Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


PlayStation of Xbox? Of toch iets anders?

<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 21 Okt 2018 21:35

PlayStation of Xbox? Of toch iets anders?

Onze oudste heeft besloten dat hij een PlayStation wilt. Prima jongen, maar daar spaar je dan maar voor. Maar nu hoor ik van meerdere mensen dat er voor de PlayStation niet zo veel spellen zijn die hij al zou kunnen spelen en zou een Xbox een beter alternatief zijn. Wij hebben beide geen ervaring met spelcomputers, dus geen idee wat we nu moeten doen.. Wie kan ons advies geven? Of nog een ander alternatief? Help? :angel:
Laatst gewijzigd door Mickey op 22 Okt 2018 17:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem248

Bericht 21 Okt 2018 21:45

Re: PlayStation of Xbox?

De Nintendo Switch?

Wij hebben een PlayStation en ik vind voor mezelf al weinig leuke spellen, voor een kind zou ik het denk ik helemaal lastig vinden. Maar er zijn wel wat spellen: verschillende Lego games, Rayman, Crash Bandicoot, Minecraft, Cars etc. Het is alleen even goed zoeken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Okt 2018 22:06

Re: PlayStation of Xbox?

Mijn oudste van 6 speelt op de PlayStation wel wat spellen zoals minecraft en de Lego games. (Die Lego serie is wel echt erg leuk).
Maar hij wil heel erg graag een Nintendo Switch en spaart er al een jaar voor (duurt lang man met €0.50 per week). Ik denk dat er wel meer leuke spellen zijn voor de Nintendo voor die leeftijd. Alle Mario games!
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Okt 2018 22:11

Re: PlayStation of Xbox?

Ik zou ook een Nintendo Switch adviseren. Vind de Nintendo games veel leuker voor kinderen (en voor mezelf ook trouwens haha).
Let's discover the world together.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 21 Okt 2018 22:43

Re: PlayStation of Xbox?

Kijk, hier kunnen we wel wat mee. Ik zal me ook eens in de Nintendo verdiepen :good:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem252

Bericht 21 Okt 2018 23:12

Re: PlayStation of Xbox?

Wij hebben een Xbox maar ik vind er weinig leuke spellen voor mijzelf al bij zitten (hou niet van schieten en geweld enzo). Mario etc op de Nintendo is dan veel leuker denk ik.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 21 Okt 2018 23:35

Re: PlayStation of Xbox?

Ik wil inderdaad de gewelddadige spellen zo lang mogelijk buiten de deur houden :smile:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 22 Okt 2018 06:33

Re: PlayStation of Xbox?

Wij hebben een ps4 en J speelt graag Minecraft, lego spellen, Just Dance en Little Big Planet.
Schietspellen etc mag ze absoluut nog niet spelen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem257

Bericht 22 Okt 2018 10:54

Re: PlayStation of Xbox?

Ps4. Maar voor kids qua spellen is inderdaad de nintendo leuker!
<<

Anoniem304

Bericht 22 Okt 2018 11:25

Re: PlayStation of Xbox?

Nintendo wil ik heel graag haha!
<<

Anoniem294

Bericht 22 Okt 2018 11:55

Re: PlayStation of Xbox?

Wij hebben een ps4, xbox en wii. Mijn zoon speelt alleen nog maar op de ps4, daarvoor heeft hij ook de meeste spellen. Zelf vind ik er niet zoveel leuke spelletjes voor. Vind de Wii leuker dus ik denk dat er met de kerst een Nintendo Switch komt voor dochters en mij. De wii is ook leuk maar ik wordt niet altijd blij van al die moves die erbij aan te pas komen :laughcry:

Xbox en PS4 hebben een beetje dezelfde spellen. Wij hebben Minecraft, Just dance' 18, Little Big Planet, Rayman, Crash Bindicoot, Fifa 18 en 17, Rocket League (autovoetbal), Trackmania, Need for speed, Sonic, Dragonballz en nog wat race games voor de PS4.
Nog wat lego spellen en ook minecraft op de xbox en wat andere race games.

Mijn zoon is weer niet zo van de Mario games. Hij speelt voornamelijk online tegen zijn vriendjes, grote neef en ooms.

Ik denk dat je voornamelijk moet kijken naar wat voor games hij wil (en mag) spelen en of dat er op mogelijk is.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 22 Okt 2018 14:37

Re: PlayStation of Xbox?

Wij hebben veel spelcomputers, oa alle nitendo's behalve de wii u. De switch is erg leuk, leuke spellen voor kinderen. Nintende DS3d is ook leuk voor de kinderen. Wij hebben ook een ps3 staan en een ps4 gedeeld met familie. Hierop speelt mijn vriend de schietspellen en autoraces.

Mijn oudste speelt graag op de 3ds en de switch.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem247

Bericht 22 Okt 2018 14:55

Re: PlayStation of Xbox?

Mijn zoon heeft sinds de zomervakantie een PlayStation. Ook zelf voor gespaard en tot nu toe heeft hij er bijna dagelijks mee gespeeld. Meestal mag hij na het avondeten een half uurtje/uurtje.

Hij heeft diverse spelletjes zoals FIFA, autoracen, Farming simulator en een spel van Lego. Farming simulator (een boerderij verzorgen) en Lego Undercover zijn zijn favoriet. Voor Sinterklaas/Kerst heb ik vier Lego spellen tweedehands gekocht en ook het spel Minecraft. Die spellen van Lego zijn echt heel erg leuk en daar zijn ze ook echt lang zoet mee om het volledig uit te spelen. Minecraft heeft hij ook op de tablet en dat vind hij ook leuk.

Ik heb hem nog te proberen te overtuigen om voor een Nintendo Switch te gaan maar hij wilde echt heel graag een PlayStation. Tot nu toe heeft hij er geen spijt van en hoeft hij zich lang niet te vervelen met de hoeveelheid spelletjes die hij straks kan spelen. Wat ik wel mooi vind is dat hij buitenspelen met zijn vriendjes nog steeds boven de PlayStation verkiest. Ik was daar in het begin bang voor dat hij liever binnen ging gamen maar hij speelt nog steeds graag en veel buiten.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 22 Okt 2018 14:58

Re: PlayStation of Xbox?

Wij hebben een Playstation 4, een oude Wii en een Nintendo Switch. De Playstation is van mijn vriend, N. speelt daar voornamelijk Minecraft, Lego Dimensions en Lego Star Wars op. De Nintendo Switch kreeg ze vorig jaar voor Sinterklaas, daarop speelt ze o.a. Mario spellen, Minecraft en Fortnite. Ook komt Pokémon eraan, daar kijkt ze erg naar uit. Heeft ze gekocht in de voorverkoop van haar verjaardagsgeld. Op de releasedatum in november komt -ie binnen. Ze kan niet wachten.

Voor kinderen is de Nintendo Switch wel heel erg leuk. Zeker vanwege de Mario spellen en leukere multiplayer games. Echter, als je moet kiezen tussen een PS4 en een Xbox zou mijn vriend voor de PS4 gaan, ook voor kinderen.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 22 Okt 2018 15:36

Re: PlayStation of Xbox?

Parisienne schreef:Wij hebben een Playstation 4, een oude Wii en een Nintendo Switch. De Playstation is van mijn vriend, N. speelt daar voornamelijk Minecraft, Lego Dimensions en Lego Star Wars op. De Nintendo Switch kreeg ze vorig jaar voor Sinterklaas, daarop speelt ze o.a. Mario spellen, Minecraft en Fortnite. Ook komt Pokémon eraan, daar kijkt ze erg naar uit. Heeft ze gekocht in de voorverkoop van haar verjaardagsgeld. Op de releasedatum in november komt -ie binnen. Ze kan niet wachten.

Voor kinderen is de Nintendo Switch wel heel erg leuk. Zeker vanwege de Mario spellen en leukere multiplayer games. Echter, als je moet kiezen tussen een PS4 en een Xbox zou mijn vriend voor de PS4 gaan, ook voor kinderen.

Het is niet zo dat het persé een ps4 of Xbox moet worden, maar ik ben er niet heel erg in thuis, die 2 ken ik toevallig van naam :smile: De enige ervaring die ik met een spelcomputer heb, is vroeger duckhunt en pacman spelen :angel: Op mijn werk wordt op een ps4 gespeeld, maar daar is de jongste al 11, onze oudste wordt in december 7..
De switch is nu al een paar keer genoemd, dus die gaan we ook eens bekijken. Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem304

Bericht 22 Okt 2018 15:39

Re: PlayStation of Xbox?

Ik denk dat je de Switch zelf ook wel heel leuk vindt.

Ik zag gisteren de reclame voor de nieuwe Mario Party voor de Switch met 80 minigames erin. Ziet er zo leuk uit!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 22 Okt 2018 17:03

Re: PlayStation of Xbox?

De Switch is inderdaad leuk voor het hele gezin. Ze kunnen er uiteraard zelf ook leuk mee spelen, maar de multiplayer games zoals Mario Kart en Mario party zijn echt leuk om met vrienden of familie te doen. Voor jezelf dus inderdaad ook leuk om een regenachtige dag mee door te komen :wink: Daarnaast kan je zowel op de tv spelen als met dat ding in de hand, zoals een oude Nintendo zegmaar. N. gebruikt hem dus ook regelmatig tijdens autoritjes of als we op (voor haar saaie) visite zijn of zo. Zeker de moeite waard voor hem om de Switch even te bekijken.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 22 Okt 2018 17:06

Re: PlayStation of Xbox?

We gaan de switch zeker meenemen in de overwegingen!
Heb net eens gepolst bij zoon wat voor spellen hij wilt spelen:
F: FORTNITE!
Ik: Die mag je niet
F: waarom niet?
Ik: vind ik je nog niet oud genoeg voor.
F: oh.. ehm... Mario?
Ik: ok, leuk.
F: verder weet ik het niet zo goed.

Dus ik denk dat we hem ook eens de verschillende soorten moeten uitleggen :wink:
07.12.2011
11.12.2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers