Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic #2

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 20 Okt 2018 12:01

Re: Naai topic #2

Zou ik niet doen, boordstof rekt veeeeeeel meer dan gewone tricot en zeker met een mutsje dat toch enigszins strak zit heb je de kans dat de voering dan naar buiten komt of dat er plooien gaan komen en dat draagt niet prettig.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 20 Okt 2018 12:01

Re: Naai topic #2

Heb je een foto van de stof, misschien kunnen we je helpen qua combinaties
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Okt 2018 13:56

Re: Naai topic #2

Ik dacht inderdaad al dat het teveel zou rekken. Heb inmiddels een bijpassend stofje gevonden (lees: een effen blauwe legging uit mijn eigen kast verknipt :angel: ). We gaan maandagavond op kraamvisite bij de buren en heb natuurlijk geen geduld om iets te bestellen :P
07.12.2011
11.12.2014
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 20 Okt 2018 15:02

Re: Naai topic #2

Hahaha prima toch. Succes met het maken en veel plezier met geven.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Okt 2018 15:04

Re: Naai topic #2

Ik heb al een Oliver broekje met deze stof (de lichte bedrukte stof) en heb er dit mutsje bij gemaakt.
Afbeelding

Nu ben ik bezig er ook een shirtje bij te maken, maar volledig effen blauw vind ik wat saai. Ik heb niet genoeg om het helemaal bedrukt te maken, maar dat vind ik ook te druk. Hebben jullie tips? Is dit leuk? Het wordt overigens een envelophals shirtje.
Afbeelding

Update: Het is een borstzakje geworden :)
Afbeelding
07.12.2011
11.12.2014
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Okt 2018 19:19

Re: Naai topic #2

Wat een leuk setje is het geworden! Ook zou er erg blij van worden wanneer ik zoiets zou krijgen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Okt 2018 21:12

Re: Naai topic #2

Wat een leuk setje!!

Ik heb vandaag weer genaaid voor het eerst, een mutsje (helmet hat van B&T), hij is goed gelukt maar de pasvorm past niet helemaal bij zijn hoofdje. Ik denk er over dat wat aan te passen zodat het volgende mutsje wat mooier zit, hoewel het nu ook niet storend is. Geen foto, sorry, te lui voor haha. Maar ik was blij dat ik wat kon doen, het beginnetje had ik een week geleden al gemaakt maar mijn baby wil nogal graag bij me zijn en naaien met een baby in de draagdoek vind ik niet zo handig.

Ik moet ook meer setjes gaan naaien denk ik want nu heb ik dus broekjes gemaakt waar ik geen bijpassend shirtje bij heb en een shirtje gemaakt waar ik geen passen broekje bij heb. Irritant en best zonde omdat je het daardoor echt minder gebruikt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Okt 2018 12:18

Re: Naai topic #2

Leuk dat je weer begonnen bent. Ik ben inmiddels wat inspiratie aan het opdoen voor stofjes voor een omslagdoek. Dekentje denk ik nog even over. Ik heb er 1voor schoonzus gemaakt, maar ik vond het nogal een gedoe om het recht te krijgen allemaal. Het klinkt zo simpel even rechte lappen uitknippen, maar dat viel tegen! Heeft iemand een tip daarvoor? Zou voor mijn omslagdoek ook wel handig zijn. Ik wil wel proberen om daar zo’n piping rand in/aan te doen.

Verder maar gaan kijken wat ik wil maken aan kleertjes. Ook niet te veel, want ze mag ook nog gewone kleren aan. Haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 21 Okt 2018 12:55

Re: Naai topic #2

Het setje is klaar!!

Afbeelding

Sorry, even ego post. Zal binnenkort ook op jullie reageren :)
07.12.2011
11.12.2014
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 22 Okt 2018 11:24

Re: Naai topic #2

Super leuk geworden Mickey!

Ik heb gister samen met mijn moeder een dagworkshop zonnekindpoppen maken gedaan. Zo trots op het resultaat en de meiden zijn dolgelukkig met hun poppen.
Vanmorgen snel voor elk een jurkje gemaakt want J vond een naakte pop maar vreemd :laughcry:

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 22 Okt 2018 14:27

Re: Naai topic #2

Wauw, wat mooi!
07.12.2011
11.12.2014
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Okt 2018 20:11

Re: Naai topic #2

Wat supertof Fiwen, mooi!

Leuk setje Mickey!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 22 Okt 2018 21:13

Re: Naai topic #2

Wat leuk Fiwen!
⁠♡♡♡
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 30 Okt 2018 16:18

Re: Naai topic #2

Weer een bestelling klaar :)

Afbeelding

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 30 Okt 2018 17:01

Re: Naai topic #2

Aah wat een leuk setje Mickey!

Fiwen, leuke jurkjes en je popjes vindt ik ook heel goed gelukt!
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 31 Okt 2018 21:32

Re: Naai topic #2

Heel mooi Fiwen!

Ik heb wat creaties die ik hier nog niet geshowd heb!
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 25 Nov 2018 08:17

Re: Naai topic #2

Wat een leuk topic! En wat een mooie creaties komen er voorbij! Echt tof! Ik ga zo eens rustig teruglezen en kijken of er nog goede tips/ideeën voorbij komen.

Ik fröbel ook graag met stofjes (beginner) en heb al best wat leuke dingen gemaakt. Maar nieuwe ideeën en tips zijn heel welkom :)
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 25 Nov 2018 11:46

Re: Naai topic #2

Ik kom, als ik over 2 weken verhuisd ben, ook weer dingen showen. Nu er een dochter op komst is, kan ik los met rokjes en jurkjes! :heart:
22112014 / 10042019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 25 Nov 2018 19:45

Re: Naai topic #2

Leuke dingen Rebecca!

Ben benieuwd naar je creaties Oreo. Vind een meisje wat naaien betreft echt wel leuk. Veel meer variatie in patronen omdat er ook rokjes en jurkjes bij zitten.

Ik ben ook lekker op dreef de laatste weken. Doe nu mee aan naaichallenges, elke 2 weken een gratis patroon maken. Degenen die tot dusver gekozen zijn heb ik al vaker gemaakt, maar wel leuk. Verder nog een aantal shirts gemaakt, jurkjes, een wollen jas (nevernooitmeer dus, wat een rotwerk), 2 jurken voor mezelf en een paar vesten.

Pompoen schreef:Wat een leuk setje!!

Ik heb vandaag weer genaaid voor het eerst, een mutsje (helmet hat van B&T), hij is goed gelukt maar de pasvorm past niet helemaal bij zijn hoofdje. Ik denk er over dat wat aan te passen zodat het volgende mutsje wat mooier zit, hoewel het nu ook niet storend is. Geen foto, sorry, te lui voor haha. Maar ik was blij dat ik wat kon doen, het beginnetje had ik een week geleden al gemaakt maar mijn baby wil nogal graag bij me zijn en naaien met een baby in de draagdoek vind ik niet zo handig.

Ik moet ook meer setjes gaan naaien denk ik want nu heb ik dus broekjes gemaakt waar ik geen bijpassend shirtje bij heb en een shirtje gemaakt waar ik geen passen broekje bij heb. Irritant en best zonde omdat je het daardoor echt minder gebruikt.



Ik las je post dus net nadat ik het patroon gekocht had. Heb hem net gemaakt, maar bij J zit hij wel als gegoten. Heeft wel een erg rond bolletje, dat zou het kunnen zijn. Het Kiind mutsje zit bij haar dan weer voor geen meter, dat lijkt meer op langwerpige hoofden te zijn gebouwd. Ik ben er in elk geval erg content mee. Zocht al een tijdje een goed patroon en zelf tekenen bleek in het geval van een mutsje toch best een gedoe.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 27 Nov 2018 10:52

Re: Naai topic #2

Hier was het de afgelopen 2 maanden heel druk met bestellingen en een swap dus ik heb amper voor mijn eigen kindjes genaaid.
Maar vandaag wordt mijn nieuwe coverlocker geleverd dus daar gaat vast heeeeeeel snel verandering in komen :banaan:

Er staan sowieso nog 2 jurkjes op de planning voor de kerst waarvan er 1 al een maand geknipt klaar ligt.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 27 Nov 2018 14:46

Re: Naai topic #2

Nan schreef:Leuke dingen Rebecca!

Ben benieuwd naar je creaties Oreo. Vind een meisje wat naaien betreft echt wel leuk. Veel meer variatie in patronen omdat er ook rokjes en jurkjes bij zitten.

Ik ben ook lekker op dreef de laatste weken. Doe nu mee aan naaichallenges, elke 2 weken een gratis patroon maken. Degenen die tot dusver gekozen zijn heb ik al vaker gemaakt, maar wel leuk. Verder nog een aantal shirts gemaakt, jurkjes, een wollen jas (nevernooitmeer dus, wat een rotwerk), 2 jurken voor mezelf en een paar vesten.

Pompoen schreef:Wat een leuk setje!!

Ik heb vandaag weer genaaid voor het eerst, een mutsje (helmet hat van B&T), hij is goed gelukt maar de pasvorm past niet helemaal bij zijn hoofdje. Ik denk er over dat wat aan te passen zodat het volgende mutsje wat mooier zit, hoewel het nu ook niet storend is. Geen foto, sorry, te lui voor haha. Maar ik was blij dat ik wat kon doen, het beginnetje had ik een week geleden al gemaakt maar mijn baby wil nogal graag bij me zijn en naaien met een baby in de draagdoek vind ik niet zo handig.

Ik moet ook meer setjes gaan naaien denk ik want nu heb ik dus broekjes gemaakt waar ik geen bijpassend shirtje bij heb en een shirtje gemaakt waar ik geen passen broekje bij heb. Irritant en best zonde omdat je het daardoor echt minder gebruikt.



Ik las je post dus net nadat ik het patroon gekocht had. Heb hem net gemaakt, maar bij J zit hij wel als gegoten. Heeft wel een erg rond bolletje, dat zou het kunnen zijn. Het Kiind mutsje zit bij haar dan weer voor geen meter, dat lijkt meer op langwerpige hoofden te zijn gebouwd. Ik ben er in elk geval erg content mee. Zocht al een tijdje een goed patroon en zelf tekenen bleek in het geval van een mutsje toch best een gedoe.


Inmiddels is hij wat boller en zijn hoofdje wat groter en nu zit hij wel goed!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Nov 2018 14:50

Re: Naai topic #2

Fiwen schreef:Hier was het de afgelopen 2 maanden heel druk met bestellingen en een swap dus ik heb amper voor mijn eigen kindjes genaaid.
Maar vandaag wordt mijn nieuwe coverlocker geleverd dus daar gaat vast heeeeeeel snel verandering in komen :banaan:

Er staan sowieso nog 2 jurkjes op de planning voor de kerst waarvan er 1 al een maand geknipt klaar ligt.


Ik heb ook door bestellingen niks voor V gemaakt. Ik moet nu nog 1 bestelling afmaken en dan doe ik even niks aan bestellingen geloof ik. Vind het ook wel leuk om voor V en de baby dingen te gaan maken. Stoffen zijn al in huis daarvoor! En ideeën genoeg.

Gaaf zeg zo'n coverlock machine, ben benieuwd hoe het werkt en wat voor dingen je er mee kunt. Ik heb wel eens gezien dat je mooie randjes kan maken enzo.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Nov 2018 15:15

Re: Naai topic #2

Ben ook benieuwd naar je coverlock Fiwen!

Ik ben redelijk druk met bestellingen, dat loopt wel lekker door. Ik heb trouwens nog een bergje dikke joggingstof liggen (met zo’n fleece binnenkant), en weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik heb 4 effen kleuren. M’n probleem is dat ik geen held ben met boordstof. En een tricot boordje naaien aan deze dikke jogging dat is niet mooi.

Wat zijn nou simpele dingen die ik met die joggingstof kan gaan aanpakken? Of moet ik me over m’n boordstof-angst heenzetten?
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Nov 2018 15:29

Re: Naai topic #2

Misschien colsjaals, oorbanden, een wijder broekje met gewoon een zoom aan de onderkant? Je rolled hem romper kan er ook mee lijkt me?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 27 Nov 2018 15:37

Re: Naai topic #2

Dikke vette tegenvaller. Pakketbezorger stond net aan de deur met de helft van m'n bestelling. Blijkt dat 1 van de vrachtwagens onderweg van sorteercentrum naar regionaal depot een lekke band had en dus een deel van de pakketten vanmorgen niet mee kon met de bezorger. M'n coverlocker zat dus in die vrachtwagen met pech en komt hopelijk morgen.
Bezorger vertelde dat hij 65 pakketten miste op z'n route vandaag en al heel veel boze mensen had gehad. Alsof hij daar iets aan kan doen. Had echt medelijden met die man.

Cover is inderdaad om randen en zomen professioneel af te werken. Dan krijg je aan de voorkant een dubbel stiksel en aan de binnenkant een combinatie van zigzag en gewoon lockrandje, net zoals bij t-shirts die je in de winkel koopt. En je kunt er ook heel makkelijk en netjes biaisband mee aan zetten.

Wat leuk dat het bij jullie ook zo lekker loopt met bestellingen.

UN, misschien een lekker warme trui maken van de jogging stof? Of de rolled hem romper? En je inderdaad over je boordstof angst heen zetten want het is echt niet zo veel moeilijker dan met gewone tricot zolang je rekening houd met het feit dat het meer rekt. Dus maximaal 65 tot 70% van de omvang aanhouden bij halsboordjes.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers