Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opa en oma

<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 08 Nov 2018 16:47

Re: Opa en oma

Oja mijn eigen oma noemen we oma-oma :D
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Nov 2018 16:48

Re: Opa en oma

Wij zeggen oma/opa *voornaam*. Bij de oma’s heeft hij het door, daar zegt hij zelf *voornaam* oma. De namen van de opa’s zijn iets lastiger, dat blijft bij alleen opa.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Nov 2018 16:49

Re: Opa en oma

Mijn eigen oma noemen we Ama want zo noemen wij haar ook.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 08 Nov 2018 17:07

Re: Opa en oma

Als we over de overgroot oma van de jongens praten dan hebben we het over de oma van papa. Als we bij haar zijn noemt S haar gewoon oma.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 08 Nov 2018 17:20

Re: Opa en oma

Hier hebben ze maar 1 opa (mijn vader) en 1 oma (schoonmoeder) dus is het gewoon opa of oma. Maar mijn schoonmoeder heeft sinds kort een vriend. Ze noemen hem hem opa J. (Voornaam).
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Nov 2018 17:34

Re: Opa en oma

Mijn ouders noemen ze oma en opa.
:heart: :heart: 2011
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Nov 2018 17:38

Re: Opa en oma

Wij zeggen gewoon opa [voornaam] en oma [voornaam] tegen stiefdochter en straks ook tegen dochter. De oma van m'n vriend is omi.

Zelf noemde ik ze altijd bij de achternaam inderdaad, en de oma van m'n vader was "ouwe oma" haha.
Laatst gewijzigd door Bliss op 08 Nov 2018 23:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 08 Nov 2018 17:54

Re: Opa en oma

Mijn ouders zijn opa en oma en mijn schoonouders opa voornaam en oma voornaam. Oma van mijn man is oude oma en mijn oma noemen ze oma bijnaam.
2010 2012
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Nov 2018 17:59

Re: Opa en oma

Bliss schreef:Zelf noemde ik ze altijd bij de achternaam inderdaad, en de oma van m'n vader was "ouwe oma" haha.


Hier precies hetzelfde. :smile:

Mijn man had een opa en oma plaatsnaam en een opa en oma trein (die woonden bij het spoor).
Ik denk dat wij gewoon gaan voor opa en oma voornaam aan beide kanten.
<<

Anoniem316

Bericht 08 Nov 2018 18:14

Re: Opa en oma

L noemt ze, als ze bij hen is gewoon opa en oma, en als we het er over hebben of ze wil naar een van hen toe zegt ze: 'opa (voornaam)' of 'oma (voornaam)'.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Nov 2018 18:22

Re: Opa en oma

Gewoon opa en oma. De stiefvader van mijn man is ook gewoon opa.

Y heeft mijn vader een hele tijd "anekoppie" genoemd, omdat hij altijd apekoppie tegen haar zei en ik denk dat ze toen de conclusie heeft getrokken dat hij zelf zo heette en het net verkeerd uitsprak. Ze was toen een jaar of twee. Na een tijd is dat vanzelf weer verdwenen en werd het weer opa. Soms noemt ze mijn ouders opi en omi, maar dat is echt vanuit haarzelf, dat hebben wij niet bedacht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Nov 2018 18:32

Re: Opa en oma

Onze kinderen hebben 4 oma’s en 3 opa’s en ze heten allemaal opa *voornaam* of oma *voornaam* anders is het niet uit elkaar te houden.

Tot voor kort hadden ze ook nog 2 overgrootmoeders en twee overgrootvaders, de ene overgrootvader van de ene kant noemden ze superopa. Mijn oma is afgelopen kerst overleden, die ‘heette’ grote oma, de opa die van de zomer overleed kenden ze niet zi goed. Mijn enige levenfe oma noemen ze oma *voornaam* want dat wilde ze graag.
<<

Anoniem281

Bericht 08 Nov 2018 18:42

Re: Opa en oma

Mijn vader was Opa Willem, m'n moeder OmaLin. M'n schoonouders gewoon opa en oma.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 08 Nov 2018 18:44

Re: Opa en oma

Ik heb nog geen kinderen, maar mijn neefje heeft een opa en oma uit NL en die heten dus gewoon opa en oma. En hij heeft een opa en oma uit een ander land, dus daar gebruikt hij de woorden voor opa en oma uit die taal voor.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 08 Nov 2018 18:46

Re: Opa en oma

Opa en oma's noemen ze hier opa *naam*.
En ze noemen mijn oma, omama.
<<

Anoniem246

Bericht 08 Nov 2018 18:47

Re: Opa en oma

Mijn moeder wil Omi genoemd worden door haar kleindochter. Dan is er verder nog gewoon drie keer opa *achternaam* en twee keer oma *achternaam*. Mijn opa en oma waren gewoon opa en oma met achternaam en mijn overgrootoma was oma *zorginstelling waar ze zat. Heb serieus lang gedacht dat ze ook zo heette en had geen idee van wie zij moeder was. :palm: Ik vond haar rolstoel meesterlijk en vooral dat zij er niet inzat. :angel:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 08 Nov 2018 19:47

Re: Opa en oma

Als we er zijn gewoon opa en oma. Als we ze benoemen thuis in een gesprek is het opa en oma -voornaam- en mijn opa en oma noemen we dan oude opa en oude oma.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem243

Bericht 08 Nov 2018 20:28

Re: Opa en oma

Snirp schreef:Wij noemen de opa's en oma's bij hun voornaam.
Dus opa J en oma A en opa L en oma L.

Zelf noemde ik vroeger mijn opa en oma altijd met hun achternaam.


Dit. Als we het over opa en oma samen hebben gebruiken we wel de achternaam.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Nov 2018 20:31

Re: Opa en oma

Wij noemen opa en oma ook bij de voornaam. Alleen F. zegt dan oma van opa T. en oma van opa R.

Mijn oma noemen we ook oma-oma. Ik vind dat zo lief klinken!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem243

Bericht 08 Nov 2018 20:33

Re: Opa en oma

Sookie schreef:
Snirp schreef:Wij noemen de opa's en oma's bij hun voornaam.
Dus opa J en oma A en opa L en oma L.

Zelf noemde ik vroeger mijn opa en oma altijd met hun achternaam.


Dit. Als we het over opa en oma samen hebben gebruiken we wel de achternaam.


Ohja, mijn oma noemen we omi :heart:
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 Nov 2018 20:39

Re: Opa en oma

De kinderen noemen mijn ouders alleen opa en oma. Mijn schoonmoeder is oma brandweer. Ze had een brandweerauto als speelgoed en woont naast het ziekenhuis waardoor onze zoon altijd sirenes hoorde. Hij plakte daar de brandweer weer aan vast als 2 jarige. De naam is blijven hangen en nu zegt onze dochter het ook.

Ze hebben maar 1 opa dus dat maakt het wel makkelijker.

Ze weten trouwens hun voornamen wel maar we gebruiken die bij het praten tegen hun eigenlijk niet.

Mijn oma noemen ze bij haar voornaam. Dat wordt dan Oma + voornaam.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 08 Nov 2018 20:49

Re: Opa en oma

Mijn ouders noemen we gewoon opa en oma. Die zien ze heel vaak en op de een of andere manier vind ik het gek om daar de voornaam achter te plakken. Mijn schoonmoeder noemen we meestal oma T. (voornaam), R. zegt meestal gewoon oma tegen haar of niks want hij ziet haar niet zo vaak. Haar vriend noemen we opa C. omdat we geen contact meer hebben met mijn schoonvader. Maar daar moet ik zelf nog een beetje aan wennen en R. zegt dat ook nog niet zelf tegen hem.
Ik noemde de opa en oma die ik het vaakst zag ook gewoon opa en oma. De andere opa en oma waren opa en oma 'wijk waar ze woonden'. Ik ben benieuwd of mijn kinderen later ook iets verzinnen of dat het zo blijft.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Nov 2018 21:49

Re: Opa en oma

Opa en oma en pake en beppe. Gemakkelijk te onderscheiden dus!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 08 Nov 2018 22:08

Re: Opa en oma

Mijn kindje zegt gewoon oma. Meer dan 1 oma is er niet dus verwarring is niet echt mogelijk. De ouders van mijn vriend noemen we bij de voornaam.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Nov 2018 22:22

Re: Opa en oma

Ze hebben alleen mijn vader en zijn vriendin, dus dat zijn opa en oma. Ze weten wel hun namen, maar zeggen ook wel eens opa en oma *naam hond*. Toen mijn oma nog leefde, noemden ze haar ook oma. Als we het over haar hadden (of hebben, ze vragen nog wel eens naar haar), was het oma *voornaam*.
Mijn neefje en nichtje hebben behalve mijn vader en zijn vriendin ook nog een opa en oma van hun vaders kant, die noemen ze opie en omie, dat wilde de schoonmoeder van mijn zus graag geloof ik.
Bedenk me nu dat de ouders van de vriendin van mijn vader ook nog gewoon leven. Voor mijzelf voelt het niet goed om ze opa en oma te noemen. De kinderen noemen hun opa en oma *plaatsnaam*.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 was, ik ben opgegroeid met alleen de ouders van mijn vader in mijn leven. De moeder van mijn moeder was sowieso al overleden vóór mijn geboorte. Ik had daardoor zelf dus ook maar 1 opa en oma, die ook nog eens bij ons woonden. Als mijn nichtjes er ook bij waren, hadden we het altijd over opa *voornaam* en oma *voornaam*, omdat zij wel nog een ander paar opa en oma hadden.
07.12.2011
11.12.2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers