Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #9

<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 17 Okt 2018 09:52

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Bazinga, let met het leeghalen van de woning van je vader, wel goed op wat je doet. Bepaalde handelingen zouden voor de rechtbank gezien kunnen worden als zuiver aanvaarden van de erfenis. Misschien kun je vandaag eerst contact opnemen met een notaris, als je dat nog niet gedaan hebt.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aanvaarden
<<

Anoniem281

Bericht 17 Okt 2018 10:14

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Thanks, Misoe, maar das toch alleen als je het verkoopt en de opbrengst houdt? Wij brengen alles naar grofvuil..
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2523

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 17 Okt 2018 10:17

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Bazinga schreef:Thanks, Misoe, maar das toch alleen als je het verkoopt en de opbrengst houdt? Wij brengen alles naar grofvuil..

In die link staat opruimen:

Erfenis zuiver aanvaarden
Als u een erfenis zuiver aanvaardt, krijgt u alle goederen en schulden van de overleden persoon. U kunt hiervoor een verklaring van zuivere aanvaarding afleggen bij de griffie van de rechtbank. Dit hoeft niet. Als u bezittingen van de overledene opruimt heeft u volgens de wet de erfenis zuiver aanvaard. Dit geldt ook voor de betaling van openstaande rekeningen.

U heeft recht op alle bezittingen van de overledene. Maar u bent ook aansprakelijk voor alle schulden. Zelfs als die schulden bij elkaar meer bedragen dan de bezittingen (negatieve nalatenschap). U moet dan met uw eigen vermogen de overgebleven schulden betalen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2523

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 17 Okt 2018 10:21

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Sterkte met alles, Bazinga. Je kunt trots zijn op hoe je alles voor je vader hebt weten te regelen!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem281

Bericht 17 Okt 2018 10:24

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Thanks June. Meh zit k weer tussen de wet en de druk van het verzorgingshuis. Die willen die kamer zsm leeg hebben en verder verhuren natuurlijk. Zij zagen de kamer liever gister al leeg.
<<

Anoniem316

Bericht 17 Okt 2018 10:26

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Maar even verderop staat dit June (en Bazinga):
Betere bescherming erfgenamen tegen schulden uit erfenis
Sinds 1 september 2016 is uw privévermogen beter beschermd tegen een (onverwachte) schuld uit een erfenis. Dit volgt uit de Wet bescherming erfgenamen tegen schulden. Sinds 1 september 2016 is pas sprake van zuivere aanvaarding als u goederen van de erfenis verkoopt. Of deze op een andere manier onttrekt aan eventuele schuldeisers. Ook is er een uitzondering voor gevallen waarin u na zuivere aanvaarding wordt geconfronteerd met een onverwachte schuld.

Daar is hier sprake van toch?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2523

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 17 Okt 2018 10:26

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Laat het hen opruimen en beloof dat ze de erfenis dan krijgen!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2523

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 17 Okt 2018 10:30

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Dee schreef:Maar even verderop staat dit June (en Bazinga):
Betere bescherming erfgenamen tegen schulden uit erfenis
Sinds 1 september 2016 is uw privévermogen beter beschermd tegen een (onverwachte) schuld uit een erfenis. Dit volgt uit de Wet bescherming erfgenamen tegen schulden. Sinds 1 september 2016 is pas sprake van zuivere aanvaarding als u goederen van de erfenis verkoopt. Of deze op een andere manier onttrekt aan eventuele schuldeisers. Ook is er een uitzondering voor gevallen waarin u na zuivere aanvaarding wordt geconfronteerd met een onverwachte schuld.

Daar is hier sprake van toch?


Oh dat klinkt beter inderdaad! Is het niet sowieso handiger om hem eerst te weigeren en daarna pas gewoon iets te doen? Dan kan er misschien geen misverstand ontstaan?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Okt 2018 11:10

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Maar Bazinga heeft toch geen bewijs of ze die spullen nu allemaal naar de stort doet of wat verkoopt.
Ik zou inderdaad die kamer niet aanraken tot alles geregeld is. Mag ze überhaupt wel aan de spullen komen als ze de erfenis niet accepteerd?
Wat een vervelende situatie.
2016
<<

Anoniem288

Bericht 17 Okt 2018 11:14

Re: Wat wil je even kwijt? #9

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 21:35, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem250

Bericht 17 Okt 2018 11:15

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Gecondoleerd Bazinga. Wat houd je je dapper staande. Heel veel sterkte. Ik zou trouwens de kamer ook (nog) niet leeghalen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 17 Okt 2018 12:20

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Ik zou het ook niet doen. Bij mijn oude oppas (mijn ouders regelden alles bij haar overlijden) mochten mijn ouders niet eens de kamer in.
<<

Anoniem281

Bericht 17 Okt 2018 13:11

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Wat bijzonder dat zij haar overlijden regelden, Harri!

Uiteindelijk heb ik de verzorgingsinstantie laten weten dat wij helemaal niks doen. Tenminste... We hebben al iets meegenomen, maar dat hebben we op de avond van overlijden gedaan en de verpleegkundige en schouwarts die daarbij waren, zeiden 'Wij hebben niks gezien..' en zij hebben er verder ook niks meer mee te maken, dus ik laat 't zo. Voelt wel dubbel, al z'n kleren liggen ook nog in de kast bijvoorbeeld. Maar ja, 't zijn maar spullen..
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 17 Okt 2018 13:39

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Snap dat het heel dubbel voelt. Maar inderdaad, het zijn maar spullen, de herinneringen pakt niemand van je af.
Het zou pas zuur zijn als je door al je goedheid achter "bestraft" wordt en de eventuele schulden op je krijgt.
<<

Anoniem281

Bericht 20 Okt 2018 20:49

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Nou ik heb de boel uitgelegd aan de zorginstantie en die zeiden het te begrijpen. Verder niks meer gehoord.

Begin m'n vader nu wel te missen. Bedacht me vanmorgen wat ik zou gaan doen vandaag, 'Ohja ik ga met Tobias wel even langs m'n va..' Oh nee. En Tobias vraagt ook regelmatig om 'm. 'Nee moppie, Opa is er niet meer.' En elke keer als ik 't zeg, slik ik een brok weg en steeds als ik het uitspreek, voelt het ietsje echter en dat doet toch wel pijn. Het voelt zo oneerlijk, dat-ie na die beroerte er zo kut is uitgekomen en dan alsnog nog maar 4.5 jaar heeft mogen leven.

Dat m'n zoon zijn Opa niet langer heeft mogen meemaken. Ze waren zó dol op elkaar! Bah..

Verder probeer ik een liedje dat hij altijd neuriede te zoeken, maar 't wil nog niet echt lukken. Weet iemand waar je een stukje opgenomen tekst kan uploaden? Dan kan ik 'm hier delen, wellicht herkent iemand het.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 20 Okt 2018 21:18

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Sterkte met jet verlies van je vader.

Misschien kun je het stukje tekst hier ook uit typen. Het kan zijn dat iemand het dan ook al herkent.

Op radio 2 heb je ook dokter pop in de ochtend en dan kun je ook een stukje tekst doorgingen od het liedje neuriën en dan kijken zij of ze het nr kunnen vinden.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Okt 2018 21:46

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Misschien gewoon YouTube?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem301

Bericht 20 Okt 2018 23:16

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Dokter Pop is met Gerard Ekdom meeverhuisd naar radio 10.

Je kunt inderdaad een filmpje op YouTube plaatsen. Leg je gewoon je telefoon op de camera zodat-ie niks filmt, zo kun je alleen je stem laten horen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 21 Okt 2018 07:07

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Bazinga, heb je de app Shazam al geprobeerd? Als je het stukje dan afspeelt zoekt die app voor je...
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Okt 2018 08:02

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Viva schreef:Bazinga, heb je de app Shazam al geprobeerd? Als je het stukje dan afspeelt zoekt die app voor je...

Met een zelf opgenomen fragment? Is dat nieuw?
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 21 Okt 2018 10:31

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Urban Naked schreef:
Viva schreef:Bazinga, heb je de app Shazam al geprobeerd? Als je het stukje dan afspeelt zoekt die app voor je...

Met een zelf opgenomen fragment? Is dat nieuw?

Dat is een mooie ontwikkeling dan en bijzonder knap als hij dat eruit haalt bij mensen die waarschijnlijk totaal andere toonhoogten gebruiken dan het origineel. Eerst herkende hij live-versies van nummers namelijk niet eens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Okt 2018 11:58

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Ik herinner me dat de eerste versie van Shazam zo'n tien jaar geleden (of dat was een andere app hoor) dat wel kon. Echt al lang geleden was dat.
Let's discover the world together.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 21 Okt 2018 12:40

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Ik heb een keer zelf een stuk gezongen in Shazam en dat herkende ie ook! :)
<<

Anoniem281

Bericht 21 Okt 2018 20:17

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Helaas zong m'n vader niet! Hij kon wel wát zingen, af en toe, maar dan was de uitspraak heel slecht. Gevolg van de afasie..

Maar hier de youtubelink! Herkent iemand het?

https://youtu.be/y98m7SS3U9c

Wij hebben al gedacht aan:
Het Testament van Boudewijn de Groot
De Troubadour van Lenny Kuhr
Vrede van Ruth Jacott

Maar het kán ook Engels zijn, ik weet 't gewoon echt niet.
<<

Anoniem275

Bericht 21 Okt 2018 20:21

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Is het niet the pianoman?
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers