Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Algemeen

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Nov 2018 23:57

Re: Stomme vragen topic

Wow cbl, wat voor sneer moet jij nu weer uitdelen. En het dan raar vonden dat bepaalde reactie gemeld worden.

Fijn Guattari dat jou zorgverzekering het zelf gaat oppakken. Ik ken het deel DBC verhaal en ik weet hoe het werkt binnen hey ziekenhuis en de registratie ervan. Vandaar dat ik adviseerde om het bij het ziekenhuis te melden, aangezien zij twee keer de code voor de behandeling hebben geregistreerd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem282

Bericht 15 Nov 2018 11:18

Re: Stomme vragen topic

Ik vind het ook fijn hoor dat jullie beiden reageerden. :) Heb er nu iig zelf geen werk meer van nu de zorgverzekeraar contact gaat opnemen met het ziekenhuis. Komt vast goed.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Nov 2018 13:30

Re: Stomme vragen topic

Silly-One schreef:Wow cbl, wat voor sneer moet jij nu weer uitdelen. En het dan raar vonden dat bepaalde reactie gemeld worden.

Fijn Guattari dat jou zorgverzekering het zelf gaat oppakken. Ik ken het deel DBC verhaal en ik weet hoe het werkt binnen hey ziekenhuis en de registratie ervan. Vandaar dat ik adviseerde om het bij het ziekenhuis te melden, aangezien zij twee keer de code voor de behandeling hebben geregistreerd.


Zeur niet zo! Ik zeg gewoon waar het op staat en jij ging ervan uit dat ze niks deden...........nou niet dus! Niet denken dat je veel weet.
<<

Anoniem282

Bericht 15 Nov 2018 13:41

Re: Stomme vragen topic

Eeeh, ik vind het onprettig dat door een vraag van mij nu zo'n situatie/discussie is ontstaan. Het is al opgelost, dus prima zo. :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Nov 2018 13:45

Re: Stomme vragen topic

Studiebol schreef:
caribbeanlover schreef:Ik zie bovenaan niet beveiligd staan. Wat is er aan de hand? Zien anderen dat ook?


Ja ik, al heel lang. Als ik een reactie typ word het woord niet beveiligd rood.


Dat komt omdat er geen SSL certificaat voor de website is afgenomen. Google heeft al heel lang geleden aangekondigd dat dit een van hun vereiste gaat worden voor websites en het kan ook gebeuren dat je in eerste instantie een block krijgt als je onbeveiligde website opvraagt. Dan moet je actief zeggen dat je dat risico wil nemen.

Ook heeft het invloed op je ranking.

Maar goed: voor ons als gebruiker is er niet zo veel aan de hand, de website is net zo veilig/ onveilig als altijd :-).
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Nov 2018 15:44

Re: Stomme vragen topic

Guattari schreef:Eeeh, ik vind het onprettig dat door een vraag van mij nu zo'n situatie/discussie is ontstaan. Het is al opgelost, dus prima zo. :)


Zo is het forum nou eenmaal en iedereen mag haar mening geven. Dit is met een vraag. Je wilt niet weten hoe vaak er discussies ontstaan zijn in mijn topics dat zijn mijn topics nou jammer dan denk ik er zijn ergere dingen.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Nov 2018 20:28

Re: Stomme vragen topic

Ik had hier begrepen dat het groenteburger en niet groentenburger is. Nou zie ik van Mora groentenbitterballen.
Wat is het nou? Ik wil het graag goed spellen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Nov 2018 20:31

Re: Stomme vragen topic

Wat erg van Mora, en nog een spatie ertussen ook zie ik! Fout dus! Het moet 'groentebitterballen' zijn. (De regel: als een woord zowel een meervoud op -s als op -n heeft, komt er bij een samenstelling geen tussenletter bij).
❤ 7 juni 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Nov 2018 20:45

Re: Stomme vragen topic

Bliss schreef:Wat erg van Mora, en nog een spatie ertussen ook zie ik! Fout dus! Het moet 'groentebitterballen' zijn. (De regel: als een woord zowel een meervoud op -s als op -n heeft, komt er bij een samenstelling geen tussenletter bij).


Spatie? Oh ik zie het, maar moest even op de site kijken. Alles staat in hoofdletters kan eigenlijk ook niet, maar ik weet niet in hoeverre dat kan en hoort. Jij doet het anders niet veel beter hoor, want je zet een komma achter Mora en begint dan met en dat kan ook niet. Volgens mij is het zo dat je er een komma hoort of het woord en dus niet beide. Misschien maak ik nu ook wel fouten, maar zoveel weet ik er niet vanaf.
Ach zolang we het kunnen lezen van elkaar hier en op verpakkingen is het geen probleem toch?
<<

Anoniem246

Bericht 15 Nov 2018 21:02

Re: Stomme vragen topic

Onze taal zegt dat je inderdaad gelijk hebt, Bliss, maar ik las laatst op de pagina van onze taal dat als twee woorden niet bekend zijn als één woord dat je het los, dus met spatie, schrijft en ook geen -. Maar dat zal met andere woorden zo zijn? Omdat groentebitterballen wel herkent wordt als één bekend woord.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Nov 2018 21:12

Re: Stomme vragen topic

Fedora schreef:Onze taal zegt dat je inderdaad gelijk hebt, Bliss, maar ik las laatst op de pagina van onze taal dat als twee woorden niet bekend zijn als één woord dat je het los, dus met spatie, schrijft en ook geen -. Maar dat zal met andere woorden zo zijn? Omdat groentebitterballen wel herkent wordt als één bekend woord.


Wat zij doet dus achter Mora een komma en daarna en zeggen kan toch niet? Jij begint een zin met maar kan ook niet dacht ik. Zucht zo leer ik het nou als iedereen het fout doet!
<<

Anoniem246

Bericht 15 Nov 2018 21:17

Re: Stomme vragen topic

Bliss doet het toch goed? Ik stel gewoon een domme vraag. :)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Nov 2018 21:19

Re: Stomme vragen topic

Een komma geeft een (kleine) rust aan, maar kan ook de interpretatie van een zin bepalen. In sommige zinnen is een komma voor en daarom noodzakelijk. Het ontbreken ervan kan tot twee soorten misverstanden leiden: een niet-bedoelde betekenis of een zinsstructuur die de lezer even op het verkeerde been zet.

Eem komma voor het woordje em mag dus wel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem282

Bericht 15 Nov 2018 21:20

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:
Guattari schreef:Eeeh, ik vind het onprettig dat door een vraag van mij nu zo'n situatie/discussie is ontstaan. Het is al opgelost, dus prima zo. :)


Zo is het forum nou eenmaal en iedereen mag haar mening geven. Dit is met een vraag. Je wilt niet weten hoe vaak er discussies ontstaan zijn in mijn topics dat zijn mijn topics nou jammer dan denk ik er zijn ergere dingen.


Dat weet ik en ik geef aan dat ik het in mijn geval niet prettig vind. En 'Zeur niet zo!' is geen mening. ;-)
Ik vind het fijn dat het goedkomt en verder laat ik het hierbij. :)
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2823

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 15 Nov 2018 21:30

Re: Stomme vragen topic

Of er een harde regel voor is weet ik niet, maar ik heb ook altijd geleerd geen komma voor en te plaatsen. Dit omdat en een verbindingswoord is. Of zoiets. En idd ook geen zinnen beginnen met maar, omdat, want en dergelijke woorden.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Nov 2018 21:50

Re: Stomme vragen topic

Silly-One schreef:Een komma geeft een (kleine) rust aan, maar kan ook de interpretatie van een zin bepalen. In sommige zinnen is een komma voor en daarom noodzakelijk. Het ontbreken ervan kan tot twee soorten misverstanden leiden: een niet-bedoelde betekenis of een zinsstructuur die de lezer even op het verkeerde been zet.

Eem komma voor het woordje em mag dus wel.


Hier is ooit gezegd dat dus niet kan vandaar dat ik het zeg.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Nov 2018 21:53

Re: Stomme vragen topic

Luisa schreef:Of er een harde regel voor is weet ik niet, maar ik heb ook altijd geleerd geen komma voor en te plaatsen. Dit omdat en een verbindingswoord is. Of zoiets. En idd ook geen zinnen beginnen met maar, omdat, want en dergelijke woorden.


Die woorden bedoek ik ook dat staat zo raar.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Nov 2018 23:15

Re: Stomme vragen topic

Silly-One schreef:Een komma geeft een (kleine) rust aan, maar kan ook de interpretatie van een zin bepalen. In sommige zinnen is een komma voor en daarom noodzakelijk. Het ontbreken ervan kan tot twee soorten misverstanden leiden: een niet-bedoelde betekenis of een zinsstructuur die de lezer even op het verkeerde been zet.

Eem komma voor het woordje em mag dus wel.


Dit klopt inderdaad, een komma voor 'en' (niet 'em' :wink:) kan wel in sommige gevallen. Kijk, als je zegt dat je naar de kroeg gaat met Piet, Kees, en Klaas, dan klopt het inderdaad niet. Een pauze slaat op die plek nergens op. In de zin in mijn vorige post mag echter gerust een komma staan.

En cbl, ga jij nou serieus de taalexpert uithangen? (Ja, ik begon de zin met 'En'. #yolo)
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Nov 2018 23:17

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:
Luisa schreef:Of er een harde regel voor is weet ik niet, maar ik heb ook altijd geleerd geen komma voor en te plaatsen. Dit omdat en een verbindingswoord is. Of zoiets. En idd ook geen zinnen beginnen met maar, omdat, want en dergelijke woorden.


Die woorden bedoek ik ook dat staat zo raar.


Dit heb ik vroeger ook geleerd, maar het is allemaal achterhaald. Voor veel dingen is geen vaste regel, dat moet je aanvoelen.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Nov 2018 23:25

Re: Stomme vragen topic

❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 15 Nov 2018 23:34

Re: Stomme vragen topic

Bliss schreef:
Silly-One schreef:Een komma geeft een (kleine) rust aan, maar kan ook de interpretatie van een zin bepalen. In sommige zinnen is een komma voor en daarom noodzakelijk. Het ontbreken ervan kan tot twee soorten misverstanden leiden: een niet-bedoelde betekenis of een zinsstructuur die de lezer even op het verkeerde been zet.

Eem komma voor het woordje em mag dus wel.


Dit klopt inderdaad, een komma voor 'en' (niet 'em' :wink:) kan wel in sommige gevallen. Kijk, als je zegt dat je naar de kroeg gaat met Piet, Kees, en Klaas, dan klopt het inderdaad niet. Een pauze slaat op die plek nergens op. In de zin in mijn vorige post mag echter gerust een komma staan.

En cbl, ga jij nou serieus de taalexpert uithangen? (Ja, ik begon de zin met 'En'. #yolo)


Gezellig! :dance:
30-04-2017
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 16 Nov 2018 09:10

Re: Stomme vragen topic

:lol:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Nov 2018 11:30

Re: Stomme vragen topic

Bliss schreef:
Silly-One schreef:Een komma geeft een (kleine) rust aan, maar kan ook de interpretatie van een zin bepalen. In sommige zinnen is een komma voor en daarom noodzakelijk. Het ontbreken ervan kan tot twee soorten misverstanden leiden: een niet-bedoelde betekenis of een zinsstructuur die de lezer even op het verkeerde been zet.

Eem komma voor het woordje em mag dus wel.


Dit klopt inderdaad, een komma voor 'en' (niet 'em' :wink:) kan wel in sommige gevallen. Kijk, als je zegt dat je naar de kroeg gaat met Piet, Kees, en Klaas, dan klopt het inderdaad niet. Een pauze slaat op die plek nergens op. In de zin in mijn vorige post mag echter gerust een komma staan.

En cbl, ga jij nou serieus de taalexpert uithangen? (Ja, ik begon de zin met 'En'. #yolo)


Jij weet het blijkbaar allemaal zo goed dus lees eens beter! Ik zeg juist dat ik niet weet en van jullie wil weten hoe het zit. Als de een dit zegt en de ander dat kan ik het nooit leren!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Nov 2018 11:35

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:
Fedora schreef:Onze taal zegt dat je inderdaad gelijk hebt, Bliss, maar ik las laatst op de pagina van onze taal dat als twee woorden niet bekend zijn als één woord dat je het los, dus met spatie, schrijft en ook geen -. Maar dat zal met andere woorden zo zijn? Omdat groentebitterballen wel herkent wordt als één bekend woord.


Wat zij doet dus achter Mora een komma en daarna en zeggen kan toch niet? Jij begint een zin met maar kan ook niet dacht ik. Zucht zo leer ik het nou als iedereen het fout doet!


Ik quote even jezelf. Doordat jij deze vraag stelt wordt daarop gereageerd met uitleg waarom het wel/niet zo is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Nov 2018 12:06

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:
Bliss schreef:
Silly-One schreef:Een komma geeft een (kleine) rust aan, maar kan ook de interpretatie van een zin bepalen. In sommige zinnen is een komma voor en daarom noodzakelijk. Het ontbreken ervan kan tot twee soorten misverstanden leiden: een niet-bedoelde betekenis of een zinsstructuur die de lezer even op het verkeerde been zet.

Eem komma voor het woordje em mag dus wel.


Dit klopt inderdaad, een komma voor 'en' (niet 'em' :wink:) kan wel in sommige gevallen. Kijk, als je zegt dat je naar de kroeg gaat met Piet, Kees, en Klaas, dan klopt het inderdaad niet. Een pauze slaat op die plek nergens op. In de zin in mijn vorige post mag echter gerust een komma staan.

En cbl, ga jij nou serieus de taalexpert uithangen? (Ja, ik begon de zin met 'En'. #yolo)


Jij weet het blijkbaar allemaal zo goed dus lees eens beter! Ik zeg juist dat ik niet weet en van jullie wil weten hoe het zit. Als de een dit zegt en de ander dat kan ik het nooit leren!


Volgens mij legde ik het ook op zeer vriendelijke wijze uit.

Ik doelde op jouw zinnetje "Jij doet het anders niet veel beter hoor ...".
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers