Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je leven

<<

Nibbels

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 06 Nov 2018 19:46

Bericht 07 Nov 2018 14:37

Je leven

Hoe vul jij he leven in? Wat vind jij belangrijk.

Bijv. Regelmatig reizen, werken, met vriendinnen iets doen, handwerken, sport, familie,
<<

Anoniem313

Bericht 07 Nov 2018 14:52

Re: Je leven

Op 1 staat mijn gezin: mijn kinderen en mijn vriend. En in bredere zin mijn familie: broer, zus, ouders, neefjes. Mijn persoonlijke ontwikkeling is heel belangrijk en daarmee mijn werk: alles wat ik daar leer en hoe ik anderen kan begeleiden.
Sporten vind ik heel belangrijk, om fysiek fit te zijn maar vooral ook mentaal. Ik trek de drukte van werk en gezin beter als ik 2-3 keer per week sport.
Vrienden zijn ook belangrijk maar daarin word ik wel steeds selectiever. Ik heb gewoon geen tijd om met veel mensen contact te onderhouden, kan ongeveer 1 x per week iets afspreken, dus ik houd mn groepje bewust wat kleiner.
De kleine krummeltjes tijd die ik na gezin, werk, familie, sport en vrienden overhou zijn niet significant en gaan naar forum, online shoppen, lezen en Netflix.
<<

Anoniem250

Bericht 07 Nov 2018 15:01

Re: Je leven

Op nummer 1 mijn kinderen. Dan volgt mijn familie, dus ouders, zussen, broer en nichtjes. Daarna toch wel werk, niet omdat ik werk belangrijker vind dan vrienden, maar ik besteed er wel meer tijd aan. En het is ook goed voor me en ik heb het ook nodig. En in mijn werk heb ik ook veel sociale contacten. Bij werk hoort ook persoonlijke ontwikkeling en opleiding. Dan vrienden, maar daar heb ik in gesneden. Ik heb weinig tijd, dus ik onderhoud nog maar een paar echt goede vriendschappen. En dan spreek ik nog meestal af met kinderen. Wat blijft er dan over? Mijn Netflix avonden en lezen. Ik ben elke avond thuis. Misschien dat ik 1x per maand oppas heb. Ik kook graag voor familie. Dat doe ik altijd in het weekend. Sporten zou ik moeten doen, maar dat vind ik nu praktisch niet haalbaar.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 08 Nov 2018 10:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 07 Nov 2018 15:08

Re: Je leven

Op 1 staat J, met kop en schouders boven alles uit. Daarna de relatie met mijn vriend en de mensen om ons heen. Ik maak graag dingen (shit, ik wilde nog snel iets maken tijdens haar dutje en zit nu alweer te forummen) en daar maak ik veel tijd voor vrij omdat ik er gelukkig van word.
Sociaal leven word ik ook blij van, al hangen we nu overal een beetje tussen. De vrienden die we eerst hadden hebben (nog) geen kinderen en dat maakt het een beetje moeilijker soms, want de activiteiten die we eerst deden gaan moeilijk met J erbij.
Werk heb ik een haat-liefde-verhouding mee. Soms word ik er blij van, soms lig ik er wakker van omdat de druk te hoog is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Nov 2018 15:19

Re: Je leven

Op nummer 1 voor mij ook m'n zoon, daar besteed ik feitelijk ook het meeste tijd aan. Het was een vrij bewuste keuze om daar zoveel tijd in te steken.
Het gezin met z'n drietjes komt op twee, maar tegelijkertijd ook echt tijd samen met m'n man. We vullen ons leven wel echt in naar onze eigen wens en dat betekent naast family quality time ook couple quality time. Ik vind dat we daar best een goede balans in hebben en dat vind ik ook belangrijk.

Reizen vind ik een belangrijk onderdeel van m'n leven, eigenlijk altijd al geweest. Ik ben zo'n onrustkont die altijd wat in het vooruitzicht wil hebben. Ik vind het heerlijk om te ontdekken, te zien, te fotograferen, in me op te nemen, te proeven.

Koken is een belangrijke interesse voor me, eigenlijk alles met eten, van het bezoeken van marktjes tot het bereiden en het (uit) eten. Maar ook meal prepping voor het hele gezin. Soms voel ik me Chef Meal Prep hier in huis maar ik vind het ook leuk, ik haal er plezier uit.

M'n eigen ontwikkeling vind ik wel lastig omdat ik niet meer zoveel werk en wat ik nog aan werk doe juist weinig ontwikkeling meer haal. Daarom ben ik kritischer op m'n werk geworden en ben ik aan het uitzoeken wat ik wil.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Nov 2018 15:19

Re: Je leven

En jij, Nibbels?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 07 Nov 2018 17:56

Re: Je leven

Op nummer 1 mijn vriend en familie daarna mijn vriendinnen/ons sociale leven en daarna mijn werk. Ik vind het ook belangrijk dat we in onze relatie veel ruimte hebben voor eigen dingen dit natuurlijk in balans met tijd voor ons samen. Daarnaast ben ik graag op mezelf. Ik gebruik mijn vrije doordeweekse dagen om op te laden zonder al teveel dingen die moeten. Ik heb gemerkt dat het in mijn werk vooral belangrijk is om een fijn team te hebben en ruimte om me te ontwikkelen. Maar ik weet ook dat ik mijn huidige werk niet nog jaren ga doen. Ik ben eigenlijk heel tevreden zo. Ervaar weinig stress.
<<

Anoniem249

Bericht 07 Nov 2018 18:46

Re: Je leven

Wat leuk om te lezen, leuk onderwerp!

Bij mij staat op 1: gezondheid. Zonder gezondheid ben ik diep ongelukkig en ik besteed daar dan ook veel tijd en geld aan. Daarin zijn mentale en fysieke gezondheid even belangrijk. Ik sport dus veel, maar stop ook veel tijd in spiritualiteit en voeding. Ik probeer veel buiten te zijn in de natuur, doe cursussen etc.

Op 2 liefde. Heeft denk ik weinig uitleg nodig. Liefde voor en van mijn vriend is de belangrijkste daarin. Zonder liefde zou ik niet van vrijheid kunnen genieten.

Op 3 vrijheid. Vrijheid om mezelf te ontdekken, zowel in werk als in reizen. Door zelfstandig te zijn ga ik enorm uit m'n comfort zone en leer ik steeds meer over mezelf. Waar ben ik goed in, wat vind ik leuk, wat ligt me niet. En ik leer natuurlijk enorm veel van de steeds wisselende teams en bedrijven. Daarnaast ontdek ik veel over mezelf tijdens onze reizen. Door het ontmoeten van andere culturen ga ik anders in het leven staan. Door de grote mate van vrijheid push ik mezelf continue uit m'n comfort zone, zowel op reis als op werk.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 07 Nov 2018 18:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Nov 2018 18:51

Re: Je leven

Ik vergeet overigens m'n familie. Die is heel erg belangrijk voor me. Ik heb een hele goede band met m'n moeder en m'n zus. M'n broer spreek ik iets minder maar is me ook heel dierbaar. En m'n stiefvader. Hij heeft een ongelooflijke band opgebouwd met m'n zoon. M'n zoontje gaat gewoon trillen van blijdschap als hij zijn opa ziet. En andersom ziet m'n stiefvader m'n zoon ook echt als zijn kleinzoon en hij praat ook echt zo vol trots over hem. Het is me zeer dierbaar.
M'n schoonouders reken ik ook onder familie en zijn me dierbaar geworden. Zoals ook deze dagen dat ik merk dat ze zo vol vanzelfsprekendheid voor hen voor mij klaar staan. En idem dito toen zij had nodig hadden, stond ik dat ook vanzelfsprekend voor hen. Familie vind ik echt heel belangrijk.
Let's discover the world together.
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 08 Nov 2018 07:22

Re: Je leven

Mijn kinderen met stip op 1. Daarna mijn familie: man, ouders, broertje, schoonfamilie. En mijn vrienden. Mijjn werk vind ik ook heel leuk en dus belangrijk. En verder zie ik dan wel hoe ik mijn tijd verdeel tussen dingen die ik heel graag doe: lezen, schrijven, koken, reizen, uit eten.
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 08 Nov 2018 08:21

Re: Je leven

1. Ons gezin, samen dingen ondernemen maar ook genieten van de kleine gezins rituelen. Verbondenheid voelen
2. Familie en vrienden, van een appje sturen tot etentjes en feesten. Ook hier vind ik de verbondenheid heel belangrijk, contact maken, naar elkaar omzien.
3. Werk, ik hou van mijn werk. Ik vind dat ik nuttig en zinvol werk doe, waar ik de wereld een klein beetje beter maak. Het staat voor wie ik ben, en wat ik wil uitdragen.
4. Uitdaging, van een nieuwe studie tot een verre reis met het gezin. Ik hou van die prikkeling en de onzekerheid overwinnen.
<<

Anoniem246

Bericht 08 Nov 2018 09:14

Re: Je leven

Belangrijk in mijn leven zijn mijn man en zijn dochter. Ik zou ook niet zonder mijn ouders, stiefouders, broertje, schoonzusje en mijn allerliefste kleine nichtje kunnen. Zij vormen de basis van mijn leven. Daarnaast vind ik het belangrijk iets te bereiken in mijn leven. Iets dat zegt: 'Ze is vele malen slimmer dan waar ik haar voor had gehouden'. Ook hoop ik dat mensen doorkrijgen waarom ik 'in zee' ben gegaan met mijn man en dat ik daarom oprecht trots op mezelf kan zijn. Dat vind ik belangrijk, omdat ik het woord 'trots' een stom woord vind en er veel dingen zijn waar mensen gewoon niet trots op kunnen zijn, omdat ik dat gevoel voor bepaalde dingen niet ken. Verder ben ik fervent aanhanger van de 3 R's, Rust, Reinheid, Regelmaat en merk dat ik daar erg goed op gedij.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Nov 2018 14:56

Re: Je leven

De belangrijkste pijlers in mijn leven zijn mijn kinderen, mijn man, mijn vrienden, familie, sporten en werk.

Ik merk dat ik het soms wel lastig vind om met name mijn vrienden en het sporten te combineren, omdat mijn kinderen, man en onregelmatige baan al vrij veel tijd opslokken. Ik vind sporten naast heel belangrijk ook echt heel fijn en daardoor schieten mijn vrienden er wel eens bij in. Gelukkig halen we dat op andere momenten wel in maar soms zou ik willen dat er meer uren in een dag zitten en meer dagen in een week :).

Veder vind ik het belangrijk om regelmatig leuke dingen te doen. Dat is voor mij: lekker eten en/of borrelen en bijkletsen met vriendinnen, samen borrelen en eten met mijn man, samen weekendjes weg met mijn man, vriendinnenweekenden, dagjes sauna, etc.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Nibbels

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 06 Nov 2018 19:46

Bericht 08 Nov 2018 19:32

Re: Je leven

Mooie reacties allemaal.

Voor mij zijn mijn kinderen het belangrijkste in mijn leven. Het zijn er 3 en ze hebben elk hun eigen zorg behoefte. Op 2 wil ik zelf gaan staan. Momenteel vergeet ik mezelf zeer regelmatig. Vaak word ik opgeslokt door het moeten voor anderen. Al ben ik van mening dat als ik beter coor mezelf zorg er ook weer meer ruimte ontstaat voor persoonlijke groei. Door een ongezonde relatie moet ik alleen nog even uitvogelen wat ik graag verder wil met mijn leven.

Ik heb in een verpleeghuis gewerkt maar na 10 jaar kan ik dat niet meer opbrengen. Sinds een maand heb ik een nieuwe baan die beter bij me past.
<<

Diese

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 336

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:18

Bericht 10 Nov 2018 21:22

Re: Je leven

Leuk topic!

Op 1 staat mijn gezin. Ik vind het heerlijk om tijd samen door te brengen. In het weekend hebben we toch wel vaak activiteiten met familie en/of vrienden maar dan kan ik net zo goed genieten van ons gezin, dat hoeft niet perse met zn viertjes. Dit geldt ook voor vakanties, wij gaan vaak met anderen samen. Maar een zondag thuis en niets in de planning is ook echt heel fijn.
Familie staat met stip op nummer 2, mijn moeder, opa en oma, neefjes en nichtjes van beide kanten en ook een paar vrienden die ik als familie zie. Andere vrienden staan op 3, maar dat groepje wordt wel steeds kleiner. Ik merk dat vriendschappen verwateren en dat ik dat bij lange na niet meer zo erg vind als vroeger. Bij dat soort afspraken moet ik nu ook altijd zin maken (hoewel het uiteindelijk 9 van de 10 keer wel echt gezellig is)
Verder hecht ik heel veel waarde aan gezelligheid: borrelen en lekker eten, zo wel in als buiten huis, (luxe) vakanties, en me time: dutjes doen haha en netflixen.
Werk staat er bewust niet tussen. Van collega's en vrienden hoor ik dat ze op maandag echt zin hebben om weer te beginnen. Dat heb ik echt bij geen enkele baan gehad, en ik vraag me af of ik dat ooit in een baan ga krijgen. Ik werk toch echt wel omdat ik mijn salaris nodig hebben. Wel zou ik heel graag in het onderwijs werken, maar of ik dan wel fluitend naar mijn werk zou gaan?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 11 Nov 2018 09:51

Re: Je leven

Wat ik heel belangrijk vind, is het familie leven met mijn zoon, ouders en overige familie. Verser werk ik erg veel tegenwoordig, en merk ik echt een ontwikkeling in mijzelf. Ben ook als ondernemer begonnen en maak snel grote stappen. Ik werk nog in loondienst en daar gaat het ook heel goed. Pas een nieuwe functie erbij.
Verder is muziek heel belangrijk, daar ligt ook mijn werkgebied maar het verenigingsleven staat ook ergens bovenaan het lijstje. Probeer overal bij te zijn, betrokken te zijn etc.
Verder vind ik thuis zijn heel fijn, lekker chillen, of gewoon in huis bezig zijn. Netflixen en film kijken met m'n zoon.
Sociaal leven vind ik ook belangrijk maar ik hoef niet elke week iets gepland te hebben. Door m'n werk zie ik al veel mensen en aangezien m'n werk ook mijn hobby is, loopt sociaal leven en werkleven soms door elkaar en samen.
Al met al ben ik echt heel erg tevreden de laatste tijd :)
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 11 Nov 2018 12:53

Re: Je leven

Op nummer 1 staat mijn gezin. Ik vind het heerlijk om veel tijd met man en kind door te brengen. Lekker fietsen, wandelen, rommelen. Daarna komt mijn familie. Gelukkig heb ik een super goede band met ze. Werk vind ik ook belangrijk. Niet dat ik mijn werk nou zo super leuk vind, maar ik vind het wel fijn om er even uit te zijn en even geen mama, vrouw of huisvrouw te zijn.
Leuke dingen ondernemen met vrienden doe ik ook graag. Gewoon een kopje koffie drinken bij elkaar of weekendjes weg, ik vind het allemaal gezellig. Mijn grootste hobbies zijn reizen en winkelen. Dit doe ik dus ook vaak ;).
Ook kan ik een echte huismus zijn en word ik blij van een schoon en opgeruimd huis (al is dit een hele ondankbare taak met een 2 jarige in huis) en lekker koken enzo.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 17 Nov 2018 21:01

Re: Je leven

Bij mij staat op nummer 1 mijn dochters. Alles wat ik doe of niet doe, is met hun in mijn achterhoofd.
Op nummer 2 staat het gezin, samen staan we echt sterk, en loopt het gewoon goed. We hebben geen specifieke behoefte aan Quality time samen buitenshuis, we gaan gemiddeld 1x per jaar een nachtje of 2 nachtjes weg, maar we hechten wel waarde aan een avond samen op de bank een wedstrijd van Ajax op televisie.
Op nummer 3 staat me time, ik ben donders graag alleen, en vul dit in met sporten, voetbal op tv, Netflix en badderen. Ook luister ik graag muziek en dans graag.
Op 4 staan vrienden en vriendinnen, we gaan graag weg maar zijn ook graag samen thuis en doen een potje cluedo.

Dat was het wel zo'n beetje, ik werk bewust niet. Ik ben de spil binnen dit gezin, en word oprecht gelukkig als de mensen om me heen door mij geholpen kunnen worden.
<<

Anoniem247

Bericht 18 Nov 2018 15:00

Re: Je leven

Eigenlijk een beetje hetzelfde als Parel alleen dan met zonen ipv dochters en PSV ipv Ajax :P
En ik werk twee dagen in de week.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers