Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bucketlist?

<<

Anoniem313

Bericht 22 Okt 2018 14:06

Re: Bucketlist?

Filoria schreef:Er verdwijnen complete eilandengroepen doordat mensen op hun bucketlist hebben staan om alle continenten af te vliegen, met cruiseschepen te gaan etc. (want milieuvervuilend, aarde warmt op, waterpeil stijgt etc.)

Ik heb soms het idee dat mensen me niet avontuurlijk of zelfs bekrompen vinden omdat ik geen verre reizen wil maken. Maar er is dichtbij huis al zoveel moois te beleven, waarmee je het klimaat niet belast.

(Sorry als ik chagrijnig klink, maar ik heb hier gewoon een heel sterke mening over.)



Ik vind je niet chagrijnig klinken, juist goed dat je het zegt. Ik denk hier zelf ook veel over na. Ik reis heel graag en heb al best veel van de wereld gezien. Er zijn ook nog landen die ik graag wil bezoeken. Maar het kán gewoon niet meer. Het gemak waarmee we eventjes naar het buitenland vliegen, gewoon voor de leuk, het past niet meer in deze tijd. Onze kinderen gaan ons dit compleet hedonistische gedrag zwaar aanrekenen, en gelijk hebben ze.
En ik tik dit vanaf mn hotelkamer in Italië, waar ik erg geniet. Maar het moet stoppen. Ik kap ermee, geen vliegvakanties meer voor mij. Misschien nog eens naar de VS om vrienden te bezoeken, maar verder iig binnen Europa wordt het auto en trein.
<<

Anoniem250

Bericht 22 Okt 2018 14:13

Re: Bucketlist?

Ik wilde ook al reageren op Filoria. Ik ben het helemaal met je eens! Ik had een verre reis naar Amerika of Australië met de kinderen ook op mijn verlanglijst staan. Ik ga het schrappen. Het is niet nodig. In Europa is ook veel moois te zien en te beleven. Ik heb mijn zinnen nu gezet op een rondreis door Scandinavië. De kinderen moeten wel iets groter zijn en kunnen zwemmen. Maar het is een lastig punt om te benoemen. In mijn omgeving zijn mensen nu bereid minder vlees te eten, of te stoppen met vlees, maar vliegen vervolgens wel een aantal keer per jaar. Twee of drie stedentrips en dan nog een verre reis. Om te beleven, te ervaren en te genieten. Dat kan ook zonder het milieu zo erg te belasten. Ik sta achter je!
<<

Anoniem272

Bericht 26 Okt 2018 21:35

Re: Bucketlist?

Echt supergoed om te lezen dat ik er niet alleen in sta!
<<

Anoniem240

Bericht 27 Okt 2018 06:43

Re: Bucketlist?

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem240 op 29 Okt 2018 15:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 28 Okt 2018 10:13

Re: Bucketlist?

Ik heb gewoon echt geen bucketlist. En ik vraag me serieus soms af of dat niet raar is. Terwijl ik zelf ook wel weet dat dat gewoon ook goed is. Maar om mij heen lijkt het wel een sport over wie de leukste, meeste, verste uitjes beleeft. En vervolgens klagen dat ze het zoooo druk hebben en geen vrije tijd meer hebben. En ik ben dan de rare die vooral thuis zit. Er wordt er zelfs aan mij gevraagd of er iets met me aan de hand is. Nee? Ik heb 2 kleine kindjes, geen eigen auto. Dus ja, ik loop met mijn kindjes naar leuke dingen toe, als mijn man werken is. En ik vind het ook leuk om ooit misschien bijvoorbeeld op vakantie te gaan naar een ander land. Maar het staat niet op mijn bucketlist.

Alles wat ik wil is geluk en gezondheid. En dat geluk vind ik ook al hier in mijn eigen omgeving. Ik denk zelf dat als je thuis op de bank met je geliefden om je heen geluk zou missen, er iets niet helemaal in de haak is. Die bucketlist dingen zouden een aanvulling moeten zijn op datgene wat je al hebt. Maar misschien valt mij dat gewoon toevallig op in mijn eigen omgeving.

Laatst zei een goede vriendin tegen mijn man: Ik ken geen enkele relatie waarbij er geen issues zijn, en bij iedereen zie ik redenen om uit elkaar te gaan. Behalve bij jullie, jullie gaan nooit uit elkaar, jullie zijn het voorbeeld van een ultiem gelukkige relatie. En mijn man is heel zakelijk vaak, naar de buitenwereld toe. En die zei stellig en kalm: Dat klopt. :smile:

Wij zijn echt geen hallmark gezin hoor :P Maar ik vond het wel een groot compliment, en ik vond het daarna eigenlijk gewoon zielig. Want zij verdient dat ook. Maar die bucketlist van haar is belangrijker dan innerlijke rust en liefde in het gezin (nog geen kindjes).
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers