Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Niet) lekker zittende kleding.

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Okt 2018 13:46

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Ja dat is in jouw geval een goed advies geweest inderdaad. :)
Let's discover the world together.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 22 Okt 2018 13:46

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Ik ben gewoon jaren terug gestopt met broeken dragen, ideaal :smile:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 22 Okt 2018 14:07

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Marin schreef:Ja dat is in jouw geval een goed advies geweest inderdaad. :)

Ja, of dus een maat groter of gewoon iets anders. In elk geval dat ze weten wat een stof gaat doen als je hem langer draagt.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Okt 2018 14:08

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Ja dat is in elk geval een hele goede vraag om te stellen als ze er zelf niet mee komen. Dank je voor de tip.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Okt 2018 14:10

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Ja als het personeel de winkel/merken niet kent is het ronduit k.ut. Zo waren wij laatst in een jeans winkel, zocht m'n vriend jeans van PME Legend. Dat meisje wist niet wat PME was.

:palm:
<<

Anoniem250

Bericht 22 Okt 2018 14:44

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Viscose is een fijne stof. Acryl en polyester vermijd ik. Ik vind wol ook fijn als het koud is, maar daar draag ik wel viscose onder. Anders kriebelt het.

Broeken zitten bij mij ook vaak niet mooi. Wel als ik ze aantrek, maar ze lopen altijd uit en zakken af. Ik ben meerdere keren naar een spijkerbroekenwinkel geweest en heb allerlei dure spijkerbroeken in de kast liggen zoals Seven 4 all mankind, maar het zit toch niet mooi. In de winkel wel hoor, als gegoten zelfs, maar na een uur dragen zit de broek bij mijn boven benen los en zakt hij af. De beste broeken voor mij zijn de skinny jeans van de Zara. Maar zelfs maat 34 zakt na een uur dragen af. Volgens mij ligt het bij mij niet aan een gebrek aan taille. Misschien wel aan het gebrek aan billen. Ik draag daarom vooral jurken en rokken en vind het in de herfst en winter heel fijn zin om dikke panty's op te trekken tot zo ongeveer mijn bh. Als ik broeken draag, dan draag ik er altijd een hemdje in en een langere trui, vest, blouse of shirt over. Zodat je iets minder ziet dat het lubbert.
<<

Anoniem249

Bericht 22 Okt 2018 22:11

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Ik denk dat het vinden van de juiste pasvorm de oplossing is. Zara broeken zakken bij mij ook in alle vormen en maten af, terwijl broeken van Vila (geen idee waarom juist die) altijd goed en lekker zitten. Ik begin ook een beetje op m'n vader te lijken en koop dan diezelfde broek die zo lekker zit in allerlei kleuren.

Sinds ik een slechte knie heb draag ik ook nooit meer oncomfortabele schoenen. Ik heb m'n hele volwassen leven op torenhoge hakken gelopen, ik had zelfs maar 1 paar platte schoenen. Dus het was even aanpassen maar ik zou er nu niet zo snel meer voor kiezen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Okt 2018 22:13

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Ik ga eens goed op de stoffen letten. Bedankt voor de tips HollyGolightly.

Haha Claire, ik moest lachen om je vader opmerking. Maar waarom ook niet eigenlijk. Je kunt zoiets dan eindeloos combineren met andere kledingstukken.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 22 Okt 2018 22:16

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Ja, ook wel eens met Clairemetduizendsterretjes. Je moet ook echt even een model vinden dat goed zit. Mensen zijn ook allemaal zo anders.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Okt 2018 22:22

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Mijn probleem is dus met name dat dat in de winkel vaak wel zo lijkt, maar eenmaal thuis toch niet meer.

En ik ga een Keep documentje maken met merken en fijne stoffen zodat ik daar op terug kan vallen als ik weer eens ga shoppen. Thanks :)
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 22 Okt 2018 22:24

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Ja, irritant is dat. Inderdaad dus onthouden als het een keer wél goed is.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 23 Okt 2018 09:18

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Susan schreef:O ja, dat heb ik ook, maar ik ben er ook heel gevoelig voor. Spijkerbroeken vind ik al heel snel knellen, zelfs al sluiten ze gewoon mooi aan, ik wil de rand een spijkerbroek het liefst gewoon helemaal niet voelen. Een muffintop heb ik niet, maar ik vind die band gewoon stug en knellend voelen. Een shirtje dat opkruipt vind ik ook heel irritant, shirtjes moeten echt over mijn buik zitten en ook blijven zitten. Wol vind ik meestal jeuken. Driekwart mouwen vind ik irritant. Panty's vind ik al helemaal vreselijk. Ik heb altijd een paar favoriete kledingstukken die ik meteen weer pak als ze uit de was komen.

In joggingbroek o.i.d. lopen vind ik ook weer niet prettig, hoe lekker het ook zit, dus dat doe ik ook niet, ook al werk ik thuis. Ik moet dus echt altijd lekkere zachte soepele spijkerbroeken hebben, het liefst iets aan de ruime kant, maar ook weer niet zo ruim dat ik een afzakkende/lubberende broek heb, want dat flatteert ook niet echt.


Ik kan mij hier heel goed in vinden! Ik draag het liefst jeggings of treggings want die hebben geen knoop, dat vind ik ook irritant. Alleen het nadeel van jeggings/treggings is dat ze uitlopen waardoor ze bij het kopen prima zitten maar na een paar keer dragen zijn ze net een maatje te groot. Driekwartmouwen inderdaad zeg! Ik blijf dan altijd trekken aan die mouwen omdat het voor mijn gevoel niet goed zit.. En vestjes! Ik vind het heel leuk staan maar die blijven nooit goed zitten. Gladde (glimmende) stofjes ook leuk maar die tekenen vreselijk af.. Ik vind het ook echt een opgave om in de winkel te passen want overal is er afschuwelijk licht, het zit altijd anders dan wanneer je het op je gemakje thuis past (thank god voor online shoppen!). Ik vind trouwens hoodies echt heerlijk zitten maar ze zijn absoluut niet mooi of netjes..

Wat HollyGolightly zegt over de stof viscose daar ben ik het mee eens! Heerlijk stofje is dat!

Haha Claire ik vind het wel slim van je vader! Ik doe dat zelf ook :palm: niet alleen met broeken maar ook met truien/shirts.. Schoenen ook zoiets inderdaad. Hakken vind ik ook heel mooi staan maar ik kan er niet op lopen en ik krijg er rugpijn van dus die laat ik ook staan. Al vind ik schoenen het makkelijkste om te kopen :)
Wat als het lukt
<<

Anoniem313

Bericht 23 Okt 2018 09:37

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Qua broeken heb ik dit ook ja. Altijd afzakkers, ga er ook vanuit dat dit komt door stretch en het gebrek aan taille (en wat ik dan aan taille heb, zit enorm hoog). Heb 1 KOI jeans die heerlijk zit en de rest is minder prettig.

Ik draag daarom ook graag en veel jurkjes! Zeker in de herfst met een dikkere panty en enkellaarzen, heerlijk. Is dat niks
voor jou Marin?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Okt 2018 09:50

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Jazeker, dat vind ik heerlijk zitten en is ook nog helemaal mijn stijl. Alleen zie je momenteel wel zo'n buikje waarvan men zich afvraagt of ik weer zwanger ben (nee dus) en dat vind ik wel vervelend. Heb laatst wel voorgenomen om eens bij zo'n goede panty zaak binnen te stappen voor goede panty's. Dus zeker leuk en goed idee hoor.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4522

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 23 Okt 2018 10:08

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Denk dat je dat ook wel(deels) kunt voorkomen met het juiste model jurkje, Marin. Als je op pinterest op body shapes zoekt krijg je allerlei tips! En een goede panty helpt ook wel ja.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 23 Okt 2018 10:13

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Ik zag dit filmpje van de huismuts, en die had wel goede tips, zij heeft 20 weken verborgen gehouden dat ze zwanger was.
Jij bent dan wel niet zwanger, maar ik denk dat je zeker wat aan haar tips kan hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=03DFwoAFeXg&t=1187s
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 23 Okt 2018 10:27

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Ik kan ook geen goed zittende broek vinden. Bij mij zakken ze ook altijd af en een riem vind ik heel irritant zitten met gevolg dat ik blijf hijsen. Nu draag ik in mijn vrije tijd steeds meer jurkjes en rokjes dus dan heb ik dat probleem niet plus ik vind vooral jurkjes ook veel fijner zitten. Maar in mijn werk is het voor mij geen doen om jurkjes te dragen dus daar toch broeken aan.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 23 Okt 2018 11:59

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Hier komt mijn tip:

Koop een paar echg goede kwaliteit dikke leggings/stretchbroeken die geen rits of knopen hebben. Je hebt ze bijv. Van Vila. Die zitten hoog en hebben een naad over het been/knie lopen waardoor ze minder legging achtig lijken en wat gekleder zijn. Dus de paardrijbroeken van vroeger zonder dat elastiek onder je voet.

En investeer dan in een paar echt mooie oversized of langere truien van mooie zachte wol en niet te dun gebreid, een beetje chunky.

Dit vind ik altijd echt een mooi silhouet maken en zit ZALIG. En als je het te casual vindt Kun je tegenwoordig allemaal toffe losse kraagjes kopen en eronder dragen.

Qua schoenen kan alles. Sneakers, laarsjes of stoere boots.

Is altijd mijn ideale oplossing als ik me niet slank voel, als alles kriebelt of als ik het gewoon even niet weet qua outfit.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Okt 2018 12:44

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Goeie Charles!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Okt 2018 12:46

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Ik heb in verhouding wat stevigere benen en een smallere taille.
Die look die jij omschrijft Charles daar ben ik echt een olifant in omdat je in die truien geen taille ziet en er dan ook nog wat stevigere benen in een legging onderuit komen :palm:
Ik denk dus echt dat het een kwestie is van veel passen en wat Harrison ook al zegt, kijken wat er bij je figuur past.

Ik heb ook last van de eeuwige zoektocht naar de perfecte broek en zelfs als ik hetzelfde model in een andere kleur/ stof kocht zitten ze vaak niet zo goed als die eerste waar ik dan wel blij mee was. Vaak heb ik maar 1 broek in de kast die ik daadwerkelijk veel draag.

Ik draag ook veel rokjes/ jurkjes met panty, dat ziet er leuk uit en zit lekker. Mijn ervaring met duurdere panty's is dat ze niet per definitie beter zitten of langer mee gaan. Ik koop sowieso altijd een belachelijk grote maat, trek panty's op tot aan mijn bh of als dat niet gaat dan juist tot op mijn heupen. Niet tot halverwege mijn buik want dat creeer je een soort van zwangerschapslook terwijl dat niet hoeft. Ik doe vaak een corrigerende boxer over de panty zodat het allemaal mooi glad oogt en de panty niet afzakt. Als de band van de panty wat strak is dan knip ik hem in, gewoon op beide heupen een knipje alleen in de band, dan gaat hij niet ladderen en tekent het wat minder.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11390

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Okt 2018 13:25

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Irritant ja van die broeken die uitlopen! Zitten ze in de winkel perfect en dan na een paar uurtjes kun je gaan hijzen.
Of je wordt aangeraden om een maatje kleiner te nemen en dan knelt het alsnog na een paar uur.

Ik vind driekwart mouwen op mijn werk heel fijn, anders schuif ik ze de hele tijd omhoog.

De tip van Charles vind ik ook een goede, vind dat tegenwoordig ook leuk staan en lekker zitten. Behalve dan die kraagjes, daar zou ik mij dan aan irriteren visueel of dat het kriebelt of zo.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

ChiQ

Bericht 23 Okt 2018 14:27

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Marin, probeer eens kleding van Studio Anneloes, Jane Lushka of Pen & Ink. Die hebben echt leuke broeken waarvan ik vind dat ze zeker niet afzakken, niet legging achtig zijn en gewoon goed zitten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Okt 2018 14:35

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Wat een fijne tips en wat een herkenning. Dank jullie wel!

Charles, bedoel je zoiets als dit? Ik zie bijna alleen maar van die gecoate leggings en dat past niet echt bij mij:
https://www.vila.com/be/nl/vl/shop-pr.- ... /leggings/
Of meer zoiets:
https://www.vila.com/be/nl/vl/shop-pr.- ... inetasting
Deze lijkt me ook nog wel fijn en grote kans dat 7/8e juist goed bij mijn korte benen zit:
https://www.vila.com/be/nl/vl/shop-pr.- ... avy_683038
of
https://www.vila.com/be/nl/vl/shop-pr.- ... NavyBlazer
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4522

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 23 Okt 2018 15:00

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Marin jij hebt slanke benen toch? Als ik jou was zou ik dan voor echt strakke broeken gaan om dat te accentueren. En dan daarbovenop een mooie blouse/tuniek/trui. Bij Vanilia zou je ook nog kunnen kijken trouwens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Okt 2018 15:10

Re: (Niet) lekker zittende kleding.

Oh ja dat is ook zo'n mooie winkel.
Overigens draag ik toevallig een trui met zo'n nep kraagje eronder vandaag. Dat is inderdaad ideaal omdat je geen gesjor met een hele blouse onder een trui hebt (en ik vind kleding ook al snel te heet, ik hou niet van laagjes).

Ehm ik heb tegenwoordig wel dikkere bovenbenen. Ik heb even twee foto's gemaakt. Wel met een panty en topje aan zodat ik niet bloot sta (duh) maar wel je goed de vorm ziet. Wel eng want zo charmant is het niet maar dan zie je m'n figuur een beetje. Ik weet nooit of dit nou onder appel valt of wat. Van de zijkant zie je duidelijk dikke buik en billen en van de voorkant zie je duidelijk dat het kleine beetje taille wát ik heb vrij hoog zit, ik heb als het ware eerst heupen en dan muffin. Lekker charmant sorry, ik haal de foto's weer weg straks.
*
En nu gauw de gordijnen weer dicht voor de rondlopende bouwmannen haha.

Als je dit zo ziet denk ik idd dat broeken afzakken vanwege het gebrek aan vorm?

(ik weet dat ik verder af moet vallen hoor, al 2 kg kwijt jippie, maar hoop dat jullie daar door heen kunnen kijken).
Laatst gewijzigd door Marin op 23 Okt 2018 20:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers