Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweelingtopic

<<

Anoniem250

Bericht 24 Apr 2018 20:51

Re: Tweelingtopic

Gefeliciteerd Trui! Wat een rijkdom. Geweldig zo'n groot gezin. Het chaotische en gezellige klinkt heerlijk :love: Wil je vertellen waarom jouw tweeling naar kinderarts moet? Ik hoef gelukkig nog maar 2x per jaar, maar de groei blijft, vooral bij mijn zoon, onverminderd achter.

Studiebol, ik was vergeten op jou te reageren. Die vervelende pestkoppen, dat lijkt me erg moeilijk. Ik kan me voorstellen dat je hun verdriet voelt. Kinderen kunnen zo hard en gemeen zijn. Maar alweer in groep 3 hee, de tijd vliegt!

Ik hoor mijn tweeling boven zingen en keuvelen. Dat middagslaapje gaat er nu echt af. Ik ben er klaar voor! (en zij ook).
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 27 Apr 2018 19:48

Re: Tweelingtopic

Dankje myloon. Jouw jongens zijn een jaar ouder dan de mijne zie ik. Gaat het goed op school? Zijn ze één of tweeeiig?

Holly: heb je het middagdutje er af nu? Hier gingen ze s avonds ook steeds meer en langer kletsen. Dat was ook t moment dat ik de middag er af heb gehaald. Zijn ze weer heerlijk uitgeteld na een hele dag. Wij lopen nog steeds bij de kinderarts die we vanaf de geboorte eigenlijk al kennen. We hopen dat het beter wordt hoe ouder ze worden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2018 19:55

Re: Tweelingtopic

Oh wow Trui, toch nog een vijfde erbij? Wat een gezelligheid!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem280

Bericht 27 Apr 2018 23:34

Re: Tweelingtopic

Ik vind het heel raar als ze voor een poep luier gaan bellen. Wordt er eerlijk gezegd heel verdrietig van.
J. Is namelijk een hele moeilijke poepster.
Of er komt dagen niets, ookal gebruikt ze daar medicatie voor.
Of ze heeft dagen dat het doorlopend Is met medicatie.
Dat maakt het allemaal zo moeilijk :snik:
Ze staat dan te persen, maar komt niks.
Of ze laat een wind en dan zit er soms wel wat.
Het kan natuurlijk straks zo overgaan, al ben ik bang dat hier nog tijden overheen zal gaan.
S. begint ook steeds meer met dit probleem.
Ze doen werkelijk alles synchroon.

Vandaag weggeweest.
J. eerst 1 op 1 genomen. Heel verhaal.
Later S. mee.
Zelfde rondje gedaan.
S. vroeg precies hetzelfde als J. op dezelfde punten.
Hetzelfde doen en zeggen op dingen, waarbij ze niet samen zijn is iets van de laatste weken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Apr 2018 07:58

Re: Tweelingtopic

Dat is toch wel het beleid op de meeste scholen. Met een klas van 25-30-30+ kleuters heb je als juf vaak echt geen tijd om een poepbroek te verschonen.
<<

Anoniem280

Bericht 28 Apr 2018 08:11

Re: Tweelingtopic

Lejow schreef:Dat is toch wel het beleid op de meeste scholen. Met een klas van 25-30-30+ kleuters heb je als juf vaak echt geen tijd om een poepbroek te verschonen.


Ik snap echt wel dat dat het beleid is, maar hoe gaan jullie ermee om wanneer iemand moeite met zijn/haar ontlasting heeft?
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 28 Apr 2018 08:15

Re: Tweelingtopic

Marin schreef:Oh wow Trui, toch nog een vijfde erbij? Wat een gezelligheid!


Neeeee joh!! Heb t over nr 4 hoor :wink:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Apr 2018 08:17

Re: Tweelingtopic

Caramba schreef:
Lejow schreef:Dat is toch wel het beleid op de meeste scholen. Met een klas van 25-30-30+ kleuters heb je als juf vaak echt geen tijd om een poepbroek te verschonen.


Ik snap echt wel dat dat het beleid is, maar hoe gaan jullie ermee om wanneer iemand moeite met zijn/haar ontlasting heeft?


Dat is dan iets wat besproken kan/moet worden. Geen kind is natuurlijk hetzelfde ;)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Apr 2018 10:46

Re: Tweelingtopic

Trui schreef:
Marin schreef:Oh wow Trui, toch nog een vijfde erbij? Wat een gezelligheid!


Neeeee joh!! Heb t over nr 4 hoor :wink:


Hahaha ik moest ook al even rekenen, toen dacht ik he, dan had je in oktober echt al zwanger moeten zijn. Maar je bedoelt jullie jongste natuurlijk. Ik snap het :)
Let's discover the world together.
<<

Loenatik

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:14

Bericht 28 Apr 2018 19:50

Re: Tweelingtopic

Ik ben benieuwd hoe het zindelijk worden bij jullie tweelingen ging?
Ik heb 2 meiden die best wel verschillend zijn. Ze worden bijna 2 jaar, de een roept altijd gelijk "poep" als ze in haar luier heeft gepoept. Ze heeft ook snel rode billen. Ze vind het erg interessant als wij naar de wc gaan. Dus zit er aan te denken om het potje te voor schijn te halen. Mijn andere dochter heeft eerder wat moeite met de ontlasting, komt ook veel onregelmatiger en geeft het niet aan want heeft er geen last van. Is het te vroeg om hier aandacht aan te besteden, moet je er dan ook continue mee bezig zijn of gewoon op het potje als ze er om vragen. Eerst een voor een proberen? Ik heb geen idee.. misschien kan iemand haar ervaringen delen en op welke leeftijd jullie zijn begonnen?
<<

Anoniem250

Bericht 30 Apr 2018 10:21

Re: Tweelingtopic

Hee Loenatik, bij mijn tweeling ging het zindelijk worden ook niet hetzelfde. Mijn dochter is met alles veel sneller. Zij had met twee jaar al interesse in het potje. Mijn zoon helemaal niet. Maar dat is niet alleen met zindelijk worden. Mijn dochter is leergierig, stelt veel vragen en wil graag groot zijn "kijk eens wat ik al kan, ik ben héél groot. Mijn zoon trekt zijn eigen plan en vindt het helemaal niet interessant om nieuwe dingen te leren of te kunnen. Ik voed ze daarom ook verschillend op. Het zijn twee hele andere kinderen. Ze zijn dan ook twee-eiig. En broer en zus zijn wel vaker heel verschillend.

Trui, ja het slaapje is er af. Ik zag er zelf een beetje tegenop, maar het is prima zo. En het is inderdaad fijn dat ze 's avonds meteen in slaap vallen.
<<

Anoniem280

Bericht 04 Mei 2018 07:57

Re: Tweelingtopic

Wat ik nu eigenlijk helemaal niet leuk vind, is het feit dat een inval peuterleidster laatst tegen mij gezegd heeft dat ze het mij geen kans van slagen gaf, de zindelijkheid.
Heb deze week vrij en tot nu toe bij beide 1 ongelukje gehad.
Hoezo geen kans van slagen?
Volgende week zal mijn gastouder er consequent mee omgaan :)
Wat mij dan wel weer opvalt, ze plassen 2a3 keer per dag, dan komt er heel veel.
Zet ze niet om de zoveel tijd op de pot.
S. stond namelijk van de week naast mij en ineens was ze weg. Later riep ze mij, mama, ik heb geplast!
Zat ze op de pot met flink resultaat.

Loenatik, hier hadden ze ook met 2 jaarinteresse in de wc, maar wilden beide niet op de pot of wc zitten.
Nu zijn ze 3 jaar, en sinds deze week lopen ze zonder luier.
Met slaapjes nog wel luier.
<<

Anoniem280

Bericht 09 Mei 2018 06:08

Re: Tweelingtopic

Zijn nu een dikke week verder, wat zindelijkheid betreft, maar hoe zet je potje over om nu naar de wc te gaan?
Ze geven aan wanneer ze moeten plassen, maar als ik aangeef dat dat op de wc kan, worden ze hysterisch.
Kunnen het dan op hun manier niet.
Komen ze van de wc, doen ze hun behoefte alsnog op de pot.
Ben allang blij dat het zo goed gaat.
Alleen als J. moe wordt/is laat ze het lopen. Dit is 's avonds het geval.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 09 Mei 2018 07:21

Re: Tweelingtopic

Trui; mijn jongens zijn tweeeiig, allebei ook een heel ander karakter. Maar dat maakt hier juist dat ze heel goed samen kunnen.
Op school gaat het heel goed, ze begonnen wel naast elkaar. De juf heeft langzaam de stoeltjes en tafeltjes verder uit elkaar gehaald. In de kring maakt het ze nu helemaal niet meer uit waar ze zitten. Met de tafel zitten ze wel in een zelfde groepje maar niet naast elkaar.
Ze hebben dezelfde vriendjes.
En dat vind ik soms wel lastig, met speelafspraakjes is het altijd bij ons. Veel ouders zien twee kinderen tegelijk niet zitten. Nu sta ik er wel open voor om 1 van de twee ergens anders te laten spelen maar dat vinden mijn jongens dan nog erg moeilijk.
Maar nu met het lekkere weer heeft de halve school een abonnement op de speeltuin hier in de buurt dus is het meer daar spelen dan bij elkaar thuis.

Hier totaal geen poep problemen gelukkig. En ik moet zeggen dat ik het geen probleem vond dat ze mij dan belden.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 09 Mei 2018 10:10

Re: Tweelingtopic

Fijn myloon, dat het zo goed gaat op school. En leuk om te lezen hoe de juf het aanpakte. Qua spelen kan ik me wel voorstellen dat het zo gaat idd. Mijn dochter speelt veel met een tweeling uit haar klas, maar dan is t ook vaak lastig als ze met 1 van de 2 meegaat en de ander geen afspraak heeft. Dan wil diegene toch ook graag meedoen. Ach we zullen zien hoe t na de zomer gaat. Ben zo benieuwd naar hoe mijn kleine ventjes zich gaan redden. Ik ben er zelf ook wel aan toe trouwens. :angel:

Caramba:ik heb gewoon een hele tijd t potje laten staan en na een poosje gingen ze steeds vaker op de wc. Op gegeven moment potje weggehaald. Ik vond het niet zo'n probleem dat ze een tijdje het potje gebruikten.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Nov 2018 20:55

Re: Tweelingtopic

Een up..

ik zit een beetje met iets. Mijn dochters doen dezelfde sporten (willen ze zelf, mogen van ook iets anders) Een van de twee heeft een keer met gym gewonnen. De gene die toen verloren heeft, noemt dat nog wel eens af en toe. Ze vond het stom, was echt ontzettend verdrietig, en zakt dan ook in een negatief gevoel, ik kan niks en mijn zus is altijd beter.
Nu hebben ze dit weekend met hun andere sport een wedstrijd en moeten ze weer tegen elkaar.... er heerst dus nu in huis al de sfeer, zij wint toch, ik kan niks ik verlies altijd...

Ik vind het zooo lastig.. ja het is nu concurrentie onderling, het hoort in het leven dat je van iemand verliest, dat je niet altijd kan winnen. Maar ik haat het dat zij zich er minder door voelt, zij is niet slechter dan haar zus. Ik kan het zeggen wat ik wil.. maar zij moet het ook voelen... hoe laat ik het haar voelen? Ik roep ook steeds dat ze mee doen voor de lol..en dan beamen ze dat.. maar ja als haar zus dan wel wint en zij niet.dan ervaart ze die lol meteen niet meer..

Iemand tips?
Laatst gewijzigd door Studiebol op 09 Nov 2018 08:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
:heart: :heart: 2011
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 07 Nov 2018 21:42

Re: Tweelingtopic

Ahh studiebol dat lijkt me ook echt heel sneu. En voor jullie als ouders echt heel ingewikkeld.

Heeft de ‘verliezende’ zus niet iets waar ze beter in is dan andere zus? Totaal los van het sporten zeg maar?
Dat je t zo ook kunt uitleggen niet iedereen overal goed in is en zij bijv dan x weer veel beter kan dan zusje en dat dat niet erg is?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Nov 2018 18:23

Re: Tweelingtopic

Sophie, bedankt voor je reactie!

Ja ze is in veel dingen anders dan haar zus in sommige dingen ook beter maar in veel dingen verschilt het amper. De wedstrijd waar zij nog steeds verdrietig over is was haar zus tweede.. zij was derde maar omdat er twee tweede plaatsen waren kreeg zij geen medaille voor de derde plaats. Het scheelde niks van een honderste.. maar dat snapt zij nog niet en dat voelt ze ook absoluut niet zo.

Ik benoem vaak dat iedereen anders is en de een beter in dit en de ander beter in dat.. maar het is niet zo dat ze met het sporten slechter is dan haar zus. Zeker niet zo..

Ik merk echt dat ik het moeilijk vind om haar hier in te helpen/begeleiden.. merk ook dat ik het zelf moeilijk vind dat ik blij wil zijn voor mijn winnende dochter maar er ook wil zijn voor mijn verliezende dochter en dat lukt gewoon niet op hetzelfde moment. Ik wil me ook blij kunnen voelen voor mijn dochter die wint. maar de verliezende dochter overheerst opdat moment zo (ga ik nu weer vanuit want dat was de vorige keer zo) dat me dat niet lukt en dan voel ik me te kort schieten naar mijn winnende dochter.

Ik vind het gewoon rete ingewikkeld :palm:
:heart: :heart: 2011
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 19 Nov 2018 20:28

Re: Tweelingtopic

He studiebol,
Wat lastig joh. Hoe is het dit keer gegaan? Ik heb geen tips maar begrijp wel je verscheurde gevoel. Het is soms zo lastig als je er 1 juist als individu benadert met een compliment dat de ander er direct achteraan gooit "Ja en ik dan?". Heel moeilijk! Zijn jouw dochters 1eiig?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Nov 2018 20:49

Re: Tweelingtopic

Ze waren maar met zijn tweeën in hun niveau klasse. En er was een vriendelijke mevrouw die had twee prijsjes geregeld dus het was nu goed. Maar ja het is niet realistisch natuurlijk dat dit altijd gebeurd.

Ik blijf het gewoon lastig vinden, heb er geen manier nog in gevonden hoe hier mee om te gaan of wat verstandig is om te doen. Mijn meiden zijn twee-eiig.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem280

Bericht 20 Nov 2018 10:58

Re: Tweelingtopic

Dat is idd een lastige situatie Studie.
Herken en ken het (nog) niet.
Zal er in de toekomst ook zeker tegenaan lopen.

Hier ook even upje vanaf deze kant.

Meiden gaan super.
Gister voor het eerst proef gedraaid op de basisschool.
Ze vonden het super leuk!
Vonden het dan ook jammer dat ze maar een halve dag gingen.
Kwamen ook kinderen naar mij toe met de vraag of ze niet konden blijven.
Juffen gaven ook aan dat het flinke meiden waren.
Heel vrij en open, zeiden dat ze ook kinderen kregen die dit totaal niet hadden. Mooie eerste dag dus.

Met de ontlasting is het ook helemaal goed, soms nog een medicijn ervoor, maar is niet dagelijks of wekelijks meer.
Sinds zij in mei zindelijk zijn geworden, gaat ontlastingspatroon ook met grote sprongen vooruit.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 31 Dec 2018 18:34

Re: Tweelingtopic

Hoi! Ik up deze even want wij zijn er vandaag achter gekomen dat we een tweeling verwachten. Zo bijzonder! Ik heb vooral heel veel praktische vragen. Welke kinderwagen is handig? In welke auto passen drie stoeltjes naast elkaar? Heb je twee badjes nodig of is 1 genoeg? Is een gewone box goed, of is een tweelingbox aan te raden? Help, er komt zoveel op me af!

♥♥
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 31 Dec 2018 19:00

Re: Tweelingtopic

Wauw Elliot, wat verrassing zo op de laatste dag van het jaar!
30-04-2017
<<

Anoniem258

Bericht 31 Dec 2018 19:15

Re: Tweelingtopic

Wat leuk Elliot!
Wij hebben zelf een 7-persoons aan moeten schaffen omdat het hier nr 3 en 4 waren dus paste sowieso niet.

Ik heb ze in een shantala badje gebadderd. Gewoon na elkaar. Dit badje is net wat groter dan een tummi. Heb zelf nooit een gewoon badje gehad en dit ging prima.
Ook lagen ze hier in een gewone box omdat we die nu eenmaal al hadden. Ging ook prima. Had ze ook al snel op een groot kleed op de grond liggen.
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 31 Dec 2018 19:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem258

Bericht 31 Dec 2018 19:16

Re: Tweelingtopic

Oh als wagen hadden wij een tweedehandse Urban Jungle duo. Die stuurde heel licht. Vond naast elkaar wel erg fijn en deze was dan het minst breed. Maar dat is alweer ruim 7 jaar geleden :)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron