Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opa en oma

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 08 Nov 2018 22:47

Re: Opa en oma

Mijn ouders zijn opa en oma.
Daar had ze t meeste contact mee. Totdat ze ook vaker naar de moeder van ex ging, toen was oma en oma beetje onduidelijk. En werd moeder van ex oma voornaam.
De vader van vriend noemen we ook opa voornaam.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Nov 2018 23:07

Re: Opa en oma

Bliss schreef:Wij zeggen gewoon opa [voornaam] en oma [voornaam] tegen stiefdochter en straks ook tegen dochter. De oma van m'n vriend is omi.

Zelf noemde ik ze altijd bij de achternaam inderdaad, en de oma van m'n vader was "ouwe oma" haha.


M'n vaders vriendin is trouwens ook gewoon oma [voornaam], dus m'n dochter heeft drie oma's.
❤ 7 juni 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 09 Nov 2018 07:50

Re: Opa en oma

Nu heten ze nog allemaal opa en oma. M is dol op ze. Ik denk dat we er later opa en oma voornaam van maken. Wij zeiden vroeger tegen onze grootouders opa en oma van de poppes (zij hadden een enorme doos met oude poppen en meubels waar wij mee speelden) en opa en oma van de smarties (zij hadden altijd chocola in huis) moet mijn ouders nog eens vragen of wij die namen zelf bedacht hebben :palm:
december 2016
juli 2019
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 09 Nov 2018 08:55

Re: Opa en oma

Wij hadden vroeger een oma plaatsnaam en oma voornaam. Grappig Marin dat Moemie, zo noem ik mijn moeder altijd voor de grap.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 09 Nov 2018 08:56

Re: Opa en oma

Hier (op hun verzoek) opa en oma met voornaam
Mn moeder noemt de jongste ook regelmatig oma yoga

Mijn opa’s noemen ze opa met achternaam of ouwe opa
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 09 Nov 2018 09:16

Re: Opa en oma

Als we het over opa en oma hebben en ze zijn er niet bij, dan noemen we hun voornaam erbij.
Maar bij mijn ouders thuis bijvoorbeeld, op de oppasdag, zegt dochter gewoon alleen opa en oma tegen ze.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 09 Nov 2018 10:25

Re: Opa en oma

Bliss schreef:Wij zeggen gewoon opa [voornaam] en oma [voornaam] tegen stiefdochter en straks ook tegen dochter. De oma van m'n vriend is omi.

Zelf noemde ik ze altijd bij de achternaam inderdaad, en de oma van m'n vader was "ouwe oma" haha.


Hahaha, de oma van mijn man noemen ze ook ouwe oma, of zoals mijn jongste er altijd van maakt: oma met de ouwe poes :smile: tot hilariteit van oma zelf.

Onze ouders en stiefouders worden gewoon opa / oma voornaam genoemd.
<<

Anoniem321

Bericht 09 Nov 2018 10:36

Re: Opa en oma

Bij ons noemen we ze pake en beppe.
Er is 1 pake (lekker overzichtelijk) en er zijn 3 beppe's.
Als we bij 1 van hen zijn, zeggen we gewoon beppe, maar als we over hen praten is het beppe + voornaam.
"We gaan naar beppe B, of beppe G, of beppe J."
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 09 Nov 2018 11:09

Re: Opa en oma

Mijn ouders zijn opa en oma en mijn schoonouders zijn pake en beppe.
De pake en beppe van mijn man noemen we oude pake en beppe en dan de woonplaats waar ze wonen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Nov 2018 11:24

Re: Opa en oma

Mijn vader is Opa D.ijkie , naar zijn achternaam. Ik noemde mijn opa (de vader van mijn vader) vroeger ook zo.
Mijn schoonouders Opa en Oma Fleur (de hond, die al ruim 3 jaar niet meer leeft heette zo).
Mijn oma is voor B ook gewoon oma Coby
en dan houdt het op :D

Mijn schoonmoeder en moeder zijn overleden en die noemen we naar B gewoon oma *voornaam*
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 09 Nov 2018 12:58

Re: Opa en oma

Eerst was het opa en oma plaatsnaam, gezien mijn ouders achternaam wat lastig is.
Inmiddels zijn schoonouders zeven keer verhuisd, dus noemen we beiden toch opa en oma achternaam.

Vroeger noemde ik mijn opa en oma grote opa en oma en kleine opa en oma.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 09 Nov 2018 14:03

Re: Opa en oma

Voor nu is het nog gewoon opa en oma. Ik denk dat we opa en oma *achternaam* gaan gebruiken.

De oma van mijn man wil graag opoe genoemd worden. Maar dat vind ik zo verschrikkelijk ouderwets. Maar gezien mijn schoonouders gescheiden zijn, is oma bang dat L. ze door elkaar gaat halen gezien beide oma's dezelfde achternaam hebben. Ik vind Omi wel leuk, maar dat vindt zij te Duits. We zijn er nog niet over uit, vooralsnog gewoon oma haha.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Nov 2018 14:06

Re: Opa en oma

Fantine schreef:Wij hadden vroeger een oma plaatsnaam en oma voornaam. Grappig Marin dat Moemie, zo noem ik mijn moeder altijd voor de grap.


Y zegt tegenwoordig ook vaak Moemie tegen mij, of Moema, geen idee waar ze het vandaan heeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem255

Bericht 09 Nov 2018 17:20

Re: Opa en oma

Mijn ouders noemen ze oma (naam van de inmiddels overleden hond) en opa (troetelnaam).

De ouders van mijn man noemen ze opa en oma (en hun voornaam).

Maar dat is enkel als ze het over hun hebben. Als we daar zijn is het gewoon opa en oma.
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 09 Nov 2018 17:26

Re: Opa en oma

Mijn ouders heten opa en oma woef. Ze hebben honden. Mijn schoonouders opa en oma. We hebben allemaal dezelfde achternaam dus moesten iets verzinnen haha.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Nov 2018 18:07

Re: Opa en oma

Susan schreef:
Fantine schreef:Wij hadden vroeger een oma plaatsnaam en oma voornaam. Grappig Marin dat Moemie, zo noem ik mijn moeder altijd voor de grap.


Y zegt tegenwoordig ook vaak Moemie tegen mij, of Moema, geen idee waar ze het vandaan heeft.


Wat grappig. Ik denk dat het bij hem een mix tussen mama en Omi is. Hij zegt het nu heel duidelijk tegen beide oma's.
Let's discover the world together.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 09 Nov 2018 20:31

Re: Opa en oma

Oma K.. en oma L.. en opa. Oma L heeft een moeilijke voornaam, onze oudste heeft daar zelf een verbastering voor bedacht die de andere meiden heben overgenomen. We hebben helaas nog maar 1 opa en hij heet dus opa.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 11 Nov 2018 00:49

Re: Opa en oma

mijn ouders : opa en oma "voornaam"
mijn opa en oma : opa en oma "achternaam"
Zijn vader: opa "voornaam"
Zijn vaders vrouw: tante "voornaam"

Zijn moeder : kennen alleen de oudste 2 kids.Vroeger was het oma "voornaam". We hebben geen contact meer, de jongste 2 kennen haar niet.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 11 Nov 2018 06:40

Re: Opa en oma

Leuk Marin, omi hoor je niet zo vaak! Hier nog een.
Mijn moeder noemen we omi op haar verzoek. Ze heeft geen leuk associatie met het woord oma, en wilde dus liever niet zo genoemd worden.
Mijn schoonvader is opa, en we noemen zijn vriendin gewoon bij voornaam. Dat zal uiteindelijk wel oma worden, maar ze is nog niet zo lang in beeld.
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Nov 2018 09:29

Re: Opa en oma

J noemt mijn ouders opa en oma, tenzij hij bij mijn ex wegkomt dan is het een dag opa voornaam en oma voornaam.

De ouders en stiefouders van mijn ex zijn opa voornaam en oma voornaam.

De ouders van mijn vriend noemen wij meestal de papa en mama van N .

Mijn oma is oude oma.

J heeft ook een tijdje gehad dat hij mijn vader bij zijn voornaam aansprak. Doet hij overigens ook bij mij. En dan zo ongeveer alle varianten en afkortingen van mijn naam.
2015 💙
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 11 Nov 2018 10:55

Re: Opa en oma

Hier worden ze pake en beppe met voornaam genoemd.
Onze jongste noemt mijn moeder vaak beppe B.r.i.t.t. omdat ze vroeger altijd op ons nichtje paste en onze meiden er dan ook altijd waren.


Mijn oma (die ze niet hebben gekend maar waar nog wel eens over gesproken wordt) noemen ze/we "âlde wyfje"
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 11 Nov 2018 17:06

Re: Opa en oma

Hier noemen we ze opa en oma *plaatsnaam*.
Ik wilde mijn ouders eigenlijk pake en beppe noemen, maar mijn moeder wil dat niet omdat ze niet meer in Friesland wonen.. M'n vader vindt het opzicht wel leuk. Ik ben stiekem toch een beetje bezig om het erin te krijgen, haha. Veel makkelijker ook, in plaats van 2 opa's en oma's.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 11 Nov 2018 17:52

Re: Opa en oma

Mijn vader heeft een soort geuzen naam inmiddels, dat is zo ontstaan toen mijn zoontje nog niet kon praten maar in gebarentaal uitbeelden. Mijn vader is er erg trots op, maar zoon weet ook gewoon de voornaam van opa.
De rest is opa en oma *voornaam
Voor onze eigen oma’s gebruiken we ook de voornamen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Nov 2018 20:35

Re: Opa en oma

Hier is het pake en Beppe maar als wij zeggen wij gaan naar pake en Beppe dan doen wij de voornaam erbij.
Ik wou de achternaam doen maar dat wou mijn moeder niet vond ze afstandelijk. Dus bij schoonouders ook niet gedaan.
Mijn Beppe is alde Beppe (oude oma)
2014 2016
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 11 Nov 2018 20:41

Re: Opa en oma

Mijn moeder is "gewoon" oma. Mijn vader is opa+ voornaam
Mijn schoonouders zijn opa & oma bouwer (van bob de bouwer) omdat mijn schoonvader vaak is komen klussen.
22112014 / 10042019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers