Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Ik wil een kind' (NPO)

<<

Anoniem331

Bericht 16 Nov 2018 11:03

'Ik wil een kind' (NPO)

Lauren Verster volgt al 1,5 jaar stellen en singles die niets liever willen dan een kind.

Ik kijk het nu terug, en zit toch best een beetje met verbazing te kijken. Wie heeft er ook gekeken?
Gisteravond de Kick off en volgens mij vanaf komende donderdag wekelijks te zien op NPO.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 16 Nov 2018 11:10

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Ik ben benieuwd, zal het eens terug zien. Waarin zit je verbazing precies?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Nov 2018 11:12

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Toevallig ik. Wellicht snappen anderen nu beter mijn opmerkingen in een ander topic.
<<

Anoniem331

Bericht 16 Nov 2018 11:13

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Dat mensen toch zo makkelijk over het krijgen en hebben van een kind denken. Wel een kind willen, maar geen moeder willen zijn. Wel een kind willen maar niet fulltime omdat je je leven wilt behouden. Weet niet, het klinkt allemaal zo bijzonder, terwijl je het over een kind hebt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Nov 2018 12:05

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Ik ben er gisteren een paar keer voorbij gezapt, maar het is voor mij te confronterend om naar te kijken.
Een grote kinderwens, geen partner en toch ook wel halverwege de 30. Geen idee of het mij nog gegund zal zijn.

Daarnaast zie ik bij vrienden van mij een homo koppel wat hun allemaal moeten doen om voor adoptie in aanmerking te komen. Wat het kost en hoeveel moeite ze voor alles moeten doen. Ze nemen ons als vriendengroep wel mee in hun traject, maar toch merk ik ook dat het dan op een andere manier confronterend is om naar zo een programma te kijken met deze informatie.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem282

Bericht 16 Nov 2018 12:23

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Wat verdrietig voor je, S-O. En ja, een stel dat wil adoptie (ongeacht seksuele overtuiging) wordt geheel doorgelicht. Bij een tweede kind gaat het vaak wat sneller, maar al met al vergt het heel veel geduld.

Op fb zag ik heel boze berichten voorbij komen van geadopteerden over dit programma, maar heb het zelf (nog) niet gekeken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Nov 2018 12:27

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

En naast dat je helemaal wordt doorgelicht, kunnen homokoppels maar uit 4 landen adopteren.
Nederland, Zuid-Afrika, Portugal en Amerika. Waarbij biologische ouders uit Amerika nog tot 4 weken na de geboorte zich mogen bedenken. Dus naast alle administratie en het doorgelicht worden is het ook een emotionele rollercoaster. Dan heb ik het nog niet eens over het financiële plaatje wat erbij komt kijken.

Ik kan daar ook best wel boos over worden, dan koppels die echt willen en niet kunnen er veel moeite voor moeite doen. Terwijl er ook een hoop op de wereld rond lopen en er niet eens over na denken hoe het ze gegeven is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem331

Bericht 16 Nov 2018 12:37

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Maar ja, die 2 dingen kun je niet vergelijken eigenlijk Silly.

Want dan kun je je ook kwaad maken om het feit dat het voor sommige vrouwen niet weggelegd is, en dat er ook meisjes van 15 zijn die zonder even na te denken zwanger worden.

Ik heb er even over nagedacht, ik denk dat voor mij de kneep zit in het feit dat tegenwoordig alles maar naar je hand te zetten. Kijk, ongewenst kinderloos lijkt mij ook vreselijk. Zoals die vrouw die vanwege haar syndroom geen kinderen kan krijgen vind ik oprecht erg voor haar, en haar man.
Ik heb meer moeite met het lesbische stel dat co-ouders zoekt, omdat ze eigenlijk hun leven niet aan willen passen op een kind. Nou ja, dat willen ze wel meer niet meer dan de helft van de tijd. En daar vind ik wat van. En dat durf ik wel te zeggen, want ook ik heb mijn kinderen maar de helft van de tijd thuis, maar dat was geen bewuste keuze toen ik ze kreeg.

Wat voor boze berichten lees je dan Guatarri? Want adoptie is (nog) niet aan bod gekomen in deze aflevering.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 16 Nov 2018 12:38

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Ik heb het nog niet gekeken, maar ik wil het wel gaan kijken. Mede omdat de kans groot is dat ik zelf zo'n traject in ga om met behulp van een donor zwanger te worden.
<<

Anoniem282

Bericht 16 Nov 2018 13:18

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Klopt, S-O. Dat wist ik. Voor binnenlands geadopteerden lijkt het me overigens wel heel confronterend dat als je in een welvarend land niet bij je biologische ouders blijft en terechtkomt bij een 'nieuwe' familie, omdat adoptie toch vaak wordt geassocieerd met een kind een kansrijker toekomst bieden dan in het land van herkomst en het dan vaak gaat over landen waar kinderen minder kansen hebben door armoede. Vier weken is kort; in mijn tijd was 3x zo lang. Geen idee of dat destijds per land verschilde. En ja, adopteren is duur; het is niet voor iedereen weggelegd... Ik begrijp wat je bedoelt: er zijn genoeg stellen die kinderen op de wereld zetten en geen goede ouders zijn en dan zijn er wensouders die helemaal doorgelicht worden en een jarenlange molen in moeten in de hoop dat zij in aanmerking komen voor een kindje. Maar goed, wat Popcorn zegt kan ik me ook in vinden: niet alles in het leven is eerlijk, hoe zuur dat ook is voor degenen met een sterke kinderwens.

Popcorn: precies dat stukje wat jij aanhaalt, las ik ook over. Daarnaast struikelden geadopteerden over de titel van het programma. Ik heb de reacties gescand, maar ik denk dat de boosheid samenvalt met 1) bij adoptie worden ouders bij een kind gezocht en niet een kind bij ouders. Zo hoort het althans te zijn en de titel suggereert juist het omgekeerde. 2) eerder deze week verscheen er ook een artikel in de media over homoseksuele wensouders die vanaf volgend jaar een kindje kunnen krijgen met draagmoederschap via klinieken in NL. Onder dat artikel liepen de gemoederen hoog op, maar ook daarvoor geldt: ik heb het gescand. Er was dus al boosheid en dan nu ook nog dit programma erbij. Ik zeg niet dat ik zo denk, maar dat is wat ik zie in die groepen van geadopteerden, waar sommigen zich heel erg kunnen opwinden. :)

Edit: inmiddels heb ik het programma teruggekeken - er zitten op z'n zachtst gezegd wat mij betreft nogal wonderlijke verhalen tussen.
<<

Anoniem245

Bericht 17 Nov 2018 11:01

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Ik heb dit programma nog niet gezien, ga het wellicht wel terug kijken als ik tijd heb. Maar wil even aanhaken op een opmerking over oneerlijkheid.
Mijn tante heeft twee kinderen geadopteerd uit China, en heeft heel veel miskramen en doodgeboren kindjes gehad. En ik was in een keer zwanger met 22. Ze was als eerste bij mij om mijn zoon te zien, en ik vond dat zo'n emotioneel moment en ik heb mij ook altijd een soort van "schuldig" gevoeld dat het bij mij zo makkelijk ging en zij zo'n moeite moest doen en al zoveel verdriet had gehad. Ze is nu overleden en ik denk hier nog regelmatig aan.
<<

Anoniem252

Bericht 17 Nov 2018 12:34

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Ik vind het heel mooi dat vraag en aanbod van wensouders zo bij elkaar komt. Mooi programma om te zien.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 17 Nov 2018 12:50

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Oh Kira, jouw gevoel mbt jouw tante zo herkenbaar. Ik heb ook een tante (en oom) die dolgraag hadden gewild maar wie het niet gegund is geweest. Mijn ouders hebben mijn broer en mij naar hen vernoemd. En ook nu met onze kinderen probeer ik ze er een beetje extra bij te betrekken. Hebben ze ook als enige (op ouders na uiteraard) langs gevraagd om na de geboorte langs te komen in het ziekenhuis. Maar het voelt gewoon zo oneerlijk dat het hier 3x zo onwijs makkelijk ging en bij hen de wens nooit gestild is.

Sorry verder geen input over het programma, dat heb ik nog niet gezien, maar het lijkt me wel interessant.
<<

Anoniem245

Bericht 17 Nov 2018 15:28

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Kajaka, wat fijn dat het herkenbaar is! Ik kan het gevoel nooit echt goed omschrijven, het is een soort schuld, maar dat terwijl je weet dat je je niet schuldig erom moet/kunt voelen. Zij heeft dat ook nooit zo gezien, toen ze bijna stervende washeb ik haar dat eens verteld, want ik wilde dat ze wist dat het mij bezig gehouden heeft. En toen zei ze dat ze dat heel lief vond, en het wel aanvoelde en dat ik en mijn zoon altijd een speciaal plekje hadden in haar hart.
<<

Anoniem282

Bericht 17 Nov 2018 15:59

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Atelier Madame schreef:Ik vind het heel mooi dat vraag en aanbod van wensouders zo bij elkaar komt. Mooi programma om te zien.


Eigenlijk dacht ik altijd best ruimdenkend te zijn, maar bij dit programma merkte ik toch een soort afkeuring bij bepaalde verhalen. Hoe vond jij dat er bij het belang van de kinderen werd stilgestaan? Dat miste ik namelijk in een aantal verhalen en dat deel had ik dus moeite mee.
<<

Anoniem249

Bericht 17 Nov 2018 16:15

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Nav dit topic zit ik het te kijken. Helemaal off topic maar wat is die Lauren knap zeg! Wow!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 17 Nov 2018 17:38

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Guattari schreef:
Atelier Madame schreef:Ik vind het heel mooi dat vraag en aanbod van wensouders zo bij elkaar komt. Mooi programma om te zien.


Eigenlijk dacht ik altijd best ruimdenkend te zijn, maar bij dit programma merkte ik toch een soort afkeuring bij bepaalde verhalen. Hoe vond jij dat er bij het belang van de kinderen werd stilgestaan? Dat miste ik namelijk in een aantal verhalen en dat deel had ik dus moeite mee.

Dit had ik vooral dat er bij een aantal niet in het belang van de kinderen werd gedacht.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 17 Nov 2018 21:33

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Guattari schreef: Hoe vond jij dat er bij het belang van de kinderen werd stilgestaan? Dat miste ik namelijk in een aantal verhalen en dat deel had ik dus moeite mee.

Mag ik vragen bij welke verhalen je dat mist?
<<

Anoniem282

Bericht 17 Nov 2018 21:57

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Jada: de draagmoeder voor het homoseksuele stel en het lesbische koppel dat co-ouderschap wil.

Ik vind ook dat homoseksuele en lesbische stellen op een bepaalde manier in de media worden neergezet - en dat bedoel ik niet positief. Dat vind ik jammer, omdat er altijd kijkers zullen zijn die toch zullen denken dat deze koppels uit het programma de gehele homoseksuele en lesbische gemeenschap vertegenwoordigen.

De nadruk in dit programma wordt m.i. alleen gelegd op de wensouders en helemaal niet op wat al deze constructies van verschillende soorten ouderschap kunnen betekenen voor het kind (op latere leeftijd). Dat stoort me en ik denk dat samenvalt met de wijze waarop deze mensen zich hebben geuit in deze kick-off.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Nov 2018 23:25

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Guattari schreef:De nadruk in dit programma wordt m.i. alleen gelegd op de wensouders en helemaal niet op wat al deze constructies van verschillende soorten ouderschap kunnen betekenen voor het kind (op latere leeftijd). Dat stoort me en ik denk dat samenvalt met de wijze waarop deze mensen zich hebben geuit in deze kick-off.

Dit mis ik ook. Af en toe wordt er naar gevraagd, maar het komt niet in alle verhalen aan bod en anders maar kort. Terwijl ik dit aspect juist het lastigste vind en daarmee het meest interessant qua visie en afweging.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 17 Nov 2018 23:44

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Ik kom later even een reactie geven want ben nu behoorlijk moe dus er komen niet echt vloeiende zinnen uit mijn hoofd. Maar misschien vinden jullie dit al wel interessant, een paar samenvattingen van onderzoeken die hiernaar gedaan zijn:
https://www.meerdangewenst.nl/nieuws/la ... ederschap/

https://www.meerdangewenst.nl/informati ... le-ouders/

https://www.meerdangewenst.nl/informati ... aagmoeder/

Ik moet er wel bij zeggen dat ik (nog) niet alle onderzoeken volledig heb gelezen dus ik niet zo goed weet of dit jullie vraag beantwoord.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 18 Nov 2018 10:38

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Bij mij is het niet het probleem dat ze bij ouders van hetzelfde geslacht komen. Want die kunnen even goed liefde geven en kinderen goed opvoeden met normen en waarden.

Maar vooral het koppel wat zelf niet teveel wilde opgeven voor een kind. Want ja ze hadden zelf ook een leuk leven. Dan moet je gewoon niet aan kinderen beginnen. Natuurlijk kun je ook nog dingen voor jezelf doen. Maar als je een kind krijgt hoor je gewoon ook dingen op te geven in belang van het kind.
Leuk als je je ouders dit later hoort zeggen. Ik zou mij niet erg gewenst voelen. Het komt op mij over alsof ze denken een huisdier aan te schaffen. Als we op vakantie willen doen we hem/haar even naar de andere ouders.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem249

Bericht 18 Nov 2018 10:53

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

@Raven: Ik vraag me dus af of hun mening verandert als het kind er eenmaal is. Dan wil je je kind toch helemaal niet weggeven? Ik vond dat eerlijk gezegd ook de raarste uitspraak.
Wat ik altijd lastig vind aan een dergelijke constructie is dat je aan het begin van je leven al 4 ouders hebt. In het slechtste geval gaan beide stellen uit elkaar en krijgen nieuwe partners, dan heb je ineens 8 (!) ouders. Het lijkt me moeilijk als kind zijnde om een hechte band op te bouwen met alle 4 de ouders.

Die dame die draagmoeder is voor het homo stel en dus geen moeder wilde worden snapte ik wel. Ze wilt dus geen moeder zijn en dat is ze na de geboorte ook duidelijk niet. Het homo stel zijn de ouders, die waren ook helemaal verliefd op de kleine. Voor het kind leek het me wel prettig dat ze weet wie haar biologische moeder is en dat ze daar ook regelmatig contact mee heeft, maar dat je ouders dus de twee mannen zijn.

Verder vond ik er eigenlijk niet zoveel van. Het greep me niet zo. Het was wat onpersoonlijk en oppervlakkig en dat terwijl Lauren in die tijd zelf een kind kreeg. Ik had wel wat diepere vragen en onderwerpen verwacht. Ik dacht aan het einde niet: ik ben benieuwd naar de andere afleveringen. Het was allemaal wat lafjes.
<<

Anoniem281

Bericht 18 Nov 2018 11:00

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Fred schreef:Toevallig ik. Wellicht snappen anderen nu beter mijn opmerkingen in een ander topic.


Ik wil hier eerst even op ingaan; niemand vond jouw opmerkingen onbegrijpelijk. Jouw opmerkingen en timing was superruk, ongelooflijk lomp en vreselijk bot. Heeft niks met begrip te maken over je mening of inzicht, het is gewoon cru om het in dat topic zo te plempen.

Ontopic: toevallig gister een stukje gezien en hoewel ik het mooi vond om te zien, dat er mensen zo samen komen en tot een oplossing kunnen komen, weet ik niet wat ik er van vind dat een kind met 4 ouders opgroeit.

Wat als er relaties uitgaan? Hoe dan? Hoe verdeel je de voogdij, hoe leg je het uit?c

Ik zeg niet dat het slecht is.. maar vind het wel lastig.
<<

Anoniem249

Bericht 18 Nov 2018 11:03

Re: 'Ik wil een kind' (NPO)

Nou ja hoe leg je t uit. Je hoeft t niet uit te leggen. Het kind weet niet beter dan dat ie 4 ouders heeft. Dat vind je dan ook normaal lijkt me. Denk dat daar de moeilijkheidsgraad niet in zit, maar inderdaad hoe verdeel je de voogdij? Stel beide stellen gaan uit elkaar. Krijgt het kind dan 1 week per maand bij elke ouder? Of elke 2 dagen naar een ander? Lijkt me niet wenselijk.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers