Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #9

<<

Geel

Bericht 22 Okt 2018 22:14

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Ik wil je niet bang maken, Lady. En je kent zelf je vak goed. Maar ik zou dit laten uitzoeken. Migraine is verwant aan epilepsie en daar kunnen allerlei verschillende oorzaken voor zijn, van niet- tot wel ernstig. Zeker omdat je het nooit hebt gehad en het per aanval dus erger lijkt te worden, maar mss begrijp ik je dan verkeerd. Heel naar zeg, bah.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Okt 2018 22:20

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Wat verdrietig Elliot. Wel fijn dat je ouders haar nog even kunnen zien maar dit is natuurlijk geen leuke thuiskomst. Sterkte!

Dat is best eng Lady. Als je er niet eerder bekend mee bent geweest(behalve die 2x hiervoor) dan zou ik het wel laten onderzoeken. Niks aan zoiets.. Kruip maar lekker onder de wol, hopelijk voel je je morgen weer wat fijner.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 22 Okt 2018 22:24

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Lady, ik herken het wel een beetje van wat ik zelf wel eens heb. Ik heb ongeveer 1x in de 2 a 3 maanden dat ik ineens vlekken zie. Soms in 1 oog, soms in beide ogen en het houdt ongeveer een kwartier aan. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat de aanleiding zou kunnen zijn.
Ik ben laatst bij een optometrist geweest om oa dit te laten onderzoeken maar hij kon aan mijn ogen ieder geval niks vreemds ontdekken. Hij dacht aan oculaire migraine en als ik daarover lees herken ik dat wel redelijk. Ik krijg er daarna gelukkig geen hoofdpijn bij of van. Met mijn ogen dicht liggen en wachten tot het over is werkt voor mij het beste.
Wil natuurlijk niet zeggen dat jij dit hebt maar wilde even mijn ervaring delen. Schrikken is het wel!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Okt 2018 22:29

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Ja, als het vaker gaat gebeuren dan ga ik er wel iets mee doen. De hoofdpijn is inmiddels helemaal verdwenen maar twee paracetamol hielpen vanmiddag niet. Dat heb ik nog nooit gehad, dat p’mol niet hielp.

Ik bedenk me nu ineens dat ik dit tijdens mijn zwangerschap van D ook een keer heb gehad, exact hetzelfde qua visusklachten. Het lijkt dan toch wel onder invloed van hormonen te zijn. Als ik volgende week weer werk zal ik eens een van de neurologen aan het jasje trekken. Misschien kunnen zij het verklaren.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Okt 2018 22:31

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Vajen, ik heb de vorige keren ook geen hoofdpijn gehad. Wel weeën, dat was ook pijnlijk ;).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 22 Okt 2018 22:32

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Lady, ik herken het ook. Heb het 3 keer gehad waarvan de laatste keer 2 weken terug. Ik zie dan heel wazig, soort strepen/cirkels. Het houd ongeveer een half uur aan en daarna heb ik erge hoofdpijn. Mijn man heeft het ook een paar keer gehad. Volgens mij is het gewoon een soort migraine.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Okt 2018 22:33

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Is migraine door hormonale schommelingen mogelijk? Of hebben die twee niks met elkaar te maken? Het klinkt mij echt als migraine in de oren, maar zou hormonaal goed te verklaren kunnen zijn gezien de periodes waarin je het hebt gehad.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Okt 2018 22:37

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Net even eea gelezen over migraine en het komt echt exact overeen met de klachten die ik vanmiddag en voorgaande keren had.

Marin, volgens mij kunnen vrouwen die tegen hun menstruatie aanzitten ook erge migraineaanvallen krijgen dus in die zin kan ik me voorstellen dat hormonen daar zeker invloed op kunnen hebben.

Volgende week dus even een neuroloog navragen. Ik ben wel blij dat het migraine lijkt te zijn en niks ernstigers.
Laatst gewijzigd door Lady op 22 Okt 2018 22:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Okt 2018 22:49

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Sterkte en slim om even te vragen!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem271

Bericht 23 Okt 2018 02:24

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Lady ik herken dat als auramigraine. Heb dat ook een aantal keer gehad, heel apart. Ik ben er de eerste keer mee naar de huisarts geweest omdat ik het zo eng vond, maar er was niks mis met mij gelukkig.
<<

Patsy

Bericht 23 Okt 2018 07:14

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Zoals je het omschrijft klinkt het als mijn migraine aanvallen, Lady. Ik hoop dat je je nu weer beter voelt.

Wat verdrietig Elliot.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 23 Okt 2018 10:19

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Ik heb die klachten ook zeker 1x per 2 maanden en schuif ze ook onder migraine klachten. Echter weet ik van mijzelf dat ik er vaker last van heb als ik in een periode zit met een calorie tekort.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Okt 2018 14:49

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Je kunt ‘ineens’ migraine krijgen hoor Lady, ik heb het ook een jaar of 7 geleden ook gehad, nooit gehad en toen kreeg ik ineens rare patronen voor mijn ogen en kon ik niet meer goed scherpstellen met daarna enorme hoofdpijn en vermoeidheid. Nooit eerder gehad en ik was op vakantie in Griekenland. Ik kreeg toen ineens ook elke dag of om de dag een aanval waardoor ik eigenlijk niet meer goed herstelde. Ik kreeg toen allemaal neurologische klachten, had 1x dat mijn benen ineens niet meer konden, ik kon ze gewoon niet bewegen, ik zat op de grond en ik kon niks. En ik had dus ook visusklachten, ik kon op een gegeven moment gewoon bijna niet meer lezen, kreeg de letters niet goed scherp en op de een of andere manier kon ik geen focus krijgen, ik kon de woorden wel lezen maar ik kon er niet echt een verhaal van maken.

Het is inderdaad best beangstigend maar ik ben uiteindelijk bij een neuroloog geweest en die heeft vervolgens na een mri inderdaad geconstateerd dat het migraine was. Een status migrainosis in mijn geval waardoor de ene aanval op de andere stapelde.

Ik heb toen in hetzelfde jaar weer zo’n wekenlange aanval gehad en daarna nooit meer tot vorige jaar. En toen schrok ik er natuurlijk van. Ik zat in de auto maar mijn ene oog werkte niet meer goed, ik zag een aura en vlekken. Maar uiteindelijk heb ik toen een uur lang slecht gezien, daarna kreeg ik hoofdpijn, maar het viel mee en gelukkig is het daarna niet weer gebeurd.

Wat ik er mee wil zeggen, het klinkt inderdaad als migraine, als je het niet vertrouwd zou ik wel even naar je huisarts gaan. Maar die neurologische klachten kunnen dus inderdaad ook bij migraine passen. De neuroloog verklaarde het bij mij toen zo dat je hersenen eigenlijk een oplawaai krijgen en daardoor tijdelijk wat minder kunnen functioneren. In mijn geval stapelde het zich op. Normaal heb je best wel even hersteltijd van een migraine, je kunt best een week een beetje van de wap er van zijn. Ik heb er uiteindelijk maanden last van gehad dat ik doodmoe was en me niet kon focussen. Maar de neuroloog heeft verder niks er aan gedaan, als ik vaker aanvallen kreeg moest ik terug komen en zou ik betablokkers krijgen, maar dat is dus niet gebeurd.

Migraine kan hormonaal worden getriggerd maar ook door alcohol, voedingsmiddelen, stress of gewoon, tja, er zijn.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Okt 2018 14:59

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Ik heb het ook. Ook vooral het zicht dat gedeeltelijk wegvalt (vaak gepaard met tintelingen in de handen en soms de neus en wangen) en daarna een wat suffige hoofdpijn, maar niet kneiterhard. Bij mij gebeurt het vooral in drukke periodes en dan triggert mijn cyclus, de zon, een luid geluid, de flits van een fotocamera, noem maar op. Ik vind het elke keer weer eng, maar weet wel dat het stopt na een paar uur.

Het idee alleen dat er in je hersenen kortsluiting is, is heel naar. Pasgeleden heb ik een onderzoek gelezen waarin staat dat er hersenweefsel afsterft bij elke aanval. Fijn :(
<<

Anoniem245

Bericht 23 Okt 2018 15:34

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Bij mij is het ook op latere leeftijd begonnen. En het begint altijd heel plotseling met vlekken voor m'n ogen. Daarna komen er flitsen bij en daarna volgt erge hoofdpijn of juist en sluimerend zeurend en heel licht gevoel in m'n hoofd..
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 23 Okt 2018 16:24

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Noor schreef:Lady, ik herken het ook. Heb het 3 keer gehad waarvan de laatste keer 2 weken terug. Ik zie dan heel wazig, soort strepen/cirkels. Het houd ongeveer een half uur aan en daarna heb ik erge hoofdpijn. Mijn man heeft het ook een paar keer gehad. Volgens mij is het gewoon een soort migraine.


Ik heb dit ook zo af en toe. Begon in de zwangerschap van de tweede. Dan is het heel lang niet en dan twee keer vlak na elkaar.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem281

Bericht 23 Okt 2018 20:16

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Klinkt vervelend, Lady! Hoe gaat 't nu?

Bedankt voor alle reacties op mijn vaders 'zang' :) Ik herken zelf Pianoman niet.. Avond zou nog wel kunnen idd!

Verder wil ik kwijt dat 't me allemaal toch wel zwaar valt. Ik vind 't een onwijs akelig idee dat-ie onder de grond ligt.. 't Spookt steeds door m'n hoofd dat ik een dekentje of zo er bij had moeten doen, in de kist. Omdat-ie 't nu zo koud gaat krijgen. En dat slaat natuurlijk helemaal nergens op en dat realiseer ik me heus wel. Maar ik blijf er maar aan denken en da's wel heel naar.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Okt 2018 20:20

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Och Baz :( ik kan het me wel voorstellen dat je dat gevoel hebt. Zou het niet helpen iets speciaals bij het graf te leggen, voor een ‘warm’ gevoel? Kaarsje, een knuffel waar je iets bij voelt etc?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 23 Okt 2018 20:23

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Ja wil ik ook nog doen :) Ik was er een paar dagen na z'n begrafenis maar toen lag er nog een berg aarde op z'n plekje en de bloemen lagen er nog en zo. Ik denk dat ik morgen even langs ga en dan beetje ga opruimen en dus bedenken wat ik wil gaan doen.

't Was gewoon zo'n gezelschapsdier en nu ligt-ie alleen in een kist in de grond. Da's toch zielig? Hij heeft wel z'n mooie kleren aan, maar ik sla mezelf ook voor m'n kop dat ik 'm niet durfde aan te raken en dus niet z'n bovenste knoopje heb open gedaan van z'n overhemd. Nu zit 't zo raar strak dicht, tot aan z'n keel en dat hoort niet, dat had-ie nooit.

Kortom; ik maak mezelf lekker gek met dit soort gedachten :laughcry:
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 23 Okt 2018 20:38

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Oh lady 'goed' dat Je hierover begint, ik heb dit nu een keer of 3 gehad en ik vond het heel eng. Kreeg ook geen hoofdpijn ofzo alleen die vlekken. Waarschijnlijk toch ook migraine dan. Ik hoop dat je er geen last meer van hebt/krijgt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Okt 2018 20:46

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Jeetje, wat zijn er veel mensen met dit soort klachten. Ik lees heel veel herkenning en dat stelt met wel gerust. Hopelijk is het niet iets wat regelmatig gaat terugkeren. Ik ben vandaag nog enorm moe (en drie jaar getrouwd, jeej!, maar ik heb ook niet zo goed geslapen vannacht dus ik weet niet wat nu de oorzaak van die vermoeidheidheid is.

Bazzie, ik vind het heel herkenbaar wat je schrijft. Die nare gedachten zijn moeilijk uit te schakelen. Pas goed op jezelf! :hug:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Geel

Bericht 23 Okt 2018 21:03

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Wees maar lekker lief voor jezelf, Lady! Kun je wel op tijd naar bed vanavond?

Ik wil even kwijt dat ik m'n eerste kruidnoten van 2018 vandaag heb gegeten. Het was een mooie dag.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Okt 2018 07:54

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Pff moeilijk hoor Baz :( het hoort er vast een beetje bij. Als je dat knoopje wel had open gedaan had je nu misschien weer een andere gedachte. Maar kan me goed voorstellen dat je je helemaal gek kan maken zo. Buhh.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Okt 2018 07:55

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Geel dus vanaf nu is voor jou het kruidnoten seizoen geopend?

Ik wil even kwijt dat ik best trots ben op mijzelf om uit een commissie te stappen. Het was of ik of iemand anders, maar die andere persoon wil niet inzien wat haar gedrag en houding doet met de rest van de commissie. Dus toen heb ik doei gezegd. Het is jammer, maar ze had teveel trekjes die ik ook bij mijn ex zag en ik accepteer dat gedrag niet meer. Dus heb ik voor mijzelf gekozen. Wat ik echt niet vaak en snel doe.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem291

Bericht 24 Okt 2018 13:42

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Goed dat je voor jezelf hebt gekozen Silly-one

Moest net met de kleine man naar de huisarts, hij was gevallen en z’n kin moest geplakt worden. Zo sneu, gelukkig vond hij het daar reuze interessant en bleef netjes stil liggen met plakken. Nu verteld hij tegen iedereen dat hij au aan z’n kin heeft :palm:
Laatst gewijzigd door Anoniem291 op 24 Okt 2018 14:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers