Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #6

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Okt 2018 13:54

Re: Stomme vragen topic #5

Thanks dames!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 31 Okt 2018 06:01

Re: Stomme vragen topic #5

Ging de oudste (of middelste) in de kraamweek naar de opvang?
Wij hebben flexibele opvang, betalen alleen de uren die we afnemen. Kan bij wijhze van ook maar 2 uurtjes zijn. Hebben dan ook geen vaste dag ofzo. Proberen hem iedere week een dag te laten gaan (of iig een paar uur). Zo ook in mn verlof, om even wat tijd voor mezelf te hrbben.
Nu zat ik te denken, beetje gek natuurlijk om hem in de kraamweek te brengen. Vriend is thuis, kraamhulp is er.. Maar als ik hem niet laat gaan kan hij pas na 1.5/2 weken trakteren (niet dat hij daar iets van snapt maar toch)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 31 Okt 2018 06:58

Re: Stomme vragen topic #5

T. is gewoon alle dagen gegaan.
Wij hebben wel vaste dagen; betalen er ook sowieso voor.
Voor hem ging zijn ritme dan gewoon door en man en ik konden even samen met de kraamzorg ons lekker helemaal op N. richten.

Nu is het wel zo dat N. woensdag om 23.52u geboren is, en T in de kraamweek dus 'alleen' op donderdag is geweest en daarna 6 dagen later op de woensdag.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 31 Okt 2018 08:42

Re: Stomme vragen topic #5

Wij brengen dochter in de kraamweek zeker naar de peuterspeelzaal (ze gaat drie ochtenden per week). Denk dat het voor haar alleen maar fijn is, er verandert die week al zoveel en dit is toch een stukje vast ritme.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 31 Okt 2018 13:38

Re: Stomme vragen topic #5

Wij hebben de keuze bij S zelf gelaten en ze wilde heel graag thuis blijven. Ze gaat alleen op de vrijdag en aangezien ik woensdag bevallen ben, heeft ze ook pas 1,5week later getrakteerd.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Okt 2018 15:00

Re: Stomme vragen topic #5

Ik snap het heel goed hoor Lot! Dat je de tijd wil stop zetten en dat je bijna verdrietig wordt dat het zo snel gaat. Maar goed dat je zegt dat je zo geniet hoor, dan ben je je daar idd al heel bewust van. Ik herken het ook dat je dat bijna wil googelen, hoe je nog beter kunt genieten :)

Een beetje eraan toegeven mag best. Lekker veel foto’s maken, en ik hield bijv een app bij met mijlpalen. Alle eerste keren hou ik daarin bij (echt alles, met een fotootje en datum en tijd enzo). En aan de andere kant moet je ook een beetje over je heen laten komen dat het erbij hoort. De tijd staat niet stil, hij vliegt! Daar wen je nooit aan hehe.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 31 Okt 2018 15:54

Re: Stomme vragen topic #5

Tnx voor de reacties.
Aan zoon vragen wat hij wil zal niet gaan haha. Bij dochter heb ik dat overigens wel op school geregeld, als zij de dag nadat ik thuiskom niet naar school wil dan mag ze een dag thuis blijven (was bij zoon niet van toepassing omdat ik op vrijdag thuis kwam).
We zullen eens kijken wanneer we zoon laten gaan. Heeft zn voor en nadelen, flexibele opvang. *keuzes keuzes*
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 31 Okt 2018 16:52

Re: Stomme vragen topic #5

Wij hebben zoon gewoon naar de gastouder gebracht. Het waren vaak wel wat kortere dagen, van 9-16u ongeveer in plaats van 7-17u. Dus we konden relaxed opstarten en na het ontbijt wandelend naar de opvang. In de kraamweek heeft mijn man hem ook gebracht. Ik heb hem zelfs een keer samen gebracht, lekker even eruit.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 31 Okt 2018 20:19

Re: Stomme vragen topic #5

Wat waren voor jullie kids speelgoedtoppers met 15/16 maanden?
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 31 Okt 2018 20:26

Re: Stomme vragen topic #5

Ikea keukentje (nu met korting), een bal, loopfiets, zoefzoef, megablocks, kartonnen boekjes liefst met luikjes of schuifjes. Deze tractor is ook al tijden een grote hit hier thuis.

Hier wordt ook veel mee gespeeld, misschien tweedehands te vinden of iets soortgelijks:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Okt 2018 21:28

Re: Stomme vragen topic #5

Thanks Zora, welke app gebruik je daarvoor :)? Ik heb nu al kunnen regelen dat hij een paar weken later start op het Kdv, voelt nu al beter.

Nog wat vragen:
Welke billendoekjes gebruiken jullie?
Wat gebruiken jullie voor rode billen?
Wanneer ging baby voor het eerst naar de oppas? Hoelang ging je toen weg?
Wanneer ging baby op eigen kamer slapen?

Bedankt weer!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 31 Okt 2018 21:53

Re: Stomme vragen topic #5

Welke billendoekjes gebruiken jullie?
Zwitsal sensitive


Wat gebruiken jullie voor rode billen?
VSM calendulan billencreme

Wanneer ging baby voor het eerst naar de oppas?
Oma kwam een uurtje of oppassen na 2 weken zodat ik even een rondje kon fietsen.
Naar opa en oma rond 8 weken. Geloof 2/4 uurtjes om te oefenen.

Hoelang ging je toen weg? 1uur maar met douchen enzo was het wel fijn dat oma er 2 uur was.

Wanneer ging baby op eigen kamer slapen?
Met 6 weken overdag oefenen en in de macht met 7 maanden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Okt 2018 21:57

Re: Stomme vragen topic #5

Fientje schreef:Wat waren voor jullie kids speelgoedtoppers met 15/16 maanden?


Rond die tijd, nog maar drie maanden geleden eigenlijk, heb ik Duplo geïntroduceerd. Verder is z'n keukentje favoriet. Z'n loopauto. Z'n loopfiets nog niet erg. Hij is weg van auto's en kan ook echt ermee rijden. Blokken(torens). En boekjes.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 31 Okt 2018 22:00

Re: Stomme vragen topic #5

Speelgoedtoppers op het moment zijn 2 emmertjes waar tomaten in gezeten hebben en een parelketting. Kast vol speelgoed, maar die emmertjes zijn het echt helemaal.

Welke billendoekjes gebruiken jullie? Kruidvat sensitive
Wat gebruiken jullie voor rode billen? Maizena
Wanneer ging baby voor het eerst naar de oppas? Hoelang ging je toen weg? KDV met 4 maanden, 3 uurtjes
Wanneer ging baby op eigen kamer slapen? Niet
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Okt 2018 22:01

Re: Stomme vragen topic #5

Lot:

Welke billendoekjes gebruiken jullie?
Zwitsal, van die mega verpakkingen

Wat gebruiken jullie voor rode billen?
Sudocrem maar komt bijna nooit voor. Zijn nog niet halverwege de pot die we in de kraamweek kochten.

Wanneer ging baby voor het eerst naar de oppas?
Wij zijn uiteten geweest toen hij 5 weken was. Toen paste m'n moeder op. En toen hij 7 weken was voor 't eerst een nachtje weg, wederom paste m'n moeder op. Hier ga je veel antwoorden vinden: oppas-topic-baby-vragenlijstje-t31168.html

Hoelang ging je toen weg?
Zie hierboven

Wanneer ging baby op eigen kamer slapen?
Na precies 100 dagen (was meer toeval hoor). Toen ging ie draaien en rollen en was z'n wiegje te klein dus maar over naar z'n kamer in 't grote ledikant.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 31 Okt 2018 22:10

Re: Stomme vragen topic #5

Oohh die telefoon! Met zo'n ding heb ik vroeger nog gespeeld!

Billendoekjes: pampers sensitive
Wat gebruiken jullie voor rode billen? Bepantene (sudocreme doet niks bij dochter)
Wanneer ging baby voor het eerst naar de oppas? Hoelang ging je toen weg? Naar het KDV rond de 4 maanden, een halve dag. Wennen tijdens onze verhuizing.
Wanneer ging baby op eigen kamer slapen? Ergens tussen de 4 en 5 maanden. Toen we verhuisd zijn.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 31 Okt 2018 23:10

Re: Stomme vragen topic #5

Wij hebben dochter in de kraamweek niet weggebracht, omdat ze op de donderdag (ze gaan do en vr) nog bij opa en oma was en later die dag thuis kwam (zoon is op do geboren), ik wilde haar daarom op vrijdag niet wegbrengen, ze was ivm de bevalling al van di t/m do weg en had daar veel moeite mee.

Favoriet speelgoed van zoon is al een aantal maanden vooral het keukentje, de loopfiets, pop en boekjes. Met vlagen ook de Duplo en de zoef zoef en hij kan zich nu (21 maanden, dus wel alweer iets ouder) echt heel lang vermaken met puzzelen, kleuren of als ik iets knutselachtigs aanbied.

Qua billendoekjes gebruiken wij huismerk DM (Duitsland) en voor de rode billen gebruiken we babybillenzalf van dr Leenarts.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 01 Nov 2018 07:01

Re: Stomme vragen topic #5

Succes speelgoed rond die leeftijd was loopwagen, boekjes, oude afstandsbediening, oude armbanden van mij en een tasje.

Lot:
Wij gebruiken billen doekjes van etos huismerk, zowel de gewone als de sensitive. Als ze rode billen heeft, gebruiken we water wipes, maar die vind ik erg prijzig om altijd te gebruiken. Bij rode billen verder zinkzalf van Zwitsal of sudocreme. M is vanaf een week of 2 oud met enige regelmaat voor 1 of meer uurtjes bij mijn schoonouders geweest, zodat ik even kon douchen of even kon bijkomen. Ze is met 4-5 weken op haar eigen kamer gaan slapen.
december 2016
juli 2019
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 01 Nov 2018 07:43

Re: Stomme vragen topic #5

Ik ben op Facebook lid van de pagina Consumentenbond Baby en Kind. Daar komen veel testen en nuttige informatie voorbij.
Ook eentje over babydoekjes:
https://www.consumentenbond.nl/verzorgi ... n_201830_0

Ik gebruik de doekjes van Kruidvat, sensitive. Mijn dochter heeft een super gevoelige huid. Deze werken goed.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 01 Nov 2018 08:01

Re: Stomme vragen topic #5

Nog wat vragen:
Welke billendoekjes gebruiken jullie? Van de Kruidvat, die per 3 zitten verpakt
Wat gebruiken jullie voor rode billen? Sudocreme
Wanneer ging baby voor het eerst naar de oppas? Hoelang ging je toen weg? Ligt er aan wat je onder oppas verstaat. Ouders denk ik na paar weken, kdv na 18 weken, toen ik weer moest werken
Wanneer ging baby op eigen kamer slapen? Na 1 week


Qua speelgoed zie ik hier loopfiets voorbij komen. Welke bedoelen jullie dan? Zo'n loopauto vind zoon ook helemaal geweldig! Maar een fietsje die ik voor ogen heb zie ik hem nog niet doen ;) we hebben buiten ook zo'n goedkoop plastiuc fietsje, maar op zn auto is ie toch veel sneller!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Nov 2018 08:02

Re: Stomme vragen topic #5

Lot schreef:Thanks Zora, welke app gebruik je daarvoor :)? Ik heb nu al kunnen regelen dat hij een paar weken later start op het Kdv, voelt nu al beter.

Nog wat vragen:
Welke billendoekjes gebruiken jullie?
Wat gebruiken jullie voor rode billen?
Wanneer ging baby voor het eerst naar de oppas? Hoelang ging je toen weg?
Wanneer ging baby op eigen kamer slapen?

Bedankt weer!


De app heet Baby Tracker :)

Wij gebruiken Zwitsal sensitive, en voor rode billen burts bees diaper Cream.

Oppas echt voor uren pas na paar maanden. Was nooit nodig. Even een uurtje of 2 denk ik met een maandje ofzo.

T sliep na 4 mnd op zn eigen kamer. M nu net pas!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Nov 2018 08:06

Re: Stomme vragen topic #5

Elro schreef:Qua speelgoed zie ik hier loopfiets voorbij komen. Welke bedoelen jullie dan? Zo'n loopauto vind zoon ook helemaal geweldig! Maar een fietsje die ik voor ogen heb zie ik hem nog niet doen ;) we hebben buiten ook zo'n goedkoop plastiuc fietsje, maar op zn auto is ie toch veel sneller!

Wij hadden toen zo’n plastic fietsje van Lena (vier wieltjes) en een houten met drie wielen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Nov 2018 08:17

Re: Stomme vragen topic #5

Wij hebben dit fietsje, is echt een heel klein, laag modelletje.
https://www.bol.com/nl/p/janod-loopfiet ... modal_open

Hij krijgt volgend jaar misschien nog wel zo'n grotere maar daar zou ie nu echt nog niks aan hebben.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Nov 2018 09:01

Re: Stomme vragen topic #5

Nog wat vragen:
Welke billendoekjes gebruiken jullie? Etos standaard voor de oudste altijd gebruikt en sensitive voor de jongste
Wat gebruiken jullie voor rode billen? Dr. Swaab zinkolie ( veel fijner dan zinkzalf vind ik)
Wanneer ging baby voor het eerst naar de oppas? Hoelang ging je toen weg? Toen ze gingen wennen bij de opvang, ik ging met 15 en 16 weken weer werken, dus met 14 en 15 weken een paar uur. Ik was al wel vaker zonder ze op pad geweest maar dan was mijn man gewoon thuis
Wanneer ging baby op eigen kamer slapen? De oudste vanaf een maand of 6 toen hij helemaal door sliep, de jongste na de verhuizing want hij had in het oude huis geen eigen kamer, toen was hij 8 maanden ( en het paste nog gewoon in de wieg :smile: )

M ( bijna 17 maanden) vind op het moment Duplo heel leuk, het keukentje, auto's ( met bijbehorende geluiden) en komt de hele tijd bij ons met boekjes en gaat er zelf ook in zitten bladeren. De wishbone bike vind hij super leuk maar is voor ons nog wel intensief want hij stuurt nog niet en van die Schleich achtige dieren en dino's ed. Ook vind hij kleuren met van die dikke potloden al heel leuk en waterverf ( ik doe verf op de kwast en hij zet strepen roept heel hard ohhhhhh). En de kruiptunnel ( van de Ikea) is echt een hele grote hit maar daar speelt hij wel altijd samen met zijn broer mee.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Nov 2018 09:10

Re: Stomme vragen topic #5

Welke billendoekjes gebruiken jullie?
Etos sensitive

Wat gebruiken jullie voor rode billen?
Heeft hij bijna nooit, maar daar heb ik Weleda billenzalf en een zalf van DR Leenarts voor staan.

Wanneer ging baby voor het eerst naar de oppas?
Naar de GO de week voor mijn verlof af liep, een uurtje wennen

Hoelang ging je toen weg?
Een uurtje dus.

Wanneer ging baby op eigen kamer slapen?
Poeh, na een maand of 9 denk ik.
10.04.17
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron