Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iedere vrouw wil een dochter...

<<

Anoniem321

Bericht 06 Nov 2018 09:56

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik zal eerlijk zijn: toen ik zwanger was had ik de voorkeur voor een jongen. We hebben ook een jongen gekregen.
Het zal bij ons bij 1 kind blijven.
Ik ben erg blij met en trots op onze zoon.
<<

Straycat

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 16 Sep 2018 16:21

Bericht 06 Nov 2018 10:33

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik heb altijd gedacht alleen maar jongens te krijgen. want ik ben geen tut type. Toen ik zwanger raakte was ik er ook van overtuigd dat er een jongen in mijn buik zat. Tot de 20 weken echo. Alles was goed en gezond gelukkig. En het was een echte duidelijke meid. Ik moest wel even wennen. Zag mezelf niet als meisjesmoeder. Toen raakte ik zwanger van de 2e. En weer een meisje haha. Nu ben ik dus een echte meidenmama. En had nu echt niet meer anders gewild. En een jongen gaat er niet meer komen. Want mijn gezin is compleet
L. 2-3-2016
A. 15-1-2018
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 06 Nov 2018 14:17

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik had wel een voorkeur voor meisjes maar dat heeft vooral te maken met het feit dat ik alleen maar meisjesgezinnen heb gekend. Mijn zus heeft een zoontje en die is uiteraard net zo leuk als mijn meisjes dus het maakt allemaal niks uit. Maar... Ik houd dus wel echt heel erg van roze en strikjes en zo dus vind het heel leuk om me daar, samen met dochter, mee uit te leven. Ik heb het idee dat de jongste daarin heel anders is. Dat zou ik wel echt leuk vinden. 1 meisje meisje en 1 stoer meisje die niet van roze houdt.

Het verhaal over die abortus is echt vreselijk zeg! :( Die hele website van SoGood is vreselijk om te lezen vind ik. Doorgaan tot je een meisje krijgt? Waar gaat het dan om zeg! Echt verschrikkelijk!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Nov 2018 22:55

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Huh Olive waar lees je dat? Ik lees maar 1 verhaal dat ik echt heftig vind, ober die vrouw met zeven zoons die pleit voor embryoselectie voor ouders die al drie of vier kinderen van hetzelfde geslacht hebben. Zij overwoog abortus toen ze haar zevende zoon verwachtte. Maar verder vind ik die site eigenlijk best informatief en ook wel goed de kern raken. Zoals Taeda ook al zei: het gaat niet om teleurstelling over wat er is, maar het gemis iets dat er niet is.

♥♥
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 07 Nov 2018 08:27

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Dat verhaal over embryoselectie raakt me ook wel. Je zadelt een kind niet op met een ernstige ziekte of handicap, nee, je zadelt je kind -de gruwel- op met een piemeltje!

Ik twijfel alleen soms wel of dit soort verhalen niet verzonnen zijn.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 07 Nov 2018 09:04

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Nan schreef:Dat verhaal over embryoselectie raakt me ook wel. Je zadelt een kind niet op met een ernstige ziekte of handicap, nee, je zadelt je kind -de gruwel- op met een piemeltje!

Ik twijfel alleen soms wel of dit soort verhalen niet verzonnen zijn.


Ik vind het ook schokkend. Ik denk dan altijd wat als later blijkt dat je kind toch liever een jongetje/meisje wilt zijn. En dan is het dus niet meer het goede geslacht. Kunnen deze mensen die zo extreem zijn dan nog wel blij zijn met hun kind.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 09 Nov 2018 20:39

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik had wel de voorkeur voor een meisje. Niet per se bij de eerste, maar ik wilde wel graag 1 meisje in het gezin. Ik heb altijd gedacht dat we drie meiden zouden krijgen. Uiteindelijk klopte dat en past het ook heel goed bij ons. Ondanks dat mijn vriend wel een voorkeur had een jongen verbaast het niemand dat hij drie dochters heeft. Echte meisjespapa!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 11 Nov 2018 10:37

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik heb absoluut voorkeur voor een meisje gehad, ik heb er uiteindelijk 2 gekregen. De oudste is een wat stoerder type, vol emotie en temperament. Typetje 'ik wil jongensdingen maar dan wel in meisjeskleuren'. De jongste is een degsldexht meisje meisje. Het kan niet bont en fladderig genoeg.

Stiekem krijg ik best klapperende eierstokken van wat oudere, stoere jongetjes, lijkt me zo fijn om een zoon te hebben later!

Als we 2 jongens hadden gehad, had ik nog wel willen proberen voor nog een kindje in de hoop dat het een meisje zou zijn, met 2 meisjes is ons gezin af. Mijn man denkt er hetzelfde over, dus ja, ik had wel degelijk voorkeur voor een meisje.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 12 Nov 2018 08:31

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik "hoopte" ook op een meisje, omdat ik mezelf al staartjes zag maken en leuke jurkjes kopen etc. Toen bij de geslachtsbepaling bleek dat het een jongen was moest ik wel even omschakelen.. maar nu zo ontzettend blij met onze zoon!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 12 Nov 2018 10:22

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik had vroeger wel een voorkeur voor een meisje, hoopte ooit een meisje te krijgen. De eerste is ook een meisje, dus ik weet niet hoe ik gereageerd had als ik alleen maar jongens had gekregen. Ik kan me overigens echt niet voorstellen dat ik dat vreselijk gevonden had, hooguit even jammer om afscheid te nemen van de wens voor een meisje.

Maar ik heb nu van allebei wat en dat is hartstikke leuk! Leuk om het verschil te ervaren tussen beiden, ik heb hier ook wel een heel meisjesachtig meisje en een ‘stoere’ jongen, dus lekker stereotype. Erg leuk om mee te maken.

Aan de andere kant hadden twee meisjes of twee jongens vast ook leuk geweest, de dynamiek tussen twee broertjes of twee zusjes kan wellicht weer net een beetje anders zijn en ook mooi. Al blijven zulke dingen toch vooral afhankelijk van de persoonlijkheden en niet van het geslacht.

Dus ik heb wel mijn ‘meisjesdroom’ gekregen, maar besef me goed dat geslacht helemaal zo belangrijk niet is, een kind is zoveel meer dan dat.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers