Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forumster van de maand november

<<

Burgemeester Kaat

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 15 Nov 2018 22:47

Forumster van de maand november

In oktober konden we uitgebreid kennis maken met Ise. Zij geeft nu de fakkel door aan Chava, tijd om wat meer over haar te weten te komen. Als eerste het antwoord op de vraag van Ise, wat nou de allermooiste reis is die ze gemaakt heeft: “Mijn mooiste reis is zonder twijfel de reis die ik dit jaar gemaakt heb: de Zijderoute (Turkmenistan, Oezbekistan, Kirgizië en Kazachstan). Het is daar zo mooi, veel mooier dan ik had gedacht. Een heel afwisselende reis: van (kleine) steden naar bergen en vervolgens van rivieren naar een canyon. En de mensen daar zijn zo ontzettend mooi en lief! Dat het een relatief onbekende bestemming is, maakte deze reis ook heel bijzonder!"

Mijn forumnaam is Chava en ik forum sinds december 2013 onder deze naam. Tussendoor ben ik nog wel even weggeweest. Gelukkig was mijn naam niet inmiddels ingepikt toen ik weer terugkwam. Voor deze naam heb ik ook nog andere forumnamen gehad: Musicalfreak, Scaramouche en Lacey. Ik ben via het weekblad Yes op het toenmalige forum terechtgekomen. Het forum bestond toen nog uit één pijler. Volgens mij was het rond de tijd dat Mamsie zwanger was van haar oudste.

Over Chava
Ik woon, in het gezelschap van een kat, in een gezellige stad aan de IJssel en werk als secretarieel medewerkster bij een kleine gemeente niet ver van mijn woonplaats. Sinds vorig jaar juni heb ik, na jarenlang single te zijn geweest, weer een hele lieve vriend. Ik heb hem leren kennen op reis en dat brengt mij meteen bij mijn grootste hobby: reizen dus. Ieder jaar probeer ik minstens één verre, lange reis en een stedentrip te maken. Verder ben ik de trotse tante van een nichtje van 4 jaar en en neefje van bijna 1 jaar. Ik ben stapelgek op die twee!
Je kan mij herkennen aan mijn knalroze koffer. Die herken je meteen als hij op de bagageband voorbij komt, wel zo handig! Op persoonlijk vlak kun je mij herkennen aan mijn terughoudendheid. Ik ben echt iemand die de kat uit de boom kijkt. Als ik mezelf in één woord moet omschrijven, zou dat het woord “loyaal” zijn. Voor de mensen die ik liefheb, ga ik door het vuur.
Over tien jaar hoop ik dat ik toch wel een andere baan heb, dat is mijn nummer één wens. Ik zit al 13 jaar bij mijn huidige werkgever en de koek is al een tijdje op. In 2016 ben ik afgestudeerd (HBO Rechten), maar ik heb tot op heden nog geen baan gevonden die aansluit bij mijn wensen. Natuurlijk hoop ik tegen die tijd ook al lang en breed samen te wonen met mijn vriend, al dan niet getrouwd. En nog veel meer van de wereld gezien hebben natuurlijk!

Eén wens
Als ik één wens zou mogen doen, dan zou ik wensen dat mijn moeder nog zou leven. Ze gunde mij altijd weer geluk in de liefde en ik vind het ontzettend jammer dat ze dat niet meer heeft meegemaakt. Ook vind ik het heel verdrietig dat ze nooit echt van het oma-zijn heeft kunnen genieten, want mijn nichtje was amper 6 maanden toen mijn moeder overleed.

Chava op het forum
Je kan mij het vaakst vinden in de pijlers Algemeen, Mode & Beauty en Reizen & Vakanties. Het verschilt enorm hoeveel tijd ik doorbreng op het forum. Sowieso kijk ik iedere dag wel even. De ene dag post ik actiever mee dan de andere. Gemiddeld een halfuur per dag denk ik. Ik heb meerdere favoriete topics, namelijk: laatst gekocht, wat heb je aan vandaag en wat wil je even kwijt. Ook vind ik het erg leuk om de reis- en vakantieplannen van andere forumsters te lezen. Zonder dit forum had ik waarschijnlijk niet geweten dat je de zijkanten van de verpakking van aluminium- en vershoudfolie naar binnen kunt drukken om de rol vast te kunnen zetten. Ik doe het alleen nooit…

Wat mij het meest bij staat van het forum is dat iedereen zo meeleeft met elkaar. Voor mij persoonlijk was dat toen mijn nichtje om was gekomen bij de vliegramp en rondom de ziekte en het overlijden van mijn moeder. Door dat laatste staat het topic van Lady over haar moeder me ook heel erg bij. Ik wist precies wat ze meemaakte. Ook het topic van Bisq wil ik niet onvermeld laten. Zelf heb ik geen kinderwens, maar het gaat me aan het hart dat haar sterke wens tot nu onvervuld is gebleven.

Wat ik minder leuk vind op het forum zijn fakers, maar volgens mij valt het daarmee nu wel mee. Verder wordt er, naar mijn mening, soms lang doorgezaagd over een bepaalde post/bepaald onderwerp. Als ik wat zou kunnen veranderen aan het forum zou dat een nieuwe pijler zijn, namelijk Nieuws & Actualiteiten.

Nominatie
Voor de volgende forumster van de maand wil ik graag Feline nomineren. Zij heeft gedaan wat ik heel graag zou willen doen, maar alleen maar van durf te dromen: alles in Nederland achter me laten en wonen en werken in het buitenland. Ik vind het ontzettend stoer dat ze die stap heeft gezet. Ik heb voor haar als vraag: “Wat mis je het meest aan je periode in het buitenland?”

Foto
Op deze foto zien jullie de Petronas Twin Towers in Kuala Lumpur. De foto is gemaakt vanuit een skybar, maar niet zomaar een skybar! In deze skybar hebben mijn vriend en ik elkaar voor het eerst gezoend. Het was het begin van onze relatie. Een avond om nooit meer te vergeten! :love:

Afbeelding
<<

Dora

Major Yipyapper

Bericht 16 Nov 2018 05:52

Re: Forumster van de maand november

Leuk om je wat beter te leren kennen Chava!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Caulfield

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Nov 2018 07:36

Leuk stuk, en goed idee van die nieuwe pijler!
‘You are a woman with a brain and reasonable ability. Stop whining and find something to do.’
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Nov 2018 09:07

Leuk, Chava!
26 september 2013
30 december 2015

Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Nov 2018 12:42

Wat leuk, Chava.
25062006 & 20092009
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Ise

Kwebbel

Bericht 16 Nov 2018 13:21

Wat een leuk stuk Chava, wist niet dat jij Lacey was!
<<

Fedora

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Nov 2018 18:29

Leuk Chava! Ik dacht dat mijn vrienden de enige waren die dé reis hadden gemaakt, maar jij hebt dezelfde reis gemaakt. Leuk om te lezen. :)
<<

Exogenesis

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Nov 2018 18:37

Mooi stuk Chava!
• 6-12-2013 & 30-8-2016 •
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Nov 2018 19:50

Wat een leuk stuk! En idd goed idee van die pijler!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Nov 2018 19:51

Dank jullie wel!

Fedora, wat leuk dat vrienden van jou ook dezelfde reis als ik hebben gemaakt. Je hoort het niet veel inderdaad.
Saying everything without making a sound
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Nov 2018 20:10

Wat een mooi stuk Chava. Leuk om te lezen
29 augustus 2012 ~ 27 februari 2016

Volg mij op instagram Mamajezzblog
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Nov 2018 15:54

Wat een leuk stuk om te lezen zeg. Je wens over je moeder raakt me, zoals mijn topic jou destijds raakte. Door zo’n groot verlies voel je altijd een bepaalde verbondenheid met anderen die het ook hebben meegemaakt.

Heel leuk dat je Feline hebt genomineerd voor volgende maand!
28 april 2015 - Your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Nov 2018 15:55

Ise schreef:Wat een leuk stuk Chava, wist niet dat jij Lacey was!

En dit inderdaad :).
28 april 2015 - Your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Little hero!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Nov 2018 19:09

Leuk stuk! En ik wist inderdaad niet dat je Lacey was, begrijp het nu wel want toen hield je ook al zo van reizen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 17 Nov 2018 21:20

Leuk Chava! Ik ken je inderdaad nog uit de tijd van je eerste forumnaam (en heb gelukkig al die tijd geweten dat jij 't was, voor de verandering eens).

Ik ben zo blij voor je dat je nu zo gelukkig bent in de liefde. Ik kan me nog herinneren dat je ineens helemaal verliefd werd op reis. Zo leuk!

Ik wens jullie heel veel geluk en vele mooie reizen toe!
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Nov 2018 07:59

Wat leuk dat mijn oude forumnaam bij sommigen een belletje doet rinkelen. Dacht (en denk) altijd dat ik nooit zo opval op het forum.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Nov 2018 20:04

wat een mooi stukje. En prachtige foto
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 18 Nov 2018 20:12

Leuk stuk Chava! Jouw oude naam zegt mij ook wel iets hoor! Wist niet dat jij dat was.
<<

Jet

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 19 Nov 2018 09:41

Wat een leuk stuk, Chava!
<<

Liv

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 19 Nov 2018 15:08

Leuk stuk, Chava!
<<

Sayhtia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Nov 2018 19:13

Leuk stuk en een mooie foto! De zijderoute lijkt me prachtig als reisbestemming (aan je foto's in het fototopic te zien). En tof dat je Feline hebt genomineerd!
Life is what happens to you while you're busy making other plans
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Nov 2018 19:20

Dank jullie wel! :)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Nov 2018 20:17

Leuk om wat over je te lezen Chava! Ik had je ok niet direct gelinkt aan je oude forumnamen maar vooral Lacey had ik wel onthouden.

Terug naar Forumzaken