Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

<<

Suffie

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 13 Nov 2018 23:40

Bericht 14 Nov 2018 14:24

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Oh en in het zwembad is het helemaal vies, dan zijn je voeten constant nat natuurlijk, maar na 2u in een subtropisch zwemparadijs waren mijn voeten helemaal wit onder de zolen.

Als ik het insmeer met vaseline dan begint het te stinken
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2018 15:46

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Wat vervelend. Ben je er al mee naar de huisarts geweest? Dat witte herken ik niet geloof ik, althans niet als 't nat is. Wel toen 't zo droog was vol kloven. Toen het op z'n ergst was, zaten er allemaal scheuren aan de onderkant en kon ik er bijna niet op lopen. Gelukkig is dat wel over zeg.
Ik zou naar de dokter ermee als ik jou was. En sterkte met je zieke baby.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Feb 2022 22:37

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Acht jaar later. Precies vandaag (zeggen m'n social media herinneringen) zijn m'n voeten verbrand op de hete vloer bij een tempel in Myanmar en waarschijnlijk is er toen iets in gekomen. Nog altijd niet duidelijk wat dat nou precies was (schimmel? Parasiet?) hoewel ik er ook al jaren niet meer bij de huisarts ben geweest. Maar nog altijd last van, met vlagen wordt het erger, toevallig de laatste tijd ook weer. Nog altijd heb ik ringen om m'n enkels en nare schimmel (?) voeten die niet over gaan. Ook weer op m'n benen trouwens, heel vervelend. Twijfel de laatste tijd weer of ik er niet wéér mee naar de huisarts moet maar weet niet zo goed wat ze nog kunnen doen.
Maar jeetje als ik destijds had geweten dat ik na al die tijd nog relatief zo'n last er van zou hebben (geen open voeten zoals destijds meer hoor) had ik toch die tempel maar over geslagen.

Vraag waar ik al tijden tegenaan hik:
Zouden jullie er toch weer mee terug gaan naar de arts of niet? Het is dus gewoon echt intussen soort deel van m'n leven geworden met schaamte erbij, durf al jaren amper blote voeten te hebben / sandalen te dragen, blote benen te laten zien etc. Best idioot als je 't eigenlijk bedenkt.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 05 Feb 2022 23:06

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Wat naar Marin.
Ik zou er zeker mee naar de huisarts gaan. En eventueel ook vragen om een verwijzing naar het ziekenhuis. Dit is niet hoe het hoort te zijn met je voeten natuurlijk. Hopelijk kunnen ze er dit keer toch wat aan doen!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 06 Feb 2022 01:51

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ik zou zeker gaan ja en wat Arwyn zegt, een verwijzing vragen voor het ziekenhuis. Misschien de afdeling tropenziekten of infectieziekten. Die kringen klinkt als iets van een worm/parasiet. Dus het onderzoeken waard lijkt me.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 06 Feb 2022 06:27

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Tuurlijk zou ik er weer mee naar de arts gaan.
Een dermatoloog zou ik er naar laten kijken.
Kan mij niet voorstellen, dat dit niet over kan gaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Feb 2022 07:33

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Monte schreef:Ik zou zeker gaan ja en wat Arwyn zegt, een verwijzing vragen voor het ziekenhuis. Misschien de afdeling tropenziekten of infectieziekten. Die kringen klinkt als iets van een worm/parasiet. Dus het onderzoeken waard lijkt me.


Ja maar dit is acht jaar geleden dus ook al gedaan bij de tropendermatologie in het AMC en daar kwam dat niet uit. Ze wisten het niet maar het leek niet op een parasiet. Raar hè? Dus ik heb het altijd maar beetje 'geaccepteerd' maar nu zag ik op foto's gisteren dat het dus al zo lang speelt en toen dacht ik wel ja jeetje dat is toch niet normaal eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 06 Feb 2022 07:55

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ik zou het gewoon nog eens proberen. Misschien hebben ze tussendoor meer kennis van dit soort klachten of meer mensen die er last van hebben en die ze ondertussen met succes geholpen hebben.
<<

ChiQ

Bericht 06 Feb 2022 08:45

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ik zou er zeker werk van maken. Het hoort niet en los van de schaamte zou ik zelf ook eigenlijk best angstig zijn dat er al die tijd iets aan je voeten is, niet weggaat en dus echt van je 'vreet'. Dit is je lichaam waar jij nog zeker 50 jaar mee moet doen (zo denk ik als ik doodga bij pilates🤣) en daar moet je goed voor zorgen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Feb 2022 09:26

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Niet bij laten zitten hoor. Anders vragen om een second opinion.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 06 Feb 2022 10:35

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

In acht jaar zijn er ook weer onderzoeken gedaan. Ik heb iets aan mijn oren wat niet zomaar opgelost kan worden maar ik ga eens in de zoveel jaar weer naar de kno-arts en er is telkens wel weer nieuw onderzoek en ook zicht op eventuele oplossingen. Wie weet is inmiddels wel te achterhalen wat het is en hoe ze het moeten oplossen, dus ik zou zeker gaan.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Feb 2022 10:41

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ja dat is wel waar inderdaad! Nou ik ga maandag de huisarts maar bellen. Heb ook weer een plek op m'n been die weer erger is geworden dus daar kunnen ze mooi een biopt uit nemen.

Mocht je ooit er achter komen wat je nou met je oren hebt hoor ik het graag. Volgens mij hebben we hetzelfde (ooit wel over gehad). Bij jou is dat dus nooit helemaal over gegaan ook?
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 06 Feb 2022 10:45

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Nee, de oplossing is buisjes, maar die heb ik al zo vaak gehad en daardoor is dat trommelvlies beschadigd. Aan één kant heb ik een permanente, maar dat is weer problematisch met zwemmen. Laatste keer zeiden ze dat ze experimenteerden met botox in de buis van Eustachius en bij sommige mensen helpt het slikken van Mucoangin (volgens mij). Ik kreeg daar een rare reactie op in mijn keel, dus bij mij was het geen optie. Dat is ook op eigen kosten overigens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Feb 2022 10:54

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ah dat is allemaal niet echt denderend dan nee. Ik zal het eens aan de KNO's in m'n omgeving vragen of ze iets weten over die botox behandeling. Daar zou ik wel voor open staan.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 06 Feb 2022 11:19

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Veel kno-artsen kennen het niet (goed), waardoor denk ik ook niet iedereen op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen. De site zegt dit:

en Tuba Aperta is een disfunctie van de buis van Eustachius, in het engels Patulous Eustachian Tube, ook wel Open Tuba Syndroom genoemd. Deze aandoening is een weinig voorkomend fenomeen: 0,3 - 6,6 % van mensen met oorproblemen lijdt aan deze aandoening, waarvan 10 - 20 % in ernstige mate. Omdat het zo zelden voorkomt is het, vooral omdat het een scala aan uiteenlopende klachten geeft, voor KNO-artsen moeilijk te herkennen. De diagnose wordt vaak gemist.

Naar de oorzaak van deze aandoening is, zeker in Nederland, weinig tot geen onderzoek verricht. Derhalve is behandeling ervan voor KNO-artsen taboe. Ook de Universiteiten zijn zeer terughoudend als het gaat om onderzoek naar deze aandoening. Er zijn enkele ingrepen bekend, onder andere inspuiting met teflon, maar allen met weinig tot geen resultaat. Internationaal, onder andere in de Verenigde Staten en Japan, is meer onderzoek uitgevoerd, echter alleen basisonderzoek naar frequentie en aard van de klachten.





En nu zal ik erover ophouden, want “how can I make this about me” heb ik nu genoeg uitgevoerd in een topic over voeten!
Laatst gewijzigd door June op 06 Feb 2022 14:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Feb 2022 11:44

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Dat geeft helemaal niks want dit soort langdurige dingen zijn gewoon vervelend. En ik heb volgens mij dit ook, ook dat is nooit helemaal duidelijk geworden.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Feb 2022 22:20

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Marin, ik zou zeker een nieuw consult bij een dermatoloog oid vragen hoor. Zoals gezegd, er kan in acht jaar tijd zoveel veranderd zijn wat betreft de medische mogelijkheden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 07 Feb 2022 09:59

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Wat naar zeg dat je er nog steeds zoveel last van hebt! En die schaamte lijkt me ook vreselijk, alleen daarom zou ik al opnieuw naar de arts gaan.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 07 Feb 2022 10:56

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Lady schreef:Marin, ik zou zeker een nieuw consult bij een dermatoloog oid vragen hoor. Zoals gezegd, er kan in acht jaar tijd zoveel veranderd zijn wat betreft de medische mogelijkheden.


Eens. Echt heel rot voor je dit Marin!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Aug 2022 19:43

Re: Gescheurde voetzolen: update acht jaar later

Over deze never ending story:

Vandaag eindelijk bij een nieuwe dermatoloog geweest. Die dacht op basis wat ze nu zag eigenlijk aan psoriasis.
Is een huidziekte met schilfers (check) maar ook in je nagels (check) en zo'n gekke witte plek in littekens komt ook veel voor (zoals ik inderdaad op m'n knie heb en nu terug lezend in dit topic heb ik dit al eerder gehad).

En één van de triggers van psoriasis is malariatabletten, dat 't daardoor soort van kan triggeren. Dat zou misschien eindelijk kunnen verklaren waarom het bij Myanmar zo erg werd al die jaren geleden, en dus niet door een infectie daar. En het kan af en aan erger en minder worden (dat ervaar ik ook zo) maar is wel chronisch.
Wat ik er van hoorde en las klopt dus best wel heel erg. (en het is hier zelfs ooit in 2014 benoemd zag ik 🙈). Ik las ook dat je artritis psoriatica kunt hebben. Dat zou mogelijkerwijs ook de reumatische klachten die ik heb kunnen verklaren (waar ik ooit voor bij een reumatoloog ben geweest maar ook niet echt wat uit kwam).

Er is alleen geen biopt oid afgenomen dus ik weet niet hoe waarheidsgetrouw deze diagnose nou is. Dat vind ik wel nog lastig. De dermatoloog zei dat het niet nodig leek.

Heb nu een behoorlijk sterke zalf, een corticosteroïd, dovobet (calcipotriol/​betamethason) gekregen om te kijken of dat wat doet.

Ik vertelde dit aan m'n moeder en blijkt m'n oma ook altijd hele erge psoriasis gehad te hebben.

Nou op hoop van zegen.

Iemand die hier ervaring mee heeft en nog wat nuttigs te zeggen heeft? Toevallig dit medicijn heeft gebruikt of wat anders succesvol heeft gebruikt? Ik hoor het graag.

Zou zo fijn zijn als het weg zou gaan na al die tijd! Maar ik vind het stiekem wel echt absurd dat hier pas na acht jaar en drie ziekenhuizen achter gekomen zou worden. Zo'n ingewikkelde diagnose lijkt het me niet of ben ik dan misschien een beetje een zeikerd als ik dat zeg? Daarom ben ik misschien ook beetje sceptisch.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 15 Aug 2022 20:20

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Het zou mooi zijn als er nu eindelijk een kloppende diagnose gesteld is. Geen persoonlijke ervaring (al heeft D waarschijnlijk psoriasis maar net als bij jou wordt er bij de dermatoloog weinig getest) maar ik weet vanuit mijn omgeving wel dat een orthomoleculair therapeut veel meerwaarde kan hebben, met name mbt voeding.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Aug 2022 20:21

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Oh serieus? Daar ga ik volgende week heen voor een algehele check up en voedingsadviezen (staat al maanden gepland) dus dat ga ik dan zeker even benoemen. Goed dat je dat zegt!

Vervelend dat D het waarschijnlijk ook heeft!
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 16 Aug 2022 08:18

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ik hoop voor je dat die zalf wat doet! En wat een toeval dat je net volgende week naar een orthomoleculair therapeut gaat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Aug 2022 08:28

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ja he! Al is het wel een beetje aan elkaar gerelateerd, omdat de reden daarachter met name voor schimmels in m'n darmflora is.

En dank je!
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Aug 2022 08:38

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Wat bizar dat er nu pas een diagnose is. Mijn man heeft ook psoriasis. Af en toe heeft hij er last van en dan zal. Die is nu op dus geen idee wat voor hij heeft. Bij hem hebben veel in de familie het.
Hoop voor je dat de zalf helpt
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers