Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sint Maarten

<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 12 Nov 2018 10:17

Re: Sint Maarten

Boerenkool schreef:Haha nee geen emmer gevuld met snoep. Je zet een emmer voor je deur en dan mogen ze niet aanbellen. :-)
Oh gelukkig!

Ik zag gisteren op een foto voorbijkomen dat iemand een emmer gevuld met snoep bij de deur had neergezet. Was even bang dat dat de regel dan was.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 12 Nov 2018 10:17

Re: Sint Maarten

Vanuit het zuiden vroeger, kende ik meer Drie Koningen. Ken er nog een Maastricht liedje van :-D. Maar hier in Utrecht zou het wel bekend moeten zijn, ik heb er zelf niet aan gedacht maar ik heb ook nul kindjes aan de deur gehad.
<<

Anoniem246

Bericht 12 Nov 2018 10:26

Re: Sint Maarten

Ik woon hier nu tien jaar (1 jaar huur, 9 jaar koop) en ik heb hier maar één keer kinderen aan de deur gehad. En dat waren de kleinkinderen van mijn buurvrouw. Had toen nog een snoeppot vol Napoleon, dus ze daar maar een handje uitgedaan, maar verder komen hier nooit kinderen.

Mijn kleine nichtje is bij haar opa's en oma's langs geweest. Toen kinderen nog helemaal niet aan de orde waren voor mijn broertje en schoonzusje, heb ik hen beloofd dat ik met hun kind Sint Maarten ga lopen en dat ze haar eerste Nike's van me krijgt. Ze houden me vooralsnog aan beiden. Al moet mijn kleine nichtje eerst gaan praten, anders wordt dat Sint Maarten niets.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Nov 2018 13:25

Re: Sint Maarten

Hier is het een grote happening. Wij wonen in de kern van de (hele jonge) wijk en daardoor is onze straat het drukst. Ik heb even met D en zijn vriendinnetje gelopen, hij vind het prachtig en ik was heel trots :). De oudste heeft zelf gelopen.

Ik moest om 18.00 weg en dus moest mijn man de deur steeds open doen. Ongeveer 100 keer. J poepte zichzelf onder en mijn man kreeg nauwelijks de kans hem te verschonen. Daarna heeft J anderhalf uur gekrijst en was mijn man heel chagrijnig :idea: .

Anyway, er zijn zes zakken snoep door heen gegaan en daarna nog zak pepermunt en uiteindelijk heeft mijn man de opgehaalde snoepjes van D ook maar weer uitgedeeld omdat hij anders te weinig had :omg: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 12 Nov 2018 13:48

Re: Sint Maarten

Hier wordt niet aan Sint Maarten gedaan. Wel heeft N. eens meegelopen met de Vrije School, die Sint Maarten dus vieren zoals Hippie vertelt.

Wel hebben we dit jaar Halloween gelopen. Twee (chique) straten hier om de hoek pakken dan altijd goed uit met versierde huizen en zelfs bij een paar hun grote hal, die dan omgevtoverd is tot een soort toneel. Hoe enger, hoe beter voor de meeste kinderen. Best tof. N. vond het helemaal leuk, het schminken, verkleden en trick or treat lopen. Mijn zusje kan onwijs goed schminken en heeft mijn vriend en zichzelf dan ook best creepy geschminkt. Kids en sommige volwassenen lopen verkleed langs de deuren. Ja, was leuk. En veel snoep opgehaald. Deed N. overigens niks, want ze lust het toch niet.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Nov 2018 18:53

Re: Sint Maarten

hier waren net gewoon weer kinderen aan de deur. En dan nog zingen 11 november is de dag. Helaas voor hun hadden we geen snoep meer. Vind het ook te gek dat er 3 dagen kinderen komen.
Net kwam nichtje van 2 nog even haar lampion showen aan ons. Dat vond ik wel lief
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Nov 2018 20:25

Re: Sint Maarten

Hahaha Lady de opgehaalde snoepjes van D :lol:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem249

Bericht 12 Nov 2018 20:30

Re: Sint Maarten

Marin schreef:Dat van die kaarsjes is iets van de laatste jaren voor mij. Of ik lette er als kind niet op, dat kan ook.

Bij ons moest je vroeger altijd de lamp bij de voordeur aan hebben, anders moest je t huis overslaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Nov 2018 20:33

Re: Sint Maarten

Ja best handig. Ik kan het me niet herinneren van vroeger, maar misschien besloot m'n moeder dan niet aan te bellen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 12 Nov 2018 20:46

Re: Sint Maarten

Mijn ouders gingen nooit mee haha. Veel te koud en nat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Nov 2018 20:48

Re: Sint Maarten

Ik hoorde hier al over glühwein voor ouders. Dan wordt alles beter te doen haha.
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 12 Nov 2018 20:52

Re: Sint Maarten

Bij ons vroeger was dat ook niet hoor, met kaarsjes of
Lampjes. En ook geen vaste tijden. Gewoon hele avond en overal aanbellen. Als iemand niet open deed zongen we juffrouw kikkerbil haha, best wel ernstig. Dacht je als kind ook niet echt over na. Toen we heel klein waren liep 1 van onze ouders wel mee, denk vanaf groep 4 (??) liepen we zelf met vriendjes/vriendinnetjes. Zag hier ook de oudste kinderen nog mét een ouder lopen, toch andere tijden?!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Nov 2018 21:31

Re: Sint Maarten

Claire**** schreef:
Marin schreef:Dat van die kaarsjes is iets van de laatste jaren voor mij. Of ik lette er als kind niet op, dat kan ook.

Bij ons moest je vroeger altijd de lamp bij de voordeur aan hebben, anders moest je t huis overslaan.


Wij kregen dus in mijn oude woonplaats een flyer van de scholengemeenschap.
Daar stond dat in van dat kaarsje. Dat was ieder jaar zo.
Dus ik dacht, misschien doen meer plaatsen dat haha.
Want ik kan mij best voorstellen dat je er geen zin in hebt als het zo enorm druk is.
Wij hebben ook wel eens een jaar niet meegedaan op die manier.
2016
<<

Anoniem249

Bericht 12 Nov 2018 21:34

Re: Sint Maarten

Wij sloegen inderdaad ook weleens over door de lamp uit te doen. Lekker rustig ;-)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Nov 2018 07:39

Re: Sint Maarten

Hier leeft het niet echt. Vroeger wel aan een lampionnen optocht meegedaan maar dat is het. Bij Halloween zijn ze wel aan de deuren langs geweest om snoep te krijgen als je je huis versiert had. 1x in 2 weken tijd is wel genoeg lijkt mij.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Nov 2018 09:36

Re: Sint Maarten

Hier leeft het zeker wel, heb er ook echt goede herinneringen aan van toen ik zelf kind was. We wonen nu tijdelijk wat achteraf en kregen zelf dus niemand aan de deur, maar we hebben gelopen in onze nieuwe wijk. Het was echt superdruk met kinderen! Ik liet mijn kinderen alleen aanbellen als er licht brandde.

Ik was echt zo trots op allebei. Ze zongen steeds heel lief samen een liedje dat de oudste twee jaar geleden op de peuterspeelzaal heeft geleerd (ik denk zelfbedacht door de juffen). En zo leuk hoe de mensen dan reageren, complimentjes op het liedje en op de zelfgemaakte lampions. Vooral mijn jongste werd wel erg fanatiek, haha. Als hij wat lekkers had gekregen was het meteen: "En nu wil ik naar het volgende huis!" Gelukkig kunnen mensen er nog wel om lachen als een peutertje dat zegt :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem243

Bericht 13 Nov 2018 10:09

Re: Sint Maarten

Zora schreef:Die kaarsjes ken ik ook niet. Maar zou wel handig zijn eigenlijk!

Ik vind grote groepen inderdaad ook niet zo leuk Sookie. En ook gewoon zo gek dat je dan als ouder niet een beetje stuurt/begeleidt. Vind ik toch je plicht een beetje hoor.


Ja, eens.
<<

Anoniem321

Bericht 13 Nov 2018 13:21

Re: Sint Maarten

Ik heb dit jaar voor het eerst met onze zoon gelopen. Hij wordt bijna 3.
Op de opvang had hij al een liedje geleerd en thuis zong hij dat al uit volle borst. Aan de deur was uiteraard een ander verhaal.
Bij de eerste deur bewogen alleen zijn lippen, bij de 2e deur fluisterde hij en op laatst zong hij (weliswaar met zachte stem).
Bij het eerste adres was hij erg verwonderd dat hij snoepjes kreeg, maar langzamerhand begon hij te begrijpen dat er iets viel te scoren!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Nov 2018 13:38

Re: Sint Maarten

Marin schreef:Dat van die kaarsjes is iets van de laatste jaren voor mij. Of ik lette er als kind niet op, dat kan ook.


In Amsterdam deden ze dit niet toen ik daar nog Sint Maarten liep. Wij belden altijd gewoon aan bij alle deuren haha :palm: , lekker brutaal. Heb wel eens een oude man staan uitleggen wat Sint Maarten was en toen kregen we 5 gulden, allebei 5 gulden mijn vriendinnetje en ik.

Ik vind het zo jammer dat het hier niet is, in Amersfoort waar ik eerst woonden werd er her en der wel wat aan gedaan, maar ik heb nooit kindjes aan de deur gehad. Hier word wel eens een optocht door de speeltuinvereniging georganiseerd geloof ik, maar er lopen geen mensen langs de deuren. Ik vond het vroeger altijd zo feestelijk. Eerst toen ik zelf liep en later ook om de deur open te doen en naar de kinderen te luisteren en ze snoepjes te geven.

Overigens ben ik ook wel blij dat het hier niet is want ik wil helemaal niet dat mijn kinderen zulke bergen snoep krijgen haha. Ik zie al op tegen de avondvierdaagse, dochter is sinds kort lid van een vereniging waar ze die ook mee lopen en hier worden ze op de laatste dag dan helemaal volgehangen met snoep en zooi. Vreselijk vind ik dat. Maar goed, we zullen wel afspreken dat het in een snoeptrommeltje gaat waar ze af en toe wat uit mag. En moet delen met haar broer ook.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 14 Nov 2018 11:19

Re: Sint Maarten

Beetje late reactie maar wij hebben de 10e gelopen omdat plaatselijk belang en school dat onderling zo afgesproken hadden. Een aantal mensen was er niet op ingesteld daardoor maar iedereen reageerde gelukkig leuk. Als ik zelf thuis ben doe ik ook altijd wat kaarsjes aan en maak ik het gezellig bij de voordeur. Er was zelfs een huis die de hele oprit met kerstverlichting had versierd, dat vonden de kinderen geweldig!
En eens met dat je de kinderen een beetje moet begeleiden, wij spraken bijvoorbeeld af dat ze om de beurt mochten aanbellen en achter het de stoepjes moesten blijven etc. Het moet wel netjes gaan.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom