Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Huwelijk
61
56%
Geregistreerd partnerschap
19
18%
Samenlevingscontract
18
17%
We hebben niks vastgelegd
10
9%
Andere wijze bijvoorbeeld religieus huwelijk of anders
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmen : 108
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Nov 2018 12:47

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Fantine schreef:We zijn naar een notaris geweest voor een vrijblijvend gesprek over het gp of een sc. Het is ook maar net wat je zelf het prettigst vindt samen met je partner. Hadden we voor een gp gekozen was dat sowieso met huwelijkse voorwaarden geweest. Wat ons tegenhield is dat we alles gescheiden willen houden, das met gp echt lastiger en tevens is uit elkaar gaan een stuk ingewikkelder en met een sc mochten we kinderen krijgen zijn de belangrijke zaken zo geregeld.


Maar wat is 'alles' gescheiden willen houden? Bedoel je dan inkomen of ook nog andere dingen? Aangezien je het wel hebt over gezamenlijke rekening en spaargeld. Of gaat daar dan niet al het geld heen? Hebben jullie dan in het samenlevingscontract afgesproken hoeveel erheen gaat? Hoef je niet te beantwoorden hoor, maar ik ben even nieuwsgierig.

Wij hebben beide niks, dus ook niks wat we gescheiden hoeven te houden. Als er geen kind onderweg was, hadden we denk ik wel ons inkomen gescheiden gehouden en voor een samenlevingscontract gekozen of dat vastgelegd in huwelijkse voorwaarden. Maar nu met kind straks, willen we het geld toch op een hoop, al hebben we daar wel lang over na moeten denken.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Nov 2018 12:52

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

3 jaar getrouwd in gemeenschap van goederen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 09 Nov 2018 13:34

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Onze grootste verbintenis zijn onze zoons. Maar buiten dat hebben we een samenlevingscontract met testament. Testament hebben we met name vanwege de kinderen. We hebben helaas beide familieleden waarvan we niet willen dat de kinderen daar ooit heen gaan, mocht er iets met ons gebeuren.
Ik zou wel graag willen trouwen, maar mijn vriend helaas niet..
07.12.2011
11.12.2014
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 09 Nov 2018 13:54

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

We zijn inmiddels 2 jaar getrouwd in gemeenschap van goederen. Ik wilde sowieso graag trouwen en mijn man zijn achternaam dragen.
We hebben een testament opgesteld met name voor onze dochter.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Nov 2018 13:58

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

getrouwd onder huwelijkse voorwaarden moest toen omdat man een eigen bedrijf had
Afbeelding
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 09 Nov 2018 14:31

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

We zijn huisgenoten van elkaar, haha!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Nov 2018 15:03

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Wij hebben een GP omdat we alles goed geregeld wilden hebben voordat de baby kwam. Ooit gaan we ook nog wel een keer trouwen denk ik. We hebben geen testament, geen idee ook wat ik me daarbij voor moet stellen eigenlijk. Toch eens in verdiepen.
❤ 7 juni 2018
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 09 Nov 2018 15:20

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

10 jaar getrouwd in gemeenschap van goederen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Nov 2018 16:17

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Wij hebben een samenlevingscontract.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 09 Nov 2018 16:26

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Joey schreef:
Fantine schreef:We zijn naar een notaris geweest voor een vrijblijvend gesprek over het gp of een sc. Het is ook maar net wat je zelf het prettigst vindt samen met je partner. Hadden we voor een gp gekozen was dat sowieso met huwelijkse voorwaarden geweest. Wat ons tegenhield is dat we alles gescheiden willen houden, das met gp echt lastiger en tevens is uit elkaar gaan een stuk ingewikkelder en met een sc mochten we kinderen krijgen zijn de belangrijke zaken zo geregeld.


Maar wat is 'alles' gescheiden willen houden? Bedoel je dan inkomen of ook nog andere dingen? Aangezien je het wel hebt over gezamenlijke rekening en spaargeld. Of gaat daar dan niet al het geld heen? Hebben jullie dan in het samenlevingscontract afgesproken hoeveel erheen gaat? Hoef je niet te beantwoorden hoor, maar ik ben even nieuwsgierig.

Wij hebben beide niks, dus ook niks wat we gescheiden hoeven te houden. Als er geen kind onderweg was, hadden we denk ik wel ons inkomen gescheiden gehouden en voor een samenlevingscontract gekozen of dat vastgelegd in huwelijkse voorwaarden. Maar nu met kind straks, willen we het geld toch op een hoop, al hebben we daar wel lang over na moeten denken.


Eigen geld bijvoorbeeld. Bij GS is dat van het stel samen. Ik wil mijn eigen rekening behouden net als mijn vriend. Kan met gs ook maar heeft dan weinig waarde. Ook hebben we beide een studieschuld die we niet met elkaar willen mengen en heeft hij nog beleggingen die van hemzelf zijn. Bij sc is het makkelijker, je geeft alleen aan wat je gezamenlijk wil en de rest is van jezelf. En mocht je toch ooit uit elkaar gaan, geeft het veel minder rompslomp.

Wat zijn er veel mensen getrouwd in gemeenschap van goederen. Gelukkig is de wet vanaf dit jaar aangepast. Ik heb een horroverhaal in mijn nabije omgeving. 1 van mijn beste vriendinnen is een gs aangegaan met de oude gemeenschap van goederen voorwaarden. Haar man had schulden, zij niet, nu heeft zij ook schulden. Nu kunnen ze geen huis op haar inkomen kopen en is zij mede verantwoordelijk voor zijn studieschuld en persoonlijke lening.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 09 Nov 2018 17:32

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Wij hebben een samenlevingscontract met testament.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 09 Nov 2018 17:32

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Bewust nog vorig jaar getrouwd in gemeenschap van goederen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 09 Nov 2018 17:40

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Hier een samenlevingscontract en een testament. In eerste instantie gingen we alleen voor een samenlevingscontract, alleen bleek al snel bij de notaris in het informatie gesprek dat dat niet echt dingen dekt als 1 van de twee komt te overlijden. Wij hebben (nog) geen kinderen, maar ook daar is met alleen een samenlevingscontract te weinig mee geregeld. Achteraf konden we natuurlijk ook nog kiezen voor een testament, maar gezien de prijs van alles in 1 , of alles los van elkaar op stellen hebben we het gewoon meteen geregeld.
<<

Anoniem286

Bericht 09 Nov 2018 18:04

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen, bijna 7 jaar inmiddels.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 09 Nov 2018 18:46

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Wij hebben een samenlevingscontract en een testament. Vriend schoot niet op met DE vraag en ik wilde wel een kindje :smile:
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem281

Bericht 09 Nov 2018 18:47

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Wij zijn twee jaar getrouwd in gemeenschap van goederen.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 09 Nov 2018 19:07

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Door onze dochter dat maakt ons beide ouders van onze lieverd. Helemaal eens met indigo.
Tja om het toch goed geregeld te hebben, hebben we een samenlevingscontract en testament.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 09 Nov 2018 19:19

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Wij hebben een GP in gemeenschap van goederen. Trouwen hoefde van ons niet zo, maar het was wel een eis van mij om iets te regelen als ik bij m’n man zou intrekken. Ik wilde niet alles wat ik had opgeven voor de onzekerheid om op straat gezet te kunnen worden als hij zou overlijden. Een samenlevingscontract zou heel duur worden omdat de hypotheek alleen op naam van m’n man stond en dan ook op mijn naam zou moeten komen te staan. Dit was de makkelijkste en goedkoopste optie. Een testament hebben we niet, alles is wel geregeld met zo’n GP.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 09 Nov 2018 20:13

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Fantine schreef:Wat zijn er veel mensen getrouwd in gemeenschap van goederen. Gelukkig is de wet vanaf dit jaar aangepast. Ik heb een horroverhaal in mijn nabije omgeving. 1 van mijn beste vriendinnen is een gs aangegaan met de oude gemeenschap van goederen voorwaarden. Haar man had schulden, zij niet, nu heeft zij ook schulden. Nu kunnen ze geen huis op haar inkomen kopen en is zij mede verantwoordelijk voor zijn studieschuld en persoonlijke lening.


Erg sneu voor je vriendin.
Echter, de nieuwe wetgeving betekent niet automatisch dat zulke gevallen nooit meer zullen ontstaan. Ten eerste kun je nog steeds kiezen voor gemeenschap van goederen. Het is niet alsof iedereen die nu in gemeenschap van goederen getrouwd is, dit blindelings heeft gedaan.
Ten tweede moet je bij huwelijkse voorwaarden zaken wel strikt gescheiden houden en eventueel zelfs noteren. Dit doen heel weinig mensen met huwelijkse voorwaarden, waardoor het bij een scheiding nog steeds een heel gedoe is. Voor het gescheiden houden van vermogen of schulden van voor het huwelijk is dit natuurlijk wel een oplossing.


Wij zijn (bewust) getrouwd in gemeenschap van goederen, 3.5 jaar geleden. Ook met de huidige regelgeving zouden we hier weer voor hebben gekozen.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Nov 2018 20:35

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

We zijn getrouwd. Afgelopen oktober alweer 7 jaar.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 09 Nov 2018 21:12

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Nu een samenlevingscontract ivm het nieuwe huis. In de toekomst willen we graag nog trouwen maar voorlopig nog even niet.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Nov 2018 21:34

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Wij hebben al 9,5 jaar een geregistreerd partnerschap.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem291

Bericht 09 Nov 2018 21:44

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Wij hebben een samenlevingscontract en testament.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 10 Nov 2018 04:07

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Wij zijn 6 jaar getrouwd in gemeenschap van goederen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Nov 2018 08:34

Re: Hoe zijn jullie aan elkaar verbonden?

Wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. We hebben daar lang ober gesproken, en uiteindelijk toch hiervoor gekozen omdat we allebei geen inbreng hadden en geen schulden (op wat studieschuld na, niet noemenswaardig). Zoals Green Pepper ook zei, als je echt geen gedoe wilt bij een scheiding moet je naast huwelijkse voorwaarden ook continu dingen verrekenen tijdens je huwelijk, of voorafgaand van alles afspreken waar het heen gaat. Dat eerste vonden wij belachelijk veel gedoe en dat tweede was bij ons niet haalbaar omdat wij allebei zogezegd begonnen met niets. Je kunt moeilijk over toekomstige dingen bepalen waar ze heen gaan.

Overigens vind ik de stelling dat een kind een grotere verbintenis is altijd zo gek. Tuurlijk zorgt een kind ervoor dat je iig tot het kind meerderjarig is maar waarschijnlijk ook daarna nog met je (ex)partner te maken hebt, maar ik vind niet dat dat te vergelijken is met een liefdesrelatie. Je hebt een gedeelde verantwoordelijkheid, maar dat zegt niets over de relatie tussen ouders onderling. Bij een huwelijk/SC/GP kies je echt voor elkaar en voor de verbintenis. Bij een kind kan dat ook het geval zijn, maar ik vind het een totaal andere verbintenis.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers