Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kledingkast

<<

Geel

Bericht 21 Okt 2018 15:05

Kledingkast

Hoi!

Ik ben al een paar weken op zoek naar een kledingkast voor op Maria's kamer, want de commode kan weg. Haar kamer is vrij groot, dus we willen gelijk een gewone kast en niet zo'n baby- of peuterformaat. Ik merk dat ik nogal picky ben, de meeste kledingkasten vind ik niet zo mooi, geloof ik. Qua inhoud moet 'ie er zo uitzien: een klein hanggedeelte en van die planken onder elkaar:

Afbeelding

Dit is ook meteen de kast die het meest dicht bij mijn wensen komt. Alleen, ik vind 'm zo duur! Bijna €280 voor een kast, hallo. En het is ook niet helemáál mijn stijl - ik had eigenlijk iets biedermeierachtigs op het oog met van die ruitjes erin en schattige knoppen erop. Maar dan mag je meteen €500 aftikken. Dus die wens heb ik laten varen. De Woood-kast heeft vooral mijn voorkeur vanwege de inrichting en de leuke kleur. En het is dan wel duur, maar het is ook een kast die ze de rest van haar leven bij ons thuis kan gebruiken.

Koop dat ding, zou je zeggen. Dat is waar, maar ik kan er gewoon niet omheen dat die kasten overal zo takkeduur zijn en dat ik niet méér winkels met méér keuze kan vinden. Ik heb Woonexpress, Petit Amelie, Leenbakker, Ikea en Woood gehad. Zijn er nou winkels die ik vergeet of hoe zit het?

Daarom de vraag:
- waar heb jij je (kinder)kledingkast gekocht?
- heb je een plaatje van hoe 'ie eruit ziet?
- hoe duur was 'ie?
- bevalt 'ie?
- heb je nog tips of ervaringen die je me niet wilt onthouden bij de aankoop van een kledingkast?

Hartelijk dank!

O ja, deze van Ikea is mijn tweede voorkeurskast.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Okt 2018 15:33

Re: Kledingkast

Vooropgesteld: Het kan natuurlijk een grote uitgave zijn voor je, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind 280 euro helemaal niet zo duur voor een kast, zeker niet als het van goede kwaliteit is dat ze er haar 'hele leven' mee kan doen. Dat lijkt me de investering sowieso wel waard dan.

Ikea kasten kunnen ook wel rond die prijs zijn en voelen toch vaak gammel aan vind ik (behalve een Pax bijvoorbeeld). Als je dus voor die prijs een stevige kast kan vinden, lijkt me dat geen gekke aankoop.

Heb je al websites als Fonq en Wehkamp geprobeerd? Die hebben vaak dat soort kasten wel.

Of toch iets op Marktplaats scoren en zelf opknappen?

Oh en for what it's worth. Ik vind het een hele mooie kast.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 21 Okt 2018 15:41

Re: Kledingkast

Ja, wat jij zegt, dringt hier dus ook langzamerhand door. Ik had alleen in gedachten dat ik een kast voor €50-100 op de kop zou tikken, misschien nog een verfje erover zou smeren en dan klaar zou zijn voor minder dan €150. Dus dan is €280 wel ineens hoger. Die van Ikea is €179, dus dat vind ik wel een mooie prijs, ook omdat 'ie zo groot is, maar inderdaad, ik vind ze ook eigenlijk altijd gammel. En J. zegt: het is de vraag of zo'n kast het overleeft bij een verhuizing. Bovendien moet je 'm ook vastzetten aan de muur, omdat 'ie anders kan omvallen. Dat zegt dan alweer genoeg, hoewel ik het wel een leukerd vind.

Wehkamp heb ik idd ook al gehad, daar kun je die Woood-kast ook kopen. Fonq nog niet, daar kan ik ook nog wel eens kijken.
Laatst gewijzigd door Geel op 21 Okt 2018 21:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Okt 2018 15:49

Re: Kledingkast

Volgens mij heb ik die ikea kast gehad toen ik in den haag woonde. Nou ben ik geen ster met dingen in elkaar zetten dus het had vast beter gekund maar ik vond het niet de beste kwaliteit. Onze Pax kast daarentegen heeft al wel drie verhuizingen overleefd (al zal ie een volgende verhuizing niet halen denk ik).
Ik denk inderdaad als je wat meer uitgeeft, je wel echt kwaliteit ervoor kunt krijgen. Dat is natuurlijk ook wel wat waard. Maar 't blijft een grote uitgave natuurlijk.

Op Marktplaats of een Kringloop winkel kan je heel goed scoren maar moet je ook net mazzel hebben. En als je geen handige auto hebt moet je ook weer een busje huren natuurlik, kost ook weer extra.
Let's discover the world together.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 21 Okt 2018 15:50

Re: Kledingkast

Wij hebben die van Woood op de kinderkamer, hij is echt erg mooi en lekker ruim. Staat heel stabiel. Het in elkaar zetten ging zelfs soepel! :smile:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 21 Okt 2018 16:13

Re: Kledingkast

Houd karwei in de gaten, die verkoopt veel woood en vaak met sowieso 20% korting!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Geel

Bericht 21 Okt 2018 16:31

Re: Kledingkast

Reva schreef:Wij hebben die van Woood op de kinderkamer, hij is echt erg mooi en lekker ruim. Staat heel stabiel. Het in elkaar zetten ging zelfs soepel! :smile:
Zit je me nou in de maling te nemen? Sinds wanneer heb jij een kind? :wtf:
<<

Patsy

Bericht 21 Okt 2018 16:33

Re: Kledingkast

Wat Pippa zegt over de Karwei idd. Daar hebben wij de Woood kast van onze zoon vandaan. De kast is nu 4 jaar oud en nog als nieuw. Ook opnieuw in elkaar zetten na onze verhuizing ging prima.
<<

Anoniem270

Bericht 21 Okt 2018 16:43

Re: Kledingkast

Ik vind de prijs ook normaal voor een stevige kast waar ze lang mee kan doen.
Inderdaad een kortingsactie in de gaten houden.Woood kast Isabel vind ik ook leuk

Mijn dochter heeft deze
https://tomenlilly.nl/producten/kasten- ... st-rebber/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Okt 2018 16:44

Re: Kledingkast

Karwei had afgelopen week ook 20% korting op 1 artikel. Dus als je die actie even in de gaten houd.
Dan is de prijs gelijk een stuk aantrekkelijker.

Wij hebben nu de babykast nog staan dus aan mij heb je nog niets :smile:
2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Okt 2018 19:40

Re: Kledingkast

Ik vind het een mooie kast! F. zou een Woood kast krijgen (een oude van mij) maar kreeg toen toch een andere kamer waar we al een pad kast gemaakt hadden. Die heeft ze dus nu. Bevalt goed, veel ruimte en je kan hem zo indelen als je zelf wilt. Qua kosten lag het wel wat hoger omdat het 2 meter kast is.
⁠♡♡♡
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 21 Okt 2018 19:46

Re: Kledingkast

Dubbel.
Laatst gewijzigd door Green_Pepper op 22 Okt 2018 09:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 21 Okt 2018 19:46

Re: Kledingkast

Wij hebben die Woood kast hier staan voor onze jongste zoon. We hebben voor mijn andere zoon een goedkopere kast gekocht (150 euro denk ik) maar die is echt minder degelijk en die was ook veel moeilijker in elkaar te zetten. De kast van Woood is van massief hout, de meeste goedkopere kasten zijn van gelamineerd hout en dat is veel minder degelijk.

De prijs-kwaliteit verhouding van de Woood kast is dus dik in orde.

Als je minder geld uit wilt geven zou je misschien ook de Woood kast op marktplaats kunnen proberen te kopen.
De kortingcodes van de karwei zijn ook altijd de moeite waard, dat scheelt toch ook weer.
Laatst gewijzigd door Green_Pepper op 22 Okt 2018 09:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 21 Okt 2018 21:03

Re: Kledingkast

Fijn wat je allemaal zegt, GP! Bevestigt wel dat t een goeie keuze is/gaat worden. Op MP heb ik al gezocht, maar daar zijn ze in deze kleur groen helaas nog niet te vinden.
<<

Anoniem301

Bericht 22 Okt 2018 08:25

Re: Kledingkast

Mooi die kast in je OP, ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest. Bo heeft een witte kledingkast, die gaat gewoon mee naar haar nieuwe kamer, die is nog mooi genoeg. De commode doen we dan weg. Wij zijn ons ook langzaam aan het oriënteren voor nieuwe spullen voor op haar grotere kamer straks. Best leuk weer om te doen!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 22 Okt 2018 09:15

Re: Kledingkast

Leuke kast! Ik ben het eens met wat Marin zegt verder :) en inderdaad de aanbiedingen in de gaten houden.
<<

Geel

Bericht 22 Okt 2018 10:52

Re: Kledingkast

Waar heb je die kast vandaan dan, Carrie?
<<

Anoniem301

Bericht 22 Okt 2018 10:56

Re: Kledingkast

[quote="Geel"]Waar heb je die kast vandaan dan, Carrie?[/quote]

Die hebben we toen gekocht bij Babydump voor haar babykamer, samen met de
commode en het ledikant. Was ook best prijzig.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 22 Okt 2018 10:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 22 Okt 2018 10:57

Re: Kledingkast

Ik snap niet waarom de quote zo raar doet.
<<

Geel

Bericht 22 Okt 2018 11:08

Re: Kledingkast

O ja, Babydump bestaat natuurlijk ook nog! En Babypark enzo. Die heb ik dus over het hoofd gezien. Thanks!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 22 Okt 2018 12:23

Re: Kledingkast

Geel schreef:
Reva schreef:Wij hebben die van Woood op de kinderkamer, hij is echt erg mooi en lekker ruim. Staat heel stabiel. Het in elkaar zetten ging zelfs soepel! :smile:
Zit je me nou in de maling te nemen? Sinds wanneer heb jij een kind? :wtf:


Op de kamer van stiefzoontje :clown:
Maar de kast blijft even mooi en goed! In de keuken ook een kast van Woood, ook prijzig en prachtig. Beetje jammer alleen dat mijn vriend na het in elkaar zetten een gat in de zijkant sloeg met punt van de hamer. Joe. Precies de kant die je ziet uiteraard als je de keuken inloopt :laughcry:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 22 Okt 2018 13:01

Re: Kledingkast

Deze week ook 20% korting op 1 artikel bij Karwei.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Geel

Bericht 22 Okt 2018 13:14

Re: Kledingkast

Aha, nu snap ik 'm, Reva!

Ja, ik zag het van die korting, maar ze verkopen daar die groene niet. En grijs vind ik 'm toch iets minder leuk. Maar dank voor de tip!
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 22 Okt 2018 15:26

Re: Kledingkast

Deze vakantie was de kamer van dochter aan de beurt (grenen kast van Mp gepimpt..).
In de volgende vakantie is kamer van de tweede aan de beurt. Hij krijgt dezelfde kast in het grijs, en het bed ervan.
We zijn bij karwei geweest en ik vond de prijs/kwaliteit goed.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 23 Okt 2018 12:02

Re: Kledingkast

Ik vind het ook aardig wat geld voor een kast, maar denk wel dat ik het zou doen gezien de reacties over de kwaliteit. En als het goed is kan zoiets jaren mee, dan valt de prijs uiteindelijk nog best mee.

Ik had zoiets jaren terug met een bed voor dochter, zag een geweldig bed, maar heb lang getwijfeld door de prijs van een paar honderd euro. Na veel twijfelen toch gekocht en geen dag spijt gehad. Bed is nu al 5,5 jaar in gebruik ongeveer en dochter vindt haar bed geweldig (het is een boomhutbed).

Aan de andere kant ben ik ook wel van het kijken op marktplaats en bij de kringloop, maar daar moet je inderdaad wel geluk mee hebben, staat niet altijd op wat je zoekt. Ik heb bijvoorbeeld een keer heel veel mazzel gehad toen ik op zoek was naar een strandhuisjeskast en toen liep ik er tegen eentje aan voor 25 euro bij de kringloop.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers