Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dokter bellen?

<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 06 Nov 2018 18:37

Dokter bellen?

Ik heb al sinds zaterdag droge hoestklachten. Zo erg dat ik er 's nachts wakker van lig/wordt. Nu heb ik gisteren de ha gebeld, codeïne voor de nachten gekregen. Zij zeiden mij dat ik moest bellen als ik koorts krijg. Nu heb ik na een lange en drukke dag koorts, 38,1. Zou ik hiervoor morgen de huisarts moeten bellen? Ik twijfel omdat het eind van de dag is, meestal loopt je temperatuur dan op als je al niet lekker bent, en het is geen superhoge temperatuur. Plus het is gewoon een drukke dag geweest, ik ben hartstikke moe. Ook wel reden voor m'n lijf om de temperatuur wat omhoog te gooien. Gisteren had ik alleen verhoging. De codeïne werkt ook niet super, het onderdrukt de hoestprikkel maar daar is ook alles mee gezegd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Nov 2018 18:39

Re: Dokter bellen?

Ik zou al dat denkwerk lekker aan de assistente overlaten. Jij moest bellen als je koorts kreeg, dan zou ik dat dus gewoon doen.
#teammaple🍁
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 06 Nov 2018 18:40

Re: Dokter bellen?

En dan? Ik denk dat je gewoon uit moet zieken. Wat verwacht je dat de huisarts voor je kan doen?
<<

Anoniem328

Bericht 06 Nov 2018 18:43

Re: Dokter bellen?

Ze gaven aan dat je moest bellen bij koorts? Gewoon doen dus! Kan nooit kwaad toch?!
<<

ChiQ

Bericht 06 Nov 2018 18:51

Re: Dokter bellen?

Ik was vorige week ook ziek met droge hoestklachten, maar met koorts zou ik inderdaad even bellen!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 06 Nov 2018 19:11

Re: Dokter bellen?

Fantine schreef:En dan? Ik denk dat je gewoon uit moet zieken. Wat verwacht je dat de huisarts voor je kan doen?

Koorts en hoesten zou bijv. een longontsteking kunnen zijn. Lijkt mij dat dat niet overgaat met alleen uitzieken.

Ayla, als de huisarts zegt dat je moet bellen als je koorts krijgt, zou ik zeker bellen wanneer dat zo is. Officieel is koorts 38,5 of hoger, maar als ik jou was zou ik met jouw temperatuur ook voor de zekerheid bellen. Verhoging/koorts krijg je niet van alleen een drukke dag.
2011 2012 2017
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Nov 2018 19:35

Re: Dokter bellen?

Als je temp echt bij 38.1 blijft (zou morgenochtend nogmaals meten) zou ik niet bellen. Gewoon lekker uitzieken en in bed kruipen dan, dan kan je lichaam aansterken. Beterschap!
<<

Anoniem248

Bericht 06 Nov 2018 19:49

Re: Dokter bellen?

Ik zou mezelf bij 38,1 nog geen zorgen maken, eigenlijk. Ik heb regelmatig hoestklachten die zo een aantal weken kunnen aanhouden maar eigenlijk ga ik pas na drie weken naar de huisarts. Mijn huisarts doet er voor die tijd toch weinig aan (het verbaast me om die reden eigenlijk dat jij wel zo snel mag komen) en ik weet inmiddels zelf waar ik op moet letten. Maargoed, als de assistente gezegd heeft dat je bij koorts moest bellen, dan zou ik bellen.
<<

Anoniem248

Bericht 06 Nov 2018 19:53

Re: Dokter bellen?

Overigens wordt door mijn huisarts niet zo snel codeine meer voorgeschreven omdat dat de hoestprikkel onderdrukt en dat kan gevaarlijk worden op het moment dat een droge hoest omslaat in een productieve hoest, dus met slijm ophoesten. Dan is een longontsteking zo gebeurd, want dat slijm kan er niet uit omdat de hoestprikkel onderdrukt wordt. Misschien toch maar even bellen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Nov 2018 20:38

Re: Dokter bellen?

Ik zou niet bellen, het is maar net aan koorts. Ik zou het nog eventjes aankijken, tenzij je echt ziek(er) gaat voelen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 06 Nov 2018 21:10

Re: Dokter bellen?

Ik zou morgen nog even meten en als je dan echt koorts hebt bellen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 06 Nov 2018 23:37

Re: Dokter bellen?

Harrison schreef:Ik zou morgen nog even meten en als je dan echt koorts hebt bellen.


Precies dit (en wat lady zegt) wilde ik adviseren inderdaad. Officieel is koorts inderdaad 38.5 en het idee is inderdaad een beetje dat je geen serieus ziek zijn zoals bijv longontsteking over het hoofd wilt zien en met codeine behandelen.

Ook met een virale verkoudheid met droge hoest kun je prima wat verhoging/koorts hebben zonder dat het gelijk een bacterie of een longontsteking hoeft te zijn. Je moet vooral opletten dat je niet écht ziek wordt (hoge aanhoudende koorts, verder algemeen ziek zijn, pijn aan de ademhaling etc). Dingen waarvoor je normaliter ook de huisarts zou bellen zeg maar.

Kijk het even aan, meet nog een keer als je je niet beter voelt en neem anders morgen overdag contact op met je huisarts.
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 07 Nov 2018 07:17

Re: Dokter bellen?

Hier is koorts vanaf 38,0 tegenwoordig en niet meer 38,5 zolas eerder. Ik zou als je vanmorgen ook hoger hebt dan 38.0 persoonlijk wel even bellen. De arts zegt dat niet voor niets.
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 07 Nov 2018 07:25

Re: Dokter bellen?

Nou ik ben gister om 8u naar bed gegaan en heb een nacht geslapen vrijwel zonder hoesten. Ik ben een heel stuk opgeknapt!
Maple ze wilde in eerste instantie ook geen codeïne geven maar na een gesprek via de telefoon wel. Ik had aangegeven alleen voor de nacht en alleen als het echt nodig is, en ik had gister een drukke dag, dat had ik niet gered na nog een nacht wakker liggen van de hoest.
Ik denk dat de verhoogde temperatuur ook echt gewoon gevolg was van alle factoren, ben allang blij dat het nu beter gaat!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers