Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #6

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Nov 2018 13:10

Re: Stomme vragen topic #6

Welke maat dekbed + overtrek hebben jullie op het peuterbedje met schapen van de Ikea?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 07 Nov 2018 13:38

Re: Stomme vragen topic #6

Dat bedje hebben wij. Er ligt een 1 persoonsdekbed op.
Ik stop gewoon een strook onder het matras in, prima te doen!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 07 Nov 2018 14:03

Re: Stomme vragen topic #6

Jip schreef:Welke maat dekbed + overtrek hebben jullie op het peuterbedje met schapen van de Ikea?

Wij hebben een ander Ikea bedje, maar zelfde afmeting en wij hebben hier een gewoon dekbed opgedaan. Is wat groot, maar kan prima onder het matras of aan de achterkant er achter hangen. Hij ligt zelfs nu nog regelmatig zonder deken, dus kleiner lijkt mij nog vervelender (en dit dekbed hadden wij al liggen).
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 09 Nov 2018 14:27

Re: Stomme vragen topic #6

Vanaf wanneer en hoe kun je een kind leren bij je te blijven/hand vast te houden tijdens t lopen?
Zoon loopt flink op en neer, maar weigert mij een hand te geven! Schudt nee, slaat zn hand weg. En als ik hem dan een keer pak dan kan ie zich al huilend op de grond laten vallen :palm: uitleggen hoe of wat werkt met deze leeftijd natuurlijk nog niet. Voor nu vind ik t nog wel prima, maar zou wel graag hrbben dat hij t straks wel doet, als we grotere stukken gaan lopen of bijv in de winkel
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 09 Nov 2018 14:31

Re: Stomme vragen topic #6

Herhalen herhalen herhalen en een engelengeduld... Wij hebben M nu zo vet dat ze meestal bij het oversteken een hand geeft (lees: dat ze accepteert dat we haar hand pakken) dus dan zou ik zeggen als ze bijna 2 zijn? :smile:
december 2016
juli 2019
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 09 Nov 2018 14:36

Re: Stomme vragen topic #6

Mijn dochter is 2,5 en wat nu sinds een paar maanden goed helpt, is benoemen waarom ik dat wil.
Omdat er veel auto's rijden en omdat het gevaarlijk is, dat soort.
Nu pakt ze bij het oversteken zelf al mijn hand.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 09 Nov 2018 14:40

Re: Stomme vragen topic #6

Haha niekske, bedankt;)
Ik weet dat dochter ook heel slecht was in bij mij blijven. Vooral i n de winkels. Ik ging ook bijna nooit op de fiets naar t dorp, want dan had ik geen buggy bij de hand waar ze in vast kon haha. Ik voorzie dat nu ook weer met zoon gebeuren :palm:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Nov 2018 14:55

Re: Stomme vragen topic #6

Ik doe dat nu al met O. Ik houd hem vast aan z'n hand en arm (iets steviger dan alleen een handje) bij drukke kruisingen en ga vaak op ooghoogte hurken en kijken we zo samen naar de auto's die langs razen (die zijn hoog zo zeg! Goed om te ervaren hoe hij het ziet). En dan kijken we naar de auto's en ook al naar het stoplicht. Het geluid hoort hij heel goed want als baby keek hij daar al naar en tegenwoordig steekt ie z'n vingertje op als het groen wordt (en je het geluid dus hoort). Kleuren kan ie uiteraard nog niet herkennen (al begint dat wel te komen) maar ik benoem het nu al. Dan leert ie het vanaf het begin.
Op de minder drukke stukken hoeft hij geen handje vast en loopt hij los maar nu ben ik er inderdaad achter waarom een capuchon handig is met die kleintjes. Daar houd ik 'm vaak wel losjes aan vast voor de zekerheid.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 10 Nov 2018 13:42

Re: Stomme vragen topic #6

Weet iemand of er ergens brandweerman Sam vriendenboekjes te koop zijn? Ik kan ze op internet niet vinden.
<<

Patsy

Bericht 10 Nov 2018 19:46

Re: Stomme vragen topic #6

Soleil schreef:Weet iemand of er ergens brandweerman Sam vriendenboekjes te koop zijn? Ik kan ze op internet niet vinden.


Ik kan ze ook nergens vinden idd.
Heb M nu zover dat hij een andere wil.

Mocht je nog de gouden tip krijgen dan hoor ik het graag.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Nov 2018 19:52

Re: Stomme vragen topic #6

Mijn baby van bijna 4 weken oud heeft een gescheurde nagel op zijn grote (maar toch ook kleine haha) teen. Het zit los en is wel ongeveer tot 1/3e van de hele nagel ingescheurd, ik vind het zielig en ben bang dat het losse stuk nagel dubbel klapt als ik zijn sok aan doe of dat hij hier last van heeft. Eraf halen durf ik niet. Wat zouden jullie doen? Op internet las ik een pleister erop doen en de nagel weer bij knippen/vijlen als het weer lang genoeg bijgegroeid is. Maar grote mensen pleisters gaan een beetje moeilijk om zo'n mini grote teen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 10 Nov 2018 20:09

Re: Stomme vragen topic #6

Marin schreef:Ik doe dat nu al met O. Ik houd hem vast aan z'n hand en arm (iets steviger dan alleen een handje) bij drukke kruisingen en ga vaak op ooghoogte hurken en kijken we zo samen naar de auto's die langs razen (die zijn hoog zo zeg! Goed om te ervaren hoe hij het ziet). En dan kijken we naar de auto's en ook al naar het stoplicht. Het geluid hoort hij heel goed want als baby keek hij daar al naar en tegenwoordig steekt ie z'n vingertje op als het groen wordt (en je het geluid dus hoort). Kleuren kan ie uiteraard nog niet herkennen (al begint dat wel te komen) maar ik benoem het nu al. Dan leert ie het vanaf het begin.
Op de minder drukke stukken hoeft hij geen handje vast en loopt hij los maar nu ben ik er inderdaad achter waarom een capuchon handig is met die kleintjes. Daar houd ik 'm vaak wel losjes aan vast voor de zekerheid.


Haha, grappig! Ik zit me oprecht af te vragen waar wij hier een stoplicht hebben..
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2018 20:33

Re: Stomme vragen topic #6

Wij hebben ook geen stoplichten :(
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Nov 2018 20:38

Re: Stomme vragen topic #6

Lot schreef:Mijn baby van bijna 4 weken oud heeft een gescheurde nagel op zijn grote (maar toch ook kleine haha) teen. Het zit los en is wel ongeveer tot 1/3e van de hele nagel ingescheurd, ik vind het zielig en ben bang dat het losse stuk nagel dubbel klapt als ik zijn sok aan doe of dat hij hier last van heeft. Eraf halen durf ik niet. Wat zouden jullie doen? Op internet las ik een pleister erop doen en de nagel weer bij knippen/vijlen als het weer lang genoeg bijgegroeid is. Maar grote mensen pleisters gaan een beetje moeilijk om zo'n mini grote teen.


Ik zag laatst iemand die een droog theezakje op maat had geknipt van de nagel (de buitenkant dus van een zakje) op de nagel en blanke nagellak erover. Anders de pleistertape met een stukke van een watje eronder?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 10 Nov 2018 21:20

Re: Stomme vragen topic #6

Katrien schreef:
Soleil schreef:Weet iemand of er ergens brandweerman Sam vriendenboekjes te koop zijn? Ik kan ze op internet niet vinden.


Ik kan ze ook nergens vinden idd.
Heb M nu zover dat hij een andere wil.

Mocht je nog de gouden tip krijgen dan hoor ik het graag.

Toch wel grappig dat dit een herkenbaar probleem is. als ik er een tegenkom, zal ik aan je denken!
Waarschijnlijk kan ik hem ook wel overhalen voor iets anders. Maar dan weet ik dat dat niet zijn 1e keus was.
<<

Patsy

Bericht 10 Nov 2018 21:28

Re: Stomme vragen topic #6

Daar heb je gelijk in Soleil. Bij ons kwam hij ermee dat hij zo'n boekje wilde, maar hij ging nog nadenken waarvan precies. Ik opperde toen Brandweerman Sam. Inmiddels baal ik ontzettend dat ik zelf met dat idee kwam.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 11 Nov 2018 19:35

Re: Stomme vragen topic #6

Vanaf welke leeftijd lieten jullie je kind de trap helemaal alleen op- en afgaan?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 11 Nov 2018 19:40

Re: Stomme vragen topic #6

Lot schreef:Mijn baby van bijna 4 weken oud heeft een gescheurde nagel op zijn grote (maar toch ook kleine haha) teen. Het zit los en is wel ongeveer tot 1/3e van de hele nagel ingescheurd, ik vind het zielig en ben bang dat het losse stuk nagel dubbel klapt als ik zijn sok aan doe of dat hij hier last van heeft. Eraf halen durf ik niet. Wat zouden jullie doen? Op internet las ik een pleister erop doen en de nagel weer bij knippen/vijlen als het weer lang genoeg bijgegroeid is. Maar grote mensen pleisters gaan een beetje moeilijk om zo'n mini grote teen.


J heeft er een ontsteking onder gehad. Bij haar moest er een verbandgaasje en dan gaasverband eromheen. Was sowieso best een drama, zo'n wriemelteentje goed inpakken. Dat moest echt tig keer per dag over. Uiteindelijk is de nagel eraf gevallen en dat was fijn. Ontsteking weg en die nageltjes zijn nog zo zacht dat ze er veel minder last van hebben dan wij als hij eraf gaat.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Nov 2018 21:44

Re: Stomme vragen topic #6

SG, ik denk vanaf 2,5 jr ongeveer.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 11 Nov 2018 23:18

Re: Stomme vragen topic #6

SoGood schreef:Vanaf welke leeftijd lieten jullie je kind de trap helemaal alleen op- en afgaan?

Vanaf een jaar of 2 denk ik. Toen kon ze ook al een dik jaar de trap zelf op en af, en achtte ik de kans even groot als bij mezelf dat ze vallen zou.
De trap af moest ze dan van mij nog wel altijd op d'r billen, terwijl ze het liefst staand ging (zoals een volwassene).
Juli 2015
Maart 2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 12 Nov 2018 08:03

Re: Stomme vragen topic #6

Ja, zo vroeg al? F wordt in januari 3 maar ik vind het nog best eng. Ze kan het al goed maar we hebben een houten trap en ik ben bang dat ze zich verstapt ofzo.

Lot, hoe gaat het met het babyteentje?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 12 Nov 2018 08:30

Re: Stomme vragen topic #6

SoGood, hier gaat onze oudsts zoon van 2 zelf de trap op en af sinds de komst van onze tweede zoon. Hij was toen 1 jaar een 10,5 maanden. Meestal ben ik er alsnog wel bij trouwens, maar niet altijd dus.

Hij is vorige week wel voor het eerst van de trap gevallen, zo sneu! Behalve enorm geschrokken heeft hij er niks aan over gehouden. Het vallen kwam niet omdat hij nog niet goed genoeg kon klimmen, hij verstapte zich bij de allerlaatste trede.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Nov 2018 12:19

Re: Stomme vragen topic #6

SoGood schreef:Vanaf welke leeftijd lieten jullie je kind de trap helemaal alleen op- en afgaan?


1 jaar en 8 maanden. Moet wel zeggen dat ik in dat huis een bijna rechte trap had met 1 flauwe bocht en het was een dichte trap.
2015 💙
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 12 Nov 2018 14:27

Re: Stomme vragen topic #6

SoGood schreef:Vanaf welke leeftijd lieten jullie je kind de trap helemaal alleen op- en afgaan?



Hier is hij 2,5 maar hij gaat alleen met ons erbij. Hijbis er twee keer eraf gevallen. Waarvan we een keer foto's hebben moeten laten maken van zijn voet in het zkh. Dus hij heeft een trapfobie en durft niet alleen.
Beide keren dat hij viel waren we er gewoon bij, maar opvangen als hij wegglipt is toch lastig. Gelukkig ook maar vanaf de 3e en de 1e tree dus niet hoog.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem328

Bericht 12 Nov 2018 14:34

Re: Stomme vragen topic #6

Hier alleen de trap op en af toen hij zo'n 2 jaar en 3 maanden oud was. Ik vond het doodeng maar hij houdt zich goed vast en is voorzichtig. Dus ik laat hem maar gaan maar vind het stiekem soms nog best een beetje eng.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers