Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwbouwwoning

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 05 Okt 2018 15:39

Re: Nieuwbouwwoning

Dat denk ik ook Sam. Een iets grotere plaatsnaam klinkt beter dan een dorpse naam waarschijnlijk. Dat terwijl mijn buurt een gezellige buurt is met veel activiteiten ondanks dat wij import zijn. Overigens enkele 100 meters na die nieuwbouwwijk ligt een iets oudere wijk van woningen rond het jaar 2000. Die woningen zijn dan weer 50K goedkoper terwijl die er ook goed uit zien op zich en eigenlijk ook in de geliefde wijk liggen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Okt 2018 07:14

Re: Nieuwbouwwoning

Joepie!! Onze omgevingsvergunning is afgegeven! Weer een stap verder!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 07 Okt 2018 08:22

Re: Nieuwbouwwoning

Fijn Jip!
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 07 Okt 2018 09:24

Re: Nieuwbouwwoning

Wat superfijn Jip! Dat is idd weer een stap verder :)

Wij kregen van de week de factuur dat de ruwbouw van de voorgevel af is. Weer een stapje dichterbij af :)
22112014 / 10042019
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 09 Okt 2018 15:29

Re: Nieuwbouwwoning

Wat fijn dat de vergunning zo snel is verleend Jip!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Okt 2018 16:31

Re: Nieuwbouwwoning

Fijn Jip!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 10 Okt 2018 16:46

Re: Nieuwbouwwoning

Hoe gaat het met de vorderingen bij jullie Suus? Wanneer gaan jullie er ook alweer in?

Bij ons zijn deze week de eerste kozijnen geplaatst en is het metselwerk bijna af. Dus ik denk dat eind volgende week alle kozijnen erin zitten en dat het glas er dan ook in gaat. Volgens mij gaat het dan snel. En over 2 weken horen we meer over de opleverdatum (hopen we). Vooralsnog zeggen ze begin Q1, maar als ik onze huizen zo zie, denk ik dat dat wat sneller zal gaan.

Nu nadenken over de vloer en de muur. Afgelopen zaterdag zijn we naar de VT wonen beurs in RAI geweest en hebben we een mini sessie met een interieur styliste gehad. We hebben het gehad over de kleur op de muren en welke kleur bank daarbij. We weten ook wel wat voor vloer we willen, maar die is DUUR. Dus ik hoop dat we een iets goedkoper alternatief kunnen vinden, anders zit al ons spaargeld in de vloer. We willen een gietvloer overigens en hebben een mooie gezien op de woonbeurs. Dus ja, nu even goed nadenken en rondkijken.
22112014 / 10042019
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 11 Okt 2018 14:33

Re: Nieuwbouwwoning

Oreo, wat voor soort gietvloer willen jullie en wat vind je duur? Wij hebben ook een gietvloer, ik vond de uiteindelijke prijs heel erg mee vallen met alle tarieven die we op internet hadden gezien van >100 euro per vierkante meter.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Okt 2018 16:31

Re: Nieuwbouwwoning

Wij moeten eind deze maand verhuizen, maar dan is het nog lang niet af. Komende week komt de vloerverwarming en de dekvloer. Week erna worden de plafonds gespackt en de muren gestuct. Gisteren zijn de zonnepanelen geplaatst. Hopelijk komt eind oktober de badkamer nog en kunnen we boven vloeren leggen, zodat we daar eerst kunnen ‘wonen’. Half november komt de warmtepomp en de keuken en hopelijk ook de vloer beneden.
Genoeg te doen nog dus.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 11 Okt 2018 17:44

Re: Nieuwbouwwoning

Taeda schreef:Oreo, wat voor soort gietvloer willen jullie en wat vind je duur? Wij hebben ook een gietvloer, ik vond de uiteindelijke prijs heel erg mee vallen met alle tarieven die we op internet hadden gezien van >100 euro per vierkante meter.


De vloer die we op de woonbeurs tegen kwamen zou voor minder dan 70m2 ruim 8500e zijn. dat vind ik wel erg duur. We hadden zelf gerekend op een bedrag van zo'n 75e per m2. Dat scheelt ruim 3000 euro. Dit was een PU gietvloer met een beetje een kleurmening. Dus niet strak-strak in 1 kleur.

Oh dan moet er idd nog veel gebeuren Suus! Spannend! Hoe vinden de kinderen het?

Wij kregen net een mailtje van de projectontwikkelaar. Er zijn verkeerde kozijnen/ramen in het dak geplaatst. Die we hadden besteld konden alleen kantelen. Die er nu in zit kan meer. Maar toch krijgen we het geld terug :smile: Nou, dan gooien we dat bedrag wel bij de vloer :cheering:
22112014 / 10042019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 17 Okt 2018 18:24

Re: Nieuwbouwwoning

Wij hebben vandaag de inmeetdag gehad! :) De keukenman is geweest om alles op te meten, ook de persoon die de badkamer gaat doen en het vloerenbedrijf.
Alle leidingen e.d. zitten op de goede plek dus dat is ook fijn. De binnenmuren stonden nu ook eindelijk dus nu hebben we écht kunnen zien hoe de indeling is. Het is zo gaaf! :cheering:
Nu hopen dat ze de komende 1,5 maand even flink doorbikkelen en dat we ook echt in december de sleutel krijgen :cheers:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 17 Okt 2018 18:39

Re: Nieuwbouwwoning

Beachgirl schreef:Wij hebben vandaag de inmeetdag gehad! :) De keukenman is geweest om alles op te meten, ook de persoon die de badkamer gaat doen en het vloerenbedrijf.
Alle leidingen e.d. zitten op de goede plek dus dat is ook fijn. De binnenmuren stonden nu ook eindelijk dus nu hebben we écht kunnen zien hoe de indeling is. Het is zo gaaf! :cheering:
Nu hopen dat ze de komende 1,5 maand even flink doorbikkelen en dat we ook echt in december de sleutel krijgen :cheers:

Spannend Beachgirl!

Wij kregen deze week een nieuwsbrief waar eigenlijk niks nieuws in stond. Oplevering wordt begin Q1 verwacht. Ze zijn nu bezig met het aansluiten van de nutsvoorzieningen in de fase die achter de onze is gebouwd. Die zijn tegelijk begonnen, maar zijn met prefab gebouwd en dus al bijna klaar. Daarna is onze fase aan de beurt. Ik hoop dat ze eerst de huizen doen die al het meeste afgewerkt zijn.
Inmiddels zijn wij wind & waterdicht. Dus kozijnen en glaswerk zit er in, en alle bakstenen zijn gemetseld. Nu binnen afwerken (muren glad en sanitair erin). Ik hoop dat wij kort na jullie de sleutel krijgen Beach!
22112014 / 10042019
<<

Anoniem335

Bericht 17 Okt 2018 19:18

Re: Nieuwbouwwoning

Wij wonen inmiddels 2 maanden in onze nieuwbouwwoning, er moet nog veel gebeuren maar we wonen er heerlijk. De wijk wordt ook per week mooier en alle huizen uit onze fase zijn opgeleverd nu.

Komend weekend denk ik eens voor gordijnen kijken want die begin ik wel te missen nu het zo vroeg donker is. We hebben enorme inkijk vanaf de straat dus we zitten lekker op de kijk. :-)

Ook moeten we de benedentrap nog bekleden en nog wat dingen verven.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Okt 2018 12:36

Re: Nieuwbouwwoning

Leuk Kexter dat het zo goed bevalt!
Spannend beachgirl!

Onze aannemer wilde begin december al gaan heien, maar dat kan dus niet doorgaan. Helaas, want dan was het huis voor de bouwvak klaar geweest. We hebben wel inmiddels een keuken uitgekozen.

Nu kijken naar een vloer. Pvc of keramisch parket denken we.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 21 Okt 2018 18:38

Re: Nieuwbouwwoning

Jip, help me even herinneren waarom er nog niet geheid kan worden?
Wel tof dat jullie een keuken hebben uitgekozen! Wat voor eentje? Heb je een plaatje? Mag ook via de app ;-)

Wij moeten heul binnenkort op vloerenjacht. Maar eerst moet ons huidige appartement in de verkoop. Morgen komen er 2 makelaars langs, maar dat gaat vriend regelen. Woningen gaan bizar snel hier. Een vriendin vertelde dat haar buurvrouw binnen 24 uur Funda 72 (!!!!) verzoeken tot bezichtiging had gekregen. Een stuk of 20 daarvan hebben bezocht en daarvan hebben er 16 een bod uitgebracht, waarvan er eentje al meer dan 10k boven de vraagprijs ligt. Dus wij maken ons om onze woning weinig zorgen ;-)

Denk dat as week in het teken van "de laatste puntjes op de i" staan in ons huis. Dus onnodige dingen weg (of iig in de opslag) en een schoonmaker inhuren om alles goed te laten schoonmaken. En dan foto's maken en "poef" huis verkocht. We willen ook eigenlijk maar 1 of 2 kijkmiddagen, omdat wij anders zelf gek worden. Liefste alles in 1x zodat we daar vanaf zijn.
22112014 / 10042019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Okt 2018 18:42

Re: Nieuwbouwwoning

Gaaf als ie zo snel verkocht zou zijn!

De grond is nog niet bouwrijp gemaakt. Daarom kan er nog niet begonnen worden.

Het is een eiland geworden. Met goede apparatuur erin.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 26 Okt 2018 17:19

Re: Nieuwbouwwoning

Vandaag is de keukenboer gaan inmeten (wisten wij niet). Kreeg vriend een belletje dat de keuken 3cm korter is dan vooraf gedacht (302cm ipv 305cm) waardoor we ergens moeten inkorten. Echt stikirritant natuurlijk. Daar baal ik dan wel weer flink van, want daardoor wordt OF 1 kastje een 50cm kastje ipv 60cm OF we moeten ergens cm's zien te snoepen van de 3 hoge kasten (onze keuken loopt in een a-symmetriche U vorm).

Verder is alles, volgens mij, wind & water dicht en hebben ze deze week al geregeld bij de buren uit ons blokje. Nu de nutsvoorzieningen nog en de afwerking. Het gaat ineens zo snel!
22112014 / 10042019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 27 Okt 2018 21:19

Re: Nieuwbouwwoning

Wij hebben eindelijk dakpannen! En kregen een mail dat ze de eerste huizen voor de kerstvakantie willen gaan opleveren... hopelijk zitten wij daar ook bij met ons bouwnummer 9 :cheering:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 27 Okt 2018 21:30

Re: Nieuwbouwwoning

Whoop whoop! Ik duim voor je Beachgirl!
22112014 / 10042019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Okt 2018 07:57

Re: Nieuwbouwwoning

Wel balen van de keuken, Oreo!

Dat schiet echt op, Beachgirl! Hopelijk horen jullie daarbij.

Wij hebben gisteren onze spullen verhuisd. Kunnen er helaas nog niet slapen, er zit vanalles tegen. Vandaag komt de stukadoor kijken, ben benieuwd hoe hij het inschat. Tot woensdag slapen we nog in ons oude huis en daarna bij mijn mans ouders. Hopelijk is dat niet lang nodig.
Mijn man heeft gisteren wel de wc bijna afgemaakt, wordt heel mooi! En als de stukadoor in de badkamer is geweest, gaat hij daar verder.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Okt 2018 08:41

Re: Nieuwbouwwoning

Spannend allemaal Suus! Ben heel benieuwd naar foto’s van als het straks wat meer af is. Jammer dat zoveel tegen zit zeg :( veel plezier en succes de komende tijd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 28 Okt 2018 18:52

Re: Nieuwbouwwoning

Ik ga me voorzichtig hier ook melden. Wij zijn momenteel bezig met een nieuwbouwhuis, waarvoor we als het goed is deze week gaan tekenen!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Okt 2018 20:27

Re: Nieuwbouwwoning

Wat spannend, Agnes, leuk!

Dank je, Zora! Ik denk alleen dat er nog een weekje in een vakantiehuisje bij komt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 29 Okt 2018 17:20

Re: Nieuwbouwwoning

Suus schreef:
Dank je, Zora! Ik denk alleen dat er nog een weekje in een vakantiehuisje bij komt.


Oh jeetje Suus, dat klinkt best wel als heel erge tegenslagen? Wat zit er zo tegen dan? Of heb ik daar overheen gelezen?

Wij zitten inmiddels met keukenstress. Ik schreef vrijdag over dat de keuken 3cm minder breed is in werkelijkheid dan op de tekeningen. Daardoor passen onze gekozen kastjes niet. De oplossing die ze hadden bedacht past niet, omdat dat niet strookt met wat we gekozen hadden. Maar ze gingen nog rekenen. Kregen we vandaag ineens een bestellingsbevestiging :wtf: Filiaal is natuurlijk gesloten, dus ik belde het hoofdkantoor. Maar die konden gewoon niks voor me doen. Alles kan alleen met de verkoper geregeld worden. Wat me nog het meeste verbaasde was dat ze zeiden dat ze al half september hebben ingemeten, en niet afgelopen vrijdag. WTF is er dan tussen half september en eind oktober gebeurd? Morgenochtend 09.00u hangen we aan de telefoon!

Positieve van dit verhaal is wel dat de oplevering van het huis dan vermoedelijk heeeeeel snel zal zijn. Want anders wordt de keuken niet besteld (keuken is gekocht bij de projectleverancier, maar dan heel erg uitgebreid).
22112014 / 10042019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Okt 2018 19:47

Re: Nieuwbouwwoning

Wat vaag Oreo! Inderdaad morgen gelijk maar bellen. Hopelijk klopt het toch gewoon.

Wij hebben onze woning laten opleveren zonder dekvloeren, omdat de bouwer geen vloerverwarming op alle verdiepingen wou leggen (en dit hadden wij wel nodig voor de warmtepomp). Maar daaruit heeft de bouwer ook geconcludeerd dat de wanden niet behangklaar hoefden te zijn en de plafonds niet spackspuitklaar. De stucadoor heeft dus veel meer werk dan ingepland. Ook heeft de keuken vertraging (die komt 19 november pas) en wordt de warmtepomp pas tussen 12 en 16 november geplaatst, dus tot die tijd hebben we geen verwarming. We krijgen gelukkig nog aardig wat geld terug van de bouwer hiervoor, maar wel een beetje jammer dat alles hierdoor veel langer duurt. Ik denk eigenlijk dat we wel twee weken in een vakantiewoning blijven. Lijkt me eigenlijk wel relaxter dan kamperen in een onaf huis.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers