Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe gaat het met...?

<<

Anoniem304

Bericht 19 Okt 2018 18:22

Re: Hoe gaat het met...?

Maar 22 lessen is toch nog niet zoveel? Of duren de lessen langer dan een uur?
<<

Anoniem248

Bericht 19 Okt 2018 20:01

Re: Hoe gaat het met...?

Cotton schreef:Maar 22 lessen is toch nog niet zoveel? Of duren de lessen langer dan een uur?

Anderhalf uur per les :) Ben bijna door m’n pakket van 40 uur heen maar afrijden gaat voorlopig nog niet gebeuren denk ik. En misschien is het ook gewoon een kwestie van gewenning hoor, ik hoop het. Maar dit komt toch steeds weer naar voren, en dan geeft m’n instructeur gisteren aan dat hij het eigenlijk nooit zo heef5meegemaakt, meestal kan hij leerlingen wel peilen of het gebrek aan concentratie of idd onervarenheid is, maar hij krijgt er bij mij dus geen vinger op. En daar word ik dan weer een beetje onzeker van. Ik les nog wel met plezier trouwens, dat voorop maar ik wil gewoon weten waar dit vandaan komt en hoe het dus beter kan, ik kan het voor mezelf namelijk ook niet echt verklaren. Voertuigbeheersing gaat trouwens wel heel goed. Snelweg ook.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Okt 2018 20:04

Re: Hoe gaat het met...?

Ben je, als je op de fiets zit o.i.d. ook bewust bezig met het verkeer om je heen? Als fietsers probeer ik te kijken alsof ik in de auto of op de motor zit. Ik merkte vooral in het begin dat mijn kijk gedrag hierdoor verbeterde en ook dat ik situaties sneller kon inschatten.
Succes in elk geval nog met je lessen en niet iedereen is even snel in het halen van het rijbewijs.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem248

Bericht 19 Okt 2018 20:27

Re: Hoe gaat het met...?

Op de fiets kijk ik inderdaad ook een stuk bewuster, idd om de reden die jij aangeeft. Maar toch bedankt voor de tip!
<<

Anoniem304

Bericht 20 Okt 2018 12:41

Re: Hoe gaat het met...?

sarah1985 schreef:

Ik ben benieuwd hoe het met
Cotton en je dochter
lejow hoe is het met je na de operatie al tevreden met het resultaat?
CBL hoe gaat het nu met je enkel?

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed! Na de eerste janken, janken, janken weken zijn we bij de osteopaat geweest en heeft ze (bij wijze van) nooit meer gehuild. :love: :love:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Okt 2018 14:50

Re: Hoe gaat het met...?

Wat fijn Cotton!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Okt 2018 15:53

Re: Hoe gaat het met...?

Wat fijn cotton heerlijk genieten dus
Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1963

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 20 Okt 2018 23:53

Re: Hoe gaat het met...

Maple schreef:Ik heb inmiddels 22 lessen gehad. Gezellig is het absoluut, maar gisteren eigenlijk geen gesprekken gevoerd, behalve het hoognodige maar nog ging het met vlagen niet best. Met als dieptepunt dat we op een kruising af rijden en ik heel vlak op de kruising pas doorhad hoe die in elkaar stak. Even over gesproken en ik ga toch een uitgebreide oogmeting laten doen, al was het alleen maar om dingen uit te sluiten.


Ik heb dit ook, maar bij mij ligt ‘t niet aan m’n ogen. Ik heb m’n rijbewijs al 16 jaar ofzo en ik kan prima een auto besturen zonder nadenken, maar ik snap echt geen snars van verkeerssituaties. Het lukt me ook niet om het te leren, dus ik heb maar besloten om geen auto meer te rijden. Deze column was voor mij erg herkenbaar: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b367e5eb/

Dit is natuurlijk wel extreem, dus laat je er niet door ontmoedigen. Sommige mensen hebben gewoon meer lessen nodig dan gemiddeld en dan kunnen ze ‘t prima. Als je je rijbewijs hebt, maakt het aantal lessen echt niks meer uit. Soms sta je ook een aantal lessen ‘stil’ en valt er dan ineens een kwartje waardoor je weer een sprong vooruit maakt.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1947

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 21 Okt 2018 00:08

Re: Hoe gaat het met...?

Urban Naked schreef:Ik had het ook toen ik leste, bij mij kwam het omdat ik te kort voor de auto keek. Ik keek standaard 2 meter voor de auto en miste daardoor alles in de verte. Heb mezelf echt moeten trainen om ver weg te kijken!

Dit had ik ook inderdaad! De instructeur zei dat ik niet direct voor de auto moest kijken, maar veel verder weg. Ik snapte toen echt niet hoe je dat moest doen, ik moest toch voor de auto kijken om te kijken waar dat ding heengaat :laughcry: . Dit heb ik mijzelf ook moeten aanleren. Nu is het geen probleem meer en kijk ik nooit meer kort voor de auto.
2011 2012 2017
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 21 Okt 2018 07:18

Re: Hoe gaat het met...?

Maple, ik heb volgens mij bijna 40 1,5h autorijlessen gehad. Ik weet niet precies hoeveel maar ik kwam totaal op ongeveer €2500,- uit a 65,- per les. 22 lessen valt echt mee. Ik heb er dan ook wel veel gehad maar ik kon mij van tevoren ook niet voorstellen hoe je ooit door die chaos van auto's kon kijken.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2018 11:03

Re: Hoe gaat het met...?

sarah1985 schreef:Wat fijn cotton heerlijk genieten dus

Ja het is alleen maar leuk! :love:
<<

Anoniem248

Bericht 25 Okt 2018 20:47

Re: Hoe gaat het met...?

Fijn, Cotton!

Nou, dat niet goed kunnen kijken/inschatten heeft een oorzaak: ik heb kennelijk gewoon jarenlang een verkeerde bril aangemeten gekregen. Ik heb altijd brillen gehad net sterkte voor veraf en ondanks dat ik meerdere malen heb aangegeven dat ik met links (ook met bril) slecht zie, konden ze niks vinden. Dus we/ze hebben links altijd afgedaan als lui oog. Wat blijkt nu: ik heb rechts inderdaad gewoon een min-sterkte, maar links is gewoon hartstikke plus. Dus altijd verkeerd gecorrigeerd, altijd verkeerde glazen in m’n bril gehad, wat inderdaad ervoor kan zorgen dat ik moeilijk diepte zie etc. Verder heb ik behoorlijk droge ogen en is m’n rechteroog dominant (wat weer niet schijnt te hoeven betekenen dat m’n linkeroog lui is).
Ik ga zaterdag een nieuwe bril uitzoeken. Verder vond ik echt dat ik de fijnste tofste en weet ik het wat rij-instructeur heb, fijn dat ie zo meedacht en me naar de opticien gestuurd heeft, want ik dacht eigenlijk dat het voornamelijk een gebrek aan ervaring en een concentratieding was. Al had ik geen idee hoe ik me nóg beter moest concentreren.
<<

Anoniem294

Bericht 25 Okt 2018 20:54

Re: Hoe gaat het met...?

Wat fijn Maple! Hopelijk gaat het met je nieuwe bril een heel stuk beter met kijken en kom je wat verder!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Okt 2018 20:58

Re: Hoe gaat het met...?

Oh jee wat een verhaal Maple. Wat goed dat je daar toch achteraan bent gegaan, niet alleen voor je rijbewijs of het autorijden maar eh voor je hele leven...
Heel goed dit zeg. Hopelijk gaat het je ook echt helpen hierna.
Ik weet niet of je normaal ook lenzen draagt of alleen maar een bril, maar ik raad je in elk geval aan specifiek ook een bril te bestellen (vaak kan je tweede montuur gratis oid) voor in de auto. Dat heb ik ook. Ik zie echt zoveel slechter bij schemer en in het donker dus heb speciaal een auto-bril gekocht. Kan je die ook niet vergeten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 25 Okt 2018 21:54

Re: Hoe gaat het met...?

Oh wat goed dat je het hebt laten checken Maple, dat zal even schelen! En inderdaad, niet alleen bij je rijlessen. Stom dat ze dat eerder verkeerd gemeten hebben steeds.

Ik ben benieuwd hoe het met Jans gaat, maar die komt hier volgens mij niet meer?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Okt 2018 08:21

Re: Hoe gaat het met...?

Noujá Maple dat is me toch ook wat. Wat gek dat dat al die jaren zo verkeerd is gegaan (en gevaarlijk ook!). Wat zal het bijzonder zijn om straks eindelijk weer goed te kunnen zien!
#teammaple🍁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 26 Okt 2018 08:59

Re: Hoe gaat het met...?

Oh joh Maple! Ik ben super benieuwd hoe je het straks ervaart met de goede sterkte.
<<

Anoniem316

Bericht 26 Okt 2018 10:27

Re: Hoe gaat het met...?

Heb je dan niet heel veel hoofdpijn Maple? Wel fijn dat ze nu ontdekt hebben wat het is!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Okt 2018 10:47

Re: Hoe gaat het met...?

Ik hoop dat straks de juiste bril je ook een hoop rust gaat geven Maple. En dat je rijlessen ook ineens vooruit gaan.

Ik vraag mij al maanden af hoe het met jojo (?) gaat. Ze deed aan Gymkhana en heeft voordat ze wegging aangegeven dat ze op dat moment een eetstoornis had. Ik hoop dat ze het ondertussen weer op orde heeft en dat ze weer kan genieten van haar gezinnetje.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 26 Okt 2018 11:43

Re: Hoe gaat het met...?

Silly-One schreef:Ik hoop dat straks de juiste bril je ook een hoop rust gaat geven Maple. En dat je rijlessen ook ineens vooruit gaan.

Ik vraag mij al maanden af hoe het met jojo (?) gaat. Ze deed aan Gymkhana en heeft voordat ze wegging aangegeven dat ze op dat moment een eetstoornis had. Ik hoop dat ze het ondertussen weer op orde heeft en dat ze weer kan genieten van haar gezinnetje.

Ze komt na het weekend een update plaatsen!
<<

Anoniem248

Bericht 26 Okt 2018 18:36

Re: Hoe gaat het met...?

Dee schreef:Heb je dan niet heel veel hoofdpijn Maple? Wel fijn dat ze nu ontdekt hebben wat het is!

Ja ik heb inderdaad wel regelmatig hoofdpijn. Nu snap ik wel waarom..
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 29 Okt 2018 12:52

Re: Hoe gaat het met...?

Silly-One schreef:Ik hoop dat straks de juiste bril je ook een hoop rust gaat geven Maple. En dat je rijlessen ook ineens vooruit gaan.

Ik vraag mij al maanden af hoe het met jojo (?) gaat. Ze deed aan Gymkhana en heeft voordat ze wegging aangegeven dat ze op dat moment een eetstoornis had. Ik hoop dat ze het ondertussen weer op orde heeft en dat ze weer kan genieten van haar gezinnetje.



Hoi!
Sinds juni 2017 hier "weg", maar dus nooit echt helemaal weggeweest en cotton stuurde via insta een bericht dat er naar mij gevraagd werd.
Veel gebeurd sinds toen, wat eigenlijk niet kort te beschrijven valt. 2017 was nogal een rot jaar voor mij, qua lichaam en geest. Zoals jullie misschien nog wel weten, mijn rugproblemen, waardoor ik 6 maanden in de ziektewet zat, daarbij het behoorlijk verstoorde eetpatroon waar ik moeilijk uit kwam en niet de hulp kreeg waar ik zo vaak om vroeg. In de herfst/winter 2017/2018 krabbelde ik eigenlijk weer een beetje op, doordat ik meerdere vriend(inn)en in vertrouwen had genomen en daar wel goed mee kon praten. Ik werd weer wat meer mijzelf. Toen merkte ik welke negatieve invloed mijn man op mij en het gezin had. Die tijd was verschrikkelijk voor ons als gezin, waardoor ik uiteindelijk alle moed bij elkaar geraapt heb, en in maart 2018 de knoop doorgehakt heb om te scheiden. Hij is eigenlijk toen ook binnen een week vertrokken naar een eigen appartement. We hadden het er al vaker over gehad, maar eigenlijk nooit gedaan, omdat je die keuze nou eenmaal niet zomaar maakt.
Toen volgde er een heleboel geregel, maar direct merkte ik dat het de beste keus was voor mij en de kinderen. Natuurlijk zijn er moeilijke momenten, maar over het algemeen is het goed. De kinderen doen het sinds april weer goed op school, terwijl er voor die tijd met allebei best wat problemen waren.
In augustus zijn we officieel gescheiden en nu lopen er nog wat financiële dingen die geregeld moeten worden van zijn kant. Verder zijn de kinderen 12/14 dagen bij mij en om het weekend bij hun vader. Doordeweeks eten ze daar ook af en toe.
En ikzelf, ja ik kan alleen maar heel gelukkig zijn. Op Bevrijdingsdag heb ik de vrijheid gevierd met de kinderen, dat was ook wel echt een kantel moment, vanaf toen kan ik echt weer genieten van de mooie dingen in het leven. In de zomer zijn we ruim 2 weken met ons drieën op vakantie geweest naar Oostenrijk, met Gymkhana ben ik over het hele seizoen 3e van mijn klasse geworden en inmiddels heb ik ook een nieuwe vriend. :love:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11566

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Okt 2018 20:44

Re: Hoe gaat het met...?

Wat een heftige maar wel goede update. Wat leuk dat je een nieuwe vriend hebt.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Okt 2018 08:02

Re: Hoe gaat het met...?

Wat heb je veel voor je kiezen gehad de afgelopen jaar. Maar zo te lezen was een een grote hobbel maar wel eentje die voor iedereen positief uit pakt voor nu. Het is je gegund.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11395

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Okt 2018 13:42

Re: Hoe gaat het met...?

...met B. -ja ik weet alleen haar echte naam- ze heeft meerdere kinderen waaronder L.ise die zo fanatiek aan het turnen was!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers