed van je CBL en lief dat kaartje, erg attent!
Waarom heeft het gezin nare berichten op FB gehad? Ze hebben toch niks verkeerds gedaan?
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Nov 2018 13:59

Re: Overleden konijn gevonden.

Claire**** schreef:Wat goed van je CBL en lief dat kaartje, erg attent!
Waarom heeft het gezin nare berichten op FB gehad? Ze hebben toch niks verkeerds gedaan?


Geen idee dat heb ik niet gevraagd en vond dat eerlijk gezegd best raar. Denk dingen in de trant als.......waarom doe je geen slot op de deur, eigenschuld etc.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers