Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Okt 2018 11:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik heb recent een vroege miskraam gehad en ben nu weer pril zwanger. Maar ik kan er gewoon geen vertrouwen in hebben. Ik voel zoveel, maar alles is zowel als mogelijk slecht als normaal te duiden. Vandaag een mini beetje oud bloed verlies icm een zeurend menstruatiegevoel helpt niet mee. Wie maakt me weer blij?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Okt 2018 12:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Het is altijd super spannend, helemaal als je eerder een miskraam hebt gehad. Mij hielp het (hoe makkelijk gezegd ook) dat het goed is tot het tegendeel is bewezen (en mijn testen liepen op). Anders maak je jezelf toch alleen maar gek en dat zou zonde zijn toch? Zoek afleiding en ik praatte ook positief tegen mezelf en de baby, dat ik zo blij met hem was en hij lekker bij me moest blijven!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Okt 2018 13:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik heb een vroege miskraam gehad waarbij ik geen oplopende testen had. Bij mijn huidige zwangerschap testte ik weer veel te vroeg positief. Deze keer liepen de testen dus wel op..
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Okt 2018 13:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ja ik moet mezelf ook niet zo gek maken, maar man dat is moeilijk. Vorige keer ging het net voor de 6 weken mis, en zit nu op 4,3 maar veel voelt gewoon hetzelfde als de dag(en) voor de miskraam. Omdat het toen vroeg fout ging had ik ook geen heftige krampen oid, dat maakt het zo lastig. Ik teste vorige week al 3 dagen voordat ik ongesteld moest worden positief en tot nu toe loopt het netjes op.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 09 Okt 2018 14:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik had bij dochter en zoon weinig symptomen, behalve overduidelijke test en lichtelijk gevoelige borsten. Voor zoon heb ik een vroege miskraam gehad, waarbij ik geen last had van mn borsten (voorteken?).
Nu bij deze zwangerschap waren de testen ook niet zo snel duidelijk, en ook geen last van mn borsten. Ik dacht dus ook dat dit een miskraam zou worden. Met 5 weken de vk gebeld, en dit ook zo gezegd, dat ik dacht dat t toch fout zou gaan. Maar inmiddels ben ik alweer 33 weken zwanger;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 09 Okt 2018 14:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heel herkenbaar biechtje! Je kan inderdaad nog niet zo heel veel anders dan afwachten. Ik heb bij deze zwangerschap maar 1 test gedaan, die was duidelijk toen was het klaar. Ik was als de dood voor een lichtere test. Je kan de vk bellen om een zo vroeg mogelijke afspraak te maken maar die zal dat niet voor de 6/7 weken doen. Dan kunnen ze nog niets zien.
⁠♡♡♡
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Okt 2018 06:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Even anoniem, omdat ik niet weet hoe dit gaat aflopen... Ik ben overtijd en durf geen test te doen. ik lig er wakker van wat we zouden doen als er nu wel een positieve test zou volgen...
Laatst gewijzigd door Biechtje op 08 Aug 2019 22:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Okt 2018 07:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat moeilijk! Weet je man het al?
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Okt 2018 07:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

UN, ja hij weet dat ik overtijd ben. Hij heeft geloof ik nog niet helemaal door hoeveel angst en weerstand ik voel bij het idee misschien weer zwanger te zijn, juist omdat die wens bij mij lange tijd sterker was dan bij hem waarschijnlijk. Hij maakt er wat grapjes over, wat hem betreft zou het kindje er dan gewoon komen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 26 Okt 2018 07:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Pfoe moeilijke keuze biechtje. Kun je er ook met een goede vriendin of met je moeder over praten? Ik denk echt dat jullie spijt krijgen van een abortus ondanks dat een derde kindje wellicht nu niet uitkomt.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 26 Okt 2018 07:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zou met je man delen wat je met ons deelt en dan samen de test doen. Misschien is hij negatief en dan heb je voor niks allerlei rampscenario’s bedacht. Ik gooi hem er nog maar even in: men lijdt het meest door het lijden dat men vreest en dat nimmer op komt dagen.

Veel sterkte voor je!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Okt 2018 11:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Dan zou ik vanavond open kaart met hem spelen en praten over je angsten en gedachten. En misschien kun je dan samen de test doen. Zolang je je angsten niet deelt met je man draag je ze ook in je eentje - misschien verlicht het je wel enorm als je het deelt.
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Okt 2018 12:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

June, jouw reactie had ik even nodig om toch gewoon nú die test te doen. Dank je wel. Ik ben goed in rampscenario's bedenken, beetje jammer dat ze meestal ook uitkwamen.

Vanavond en morgen hebben we bezoek dat blijft slapen, dus dan erover praten en/of testen ging 'm niet worden. Ik heb net de test gedaan terwijl partner weg is (hij wist wel dat ik 'm ging doen). Test is negatief! Daar ben ik wel erg opgelucht over, ik durfde bijna niet te kijken. Tot menstruatie zich aandient vind ik het nog wel spannend, maar bij mijn zwangerschappen waren de testen vroeg duidelijk en had ik ook al vroeg symptomen die ik (afgezien van wat buikpijn) nu niet heb dus dat is fijn. Ik heb naar aanleiding hiervan wel besloten om een serieus gesprek te gaan hebben samen over mogelijke andere anticonceptie én of we echt in de toekomst nog een derde zouden willen. Over dat open kaart spelen en bespreken heb je gelijk UN. Dit heeft me wel weer even met mijn neus op de feiten gedrukt. Mijn eigen weerstand en angst, maar ook de positieve reactie van partner overviel me. Blijkbaar moeten we het hier nog maar eens goed over hebben. Als er een derde komt wil ik dat dat een bewuste keuze is, geen onverwachte verrassing. En als die derde er niet komt, dan ook geen onvoorzichtig gedoe meer want die stress is echt niet om te lachen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Okt 2018 13:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik wil het even anoniem van me afschrijven... Wij willen graag een tweede kindje, maar ik vind het doodeng. Mijn eerste zwangerschap was prima, ik vond de eerste weken met baby wel heel heftig en door andere omstandigheden heeft het wel even geduurd voor we ons een beetje gesetteld voelden als ouders. Ik ben zo bang dat een tweede weer alles overhoop gooit... om mij heen hebben heel veel meiden met een kindje jonger dan de onze al een tweede kindje gekregen, dus ik voel me ook een beetje gepusht door mijn omgeving. Ik weet dat ik me daar niks van aan moet trekken, maar omdat ik ook jaloezie hierbij voel, wil ik er ergens dus toch wel weer voor gaan...
Nu hebben we bij wijze van test de anticonceptie achterwege gelaten afgelopen weken om te kijken hoe we ons erbij voelen. Mijn man vindt het helemaal prima. Ik ben vrij regelmatig ongesteld en kan mijn eisprong redelijk plaatsen, (en we wilden deze maand niet bewust ervoor gaan en die dagen dus mijden) maar nu heb ik het idee dat mijn eisprong eerder was dan ik dacht en ik voel allerlei dingen in mijn lijf die zouden kunnen wijzen op een zwangerschap... ik word er gek van! Vreselijk, wat een mindfuck. Bij de eerste had ik dit helemaal niet. Het is te vroeg om te testen, maar ik word nog steeds heen en weer geslingerd tussen het wel willen en nog niet willen. We willen een tweede, dat staat vast, maar wanneer weet je nou of de timing goed is?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Okt 2018 13:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Eerste biechtje: Goed dat je getest hebt. Fijn dat je nu in elk geval duidelijkheid hebt en jezelf niet langer gek loopt te maken. Vanuit hier kan je dan rustig nadenken en overleggen met je man wat jullie nou echt willen.

Tweede biechtje: Je eerste alinea herken ik wel. Ik vind het ook heel eng om voor een tweede te gaan (gebeurt voorlopig ook écht nog niet), maar ik ken heel veel mensen die al sneller een tweede kindje krijgen/hebben gekregen. Ik probeer er maar niet naar te kijken. Voor ons voelt het nu nog niet als het moment dus dan is dat het ook nog niet voor ons.
Wat betreft je tweede alinea: Zo lastig, je zult toch echt even moeten wachten tot je kunt testen. Ook voor jou geldt eigenlijk dat je maar rustig moet nadenken en praten met je man over jullie gevoelens hierover. Sterkte met wachten.
Let's discover the world together.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 26 Okt 2018 15:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Tweede biechtje; die twijfel is voor mij wel herkenbaar, ik had dat toen we het hadden over een tweede kindje en ik vlug daarna en eigenlijk toch wat onverwacht toch al een positieve test in handen had. Ik wilde wel een tweede, en tegelijk zag ik allerlei beren op de weg, vond ik het spannend, was ik onzeker over wat de komst van een tweede voor impact zou hebben. Wij hebben het toen ook maar een beetje aan het lot overgelaten en toen ik al heel vlug (paar weken later en pas 3-3.5 week zwanger) zwangerschapssymptomen kreeg was ik echt in de war. De positieve test was niet echt meer nodig, maar ik heb er toen ook een week of twee aan moeten wennen voor ik blij kon zijn. Mijn eerste reactie was vooral 'help, wat hebben we gedaan! Wil ik dit wel, kan ik eigenlijk wel moeder zijn van twee?!' Wel een verschil dat er bij ons niet zo heel veel leeftijdsverschil tussen de kinderen zit. Maar ik heb diezelfde reactie nadien bij heel veel vriendinnen gehoord. Je weet wat het is om ouder te zijn, en tegelijk is er opnieuw dat onbekende want met de komst van een tweede verandert dat allemaal toch weer en ook dat kindje moet je weer leren kennen, weer een balans vinden als gezin.
Ik vond van 1 naar 2 pittig, en toch: het komt echt wel goed. Er is niet altijd een duidelijk moment waarop je kunt zeggen 'ja we gaan voor een volgende'. Als je een duidelijk 'nee nu nog niet' had gevoeld, had je de anticonceptie ook niet de deur uit gegooid denk ik. Het is gewoon spannend, en dat hoort erbij denk ik. Ook bij een tweede heb je als het goed is weer 8 maanden de tijd om eraan te wennen en in mee te groeien dat er weer een kleintje bij komt.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Okt 2018 16:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Overtijd biechtje nog een keer. Ondertussen nog steeds niet ongesteld, 6 dagen overtijd en minimaal een week de bekende buikpijn en rugpijn waarbij ik steeds denk dat het gaat doorzetten maar niets dus. Nog een test gedaan gisteren, ook negatief. En toch ben ik er niet gerust op. Heb dit nog nooit gehad, afgelopen jaar een heel regelmatige cyclus van 29-30 dagen en snap er helemaal niets van. Zwangerschap lijkt uitgesloten, maar alle andere redenen voor het overtijd zijn die ik lees zijn niet van toepassing. Iemand hier ervaring mee? Wanneer trek je aan de bel bij de huisarts om te kijken of er wellicht iets anders mis is?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 29 Okt 2018 16:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heb je misschien veel stress? Ik heb 16 jaar lang een heel regelmatige cyclus gehad, tot er een paar maanden terug iets heftigs gebeurde. Een paar dagen daarna werd ik dwars door de pil heen ongesteld voor bijna 10 dagen en de maand daarop juist weer te laat en deze maand wel op tijd maar duurde het maar 1 dag (normaal 5-6).
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Okt 2018 18:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Reva. Ook aan gedacht, maar geen grote stress factoren eigenlijk. Er zijn zeker een boel momenten geweest waarop ik veel gestresster was en nooit heeft dat invloed op mijn cyclus gehad.
<<

Anoniem243

Bericht 29 Okt 2018 20:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik ben wel eens anderhalve week overtijd geweest zonder zwanger te zijn (probeerde dat toen wel te worden maar alle testen negatief). Nooit een verklaring voor gevonden. Ik denk dat je lijf soms gewoon gekke dingen kan doen / van slag kan zijn, zou me niet druk maken verder nu de testen negatief zijn en het nog even afwachten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Nov 2018 06:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Hier het biechtje met angst voor een tweede kindje. Dankjewel Marin en Lilou voor jullie lieve reactie! Ja het is altijd spannend, of die tweede nu snel na de eerste komt of later. Ik heb er nog eens goed met mijn man over gepraat en hoewel hij het ook spannend vindt, is hij er wel relaxter in. Die eerste hebben we ook overleefd dus het komt wel goed, is zijn instelling.
Morgen kan ik testen, tot nu toe nog geen enkel teken van een opkomende menstruatie en dat heb ik anders altijd wel...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Nov 2018 04:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Amper geslapen van de spanning, dus ik heb alvast getest: positief, zoals ik al dacht. Het moet nog even landen, maar ergens vind ik het ook wel al leuk geloof ik :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Nov 2018 06:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje dat 6 weken overtijd is: je vraagt wanneer je aan de bel moet trekken bij de huisarts. Je moet niets, en het maakt niet uit wat anderen zouden doen. Als jij de huisarts wilt spreken hierover omdat je duidelijkheid/geruststelling wilt dan bel ke de huisarts toch gewoon?

Biechtje met positieve test: gefeliciteerd. Spannend zeg.
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Nov 2018 12:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Dankje UN!

Ik zit nu wel met een issue... eigenlijk willen we het pas gaan vertellen na de eerste echo. Maar er staat iets gepland met mijn familie (al voor die echo) waar ik niet bij kan zijn omdat ik zwanger ben. Ik kan me op de dag zelf ziek melden, maar de datum is heel zorgvuldig gepland enzo en mijn ouders kijken er enorm naar uit... Maar als ik het hen dan toch wil/moet vertellen, dan moet dat (ook door omstandigheden) morgen al en dan 'moeten' we het mijn schoonouders ook vertellen... en ik wil nog even lekker in mijn geheim-bubble zitten! Tips van een buitenstaander?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Nov 2018 12:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Iets als een wijnproeverij ofzo? Kan me even niet goed een voorstelling maken van iets waar je niet bij kunt zijn vanwege zwangerschap.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers