Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

<<

ChiQ

Bericht 10 Nov 2018 17:23

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed dat hij meer leert en meer vraagt, Susan. Fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft!

Met J gaat het goed. Het zal altijd een beetje complex blijven maar ik begrijp mijn kind nu. Hij denkt dat hij óók 34 is en dus zijn eigen regels tegen mijne moet afzetten. Ik ben hem altijd 10 stappen voor en het/hij/de situatie dwingt mij dat op die manier aan te pakken. Ik accepteer altijd zijn ‘waarom’ en zijn ‘hoezo’ en begeleid hem zo goed mogelijk ik zijn eigen denken. Soms heb ik een dagtaak aan hem. Hij zal nooit een ja en amen knikker worden. Hij mocht vorig jaar idd naar groep 3 maar wij hebben echt een hele goede juf die hem goed kan uitdagen. Hij zit in een plusgroep, heeft zichzelf leren lezen en gaat 3x een ochtendje naar groep drie om samen met hun taakjes te doen en verder zit hij in een leesgroep. De werkjes die hij heeft gemaakt krijgen wij en hij maakt alles nagenoeg foutloos. Ik vind het maar knap.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Nov 2018 17:55

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Fijn dat het zo kan! Dat klinkt inderdaad als de beste oplossing. En knap inderdaad dat hij die werkjes zo goed doet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Nov 2018 18:55

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat een stoere kinderen bij de prikken. Mijn dochter was bij de 9 jaarsprik niet zo stoer, mijn man moest haar vasthouden en ze huilde.

Maar ik ben wel supertrots op haar. Ze zit op musicalles en ze oefenen altijd een jaar voor een voorstelling die ze in juni spelen. Bij de rollenverdeling deze week kreeg ze te horen dat zij de hoofdrol mag spelen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 10 Nov 2018 19:36

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

L. kan kusjes geven!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem315

Bericht 10 Nov 2018 19:54

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ahhh, dat is lief Burn!

Ik ben er deze week achter gekomen dat de jongste (net 2 geworden) tot 10 kan tellen. Heeft ze waarschijnlijk van haar zus afgekeken. Ik telde de onderbroeken van mijn man tijdens het was opvouwen en toen ik '9' zei, zei I. ineens 'diiiieen'!
Dus ik zei: 'Kun jij tellen?' 'Ja!' Dus de telrij opgenoemd en ze kende alle cijfers. Ik stond paf.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 10 Nov 2018 20:03

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Leuk is dat hè, Exo! Ik zie dat onze I. Ook zoveel can haar zus leert. Ze kan ook goed tellen tot 20, herkent de cijfers ook en kan bijvoorbeeld het hele alfabet opzeggen. Gewoon een trucje ;)

Op dit moment ben ik ook super trots op R. Ze heeft zichzelf leren lezen en kan inmiddels een AVI 1 boekje vrijwel zelfstandig lezen. Ik vind het maar knap! (Ze zit in groep 2)

@burn; schattig!

@Liadan; wat leuk zeg! Een talentje dus.

@chiq; wat fijn dat J. Het zo goed doet! En ook dat jij daar nu wat handvatten in hebt.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 10 Nov 2018 20:06

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Oh my door jouw berichtje exo kom ik er achter dat die van mij dus blijkbaar ook een kei is in tellen en rekenen haha. Ik was even gaan googelen op welke leeftijd ze cijfers kunnen opzeggen en herkennen enzo.
<<

Anoniem316

Bericht 10 Nov 2018 20:18

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ah dat zijn de lekkerste kusjes Burn!

Toevallig wilde ik hier ook 'opscheppen' over het tellen van dochter. Ze kan al redelijk tot 10 tellen, maar als ik doortel, weet ze ook al heel veel cijfers te benoemen (20,21,30,40). Zo grappig. Was echt verbaasd.
Verder luistert ze graag naar het nummer pompen van Kraantje Pappie. Het woord 'pompen' komt een aantal keren terug in het nummer en ze weet precies waar.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Nov 2018 20:44

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Leuk is dat van die ontdekkingen! Wij waren bij het dolfinarium en voor de show werden er vragen gesteld waarbij je cijfers zag aflopen van 10 tot 0 voor het antwoord gegeven werd. Hoor ik V ineens willekeurige cijfers opnoemen. Ze herkende dus dat dat cijfers waren! 20 maanden! Ze kan wel tot 5 tellen als ze aapjes telt of zo in een boekje. Zo leuk en trots dat ze dat kan!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem336

Bericht 10 Nov 2018 20:54

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Heb niet alles meegekregen omtrent J. Maar ben wel benieuwd waarom jullie hem niet naar groep 3 hebben laten gaan? Vooral omdat hij kennelijk qua niveau prima mee kan doen.

Onze middelste wordt medio december 6 en scheelt dus circa een maand met J.. Onze zoon komt goed mee in groep 3, rekenen plusgroep en taal de reguliere groep. Niet excessief dus.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Nov 2018 08:28

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Hey wat knap allemaal van dat tellen!

R. plast sinds vandaag overdag op het potje, yay! Hij is vandaag 18 maanden geworden dus ben ik best even trots op.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 11 Nov 2018 10:27

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Elja schreef:Heb niet alles meegekregen omtrent J. Maar ben wel benieuwd waarom jullie hem niet naar groep 3 hebben laten gaan? Vooral omdat hij kennelijk qua niveau prima mee kan doen.

Onze middelste wordt medio december 6 en scheelt dus circa een maand met J.. Onze zoon komt goed mee in groep 3, rekenen plusgroep en taal de reguliere groep. Niet excessief dus.


Ik vind groep 3 sowieso heel erg meevallen. Onze dochter wordt dan wel bijna 7, en zit er net in, maar er zitten ook kindjes die pas afgelopen week 6 zijn geworden en die komen ook prima mee. We hebben onze dochter qua sociaal emotioneel langer laten kleuteren, zodat ze sterker in haar schoenen zou staan, maar ik kan me bij de jongste best voorstellen dat ze wel eerder door zou gaan als ze het niveau een beetje heeft.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Nov 2018 11:58

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Marsy31 schreef:Hey wat knap allemaal van dat tellen!

R. plast sinds vandaag overdag op het potje, yay! Hij is vandaag 18 maanden geworden dus ben ik best even trots op.


Superknap! Leuk!
V heeft dat ook een tijd gedaan en nu heeft ze er totaal geen interesse meer in.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Nov 2018 12:08

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat knap van R, Marsy!

Toont ie er ook echt interesse in? Hoe geeft hij aan dat hij moet plassen?

O kan intussen wel aangeven dat hij wil dat z'n luier verschoont wordt maar nog niet van te voren.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Nov 2018 20:05

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Hij gaat gewoon, dan zegt hij mamaaaa als ik mee moet want dan wil hij op grote wc en gaat anders zelf op potje zitten. Ben self heus ervaren genoeg dat ect zindelijk niet echt kan voor 2.5 hoor! Maar al paar dagen geen ongelukjes. Er is in elk geval een basis.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Nov 2018 20:35

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Nou het bewust zijn van moeten plassen is echt al heel gevorderd ja! Dat zie ik O echt nog niet doen. Wel dus de eerste stappen in aangeven dat ie een schone luier wil, vind ik al heel wat.

Geniet er maar van haha.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Nov 2018 20:42

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Marsy31 schreef:Hij gaat gewoon, dan zegt hij mamaaaa als ik mee moet want dan wil hij op grote wc en gaat anders zelf op potje zitten. Ben self heus ervaren genoeg dat ect zindelijk niet echt kan voor 2.5 hoor! Maar al paar dagen geen ongelukjes. Er is in elk geval een basis.


Niemand zegt er toch iets van dat je niet moet denken dat...? Ik vind het alleen maar leuk! Ik vind het voor mezelf wel jammer dat V er geen interesse meer in heeft. Ze geeft wel altijd aan wanneer ze geplast of gepoept heeft. Ik hoop dat de basis van een paar maanden terug hier ergens is blijven hangen Haha, zowel plassen als poepen deed ze op de wc en potje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Nov 2018 13:52

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat knap van R. Marsy! Het begin is er, dat vind ik heel netjes op zijn leeftijd.

Het dilemma wel of niet door laten kleuteren is echt lastig, wat voor de één een goede keus blijkt, hoeft voor de ander niet te werken. Wij zijn daar nu ook al mee bezig. Qua niveau is een jaar extra kleuteren voor F. totaal geen optie. Hij lijkt zich nu al op een heel ander niveau te ontwikkelen dan de meeste van zijn klasgenootjes. Maar emotioneel heeft hij echt nog winst te behalen. Hierin gaan we nu uitzoeken waar die winst te behalen valt.

Wat knap dat er zo veel kinderen al zo jong beginnen te tellen.

Onze zoon mag eind deze maand afzwemmen voor zijn A-diploma. Het heeft heel wat frustratie gekost (o.a. lessen waar hij stug op de kant bleef zitten, omdat hij geen zin had), maar nu mag hij dan toch afzwemmen. Hij is zo trots! (En wij natuurlijk ook).
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 12 Nov 2018 17:15

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Liadan schreef:Wat een stoere kinderen bij de prikken. Mijn dochter was bij de 9 jaarsprik niet zo stoer, mijn man moest haar vasthouden en ze huilde.

Maar ik ben wel supertrots op haar. Ze zit op musicalles en ze oefenen altijd een jaar voor een voorstelling die ze in juni spelen. Bij de rollenverdeling deze week kreeg ze te horen dat zij de hoofdrol mag spelen.


Wat super leuk Liadan! Wat voor voorstelling spelen ze?

Onze dochter is helaas gestopt met musical sinds dit jaar. Volgens mij is ze zich ineens enorm bewust van zichzelf en ze vindt veel dingen ineens heel gênant, echt een pre-puber. Zo zonde. Vindt jullie dochter het optreden spannend?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Nov 2018 17:57

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat leuk om al die verhalen te lezen! Knappe kinderen!

Mijn zoon (net twee) weet heel goed het verschil tussen ‘ik’ en ‘mij’. Als ik vraag “wie wil er iets drinken?” zegt hij: “ik!” Maar als ik vraag: “van wie is deze koek?” zegt hij “van mij. Mijn koek!”. Is misschien helemaal niet bijzonder hoor maar ik vind het echt leuk dat hij dat onderscheid al kan maken.

♥♥
<<

Anoniem315

Bericht 12 Nov 2018 19:14

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

I. doet dat ook sinds kort. Ze zegt bv heel bewust 'Jij dat doen' of zoals met Sint Maarten tegen mij 'Jij kiezen mama, ik niet!'

Meestal komt dat besef wat later, en noemen kinderen zich bij hun eigen naam of gebruiken ze gewoon geen voornaamwoorden, dus ik vind het knap!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 12 Nov 2018 20:44

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Moederkoekje schreef:
Liadan schreef:Wat een stoere kinderen bij de prikken. Mijn dochter was bij de 9 jaarsprik niet zo stoer, mijn man moest haar vasthouden en ze huilde.

Maar ik ben wel supertrots op haar. Ze zit op musicalles en ze oefenen altijd een jaar voor een voorstelling die ze in juni spelen. Bij de rollenverdeling deze week kreeg ze te horen dat zij de hoofdrol mag spelen.


Wat super leuk Liadan! Wat voor voorstelling spelen ze?

Onze dochter is helaas gestopt met musical sinds dit jaar. Volgens mij is ze zich ineens enorm bewust van zichzelf en ze vindt veel dingen ineens heel gênant, echt een pre-puber. Zo zonde. Vindt jullie dochter het optreden spannend?

Ja heel leuk! Ze vindt optreden helemaal niet spannend, staat het liefst altijd vooraan op het podium. Ik pm je wel even welke musical ze gaan spelen.
Jammer dat jullie dochter is gestopt met musical, zij was er ook wel voor gemaakt volgens mij!
<<

Anoniem316

Bericht 19 Nov 2018 21:46

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik gloei nog steeds van trots. Onze dochter ging vandaag voor het eerst naar PSZ. Allereerst ging het al super goed met weggaan. Het was 'doei mama, doei papa' en ze ging lekker spelen met de andere kindjes.
Toen we haar weer ophaalden, gaven de leidsters aan dat het supergoed ging en dat ze zich verbaasden over haar ontwikkeling. Ze is heel sociaal, wil samen spelen met de kindertjes, erg geinterreseerd in puzzels en ontzettend leergierig. Er waren nog een aantal dingen die ze best uniek vonden voor een kind van haar leeftijd (zelf jas aan doen, de eerste twee regels van een liedje op toon zingen, liedjes na 1x al deels meedoen etc). Ben zo vreselijk trots op mijn kleine muis. Ze gaat zo hard.
<<

Anoniem272

Bericht 19 Nov 2018 21:55

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Nou, dat is inderdaad wel heel knap!! Zeker op zo'n eerste dag al, dat ze al zo laat zien wat ze allemaal kan. Wel gek hè, als je peutertje dan plots zo groot lijkt.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Nov 2018 22:01

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat knap Dee!
Herinnert me er aan dat ik dat kleine monster van ons ook maar eens bij de psz moet aanmelden. Zij is alleen het tegenovergestelde: heel verlegen en onopvallend.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers