Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kosten voor de aanleg van een tuin

<<

Anoniem313

Bericht 19 Nov 2018 22:19

Kosten voor de aanleg van een tuin

OK, wij gaan dus voor het eerst in een grote mensen-huis wonen, nieuwbouw zelfs, en moeten dus iets qua tuin. We hebben een offerte binnen van een hovenier, maar we hebben er gewoon nada verstand van dus weten niet wat we van de offerte vinden :smile: we gaan zeker ook andere offertes opvragen, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring hiermee.
Eea hangt natuurlijk af van de grootte van je tuin en wat je ermee wilt. Die van ons is 7 bij 11. We hoeven maar aan 1 kant een schutting, en er moet een hek in want we wonen aan het water. We willen de tuin redelijk simpel houden: stukje betegeld terras, een beetje gazon met een klinkerpaadje in het rond en in het midden wat struiken en fruitbomen, en een paar borders met planten.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 19 Nov 2018 22:35

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Wij hebben een tuin van zo’n 25 vierkante meter. Klein dus. Hadden een offerte laten maken bij een hovenier. 7000 euro!! Ik vond dit echt teveel geld dus wij hebben het uiteindelijk zelf gedaan en waren met een kleine 2000 euro klaar. Excl schutting. Die hadden we al eerder geplaatst.
Die onaangelegde tuin vond ik het enigste nadeel van nieuwbouw.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 19 Nov 2018 22:37

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Toen wij laatst de tuin wat wilden ophogen en bestraten, waren we al € 2000,00 kwijt. Volgens mij gaat er ontzettend veel geld in om.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Nov 2018 23:02

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Ik weet geen exacte bedragen maar wel dat een tuin aanleggen véél geld kost.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Nijn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 09 Aug 2018 10:33

Bericht 19 Nov 2018 23:05

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Ooit gehoord van een hovenier dat zij meestal uitkomen op 10 tot 15% van de waarde van het huis als zij de tuin volledig aanleggen. Geen idee of dat klopt, weet wel dat er tuin aanleggen prijzig is.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 19 Nov 2018 23:06

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Vriendin van mij is tuinarchitect en heeft onze tuin ontworpen. Zij heeft aangegeven dat we voor de aanleg (en dat is echt niet heel erg gek) zeker 7000 moeten uittrekken. ALs we veel zelf doen, kan het iets goedkoper. Onze tuin is 9 breed en 6 diep. Dus nog kleiner. En veel tegel en een stukje kunstgras.
22112014 / 10042019
<<

Anoniem252

Bericht 19 Nov 2018 23:16

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Onze schutting was 1700 euro geloof 12 meter lang, 6 meter breed.
Zelf alles aangelegd, tegels, bakken en gras gemaakt. Was zon 2000 euro bij elkaar inclusief afgraven en afvoeren van puin / aarde.
Dus kan mij bedragen van 6/7000 euro wel voorstellen als je het moet laten doen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 19 Nov 2018 23:18

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Ik denk dat je idd niet moet schrikken van prijzen. Er komt stiekem veel bij kijken. Wij hebben ook nieuwbouw, twee onder 1kap, onze achtertuin is 10 breed en 17 diep. Onze voortuin 7 bij 3, en hebben een oprit van 15 bij 3.
Er zijn ook veel kosten die je niet verwacht.
Wij waren bijv. ook kosten kwijt voor het ophogen van de grond en onder bestrating moet geel zand (a 1400 euro door grondverzetbedrijf). Bestrating was (100m2 in totaal) rond 2000 euro (zelf gedaan, goedkope steen), voortuinbeplanting 1500 euro. Hekwerk achter om klimop tegen te laten begroeien (1x 10 meter, 1x 17 m + een poort) 1500 euro.
Graszoden hadden we geloof ik vrij goedkoop (1.50 ofzo per meter2). Achtertuin hebben we zelf gewoon wat beplant op wat goedkopere manier. Wel beetje spijt van want nu 7 jaar later is het nog niet heel mooi begroeid en hebben dr inmiddels al flink meer ingeinvesteerd. Dan is de voortuin stuk mooier (die was ook ingetekend door een tuinbedrijf en hebben we samen met buren aangelegd). Het is veel geld allemaal, geld wat er net na aanschaf van een nieuwbouwwoning meestal niet is. Concessies maken dus...
Juli 2015
Maart 2017
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Nov 2018 23:49

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Wij hebben er volgens mij 10.000 euro voor begroot, tuin van ongeveer 10x10. We willen niets heel spannends, tegels, stuk gras en wat borders met plantjes. We hebben nog geen offertes maar op dit bedrag kwam ik uit na wat googlen, ik schrok er ook van.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Nov 2018 07:49

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Alleen al onze schutting (incl plaatsen) was al 2000 :/
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Nov 2018 09:20

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Toen we vorig jaar onze achtertuin aan wilden pakken kwam de hovenier met een offerte van bijna €11.000. Dit was exclusief planten!
Onze tuin is 6x9 m, we wilden een houten terras van 6x3 m, een stukje tegels van zo’n 5m2 en de rest gras. En aan 2 kanten een schutting. Net niks dus eigenlijk.
Nu hebben we het zelf gedaan en kostte het zo’n €3000,-
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem272

Bericht 20 Nov 2018 09:46

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Wij hebben een twee-onder-één-kap-woning en daardoor aan drie kanten een tuin (voortuin, zijtuin, achtertuin). We hebben zo'n 11000 euro uitgegeven aan de hovenier, inclusief materialen en beplanting.

Hoe is de grond bij jullie huis, is het allemaal mooi gelijk, of moet er nog gegraven of opgehoogd worden? Hier waren die kosten namelijk vrij hoog. Er moesten ook boomwortels verwijderd worden, ze kwamen echt met zo'n kleine graafmachine. Met nieuwbouw heb je dat soort dingen niet, denk ik? Dat scheelt geld.
Schuttingen zijn wel duur...

Bij ons zaten er trouwens grote verschillen in prijs tussen de offertes die we hebben opgevraagd. Uiteindelijk hebben we via via een hovenier gevonden die een stuk minder vroeg. Een eenpitter, in plaats van een groter bedrijf.

O ja en je kunt flink besparen als je ergens tweedehands betegeling regelt i.p.v. dat je het nieuw koopt.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Nov 2018 10:35

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Wij waren wat meer kwijt dan hier genoemd wordt, zo'n 18.000 euro. Er is 140m2 betegeld, 45m2 kunstgras, twee borders, een grondkering/beschoeiing van 13 meter breed en een schutting van 20 meter. Ook moest er nog afgegraven en opgehoogd worden. We hebben alles laten doen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 20 Nov 2018 10:50

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Dat soort dingen deed mijn ex altijd zelf, maar in de toekomst zullen mijn broers en vriend mij daar bij helpen, zodat ik alleen de materiaal kosten heb. Materiaal zoals kruiwagen, aanhanger etc hebben wij allemaal zelf.
Als je verder geen handige familie of vriendenkring hebt, wordt het wel heel lastig. Ik weet ook dat hoveniers etc er allemachtig veel geld voor vragen. Misschien kun je iemand vinden die het in de avonduren zwart wil doen, dat zal al heel veel schelen.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Nov 2018 11:30

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Bedankt voor jullie reacties. Het komt wel redelijk overeen met de offerte die wij hebben ontvangen, die tikte net geen 10.000 euro aan. Wij hebben geen voortuin, dat scheelt.
Ik denk dat wij met de buren proberen gezamenlijk op gaan trekken om naar een lagere prijs te onderhandelen. Zelf doen zie ik echt niet zitten, wij hebben geen idee hoe dat moet, en al niet eens tijd om boodschappen te doen, laat staan een hele tuin aan te leggen :smile:

Hij heeft ook echt de duurste keramische tegels opgenomen. Ik vraag me af of dat de moeite is of dat we niet gewoon voor beton zullen gaan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Nov 2018 13:35

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Ligt eraan wat je wil met tegels. Mijn ervaring is wel dat je het beter direct goed kan doen bij de aanleg, en niet voor een budgetoptie moet gaan. Maar er is weer zoveel verschil in materiaal en kwaliteit van de tegels dat dat wel een post is waar je op zou kunnen bezuinigen. Ik zou het dan weer niet teveel doen, zeker niet bij de nieuwe aanleg van een tuin.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 20 Nov 2018 14:06

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Wij zeiden op m’n werk altijd dat mensen rekening moesten houden met €100,- per m2. Ik weet niet wat de prijzen nu doen.
<<

Anoniem247

Bericht 22 Nov 2018 19:30

Re: Kosten voor de aanleg van een tuin

Wij hebben onlangs onze tuin laten doen. Ik heb zelf een ontwerp gemaakt. We hebben geen hovenier gevraagd maar een stratenmaker. Dit scheelde ook veel qua prijs. Hij kon ook plantenbakken maken en kunstgras leggen en hij heeft het allemaal super netjes gedaan. Wij hebben een achtertuin van ongeveer 150 m2 en een verhoogt terras onder de overkapping. Wij hebben half keramische tegels met een betonnen onderkant. Die hebben we ook laten voegen zodat er geen onkruid tussen komt. Op het andere terras hebben we de stenen gebruik die al in onze tuin lagen en omgedraaid. Zo zijn ze weer als nieuw. We hebben een plantenbak van 10 meter, een van 5,5 meter en een van 4 meter. Die zijn van stapelblokken gemaakt en we hebben ongeveer 35 m2 aan kunstgras. De schutting moet nog aan één zijkant en aan de achterkant. Inclusief de overkapping van 7 meter breed zijn we echt rond de 13.000 euro kwijt geweest. Dit is excl planten enz want die worden pas in het voorjaar geplant. En dit kost ook nog wel een flink bedrag. En er moet ook nog een simpele overkapping van hout komen voor onze fietsen en kliko’s.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers