Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vervelende buurman

<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 24 Aug 2018 10:04

Re: Vervelende buurman

Even een update van mij:

Er is helaas nog niks veranderd. Inmiddels is het zo erg dat we slapen bij mijn ouders (die wonen gelukkig bijna om de hoek). De afgelopen 2 weken draait ie de hele nacht door, op een volgens de wet acceptabel niveau. We schieten er gewoon niks mee op. Momenteel probeer ik/we alles op deze manier (door bij mijn ouders te slapen) de rust te houden, want over een aantal dagen gaan we trouwen. We willen hier nu niet mee bezig zijn...We denken er over om na de bruiloft wellicht te gaan verhuizen. Dat zien we eigenlijk nog als enige optie. Want via een advocaat kunnen we ook eigenlijk niks. We hoorden vorige week van onze leuke buren dat toen wij ons huis kochten namelijk het al 2 jaar stil was. Dus we kunnen de vorige bewoners hier niet op aanspreken. Daarnaast hadden we ze al eerder hierop moeten aanspreken en dat hebben we niet gedaan (tja, wisten wij veel). Als we hem er op aanspreken is de kans aanwezig dat we het verergeren. Dus eigenlijk schieten we er niks mee op zo.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 24 Aug 2018 10:36

Re: Vervelende buurman

Jeetje wat rot. maar een acceptabel niveau is niet echt vastgesteld hoor. vooral snachts is het gewoon te hard als jullie het horen. Blijven jullie de politie bellen snachts? Als zij het vast stellen kunnen ze wat tegen hem beginnen. Het is helaas niet van het een of andere moment opgelost maar het kan uiteindelijk wel!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Aug 2018 11:02

Re: Vervelende buurman

Jeetje Agnes wat vervelend! Maar geef nog niet op hoor, als jullie advocaat terug is zijn er misschien nog wat stappen te nemen. Het is gelukkig niet meer zo dat je in een koopwoning overal mee weg komt tegenwoordig. De gemeente heeft ook verplichtingen! Ik weet uit een dorp hier in de buurt waar de bewoner zelfs een gebiedsverbod heeft gekregen omdat hij zoveel overlast veroorzaakte voor zijn buren.. Maar nu eerst lekker genieten van jullie bruiloft :love:
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 25 Aug 2018 09:13

Re: Vervelende buurman

Dankje Plien en Scandic! Ja, eerst maar de bruiloft. Daarna weer verder :)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Aug 2018 20:41

Re: Vervelende buurman

Goh wat rot zeg. Maar je kunt zelf ook niet verkopen zonder dit te melden, dat maakt het erg lastig.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 17 Sep 2018 08:41

Re: Vervelende buurman

@ Lady, Klopt... Maar blijven zitten is ook geen optie. Momenteel verblijven we bij mijn ouders omdat het niet uit te houden is. Het is gewoon echt pestgedrag geworden. We waren met vakantie de afgelopen 2 weken en mijn ouders zijn veel in huis geweest, maar dan gebeurt er niks. Wij zetten 1 stap binnen na de vakantie en het is weer raak... Vanmiddag komt de wijkagent posten bij ons. Hopelijk levert dat wat op... Als heb ik echt geen hoop meer, ik ben echt kapot ervan.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 17 Sep 2018 18:25

Re: Vervelende buurman

Wij hebben ook bijna twee jaar zo'n buurman gehad, wat een hel was dat. Je bent continu alert en staat steeds 'aan'. Ik woon al vier jaar niet meer naast hem, maar kan soms nog schrikken van een plotseling hard geluid. Ik hoop echt dat de wijkagent iets voor jullie kan betekenen. Dit sloopt je echt.
2011 2012 2017
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 18 Sep 2018 19:06

Re: Vervelende buurman

Nu hopen dat hij de wijkagent niet spot want dan gaat hij zich natuurlijk ineens weer goed gedragen....

Oh zie dat het gisteren was. Hoe is het gegaan?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 20 Sep 2018 16:10

Re: Vervelende buurman

Er is niks gebeurt :( We hebben het nog geprobeerd te provoceren. Maar daar reageerde hij niet op. Hij is zelfs ineens muisstil en vaak van huis. Ik vind het zó raar... Ik weet ook niet of ik nu blij moet zijn of niet..
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 20 Sep 2018 17:06

Re: Vervelende buurman

Ik zou er maar van genieten!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 20 Sep 2018 21:11

Re: Vervelende buurman

Agnes schreef:Er is niks gebeurt :( We hebben het nog geprobeerd te provoceren. Maar daar reageerde hij niet op. Hij is zelfs ineens muisstil en vaak van huis. Ik vind het zó raar... Ik weet ook niet of ik nu blij moet zijn of niet..


Heeft hij de wijkagent kunnen zien? Zo ja dan verklaart het misschien waarom hij stil was.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Sep 2018 06:18

Re: Vervelende buurman

Agnes ben je al bij de gemeente geweest? Het is misschien ook mogelijk om bestuursrechtelijk tegen de overlast op te treden. Ik zou het eens proberen. Rotsituatie hoor!

♥♥
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 21 Sep 2018 16:28

Re: Vervelende buurman

@ Beachgirl, nee die heeft ie niet gezien. Ze was ook in burger met een burgerauto en er is ook geen melding gemaakt via de centrale.

@ Elliot: Ja, dat is in samenwerking met de politie (heb ik hier bij de wijkagent begrepen).
<<

Anoniem246

Bericht 21 Sep 2018 17:53

Re: Vervelende buurman

Wij hebben ondervonden hoe weinig gemeente, politie, e.d. kunnen doen. Je moet bellen als degene overlast veroorzaakt, maar 's nachts zaten we er niet op te wachten om wakker te blijven en overdag sliep hij. Hij is huurder en zijn vader eigenaar, maar ondanks contact met familie kwamen we niets verder. Ik ben zo blij dat we gaan verhuizen! Ik kan je vertellen dat je er op een gegeven moment op gaat liggen en een constant aanwezig gevoel van angst oproept. Ik ben zo blij dat we kunnen gaan. Ik ben er zo klaar voor om in rust te leven. Het is negen jaar ellende geweest en dat was negen jaar te lang.

Sterkte Agnes. Ik hoop dat het lang rustig en stil blijft. Dat is vele malen beter dan tegen de muren van alle instanties aanlopen. Want feitelijk kunnen ze vrij weinig tot niets. :(
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 24 Sep 2018 15:41

Re: Vervelende buurman

Gatver Fedora, al 9 jaar?! Kom ik aan met 3 jaar zeg... Ik ben wel blij dat het blij is op zich hoor. Maar de sfeer in huis is gewoon verpest. Ik hoop ook dat we kunnen verhuizen, want hier wil ik gewoon hoe dan ook weg.

Fijn dat jullie in elk geval kunnen gaan verhuizen. Hopelijk keert dan de rust terug! Kan me heel goed voorstellen dat je daar aan toe bent.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 02 Nov 2018 19:43

Re: Vervelende buurman

Hoe gaat het nu met jullie? Ik las in een ander topic iets over contact met een makelaar. Is jullie huis goed verkoopbaar in de huidige situatie?
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 08 Nov 2018 10:11

Re: Vervelende buurman

Beetje laat, maar was hier even wat afwezig. Dankjewel dat je het vraagt Skyler. Ons huis staat inderdaad op dit moment te koop. Hij is nu al +/- 3 maanden stil. In dit geval nemen we die gok dus. Het huis aanhouden is namelijk ook geen optie. Hopelijk is het snel verkocht en kunnen we ergens anders helemaal opnieuw beginnen, daar zijn we gewoon echt aan toe.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Nov 2018 14:45

Re: Vervelende buurman

Spannend Agnes! Maar gaan jullie het wel vertellen aan de eventuele kopers? Ik persoonlijk vind het eigenlijk not done om dat niet te doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 08 Nov 2018 16:14

Re: Vervelende buurman

Nee, het is ons ook nooit verteld en de buurman zwijgt er over dus we kunnen het ook niet hard maken... Dus er valt eigenlijk weinig te zeggen.
<<

ChiQ

Bericht 08 Nov 2018 16:51

Re: Vervelende buurman

Agnes schreef:Nee, het is ons ook nooit verteld en de buurman zwijgt er over dus we kunnen het ook niet hard maken... Dus er valt eigenlijk weinig te zeggen.


Er valt heel veel te zeggen.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 08 Nov 2018 17:26

Re: Vervelende buurman

Hoe wilde je het dan aanvliegen als je kopers last van hem krijgen en bij jullie aankloppen? Erover liegen? Je hebt bij de verkoop van een huis een mededelingsplicht. Op het moment dat jullie dit dus niet melden kunnen jullie dus aansprakelijk worden gesteld door de koper. Ik zou het risico niet willen nemen.
Suc6 met de verkoop in ieder geval!
<<

Anoniem246

Bericht 08 Nov 2018 18:32

Re: Vervelende buurman

De verkoper heeft meldingsplicht, maar de koper heeft onderzoeksplicht. In mijn geval hebben de kopers de notulen van alle ledenvergaderingen opgevraagd en weten wat hier 'een probleemgeval' is. Zoals ik ergens op het forum al heb gezegd, zien ze zelf het probleem niet. Je kunt moeilijk tegen de verkoper zeggen dat ze maar vooral moeten melden dat de buurman een klootzak is, want ik vind ook zeker dat de koper zich erin mag verdiepen. Waar kom ik te wonen? Is de buurt rustig? Wat zijn de faciliteiten? De verkoper hoeft dit natuurlijk niet allemaal maar aan te dragen als er verder niet om gevraagd wordt. En als je deze woorden niet geloofd, dan zou ik eens contact op nemen met 'Eigen Huis'. Een verkoper is voor veel verantwoordelijk, maar niet als de koper zelf geen onderzoek doet.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 08 Nov 2018 18:45

Re: Vervelende buurman

Sorry Fedora maar dat is bullshit. Daarnaast is er een groot verschil tussen een ‘persoonlijke ruzie’ of zoals in het geval van Agnes een persoon die het iedere keer weer flikt. En JUIST nu het hen zelf is overkomen wil je het iemand anders toch niet aandoen (maar blijkbaar wel). Ik vermoed dat het ook niet aan de makelaar is verteld want die mag zulke dingen ook niet verzwijgen. De onderzoeksplicht gaat niet verder dan ‘wat voor buren wonen hier en waarom gaat het huis in de verkoop?’, je kunt als koper toch moeilijk bij de politie gaan informeren of er aangiftes zijn gedaan. Daarnaast vraagt een koper 9 van de 10 keer waarom het huis in de verkoop is gegaan, de makelaar moet daar dan eerlijk antwoord op geven maar dat kan alleen als hij de reden ook weet. Als je dat als verkoper verzwijgt ben je sowieso al de lul als dit ontdekt wordt.
<<

Anoniem246

Bericht 08 Nov 2018 18:51

Re: Vervelende buurman

Waar heb je het in godsnaam over, Scanic? Kennelijk weet je even niet waar je het over hebt. Maar ik ga die discussie niet met je aan, want ik weet dat ik gelijk heb. ;)

Edit: En bij ons was er geen sprake van een persoonlijke ruzie. Ik heb negen jaar in de herrie geleefd. Overdag en 's nachts. Pas toen mijn man zich ermee ging bemoeien werd het voor de buurman persoonlijk, maar dat is niet mijn probleem. Ga me aub niet zo toespreken met het domme woord BS, want je weet niet wat je zegt.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Nov 2018 18:54

Re: Vervelende buurman

Ik snap dat jullie het huis snel kwijt willen raken, maar vind het echt niet netjes als jullie niks tegen de nieuwe bewoners zouden zeggen.
Kijk hoeveel jullie het doet, je gaat er zelfs om verhuizen. Ik zou er echt niet blij van worden als ik het later zou horen en dan drukt ik mij nog zacht uit.
Zo wil je zelf toch ook niet behandeld worden.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers