Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer een tweede?

<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 05 Nov 2018 13:21

Re: Wanneer een tweede?

Ooh lastig is dat he, ken de twijfels wel.
Wij altijd wel wens voor 2 kindjes (ik droomde zelfs stiekem wel eens over 3), maar liever niet te kort op elkaar. 2 onder 2 liever niet zeg maar. En dat gevoel heb ik nog steeds.

Toen ik bevallen was moest ik er hele tijd echt helemaal niet aan denken, ondanks dat m’n dochter echt een makkelijke baby was. Denk beetje ala marin, gewoon geen ruimte voor in hoofd.

We zijn er weer voor gegaan toen dochter 2 was, eigenlijk wel een beetje vanuit rationeel (zwangerschap van m’n dochter heeft 5 jaar geduurd en we wisten dat het weer een ziekenhuistraject zou worden). Zon 3 jaar er tussen leek me wel fijn. Uiteindelijk wordt t nu straks bijna 4 jaar er tussen en daar zie ik nu ook wel de voordelen van. Je kan t toch ook nooit helemaal kiezen/plannen en alles zal z’n voors en tegens hebben.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Nov 2018 13:25

Re: Wanneer een tweede?

Hier is de wens voor een tweede altijd al aanwezig geweest. Mijn man wilde eigenlijk meteen al wel, maar ik was er mentaal nog niet aan toe. Toen D. een jaar was ben Ik gestopt met de pil maar gebruikten we nog wel een condoom. Op een gegeven moment vergaten we dat (of in ieder geval, ik vond het niet zo belangrijk en wilde het risico wel nemen), en toen was ik wonderbaarlijk genoeg ook zwanger, maar dit werd een miskraam (ik testte positief twee weken na de onveilige seks en werd de dag erna alsnog ongesteld, dus echt een hele vroege miskraam). Daarna wist ik dat ik eraan toe was om echt voor een tweede te gaan. Omdat ik net een nieuwe baan had lieten we het gewoon z’n beloop, maar inmiddels zitten we in een medisch traject omdat ik na de miskraam nog maar drie keer ongesteld ben geweest. Hopelijk lukt het snel.

Bij mij was het dus niet een hele bewuste keuze, meer echt een gevoel. Zo ging het overigens bij de eerste ook, het was een hele gevoelsmatige kwestie. Ik merkte dat ik er echt aan toe was.

♥♥
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 05 Nov 2018 13:48

Re: Wanneer een tweede?

Wij wilden voor de tweede gaan toen L 2 was. Maar toen hadden we net een huis gekocht. En omdat ik niet zwanger wilde verhuizen (Dat hebben we bij mijn eerste zwangerschap wel gedaan) hebben we gewacht tot na de verhuizing. Toen duurde het nog 6 maanden voor ik zwanger werd en was L inmiddels al bijna 3. Er zit precies 3,5 jaar leeftijdsverschil tussen de kinderen. Ik vind het een prima leeftijdsverschil. Als L op school is heeft F alle aandacht thuis. Ze kunnen allebei goed alleen spelen maar kunnen samen ook lief spelen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 05 Nov 2018 14:02

Re: Wanneer een tweede?

Ik wilde vrij snel alweer een tweede. Na een half jaar waren we al niet zo voorzichtig meer. Toen R. 10 maanden was zijn we er echt bewust weer voor gegaan en toen was ik meteen zwanger. Er zit dus 19 maanden verschil tussen. Nu L. er is vind ik dit verschil perfect. R. loopt gelukkig en is al wat zelfstandiger en van 1 naar 2 vond ik ook echt meevallen. Mij lijkt het super leuk straks dat er zo weinig leeftijdsverschil tussen zit.
<<

Anoniem250

Bericht 05 Nov 2018 14:19

Re: Wanneer een tweede?

Precies anderhalf jaar. Ik vind dat nu heel fijn. Ze spelen altijd samen en hun belevingswereld is zo ongeveer hetzelfde en hun behoeftes komen overeen. Ze vinden dezelfde activiteiten leuk en ik kan mijn aandacht goed verdelen. Over anderhalf jaar gaan ze alle drie naar de basisschool. Daar kan ik mijn werk goed op aanpassen.

Het eerste jaar was wel aanpoten. Ik was erg moe. Hoewel ik de baby overal mee naar toe kon nemen in de draagzak en het prima ging, was het wel heel veel zorgen. Drie kinderen onder twee die nog helemaal niet zelfstandig zijn, is heel veel zorgen, tillen, sjouwen en regelen. In combinatie met gebroken nachten is dat best vermoeiend. Maar in dat jaar zelf, heb ik daar niet zo bij stil gestaan en genoten van mijn kersverse baby en dat ik het allemaal weer mocht meemaken. Achteraf zie ik nu wel dat ik heel moe was. En dat ik nu minder moe ben. Maar ik zou het zo weer doen hoor.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 05 Nov 2018 14:23

Re: Wanneer een tweede?

Wanneer gingen jullie voor een tweede? de oudste was ruim 6 maanden
Waarom toen? Was dit bijvoorbeeld praktisch (dan hebben we het maar gehad/zijn we sneller uit de luiers) of echt een heel sterk gevoel dat het 'de tijd' was? ons ideaalbeeld was 1,5 jaar leeftijdsverschil. Bij de oudste duurde het 14 maanden voor ik blijvend zwanger was, de mogelijkheid dat dat weer zo zou zijn, hielden we in ons achterhoofd.
Hoeveel leeftijdsverschil zit er uiteindelijk tussen? ruim 19 maanden
Voordelen/nadelen? nadeel vond ik vooral dat ik de oudste niet altijd de aandacht kon geven die ze nodig had. En dat ze soms dus beide afwisselend zorgden voor gebroken nachten. Voordeel, dat ze dezelfde dingen leuk vinden (is soms ook een nadeel), veel aan elkaar optrekken, en bv nu de jongste ook op de loopfiets het dorp in gaat dat de oudste nog niet zo snel is, dus ‘t blijft te doen als ik in mijn eentje met 2 kinderen ben. En ze zijn zo dik met elkaar, echt beste vriendjes. Sinds een paar weken merken we dat D F echt mist als hij in bed ligt ‘s middags, ze weet minder goed wat te doen, terwijl als ze beide wakker zijn ik gerust een hele poos boven bezig kan zijn met het huishouden en niet gemist word.
Hoe vind je het überhaupt, een tweede kindje? Zwaarder dan de overstap naar 1 kindje? ik vond van 1 naar 2 makkelijker dan van 0 naar 1.

Ik zag toevallig vorige week dat er gesproken werd in bepaalde topics voor een tweede kindje en ben wel benieuwd hoe dit bij jullie ging.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2018 14:28

Re: Wanneer een tweede?

Popcorn schreef:Zoals je weet heb ik ze ook heel kort op elkaar. Voelde goed, en toen waren de richtlijnen na een keizersnee nog niet zo duidelijk als nu. Ze schelen elkaar dus anderhalf jaar, en toen ze kleiner waren, maar zeker ook nu ze ouder zijn hebben ze veel aan en met elkaar. Ik vind dat altijd mooi om te zien, beide wat in dezelfde fase, gaat ze goed af.

Een half jaar is ook een tijd lang als advies gegeven lees ik overal. Inderdaad ook rond de tijd dat jij kinderen kreeg (gaat snel zeg, ze worden groot). Dat is nu wat strenger idd.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2018 14:32

Re: Wanneer een tweede?

Dubbel respect voor jouw HGL. Zowel dat de kids dubbel waren, als dat je het zelf moest doen. De hele situatie.
En je noemt een draagzak, dat vind ik wel een hele goede om even te onthouden. Ik heb bij G. lang getwijfeld over een zak en uiteindelijk niet gedaan, maar bij een volgend baby'tje koop ik er zeker 1!


-----

Fijn dames al jullie reacties. We wachten nog wel even hoor, want 'het er op aan laten komen' resulteerde voor G al na 2 weken in een zwangerschap (meteen dus).
En ook jammer om te lezen dat het voor vele van jullie allemaal veel langer duurt/duurde dan gewenst :(
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Nov 2018 14:47

Re: Wanneer een tweede?

Hier zit er 2 jaar en 4 maanden tussen de meiden.
Toen N 1,5 was trouwden we en na de bruiloft zouden we er voor gaan. Er vanuitgaande dat het weer zo’n 5 maanden zou duren. Maar dit keer was het direct raak.

We wilden niet heel veel leeftijdsverschil, maximaal 3 jaar, liever minder. Ik wilde niet zwanger trouwen dus daarom zijn we er daarna voor gegaan.

Ik vind de overgang van 1 naar 2 zwaarder. Maar dat komt vooral (denk ik) doordat ik bij de oudste niet werkte (wel een burn-out had dus zwaar was het wel af en toe), en bij de jongste gingen we 2,5 maand na haar geboorte een verbouwing en verhuizing in.
Daarnaast is de jongste ook een pittiger type dan de oudste. Soms grap ik wel dat zij voor 2 telt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 05 Nov 2018 14:56

Re: Wanneer een tweede?

Als onze zoon straks geboren is, zal onze dochter ongeveer een maand later 3 jaar worden.

Ik had al vrij snel weer de kiebels om voor een tweede te willen gaan. Maar ik vond het verstandiger nog even te wachten. Uiteindelijk zijn we er we voor gegaan toen zij 1 jaar en 4 maanden was. Het duurde alleen nog 11 maanden voor ik eindelijk poistief testte.

Ik vind zwanger zijn met een peuter in huis best pittig. Waar je tijdens je eerste zwangerschap veel kon rusten, gaat dat gewoon nu minder. En dat zo mijn mogelijk tillen gaat ook gewoon niet. Misschien dat dat een jaartje later iets makkelijker was.
Maar goed, inmiddels is dochter dus bijna 3, uit de luiers en kan zichzelf aankleden. Ben wel heel blij dat ze dat al kan voor als broertje er straks is.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 05 Nov 2018 15:02

Re: Wanneer een tweede?

Dat is voor iedereen anders.

Bij mijn jongens zit 5 jaar leeftijd verschil.

Ik had het graag wat minder gehad, maar het is zo.

Ik heb het niet als zwaar ervaren omdat de oudste ook al naar school ging, ik had alle tijd voor de jongste.
Ik heb niet veel nadelen, alleen als we wat gaan doen pretpark of zoiets, dan is het voor de 1 leuker dan voor de andere..
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 05 Nov 2018 15:13

Re: Wanneer een tweede?

Ik wilde graag een klein leeftijdsverschil omdat het me leuk leek om ze echt samen op te laten groeien. Ze zijn gek op elkaar en het is echt leuk. Maar ook pittig! R. Was (bijna :smile: ) net 2 en ze snapte veel, maar nog veel meer niet. I. Wil altijd meedoen met R, maar dat kan niet altijd.

De zwangerschap van I was ook zwaar. R. Deed nog middagdutjes, dus dat was echt heel fijn. Tijdens mijn opname was het wel ellende, maar dat was ook zo geweest als ze ouder zou zijn.

Als ik het over moest doen, zou ik het weer zo doen. Het is niet altijd makkelijk, maar wel echt leuk.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 05 Nov 2018 15:14

Re: Wanneer een tweede?

Cotton schreef:Snoes, was je met 1 goede slaper niet 'bang' voor een tweede dramatische slaper?
Ik heb wel vaak gedacht: we hebben nu al zo'n makkelijk kind/goede slaper, het kan gewoon niet dat we dat nog een tweede keer krijgen. Maar het is toch echt zo: makkelijk kind en wederom een goede slaper.
2012 & 2016
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 05 Nov 2018 15:17

Re: Wanneer een tweede?

Snoes schreef:
Cotton schreef:Snoes, was je met 1 goede slaper niet 'bang' voor een tweede dramatische slaper?
Ik heb wel vaak gedacht: we hebben nu al zo'n makkelijk kind/goede slaper, het kan gewoon niet dat we dat nog een tweede keer krijgen. Maar het is toch echt zo: makkelijk kind en wederom een goede slaper.

Oh door geeft mij hoop, haha. Onze dochter was ook een supermakkelijke baby, ben ook 'bang' dat het goede al vergeven is ;) Maar heeft dus gelukkig niet.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 05 Nov 2018 15:20

Re: Wanneer een tweede?

Ik vond trouwens de overgang van 1 naar 2 kinderen veel makkelijker dan van 0 naar 1. Bij de oudste was ik hele dagen druk met de baby. Bij I vroeg ik me af waar ik bij R toch zo druk mee was.
<<

Anoniem250

Bericht 05 Nov 2018 15:46

Re: Wanneer een tweede?

Cotton schreef:Dubbel respect voor jouw HGL. Zowel dat de kids dubbel waren, als dat je het zelf moest doen. De hele situatie.
En je noemt een draagzak, dat vind ik wel een hele goede om even te onthouden. Ik heb bij G. lang getwijfeld over een zak en uiteindelijk niet gedaan, maar bij een volgend baby'tje koop ik er zeker 1!


(


Dat is lief, dankjewel. Maar de draagzak is bij een tweede echt ideaal. Dan heb je je handen vrij om de oudste ergens bij te helpen. Ik heb bij de tweeling ook geen draagzak gebruikt. Ik vond het zielig als ik de ene in de draagzak had en de ander niet. En ik kon me niet over dat gevoel heen zetten of rationaliseren. Maar bij de derde was het echt een uitkomst. Ik denk dat ze de eerste 6 maanden ongeveer non stop in de zak heeft gezeten. Ze vond het heerlijk en ik had mijn handen vrij.
<<

Anoniem257

Bericht 05 Nov 2018 15:51

Re: Wanneer een tweede?

Ik zou nu op dit moment wel heel graag een tweede willen maar mijn Libido is echt onder in het vriespunt helaas. Het liefst wil ik ook niet te lang wachten maar ja. Baby komt niet aanwaaien haha
<<

Geel

Bericht 05 Nov 2018 16:46

Re: Wanneer een tweede?

Ik herken je gevoel wel, Cotton, die angst. Daarom heb ik het ook heel lang niet gewild. Dat kwam bij ons doordat de babytijd best zwaar was.

Het enige criterium bij ons was of ik eraan toe ben. Mijn man wil graag een tweede, maar ik moest het echt weer durven. Dat gevoel kwam pas een beetje om de hoek kijken toen mijn dochter bijna 2 was. Begin dit jaar zijn we er weer voor gegaan, maar helaas heb ik drie miskramen gehad. Daardoor besef ik alleen maar meer hoe graag ik een tweede kindje zou willen. Wij hebben dus gewoon mijn gevoel gevolgd, en dat kwam vanzelf 'goed'. (natuurlijk is het net zo prima als je dat niet zou willen, daarom even goed tussen aanhalingstekens)
<<

Anoniem331

Bericht 05 Nov 2018 18:26

Re: Wanneer een tweede?

Cotton schreef:
Popcorn schreef:Zoals je weet heb ik ze ook heel kort op elkaar. Voelde goed, en toen waren de richtlijnen na een keizersnee nog niet zo duidelijk als nu. Ze schelen elkaar dus anderhalf jaar, en toen ze kleiner waren, maar zeker ook nu ze ouder zijn hebben ze veel aan en met elkaar. Ik vind dat altijd mooi om te zien, beide wat in dezelfde fase, gaat ze goed af.

Een half jaar is ook een tijd lang als advies gegeven lees ik overal. Inderdaad ook rond de tijd dat jij kinderen kreeg (gaat snel zeg, ze worden groot). Dat is nu wat strenger idd.



Het was toen inderdaad een half jaar geloof ik ja. M zei vanavond nog, nog 3 maanden dan word ik 10!

:wtf: (een tiener)

Dus als toen de richtlijnen een jaar waren geweest, hadden we waarschijnlijk wel een jaar gewacht.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 05 Nov 2018 18:30

Re: Wanneer een tweede?

Als er een tweede komt, dan wel pas tegen de tijd dat R naar school gaat denk ik.
Ik zie heel erg op tegen het weer zwanger zijn, aangezien ik bij R HG had en complicaties tijdens de bevalling (gescheurde baarmoeder) waardoor de kans op problemen tijdens de zwangerschap heel groot zijn. Sowieso mocht ik twee jaar niet zwanger worden na de keizersnede.
Ik zou echt niet weten hoe ik de zorg voor R zou moeten doen terwijl ik weer zo beroerd ben en waarschijnlijk ook heel veel rust moet houden ivm baarmoeder.

Ik ben nu 28, dus wat dat betreft zij het tegen de tijd dat R naar school gaat ook prima nog kunnen voor mijn gevoel.

Tussen mijn zusje en mij zit ruim 4 jaar en dat is altijd prima geweest. Hoewel ik gek ben op mijn zusje, hebben we geen hele sterkte band. Maar ik weet zeker dat dat niet met ons leeftijdsverschil te maken heeft.
10.04.17
<<

Anoniem331

Bericht 05 Nov 2018 18:32

Re: Wanneer een tweede?

De band tussen broers/zussen zit in zoveel meer dingen dan leeftijd.

Mijn vriend heeft 2 oomzeggers, ze schelen elkaar 4 jaar en kunnen totaal niet met elkaar opschieten. Iedereen zegt dan ja dat is de leeftijd, maar waarom niemand ziet dat het de karakters van de kinderen zijn die zo botsen is mij een raadsel.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 05 Nov 2018 18:49

Re: Wanneer een tweede?

Bij ons is de kans klein dat natuurlijk zwanger worden lukt en we hadden wel een grote wens voor een tweede, daarom hebben we eigenlijk geen anticonceptie gebruikt. We gingen er al heel snel weer actief voor. In eerste instantie wilde ik wachten tot de eerste verjaardag van A voor we naar het ziekenhuis zouden gaan. Alleen al snel speelde de maandelijkse teleurstelling bij mij weer en was de wens heel sterk geworden. Daarom hebben we besloten na acht maanden een afspraak te maken met de verwachting dat er wel wat tijd overheen zou gaan. Het ging toen heel vlug en het leeftijdsverschil is achttien maanden.

De laatste maanden van mijn zwangerschap en de kraamtijd vond ik zwaar met een dreumes erbij. Ik denk alleen niet dat dit makkelijker was geweest met een peuter of kleuter, die vragen weer een andere aandacht/verzorging.
Op dit moment vind ik het heerlijk, A is heel lief voor zijn broertje en we zitten in een lekker ritme qua slapen, eten, spelen, dit is goed op elkaar af te stemmen. Ik heb dus bijna elke dag ook één of twee uurtjes dat ze tegelijk op bed liggen.

Nu fantaseer ik alweer over een derde, maar eerst even rust :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 05 Nov 2018 18:54

Re: Wanneer een tweede?

Cotton schreef:Hallo,

Wanneer gingen jullie voor een tweede?
Toen de oudste 3 jaar en 2 maanden was.
Waarom toen? Was dit bijvoorbeeld praktisch (dan hebben we het maar gehad/zijn we sneller uit de luiers) of echt een heel sterk gevoel dat het 'de tijd' was?
Wij wilden sowieso wat meer tijd ertussen en we hadden nu het gevoel dat we het wel weer aan zouden kunnen. Een echte sterke wens had ik niet meer maar wel een sterk gevoel nog een kindje te willen om z.ara een broertje of zusje te geven.
Hoeveel leeftijdsverschil zit er uiteindelijk tussen?
4 jaar
Voordelen/nadelen?
Z.ara was al heel zelfstandig en kon heel bewust de voorbereiding mee maken. Ook kon ik goed met haar praten over alle veranderingen. Een nadeel vind ik dat je weer helemaal terug bij af bent nu we net wat meer vrijheid weer kregen. Maar dat weegt niet op tegen de voordelen hoor.
Hoe vind je het überhaupt, een tweede kindje? Zwaarder dan de overstap naar 1 kindje?
Ja. Wel redelijk zwaar. Ik vind het ook wel een naar idee dat je dubbel zoveel kans hebt op kind met buikgriep :smile:(angstje)

Ik zag toevallig vorige week dat er gesproken werd in bepaalde topics voor een tweede kindje en ben wel benieuwd hoe dit bij jullie ging.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Nov 2018 19:13

Re: Wanneer een tweede?

Meg schreef:
Snoes schreef:
Cotton schreef:Snoes, was je met 1 goede slaper niet 'bang' voor een tweede dramatische slaper?
Ik heb wel vaak gedacht: we hebben nu al zo'n makkelijk kind/goede slaper, het kan gewoon niet dat we dat nog een tweede keer krijgen. Maar het is toch echt zo: makkelijk kind en wederom een goede slaper.

Oh door geeft mij hoop, haha. Onze dochter was ook een supermakkelijke baby, ben ook 'bang' dat het goede al vergeven is ;) Maar heeft dus gelukkig niet.


Mss de goden verzoeken nu, maar hier waren ze beide makkelijk met slapen. Mocht deze 3e nu iets minder makkelijk zijn dan zal dat erg wennen zijn..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 05 Nov 2018 19:46

Re: Wanneer een tweede?

Haha Olíve het zal niet bij alle gezinnen hetzelfde gaan maar hier zijn de meiden nog nooit tegelijk ziek geweest van een buikgriep. Wel van een gewone griep :-)

Hier zit er 3j3m tussen. Niet de bedoeling, we wilde al eerder maar ruimtegebrek hield ons tegen (we hadden toen een 2kamer appartement.)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers