Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

Anoniem284

Bericht 13 Nov 2018 13:50

Re: Biechttopic #2

Wat verdrietig. Is er iemand die dichtbij je staat die je even wil bellen? Misschien dat dat al helpt. Je hebt al hulp ingeschakeld, maar misschien is het nog een idee om toch nog even een consult bij je huisarts te plannen. Zie je er tegenop om morgen weer te werken? Je moet niks. Als het niet gaat, eerlijk zijn daarover tegen jezelf en je leidinggevende. Als je wel wil, is het ook goed. Sterkte!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Nov 2018 14:10

Re: Biechttopic #2

Ik denk al dat je zelf hele grote stappen hebt gezet door hulp in de schakelen en door je leidinggevende al deels in te lichten.

Zoals ik het vanaf papier kan interpreteren doe je er goed aan om morgen een dagje thuis te blijven. Even voor jezelf een pas op de plaats nemen en even goed gaan kijken welke stappen je wilt gaan zetten naast de hulpvragen die je al hebt.
Eventueel ga je kort op je werk langs om een kopje koffie te gaan drinken om straks te stap om weer te gaan werken te verkleinen.
Neem in elk geval de tijd voor jezelf, heb hebt een hoop te verwerken gehad en dat heb je weggestopt en dat komt nu ineens naar boven. Doorgaan werkt tot een bepaalde hoogte en op een gegeven moment is toch de top bereikt.

Sterkte in elk geval
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Nov 2018 19:58

Re: Biechttopic #2

Een beetje late reactie, maar bedankt voor jullie reacties, Gympie en Silly-One!
Ik ben dinsdag naar m'n beste vriendin gegaan en dat was heel erg fijn. M'n leidinggevende stuurde me nog een heel lief berichtje en ze vroeg of ik donderdag even kwam kletsen (ik ben woensdag wel weer gaan werken, maar toen was zij er niet).
Vandaag een heel fijn gesprek gehad, ik word van verschillende taken afgehaald zodat ik alleen het hoognodige hoef te doen. Ik voel me erg gesteund. Ze zei ook 'Het is denk ik belangrijk dat je blijft werken zodat we je structuur kunnen bieden en liefde kunnen geven.' Heel lief.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 15 Nov 2018 20:44

Re: Biechttopic #2

Dat klinkt als een erg fijne en waardevolle leidinggevende biechtje. Ik denk dat je het momenteel prima aanpakt zo. Sterkte.
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 22 Nov 2018 07:51

Re: Biechttopic #2

Hier nog even het biechtje met stiefdochter in pleeggezin.

Na weken van heen en weer ouwehoeren, behandelingen starten en staken, is het vandaag de dag dat we een gesprek hebben om pleegzorg uit te breiden. Dochter logeert nu bij het pleeggezin, het pleeggezin wil dat het veranderd in wonen. Alle instanties en wij zullen aanwezig zijn. De moeder laat het afweten, omdat ze niet met mijn man in één ruimte wil zitten. Of ze niet durft of er simpelweg geen zin in heeft, weet ik niet. Ik ben van mening dat als je ooit samen in bed kon liggen en daaruit een kind voortkwam, dat je ook gewoon de 18 jaar die daarop volgen normaal tegen elkaar kunt doen. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn ofzo. En ach, ze is niet de enige moeder die niets meer met haar ex te maken wil hebben. Ik ben benieuwd hoe het gesprek gaat en wat er vandaag wordt bewerkstelligt. Heel stiekem wil ik happy family zijn met mijn man en zijn dochter, haar opvoeden en voeden alsof ze mijn eigen kind is, maar ik weet ook dat ik niet in het belang van mij of ons moet denken, maar echt moet blijven denken aan het welzijn van het kind. En ze heeft het goed bij het pleeggezin, ze leeft helemaal op.

Een spannende dag dus.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 22 Nov 2018 08:09

Re: Biechttopic #2

Succes vandaag!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 22 Nov 2018 08:23

Re: Biechttopic #2

Succes vandaag biechtje, hoop dat er voor je stiefdochter een goed besluit wordt genomen.
30-04-2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Nov 2018 10:01

Re: Biechttopic #2

Spannende dag vandaag, Biechtje!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 22 Nov 2018 19:47

Re: Biechttopic #2

Hoe is het gegaan vandaag biechtje?
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 22 Nov 2018 20:31

Re: Biechttopic #2

In principe is het goed gegaan. Er is naar iedereen geluisterd. De instantie die zich er nu mee bemoeit en de pleegouder willen dochter in definitieve pleegzorg. Dat houdt in dat ze gaat wonen bij het pleeggezin en dat ze zo nu en dan uit logeren gaat naar moeder. Dat houdt in dat kinderbijslag en KGB stopt voor moeder. Het houdt ook in dat er niet meer naar moeder geluisterd wordt, zoals nu het geval is. Want nu weten ze niet beter dan dat moeder vrijwillig heeft getekend en dus heeft ze iets in de melk te brokkelen. Zoals 's nachts 86 appjes sturen naar de pleegmoeder alsof ze haar beste vriendin is en contactmomenten afdwingen. De medewerker van CJG was op de hand van de moeder en wil een terugkeer naar huis binnen een jaar. Instantie, pleegouder en wij zijn er duidelijk over geweest: Dat gaat nooit gebeuren. Er vallen dan ook steeds meer puzzelstukjes op zijn plek en voor dochter is het niet gezond om bij moeder terug te keren. Er wordt nu een plan opgesteld door instantie en dat wordt naar ons en moeder verstuurd. Voor mijn man houdt het in dat er een omgangsregeling komt. In eerste instantie vanuit hun woonadres en hoe goed het gaat, weekendjes bij ons thuis. Maar dat is nog ver in de toekomst. Voor moeder houdt het in dat ze alles verliest en niets meer te zeggen heeft over haar dochter. Tekent ze niet vrijwillig, dan komt het voor bij de Raad van de Kinderbescherming. We wachten de documenten af. Het plan, zoals pleegmoeder zei, is fijn. Voor dochter, maar ook dat mijn man haar regelmatig gaat zien.

Na het gesprek zijn we met pleegmoeder meegereden en heeft mijn man zijn dochter gezien. Ze hebben samen gepraat, foto's gemaakt en toen we weggingen kreeg mijn man een kus en een knuffel én ik ook. :)

Het enige kutte was dat moeder een gesprek voor ons had. Ons was verteld dat moeder niet kon komen. Maar het was dus op verzoek van moeder een apart gesprek. Ze heeft de situatie net voor ons gesprek naar haar hand gezet door provocerend in de auto te zitten en mijn man langdurig uit te lachen. Zegt meer over haar dan over ons. Het is goed zo. Ze gaan weer verder met de procedure.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 22 Nov 2018 20:37

Re: Biechttopic #2

Nog even spannend dus of moeder het plan gaat tekenen.
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Nov 2018 21:55

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:
Bedankt voor jullie reacties en tips. Gympie ook bedankt, ik heb het tegen haar gezegd.
Lady, dan zullen ze haar zoals je al zei of geloofd hebben op de eerste hulp, en/of niet doorgevraagd hebben of ze kinderen heeft. Via VT spelen vind ik nu eigenlijk niet aan de orde. Ik had al geen concrete redenen om me zorgen te maken over de veiligheid van het kind. En nu ik weet dat haar ex meer zorg op zich neemt en op de hoogte is, stelt me dat in die zin ook gerust. Mijn vriendin zegt nu dat ze volgende week bij de huisarts wel echt gaat aangeven dat het zo niet meer gaat (er gaat iemand met haar mee). Bij vlagen zegt ze ook dat ze misschien maar opgenomen moet worden. Maar ze zegt ondertussen ook dat ze in haar eentje bij de huisarts toch niet helemaal eerlijk zou zijn. Het is zo lastig om iemand zo wanhopig te zien en ondertussen het niet echt aan te pakken, zelfs niet nu het zover is gekomen. Al vindt ze nu zelf dat ze dat wel doet... ik moet het nog zien en wacht het af volgende week...


Ze is inmiddels een paar keer naar een psycholoog geweest en het lijkt wat op te gaan leveren. De psycholoog denkt aan Borderline en mijn vriendin kan zich daar wel in vinden. Voor zowel haarzelf als ons als omgeving is dit niet echt een verrassing. Wel super dat ze nu in ieder geval deze stap heeft gezet! En heel fijn dat de psycholoog haar zo snel heeft 'doorzien', want de hulpvraag waarmee ze erheen ging, had hier weinig direct mee te maken.
Ik hoop echt van harte dat ze hulp en begeleiding aanneemt en daarmee doorzet. Want dan zou ze zichzelf zoveel beter gaan kunnen voelen. Ik heb er ook echt veel vertrouwen in dat ze met de juiste hulp echt een eind komt, want ze voor iemand met een persoonlijkheidsstoornis goede beschermende factoren. Maar ze zegt tegelijkertijd ook af en toe dingen waarmee ik de hoop weer verlies dat ze dit doorzet.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Nov 2018 11:13

Re: Biechttopic #2

Ik heb een dilemma! Gisteren ben ik gevraagd om te 'werken' tijdens oud en nieuw. Werken kan ik het niet eens noemen, grotendeels zal het neerkomen op in m'n eentje tv kijken en om 0:00 Gelukkig Nieuwjaar tegen mezelf zeggen. Er staat een groot bedrag tegeover. Alleen heb ik min of meer al afgesproken bij mijn vriend te zijn met oud en nieuw. Hij heeft de kinderen die week en is dus aan huis gebonden en als ik er niet ben is hij alleen ook. What to do? Ik ben zowel bang dat ik ga balen als ik het wel en niet doe :laughcry:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Nov 2018 11:29

Re: Biechttopic #2

Ik zou overleggen met je vriend en voor mezelf de afweging maken waar ik gelukkiger van wordt, het geld of samen met m'n vriend oud en nieuw vieren.
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Nov 2018 11:30

Re: Biechttopic #2

Waarom eigenlijk in een biecht? Dit is toch gewoon een normale vraag.
30-04-2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Nov 2018 12:17

Re: Biechttopic #2

Ik zou het ook gewoon samen overleggen, en je merkt wel als hij het heel vervelend vind.
Je kan oud en nieuw ook van te voren gezellig maken door samen te eten en daar iets leuks van te maken. Dus het is helemaal jullie beslissing.
(Ik zou zelf zijn gaan werken, denk ik. Ik vind oud en nieuw altijd zo’n rare feestdag.)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Nov 2018 12:17

Re: Biechttopic #2

Want je doet het voor het geldbedrag? Als je al met je vriend hebt afgesproken zou ik daar bij blijven, of je moet het even goed overleggen, als hij het echt niet leuk vindt zou ik het niet doen.
<<

Anoniem331

Bericht 29 Nov 2018 13:32

Re: Biechttopic #2

Als je al afgesproken hebt met je vriend, kun je beter met hem overleggen in plaats van hier biechten. Dan weet je hoe je vriend er in staat en kun je gewoon een keuze maken toch.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Nov 2018 08:24

Re: Biechttopic #2

Lot schreef:Want je doet het voor het geldbedrag? Als je al met je vriend hebt afgesproken zou ik daar bij blijven, of je moet het even goed overleggen, als hij het echt niet leuk vindt zou ik het niet doen.


Ik doe het voor het geld dan ja, gaat om 6k namelijk.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 30 Nov 2018 08:35

Re: Biechttopic #2

Maar, zoiets overleg je dan toch gewoon met je vriend?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem304

Bericht 30 Nov 2018 08:36

Re: Biechttopic #2

6K voor 1 nacht?

Oh wow. Nou dan maar uitgebreid nieuwjaarsdag vieren hoor. Haha.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Nov 2018 08:52

Re: Biechttopic #2

6k? Dan zegt die van mij 'ga maar schat, ik red me wel met de kinderen'. Tenzij het iets is dat obscuur is ;-)
<<

Anoniem246

Bericht 30 Nov 2018 08:55

Re: Biechttopic #2

Mijn man zou willen dat er dan meer nachten zijn die zo goed betalen als oudejaarsnacht. Maar inderdaad, wel geheel afhankelijk waarvoor ik het bedrag zou verdienen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 30 Nov 2018 09:09

Re: Biechttopic #2

6k? Dat klinkt mij niet helemaal in orde voor 1 nacht.. dus ik zou het dan sowieso niet doen.
<<

Anoniem284

Bericht 30 Nov 2018 09:20

Re: Biechttopic #2

Ik word hier heel nieuwsgierig van. :laughcry:
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron