Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik kan geen pillen slikken

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 30 Okt 2018 10:34

Re: Ik kan geen pillen slikken

Oh, in dat geval snap ik wel dat je twijfelt ja.
30-04-2017
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 30 Okt 2018 11:26

Re: Ik kan geen pillen slikken

Wat een fijne tip, Susan! Dankjewel!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem243

Bericht 30 Okt 2018 14:24

Re: Ik kan geen pillen slikken

Goeie tip inderdaad Susan, ga die meteen halen voor mezelf!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Okt 2018 14:34

Re: Ik kan geen pillen slikken

Op het doosje staat als het goed is ook 'gladde tablet'. Ik weet niet of ze ook andere hebben, ik dacht verder alleen zetpillen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem249

Bericht 30 Okt 2018 15:24

Re: Ik kan geen pillen slikken

Veel dermatologen zeggen dat acne op de kin komt door hormonen. Aangezien je daar geen/weinig invloed op kan uitoefenen raden ze dit product aan. Maar acne op de wangen komt vaak uit voeding. Is het niet een idee om eerst te stoppen met zuivel en suiker (6 weken) en te kijken of dit verschil maakt?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 30 Okt 2018 17:16

Re: Ik kan geen pillen slikken

Goed idee, ga ik doen!
Alleen werd ik een beetje bang van de dermatoloog z’n ‘er moet nú iets aan gebeuren anders krijg je hele lelijke littekens’.

En daarbij vind ik het gek dat het nu acné is... Toen ik er in april last van kreeg, waren het een paar vurige plekjes onderhuids. Leek op rosascea. Toen een zalfje van de huisarts gehad en toen zat ik opeens onder met wat wel lijkt op acné... De dermatoloog heeft serieus 5 sec. gekeken en verder geen vragen of iets gesteld, totaal niets kunnen vertellen over het verloop enzo.
<<

Anoniem249

Bericht 30 Okt 2018 17:22

Re: Ik kan geen pillen slikken

Misschien kun je naar een andere dermatoloog voor een second opinion? Klinkt niet als een hele fijne aanpak.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 30 Okt 2018 20:43

Re: Ik kan geen pillen slikken

Ik zou zeker even een second opinion vragen MB. Ik heb het ook geslikt en ook al ben ik heel blij met het resultaat, ik ben echt door een heel diep dal gegaan waarbij m’n ergste dag 9 uur non stop huilen was. Als je er wel aan begint zou ik zeker tegen mensen om je heen zeggen je in de gaten te houden, het kan een zwaar depressieve uitwerking hebben. Sterkte!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 30 Okt 2018 20:48

Re: Ik kan geen pillen slikken

Sookie schreef:Goeie tip inderdaad Susan, ga die meteen halen voor mezelf!


Etos en Kruidvat hebben ze ook van eigen merk, zijn stuk goedkoper!

Afbeelding

https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... ten-500-mg
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Okt 2018 09:42

Re: Ik kan geen pillen slikken

Goede tip, ik heb altijd die van Panadol met cafeïne omdat ik die in Engeland bij de Boots had gekocht en het de eerste pijnstillers waren die meteen hielpen tegen hoofdpijn, maar die ik hier koop werken gek genoeg weer net wat minder, terwijl het dezelfde pillen zouden moeten zijn. Of misschien zitten er toch net andere hulpstoffen in of zo, als je ze hier koopt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem243

Bericht 31 Okt 2018 11:05

Re: Ik kan geen pillen slikken

Thanks Sawadee!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 31 Okt 2018 11:44

Re: Ik kan geen pillen slikken

Smeerde je trouwens dat zalfje nog wat je gekregen had van de huisarts? Misschien reageer je gewoon allergisch op een stofje er in, waardoor de acne onstond?
Vind het erg heftig om nu al met die zware medicatie te beginnen als je pas sinds kort echt die acne hebt.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 31 Okt 2018 17:58

Re: Ik kan geen pillen slikken

Sawadee schreef:Smeerde je trouwens dat zalfje nog wat je gekregen had van de huisarts? Misschien reageer je gewoon allergisch op een stofje er in, waardoor de acne onstond?
Vind het erg heftig om nu al met die zware medicatie te beginnen als je pas sinds kort echt die acne hebt.


Nee dat smeer ik niet meer...
Ik zou vandaag de dermatoloog bellen, maar vergeten grrrr. Maar ik ben dus echt niet van plan om die medicatie te slikken. :)
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:56

Bericht 02 Nov 2018 22:47

Re: Ik kan geen pillen slikken

Geen tip van mijn kant helaas. Ik krijg het ook gewoon niet voor elkaar. Ik ben ook bang dat ik stik, dat het blijft hangen o.i.d. Ik slik al heel wat jaren medicijnen maar die zijn gelukkig maar klein. Sinds een paar maanden krijg ik ze eindelijk zonder problemen weg. Mezelf in blijven prenten dat ik er in al die jaren niet in ben gestikt en dat dat ook echt niet gaat gebeuren. Paar maanden geleden had ik medicijnen nodig en die waren echt groot. Ik kreeg trouwens ook van de huisarts te horen dat het tussen mijn oren zat. Ja vast, maar daardoor voelde ik me nog ellendiger. Huilend mee in mijn handen gestaan, ik durfde ze gewoon echt niet in te nemen. Ik ben naar de apotheek gegaan en gelukkig mochten deze fijn gemaald worden. Veel sterkte!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 02 Nov 2018 22:58

Re: Ik kan geen pillen slikken

Vervelend he Jet! Natuurlijk weten we dat het tussen onze oren zit, maarja het is helaas gewoon geen knopje dat je even om kan zetten...

De dermatoloog niet rechtstreeks gesproken (zucht) maar hij zei dat er geen alternatief is. Nu heb ik verwijzing naar de huidtherapeut gekregen. Ik ben benieuwd!
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:56

Bericht 02 Nov 2018 23:20

Re: Ik kan geen pillen slikken

MissBitchy schreef:Vervelend he Jet! Natuurlijk weten we dat het tussen onze oren zit, maarja het is helaas gewoon geen knopje dat je even om kan zetten...

De dermatoloog niet rechtstreeks gesproken (zucht) maar hij zei dat er geen alternatief is. Nu heb ik verwijzing naar de huidtherapeut gekregen. Ik ben benieuwd!


Mocht ik dat knopje ooit vinden, dan laat ik het hè weten! Hopelijk kan de huidtherapeut je verder helpen. Sterkte ermee!
<<

Anoniem249

Bericht 03 Nov 2018 09:09

Re: Ik kan geen pillen slikken

Geen alternatief? Hij heeft nog niks geprobeerd! Er zijn tientallen alternatieven. Denk aan een antibiotica kuur, benzyl peroxide, dieet aanpassingen, de diane 35 pil etc. Pas als dat allemaal niet werkt zou ik overgaan op het medicijn dat hij voorstelt. Ik zou tegen je huisarts zeggen dat je een second opinion wilt bij een andere dermatoloog. Ik weet niet waar je woont, maar ik ken een hele goede in Amsterdam.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers