Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hele kip bereiden

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Okt 2018 22:19

Hele kip bereiden

Ik heb een hele kip gekocht en die wil ik aan het spit rijgen in de oven, of in een braadslee leggen. Nu zoek ik alleen nog een lekker recept om hem te bereiden. Heeft iemand nog een goed recept?
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Okt 2018 22:25

Re: Hele kip bereiden

Ik maak altijd een marinade van ketjap, chilisaus en knoflook. Daar smeer ik haar lekker mee in en laat ik lekker lang intrekken. Als de oven warm is duw ik er een hele ui en een paar tenen knoflook in en gaat ze de oven in.
Simpel, niks bijzonders maar erg lekker.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43707

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Okt 2018 22:28

Re: Hele kip bereiden

Ik maak vaak een kruidenboter met dragon en citroen en dat smeer ik uitgebreid op de kip.

Kip met 40 tenen knoflook is ook een klassieker.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 28 Okt 2018 22:30

Re: Hele kip bereiden

Vel op een aantal plekken insnijden en daar steeds een teen knoflook en een stukje boter instoppen. In de buikholte een paar citroenen, veel verse peterselie en andere groene kruiden naar smaak, en een stuk of 10 tenen knoflook. Op lage temperatuur garen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43707

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Okt 2018 22:34

Re: Hele kip bereiden

Hmm ja inderdaad lekker eronder. Ik lift de huid altijd op en smeer er allemaal kruidenboter onder.
Goeie tip ook van die citroenen en kruiden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 28 Okt 2018 22:39

Re: Hele kip bereiden

Mjah, hier is nog geen plant-based alternatief voor helaas.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43707

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Okt 2018 22:43

Re: Hele kip bereiden

Zou een lekkere kruiden infused olie niet een beetje werken? Beetje. Misschien paar keer bestrijken?
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Okt 2018 07:53

Re: Hele kip bereiden

Ik maak de huid ook los en smeer daar dan boter met citroenrasp, dragon en knoflook onder en het vel smeer ik aan de bovenkant in met wat olijfolie, in de kip stop ik ui, knoflook en de citroen die over is.

Ik leg de kip altijd in de braadslee en richting het eind doe ik er wat kippenbouillon bij en gooi ik er blokjes aardappel in de schil en diverse groenten zoals wortel en prei bijvoorbeeld bij, lekker makkelijk een hele maaltijd compleet zo.

Meestal houden we wel vlees over, dus na dat we van de kip gegeten hebben gooi ik de botten in de pan met de restjes kip er aan en daar doe ik kippenbouillon bij en dat laat ik dan de rest van de avond pruttelen met wat wortel en een ui. Dat maakt echt hele lekkere kippensoep. Gewoon de botten er uit halen, vlees er af plukken en terug doen in de pan en een klein beetje vermicelli mee koken de laatste paar minuten. Dat vries is dan in of eten we de volgende dag.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Okt 2018 10:43

Re: Hele kip bereiden

Ik maak ook vaak de huid los en smeer daaronder een mengsel van lekkere kruiden: salie, peterselie, citroentijm, peper en zout. In de buikholte leg ik uien (gehalveerd) en wat tenen knoflook die ik eerst plat sla. Daarna bestrijk ik de huid met wat chili olie.

Ander recept wat ik een keer had wat met ricotta en dan citroenrasp en wat andere lekkere kruiden erdoorheen. En dat onder de huid smeren.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Okt 2018 11:10

Re: Hele kip bereiden

Ik lees even mee, ik wil binnenkort kip op blik gaan maken. Maar misschien komen er hier ook nog leuke recepten voorbij.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Okt 2018 08:33

Re: Hele kip bereiden

Bedankt voor de tips. Hier kan ik wel wat mee.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers