Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragen om fysio 1 op 1?

<<

caribbeanlover

Bericht 20 Nov 2018 14:32

Vragen om fysio 1 op 1?

Ik heb een vaste en wil dat zo houden (op 1x na een vervanger gehad vond ik niks). De laatste tijd komen er tijdens mijn behandeling andere fysio's naar binnen en praten met die van mij over van alles en nog wat terwijl ik behandeld word. Ik heb soms pijn en vloek dan hardop waar ik me overigens niet voor schaam. Ik vind het vervelend dat andere binnen komen. Elke behandeling is maar 25 min. dus ze kunnen best even wachten totdat mijn fysio klaar is en zij ook. Straks moet ik weer en wil er wat van zeggen. Het gaat tenslotte om mij. Ik vind het niet fijn en wil niet dat er anderen bij zitten of komen praten met mijn fysio. Is dat raar?
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 20 Nov 2018 14:36

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Dat kwam bij mijn fysio ook weleens voor, maar als je het vervelend vindt, zou ik het zeker melden.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Nov 2018 14:37

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Derpy schreef:Dat kwam bij mijn fysio ook weleens voor, maar als je het vervelend vindt, zou ik het zeker melden.


De laatste tijd is het steeds vaker en ja ik ga het zo zeggen. Het gaat om mij. Het is dat ik niet in mijn blote reet lig, maar toch ik vind het niet oke en fijn.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 20 Nov 2018 14:40

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Als ik echt op de behandelbank lag kwam dat bij mij niet voor, maar als ik oefeningen moest doen in de oefenzaal wel. Maar dan vond ik het niet zo erg. Op de momenten dat ik op de behandelbank lag had ik het zelf ook niet fijn gevonden omdat ik daar meestal in mijn hemd en onderbroek lag. Dus ik zou het inderdaad gewoon zeggen als je het vervelend vind.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Nov 2018 14:42

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Als ik in de kamer ben met iemand komt een collega hooguit iets pakken wat hij/zij nodig heeft. De oefenzaal is voor iedereen en daar is iedereen bezig met zijn/haar patient en bemoeien we elkaar niet zo met elkaar. Af en toe een grapje of zo, maar zeker geen uitgebreide gesprekken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Nov 2018 16:28

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Ik lig in de behandelkamer met alles aan en 1 been bloot meer niet dus. Ze zat er nu de hele tijd bij. Toen we weg ging heb ik er wat van gezegd. Ze is haar stagiare en ik snap dat ze het moet leren alleen gaat het niet om mij. Ze zegt niet kijk nu doe ik dit en dat en dat moet zo en zo. Ze hadden het net als anderen keren over afspraken van patienten en wat te doen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 20 Nov 2018 17:09

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Misschien is het een eerstejaarsstagiaire die nog niks zelf mag doen ofzo? Ik ben tijdens m'n revalidatie meerdere keren behandeld door de stagiaires, maar die wisten ook wat ze moesten doen. Mijn fysio deed zelf geen littekenmassage en een van z'n stagiairs had dat pas gehad op school, dus daar was ik heel blij mee.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Nov 2018 17:23

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Derpy schreef:Misschien is het een eerstejaarsstagiaire die nog niks zelf mag doen ofzo? Ik ben tijdens m'n revalidatie meerdere keren behandeld door de stagiaires, maar die wisten ook wat ze moesten doen. Mijn fysio deed zelf geen littekenmassage en een van z'n stagiairs had dat pas gehad op school, dus daar was ik heel blij mee.


Ze mag wel behoorlijk wat doen als ik het zo hoor en hoeveelste ze is weet ik niet en hoef ik ook niet te weten. Ze heeft laatst mij behandeld omdat mijn vaste niet kon, maar heb tegen die van mij gezegd dat ik alleen haar wil. Ik neem het maar voor lief dat de leerling er vaak bij zit.
<<

Anoniem248

Bericht 20 Nov 2018 17:24

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Om een stagiaire die erbij zit, zou ik me nou helemaal niet druk maken eigenlijk. Dat andere fysiotherapeuten in- en uitlopen terwijl ze 1 op 1 in een behandelkamer met je bezig is, dat zou ik wle bespreekbaar maken.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Nov 2018 17:28

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Maple schreef:Om een stagiaire die erbij zit, zou ik me nou helemaal niet druk maken eigenlijk. Dat andere fysiotherapeuten in- en uitlopen terwijl ze 1 op 1 in een behandelkamer met je bezig is, dat zou ik wle bespreekbaar maken.


Ik snap dat de stagiare het moet leren dus laat ik het erbij en ga er niks meer van zeggen als zij erbij is. Mijn fysio kan dan zeggen dat ik maar elders moet gaan omdat zij erbij hoort. Toen er anderen naar binnen liepen daarvan weet ik niet of ze fysio's of leerlingen zijn.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 20 Nov 2018 17:45

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Maar CBL, heeft jouw fysiotherapeut de eerste keer dat de stagiaire erbij kwam geen toestemming aan jou gevraagd? Dat is in de praktijk waar ik onder behandeling was wel de gewoonte. Hebben mensen bezwaar, dan is de student niet aanwezig. Ik ben het met je eens dat de focus tijdens een afspraak mét stagiaire niet altijd geheel op de patiënt lijkt te liggen. Enerzijds logisch, maar als je dit vervelend blijft vinden mag je dat gerust opnieuw aangeven bij je behandelaar.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Nov 2018 19:39

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Skyler schreef:Maar CBL, heeft jouw fysiotherapeut de eerste keer dat de stagiaire erbij kwam geen toestemming aan jou gevraagd? Dat is in de praktijk waar ik onder behandeling was wel de gewoonte. Hebben mensen bezwaar, dan is de student niet aanwezig. Ik ben het met je eens dat de focus tijdens een afspraak mét stagiaire niet altijd geheel op de patiënt lijkt te liggen. Enerzijds logisch, maar als je dit vervelend blijft vinden mag je dat gerust opnieuw aangeven bij je behandelaar.


Is nooit gevraagd. Doordat zij met haar over andere patienten praat kan ze zich misschien niet voldoende inzetten op het moment dat ze mijn behandeld en dat is in mijn nadeel. Zal het vrijdag nog eens erover hebben.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 20 Nov 2018 19:43

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Bij mij werd het inderdaad ook elke keer gevraagd als er weer een nieuwe stagiair begon, of die erbij mocht zijn, maar ook of ik het goed vond als die de behandeling zou doen.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Nov 2018 20:23

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Derpy schreef:Bij mij werd het inderdaad ook elke keer gevraagd als er weer een nieuwe stagiair begon, of die erbij mocht zijn, maar ook of ik het goed vond als die de behandeling zou doen.


Is wel zo beleefd idd. Bij de huisarts is het ook eens gevraagd geen probleem. Zolang het gevraagd wordt vind ik het vaak niet erg. Nu wordt er niet aan de patient gedacht. Als ze nou mee keek, dan had ik er nog wel begrip voor. Ze hebben het steeds over anderen dingen en al helemaal niet over mij. Dan denk ik regel die dingen als die patient waar je het over hebt er is en/of als er niemand is ik iig niet!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Nov 2018 21:22

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Ik vind het sowieso niet kunnen dat ze het over andere patienten hebben waar jij bij zit. Ik heb ook wel eens een stagiair en dan gaat het over de patiënt of we maken met zijn 3en een praatje over bij wijze het koude weer.

Als de stagiair zelfstandig mag werken kan het wel gebeuren dat ze iets vragen tijdens de behandeling van iemand die ik dan zie. Ja, dan loop ik soms even weg. Maar ook dan: de inhoud van de vraag is privé en wordt dus niet gesteld waar jij bij zou zijn.

Ik zou het ook aankaarten.

Gaat het de goede kant op met je enkel? Lekker flink aan het oefenen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Nov 2018 21:40

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Jip schreef:Ik vind het sowieso niet kunnen dat ze het over andere patienten hebben waar jij bij zit. Ik heb ook wel eens een stagiair en dan gaat het over de patiënt of we maken met zijn 3en een praatje over bij wijze het koude weer.

Als de stagiair zelfstandig mag werken kan het wel gebeuren dat ze iets vragen tijdens de behandeling van iemand die ik dan zie. Ja, dan loop ik soms even weg. Maar ook dan: de inhoud van de vraag is privé en wordt dus niet gesteld waar jij bij zou zijn.

Ik zou het ook aankaarten.

Gaat het de goede kant op met je enkel? Lekker flink aan het oefenen?


Het ging om ene Wouter dat hij op de fiets kwam en ook terug ging op de fiets dus dan hoefde hij niet fietsoefeningen te doen. Ook ging het over iemand die die een bepaalde pijn had.
De stagiair heeft mij 1x behandeld omdat mijn vaste niet kon. Ik ga wel zeggen dat ik het niet erg vind als zij erbij is, maar dat ik wel een grens trek dat het over mij gaat en dat ik het niet leuk vind dat er over anderen wordt gesproken en zoals vandaag over nagels lakken.

De deur is altijd dicht en een keer ging die open stonden er 2 anderen fysio's of stagiars erbij en gingen met haar praten en het duurde best nog even zeker als je bedenkt dat de behandeling maar 25 min is.

Ik zie vandaag ook dat ik het niet zo fijn vind omdat ik regelmatig pijn heb en het dan uit wil vloeken. Ze zei dat dat gewoon mag en dat heb ik laatst ook gedaan toen was die stagiar erbij. Ze zijn wel wat gewend, maar ik heb liever dat dat alleen is als mijn fysio erbij is. Ik heb geen zin in gezeik, want ze is verder goed. Bovendien heb ik geen zin om bij een andere praktijk opnieuw te beginnen en bovendien is ze verder gewoon goed en ik mag haar.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Nov 2018 22:44

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Ik ben het meestal met je oneens maar nu eens niet! Vind het echt niet ok en je mag er best wat van zeggen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Nov 2018 22:55

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Dat vind ik ook ongepast. Ik zou er netjes wat van zeggen.
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Nov 2018 10:08

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Ik ben een beetje bang dat als ik er wat van zeg wat mijn meer dan goed recht is dat ze zegt dat ik dan maar een ander moet zoeken.
<<

Anoniem248

Bericht 21 Nov 2018 10:27

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Als dát de reactie is die je krijgt, dan zou ik sowieso al op zoek gaan naar een ander.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Nov 2018 10:32

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Nee joh, dat zeggen ze echt niet meteen hoor! Ik zou het wel brengen als een 'ik' boodschap. Dus in de trant van ik heb het gevoel dat de volledige aandacht niet bij mij is omdat...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 21 Nov 2018 12:30

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Het zou wel heel onbeschoft zijn als ze dat zou zeggen, dan zou ik sowieso een ander zoeken.

Ik moest goed ontspannen tijdens m’n revalidatie en dat lukte me alleen als het rustig was in de kamer, dat lukt nooit als er mensen in en uit lopen en er steeds wordt gepraat, dus het is echt niet gek om er wat van te zeggen. Hopelijk reageren ze positief!
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Nov 2018 12:35

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Derpy schreef:Het zou wel heel onbeschoft zijn als ze dat zou zeggen, dan zou ik sowieso een ander zoeken.

Ik moest goed ontspannen tijdens m’n revalidatie en dat lukte me alleen als het rustig was in de kamer, dat lukt nooit als er mensen in en uit lopen en er steeds wordt gepraat, dus het is echt niet gek om er wat van te zeggen. Hopelijk reageren ze positief!


Daar heb je groot gelijk in! Ik vreet me op als ze mijn kuit masseert, want dat doet pijn en masseren hoort geen pijn te doen. Door dit geval is het natuurlijk anders. Ik ga er zeker wat van zeggen en dat ik me niet ontspannen op me gemak voel.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Nov 2018 14:25

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

caribbeanlover schreef:
Derpy schreef:Het zou wel heel onbeschoft zijn als ze dat zou zeggen, dan zou ik sowieso een ander zoeken.

Ik moest goed ontspannen tijdens m’n revalidatie en dat lukte me alleen als het rustig was in de kamer, dat lukt nooit als er mensen in en uit lopen en er steeds wordt gepraat, dus het is echt niet gek om er wat van te zeggen. Hopelijk reageren ze positief!


Daar heb je groot gelijk in! Ik vreet me op als ze mijn kuit masseert, want dat doet pijn en masseren hoort geen pijn te doen. Door dit geval is het natuurlijk anders. Ik ga er zeker wat van zeggen en dat ik me niet ontspannen op me gemak voel.


Als jij je er niet prettig bij voelt, dan moet je dat zeker zeggen.
Maar masseren kan echt wel pijn doen. Meestal als jij de bij fysio wordt gemasseerd dan doet het pijn, omdat ze de spieren die vast zitten los maken, of de pezen die vast zitten los maken. Op het moment dat de pijn minder wordt tijdens het masseren, dan betekend dat je aan het herstellen bent.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 21 Nov 2018 15:10

Re: Vragen om fysio 1 op 1?

Wij krijgen stoelmassages op het werk en die zijn soms ook écht pijnlijk, maar ze helpen wel goed. Bij de fysio doet het ook pijn, het zijn ander soort massages dan een ontspanningsmassage in een schoonheidssalon.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron