Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 02 Nov 2018 15:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Urban Naked schreef:Iets als een wijnproeverij ofzo? Kan me even niet goed een voorstelling maken van iets waar je niet bij kunt zijn vanwege zwangerschap.


Ja het is een heel aparte situatie die ik eigenlijk niet wil uitleggen ivm privacy/herkenbaarheid. Maar het komt er wel op neer dat mijn fysieke aanwezigheid niet mogelijk is...
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 02 Nov 2018 19:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Dan zou ik het gewoon vertellen tegen je ouders, en verder tegen niemand.
Ziek melden op die dag zou voor mij niet fijn voelen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Nov 2018 19:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Het klinkt als iets waar mijn interesse in gewekt is :) niet vanwege herkenbaarheid maar vanwege ultieme nieuwsgierigheid!
Nouja, hoe dan ook, als je ouders er zo naar uitkijken zou ik in deze situatie m’n ouders er bij betrekken en vertellen waarom ik me ziek ga melden op die datum. Voor m’n schoonouders zou ik het dan zo lang stilhouden als dat m’n man dat ok zou vinden :smile:
#teammaple🍁
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 02 Nov 2018 22:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Het gaat om iets wat gepland is voor jou familie, dus dan zou ik alleen jou ouders inlichten. Je schoonouders hebben er niks mee van doen. Voor hetzelfde geld gaat het fout (wat ik niet hoop en waar je niet vanuit gaat) heb je hen blij gemaakt om ze daarna slecht nieuws brengen. Nee ik zou in jou geval alleen de personen inlichten die er belang bij hebben het te weten om de reden die jij noemt.

En gefeliciteerd natuurlijk!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Nov 2018 10:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Gefeliciteerd!

Ik ben enorm geïntrigeerd net als UN haha! Ik zou het alleen je ouders vertellen. Een andere optie is er vrees ik niet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 04 Nov 2018 07:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Gefeliciteerd.
Ik kan wel iets bedenken wat je met een gezin kan doen, maar niet als je zwanger bent.
Een ba.llonvaart.
Dat willen ze bij mij op het werk doen als uitje, maar dat hebben ze uitgesteld omdat ik toen zwanger was.

Maar paint.ball of k.arten mag ook niet.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Nov 2018 21:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Nou mijn ouders weten het inmiddels en mijn schoonouders ook. Mijn man vond dat zij het ook mochten weten als mijn ouders het wisten. Ze vinden het allemaal geweldig :D en er wordt gezocht naar een oplossing. Als ik mij bekend maak, zal ik de situatie nog wel toelichten :wink:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Nov 2018 22:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Haha graag! :angel:
Wat leuk dat ze blij zijn!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 15 Nov 2018 17:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Verwijderd ivm details die herkend kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 16 Nov 2018 03:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Nov 2018 18:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Oh jeetje wat een verhaal. Arme kinderen :(. Ik zou veilig thuis bellen en met hen overleggen of het handig of nodig is om met de leerkracht of directeur hierover te praten. Zou zelf neigen naar wel delen met leerkracht of directeur. Maar zou het nog even checken bij veilig thuis als je die toch belt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Nov 2018 18:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zou ook veilig thuis informeren. Met de leerkracht ‘in gesprek’ zal niet meer zijn dan je vermoedens kenbaar maken. De leerkracht zal hier geen gesprek met je over voeren ivm privacy.
#teammaple🍁
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 15 Nov 2018 18:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zou Veilig Thuis bellen om een melding te doen. Zij pakken het dan op.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 15 Nov 2018 19:02

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zou ook een melding doen bij Veilig Thuis. Verder zou ik het ook aangeven bij de leerkracht, zodat deze er op kan letten.
2011 2012 2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 15 Nov 2018 19:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Urban Naked schreef:Ik zou ook veilig thuis informeren. Met de leerkracht ‘in gesprek’ zal niet meer zijn dan je vermoedens kenbaar maken. De leerkracht zal hier geen gesprek met je over voeren ivm privacy.


Echt in gesprek heb ik volgens mij ook niet gezegd maar dat zie ik misschien over het hoofd? Met ter sprake brengen bedoel ik op de hoogte stellen. Een gesprek over hun verdere situatie en of ze daar eventueel van op de hoogte zijn verwacht ik inderdaad niet ivm de privacy.
Het ter sprake brengen meer zodat zij eventuele signalen van kind (sneller/eerder) oppakken mochten zij nergens van op de hoogte zijn. Zodat zij wellicht ook ingrijpen dmv veilig thuis op de hoogte te stellen mocht ze iets opvallen.
Ik heb namelijk geen idee wat veilig thuis hier verder al echt mee doet. Ik denk niet dat dit al direct een heel ding wordt omdat ik ook alleen maar mijn vermoedens heb en het gezin ook niet zal toegeven mochten zij benadert worden door veilig thuis.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 15 Nov 2018 19:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Misschien lees ik er overheen, maar ik kan uit jouw verhaal niets concreets opmaken waarom jij aan harddrugs denkt? Dat geld kan net zo goed zijn om te eten en/of schulden te betalen. Als ze geen cent te makken heeft kan dat toch ook verklaren waarom ze niet uit zichzelf terugbetaald? Je zegt dat je kind ook bepaalde opmerkingen heeft gemaakt die je vermoeden versterken. Dat kan natuurlijk, maar ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn om daar conclusies uit te trekken.

Begrijp me niet verkeerd, als jij er zo’n slecht gevoel bij hebt vind ik het niet verkeerd om een melding te doen, maar ik vraag mij wel af of en wat Veilig Thuis daar mee doet.
En stop met geld lenen, als er echt sprake is van drugs ofzo is dat het domste wat je kan doen. Je kan haar ook een zak aardappels geven als ze stelt geen geld voor eten te hebben.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Nov 2018 19:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Je kunt als je iemand tegenkomt of met iemand praat soms echt wel een heel redelijk vermoeden hebben van of iemand onder invloed is van wat dan ook. Of het dan per se harddrugs zijn weet je niet, en helemaal 100% zeker weet je het vast ook niet. Maar dat geeft Biechtje ook aan.

En je kunt je afvragen of VT er iets mee doet op basis van dit verhaal, maar dat is geen reden om het niet te melden natuurlijk. Misschien doet VT er niks mee. Maar misschien krijgen ze wel van meerdere kanten signalen en doen ze er (uiteindelijk) wel wat mee.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 18 Nov 2018 14:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Hallo,

Ik ben op dit moment zwanger van de tweede. Wij wilden dit heel graag alleen begin ik nu te twijfelen en heb ik soms het gevoel spijt te hebben. Alles loopt lekker, waarom nog een tweede? Gaan we dit wel redden? De eerste is al zwaar wordt een tweede niet alleen maar zwaarder?
Wie heeft er stiekem spijt van een tweede?
Of wie had dit gevoel ook?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 19 Nov 2018 11:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ha! Volgens mij is dit de eerste keer dat ik in deze pijler wat plaats.

Mijn vriend en ik hebben samen besloten om mijn spiraaltje eruit te laten halen omdat we graag een kindje samen willen. Maar ik vind het zo spannend. Ik blijf het bellen van de huisarts maar uitstellen. Ik ben zo bang dat ik geen goede moeder wordt of dat ik het niet aan kan ofzo. Tegelijkertijd weet ik dat het nergens op slaat, want ik ben niet labiel ofzo en we hebben onze zaken echt heel goed voor elkaar.

Iemand die dit herkent?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Nov 2018 11:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Tuurlijk, ik denk dat iedereen wel die onzekerheid herkent. Het is gewoon iets totaal nieuws en je hebt er ook geen invloed op wat voor baby je krijgt. Niet zo gek dat je het spannend vindt! Maar als de wens er is, dan ga je er gewoon voor. Het is een mooi avontuur en als de tijd voor jullie rijp is: go for it!
❤ 7 juni 2018
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 19 Nov 2018 12:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje schreef:Hallo,

Ik ben op dit moment zwanger van de tweede. Wij wilden dit heel graag alleen begin ik nu te twijfelen en heb ik soms het gevoel spijt te hebben. Alles loopt lekker, waarom nog een tweede? Gaan we dit wel redden? De eerste is al zwaar wordt een tweede niet alleen maar zwaarder?
Wie heeft er stiekem spijt van een tweede?
Of wie had dit gevoel ook?

Wat naar dat je dat gevoel hebt. Ik denk dat de twijfels wel normaal zijn. Het is natuurlijk ook een ingrijpende verandering. Ik heb zelf nu we er 2 hebben wel eens geroepen "waarom wilden we er 2??". Het is niet te voorspellen hoe het zal lopen met de 2e er bij. Ik denk dat die onzekerheid voor de twijfel zorgen. Het zal vast allemaal goed komen. Hou jezelf wel goed in de gaten en als je merkt dat je zelfs negatief over de baby begint te denken, trek dan aan de bel! Hoe staat je partner hierin? Weet hij van jouw twijfels?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 21 Nov 2018 10:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik heb net een test gedaan en volgens mij is dit toch wel een duidelijke streep?
Even anoniem, want niemand weet het nog

Afbeelding
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 21 Nov 2018 10:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Nou, duidelijker kan niet geloof ik :) Gefeliciteerd!! Spannend :)
<<

Patsy

Bericht 21 Nov 2018 10:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Die is zeker duidelijk! Gefeliciteerd!
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 21 Nov 2018 10:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Die is zeker positief! Gefeliciteerd! Welkom in het zomertopic :wink:
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 21 Nov 2018 11:03

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heel duidelijk! Gefeliciteerd!
2012 & 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers