Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Omscholen

<<

Anoniem242

Bericht 18 Nov 2018 18:26

Omscholen

Een hele poos niet meer geweest. Veel onrust geweest in de tussentijd maar nu heb ik wel iets wat ik graag wil delen en graag advies of tips over ontvang.
In de hoop dat jullie mij misschien wel op weg kunnen helpen.

Ik ben afgestudeerd verpleegkundige altijd al met hart en ziel mijn werk gedaan. Maar sinds ik begin van dit jaar mijn baan kwijt raakte na die ellendige operatie, ben ik het wow gevoel in mijn werk helemaal verloren. Ik heb een poosje in de Flexpool gewerkt in het ziekenhuis maar kon daar mijn draai niet meer vinden. Helaas de dikke pech dat ik fibromyalgie heb en daar sinds de operatie behoorlijke heftige uitingen van heb gekregen. Hierdoor wordt het werken in de zorg bijna onmogelijk. Ik ben nu sinds begin van deze maand terug de thuiszorg in gegaan omdat ik dacht dat dit lichamelijk beter zou zijn. Halve diensten, dus meer rust en balans. Maar het is lichamelijk tot nu toe veel zwaarder door al die kleine oude badkamertjes bij de mensen thuis. Morgen heb ik weer een verzorgende route en moet 7 mensen douchen. Ik weet nu al dat ik de rest van de dag niks meer kan doen omdat mijn rug en bekken dan enorm overbelast zijn. Maar goed ik dwaal af.

Ik stoei er al een poosje mee om de zorg uit te gaan. Ik heb een spw diploma kinderopvang. Nu mijn vriend een docenten opleiding aan het doen is, kriebelt het hier ook om terug de school banken in te gaan. En de pabo trekt mij wel heel erg. MAAR......
Helaas ben ik ook verplicht een inkomen binnen te krijgen elke maand en de pabo is voltijd. Sowieso bij mij, gezien gebrek aan vooropleiding. Hoe kan ik dit nou gaan aanpakken? Heeft iemand van jullie in een dergelijke situatie gezeten en kan mij tips geven. Mijn vriend heeft nu tot aug 2019 uitkering en zal dan zijn lesbevoegdheid hebben om te kunnen gaan werken. Tot die tijd ben ik genoodzaakt minimaal 1600 euro netto te verdienen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Nov 2018 18:50

Re: Omscholen

Kan je niet gaan kijken of je een strartbekwaamheid kan gaan halen. En daarna werken en studeren samen. Het schoonzusje van mijn zus doet dit nu. Vanwege het tekort aan leraren bieden sommige scholen deze mogelijkheid aan.
Ze heeft vorig schooljaar een tijdje meegelopen op dezelfde school waar ze nu werkt en studeert.

Anders kan je de pabo ook deeltijd gaan doen. Ik denk wel dat je al tijdens de studie aan het werk kan, vanwege het leraren tekort. Maat je ouder dan 21 bent kan je een hbo 21+ test doen im je startniveau aan te tonen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 18 Nov 2018 19:31

Re: Omscholen

Geen idee in hoeverre in jouw regio de mogelijkheid er is, maar op de school waar ik werk, werken er mensen als leerkrachtondersteuner. Zij doen de flexibele (deeltijd) pabo, en werken daarbij 3 a 4 dagen bij ons op school.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Nov 2018 19:46

Re: Omscholen

Als je graag in het basisonderwijs wil werken, is de deeltijd pabo ook een goede mogelijkheid.

Wat je ook zou kunnen doen met je diploma's is kijken of je aan de slag kan op een mbo/hbo-school in de richting verpleegkunde (docent verpleegtechnische handelingen oid). Er staat toevallig een vacature in deze richting bij deze school: https://werkenbij.gildeopleidingen.nl/v ... n-fulltime
08/2018
05/2021
<<

Anoniem246

Bericht 20 Nov 2018 08:44

Re: Omscholen

Denk je dat je het werken met kinderen, in een kinderopvang, aankunt? Je geeft namelijk aan dat de zorg je lichamelijk te veel wordt door Fibromyalgie, maar het lichamelijke aspect van werken met kinderen wordt veelal onderschat als het op Fibro aankomt. Mijn moeder heeft Fibromyalgie en komt uit de zorg. Zij heeft zich laten omscholen tot administratief medewerker, dat leek haar leuk. Sinds twee jaar zorgt ze voor haar kleindochter, ouders beiden werkzaam, en ze heeft al meerdere malen moeten opgeven, omdat het haar veel te zwaar viel door haar Fibromyalgie. Want met kinderen, vooral in de opvang, is het vaak nog even optillen dit, optillen dat, zorgen dat het naar het toilet gaat, al dan niet potje etc.

Ik heb geen inhoudelijke tips, maar ik wilde dit toch even zeggen. Mijn moeder dacht namelijk dat het werken met kinderen niet voor overbelasting zou zorgen, maar door de zorg voor mijn nichtje is ze vaker ziek dan niet ziek. Lichamelijk dan.
<<

Anoniem248

Bericht 20 Nov 2018 08:49

Re: Omscholen

Ik denk ook niet dat Stuiterbal in de kinderopvang aan de slag meer wil, maar dat ze haar diploma alleen aanhaalde omdat dat misschien ook relevante informatie kan zijn voor haar vraag.

Ik weet overigens niet of ik echt tips heb, ik weet alleen wel dat mijn collega, vanuit de kinderopvang en dus met haar SPW-opleiding, deeltijd-pabo is gaan doen. Het kán dus wel.
<<

Anoniem246

Bericht 20 Nov 2018 09:02

Re: Omscholen

Dan heb ik dat verkeerd gelezen. Al kan het geen kwaad om het even aan te stippen. Werken met kinderen is lichamelijk zwaarder dan men denkt.

Ik hoop dat je het lukt om de PABO af te ronden en een leuke werkomgeving treft. Succes!
<<

Anoniem242

Bericht 20 Nov 2018 13:07

Re: Omscholen

Nee geen kinderopvang meer daar heb ik 8 jaar gewerkt en ben toen gaan studeren voor verpleegkundige.
Missenergy thnxx voor de vacature. Kan op zijn minst proberen alleen mis ik wel hbo bachelor waar ze specifiek om vragen.
Vandaag proeftijd gesprek gehad. Of nou ja het is verplaatst naar volgende week ergens. Want de grote baas komt erbij gezien ze niet met mij verder gaan in de thuiszorg.
Gekke is wel dat ik goud eerlijk ben geweest bij het solliciteren en mijn fysieke beperking heb aangegeven. Dat was allemaal geen probleem. Ik heb daarvoor mijn baan in het ziekenhuis opgezegd. En nu willen ze me per 1-12 op straat zetten.

Top!
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2018 15:25

Re: Omscholen

Misschien zie ik geheel iets over het hoofd, maar sta jij niet deels ziekgemeld? Als je nu weg moet bij thuiszorg en je voelt je zo, dan zou je toch aanspraak maken op ZW omdat je ziek uit dienst treedt? Met jouw fysieke beperkingen lijkt het me iig heel lastig om 1600 euro netto binnen te harken, terwijl je lijf niet meewerkt.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 20 Nov 2018 18:37

Re: Omscholen

Misschien een domme vraag, maar als je verpleegkundige bent dan heb je toch een hbo diploma?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Nov 2018 18:53

Re: Omscholen

Harrison schreef:Misschien een domme vraag, maar als je verpleegkundige bent dan heb je toch een hbo diploma?


Ik weet natuurlijk niet welke opleiding stuiterbal heeft maar je hebt ook mbo verpleegkundigen en die kunnen ook BIG geregistreerd zijn.
2015 💙
<<

Anoniem242

Bericht 20 Nov 2018 19:04

Re: Omscholen

Nee ik sta niet ziek gemeld. Ik heb tot oktober fulltime gewerkt en werk nu 28 uur.
Ik krijg volgende week donderdag pas het gesprek. 2 dagen voor einde proeftijd. Dan ben ik dus officieel mijn baan kwijt en kan ik ook iets van uitkering gaan regelen.
Maar goed dan zak ik nogal in inkomsten en dat is hier thuis niet meer haalbaar. Mijn partner heeft al dik 700 ingeleverd. Ik ook nog eens 300 door minder uren te gaan werken. En dan zou ik nu nog minder binnen krijgen.

Ik heb overigens een mbo4 diploma en sta BIG geregistreerd.
Pfff weet het even allemaal niet meer. Ik voel een enorme druk van moeten, maar lichamelijk zit ik nu zo aan de max omdat ik al die tijd zwaar over mijn grenzen ben gegaan.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Nov 2018 19:33

Re: Omscholen

Wat stressvol moet dit zijn. Ik kan je niet goed adviseren over omscholen, maar voor 1600 euro netto zal je toch wel een x-aantal uren moeten werken en ik vraag me af of dit redelijkerwijs haalbaar is voor je. Hoop dat er een oplossing komt en dat je hier geadviseerd kan worden over omscholen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 20 Nov 2018 19:44

Re: Omscholen

Jeetje, wat lastig allemaal Stuiterbal! Ik weet niets van omscholen naar het onderwijs helaas.
Maar zo te lezen kun je best wat hulp gebruiken, sowieso om helder te krijgen wat je opties en rechten nu zijn. Sterkte!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Nov 2018 19:48

Re: Omscholen

Misschien kan je, voor nu, tijdelijk aan het werk bij een uitzendbureau? Tot je iets anders hebt gevonden. Dingen die mij nu te binnen schieten zijn bijvoorbeeld anesthesiemedewerker en operatieassistent. Is ook regelmatig een werken/leren traject en je krijgt dan al betaald. Of doktersassistente en dan een thuisstudie doen, is maar een jaartje volgens mij. Misschien zou je daar dan vanaf september mee kunnen beginnen als je vriend zijn lesbevoegdheid heeft.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Nov 2018 19:57

Re: Omscholen

<<

Anoniem270

Bericht 20 Nov 2018 21:12

Re: Omscholen

Operatieassistent is fysiek een zwaar beroep hele dag staan en zal voor Stuiterbal afvallen denk ik.

Wellicht is pedagogisch medewerker in een ziekenhuis wel wat voor je?
Alleen is dit een erg gewilde functie dus waarschijnlijk ook lastig om te vinden.
Als ik jou was zou ik terug de flexpool in gaan en dan gaan kijken wat je nu precies wilt gaan doen.
Zodat je minimaal inkomen verlies hebt.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Nov 2018 21:24

Re: Omscholen

Maar.. voor de klas sta je ook het grootste deel van de dag en ben je de hele dag in de weer. Daarbij maak je dagen van minstens 9 a 10 uren. Kun je dat fysiek aan?

Ik begrijp overigens heel goed dat je wat anders wil hoor! Hopelijk kom je er uit en ervaar je weer plezier en succes in een baan.
<<

Anoniem248

Bericht 20 Nov 2018 21:45

Re: Omscholen

Sowieso zou ik voor mezelf proberen te accepteren dat omscholen nú even geen optie is. Samen een opleiding volgen en ook nog eens genoeg geld binnenkrijgen om een gezin draaiende te houden (sowieso een gezin draaiende houden terwijl je beiden de druk hebt van een opleiding en alles wat daarbij komt kijken), lijkt me ontzettend zwaar en moeilijk. Kunnen jullie dat dragen? Gaat dat niet ten koste van jullie kinderen?
Ikzelf zou het omscholen uitstellen totdat je vriend zijn opleiding klaar heeft, en in de tussentijd op zoek gaan naar werk wat wel binnen jouw lichamelijk kunnen ligt, al is het maar even iets heel anders dan waar je voor geleerd hebt. Dan kan je vriend zich storten op zijn opleiding en ben jij er voor jullie gezin. En daarna draaien jullie de rollen om.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 20 Nov 2018 22:07

Re: Omscholen

Ik heb natuurlijk geen idee waar je precies woont - zelfs niet ongeveer - maar in grote delen van het land begeleidt de FNV kosteloos mensen bij de orientatie op een vervolg van hun loopbaan: https://www.fnv.nl/themas/ontslag/fnv-werken-aan-werk/

Misschien goed om daar ook met die mensen eens over na te denken?
<<

Anoniem242

Bericht 21 Nov 2018 09:53

Re: Omscholen

Thnx allemaal. Ik reageer straks even specifieker. Wat ik zojuist heb begrepen mochten ze mij helemaal geen proeftijd meer geven. Want dit is mijn 3e arbeidsovereenkomst binnen deze organisatie. Na mijn diplomeren heb ik een jaar in de wijk gewerkt met een vast contract. Toen zelf de keuze gemaakt om naar het academisch ziekenhuis te gaan. Daar dus geen verlenging door de operatie. Terug binnen deze organisatie in het ziekenhuis en doorgestroomd naar de thuiszorg weer.

Weet iemand meer van deze regelgeving af? Want wat ik lees via het arbeidswetboek mogen ze je geen proeftijd geven als je al eerder een overeenkomst hebt gehad binnen de organisatie.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Nov 2018 10:12

Re: Omscholen

Om daar een uitspraak over te kunnen doen moet je denk ik goed kijken naar of het wel dezelfde organisatie of werkgever is. Is het een ander bedrijf maar is de overkoepelende organisatie hetzelfde? Ik denk dat het alleen geldt voor binnen het bedrijf zelf, maar je kunt het altijd even navragen bij het juridisch loket.
<<

Anoniem242

Bericht 21 Nov 2018 10:23

Re: Omscholen

Het is dezelfde organisatie. Maar sowieso heb ik binnen deze thuiszorg al een vaste aanstelling gehad vorig jaar. Dit is dan de thuiszorg binnen dezelfde naam zeg maar.
<<

Anoniem242

Bericht 21 Nov 2018 10:30

Re: Omscholen

Weet je ik wil niet meer in de zorg blijven. Althans niet meer direct op de vloer want lichamelijk gaat het gewoon niet meer. Maar momenteel sta ik op overlevingsstand om te zorgen dat er eind dec gewoon salaris binnen gaat komen. Indien ik dit hiermee daadwerkelijk kan redden doe ik dat. Dan heb ik nog een jaar contract en kan ik in dat jaar rustig kijken naar de mogelijke opties voor wat anders.
Ik voel me zo ziek en misselijk hiervan, het idee alleen al dat we eind dec de maand door moeten komen met enkel de ww van mijn partner. Zo vlak voor de kerst.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 21 Nov 2018 10:41

Re: Omscholen

Misschien zou eens kunnen kijken naar de gehandicaptenzorg en dan vooral de doelgroep met alleen een verstandelijke handicap. Dan is de fysieke belasting over het algemeen een stuk minder. Er zijn momenteel aardig wat vacatures. Misschien niet ideaal. Maar als je echt werk nodig hebt misschien wel een tijdelijke oplossing.
2010 2012
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers