Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 20 Okt 2018 11:05

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh ik had helemaal over je verjaardag heen gelezen, September. Nog gefeliciteerd!

Mooi je buik Uffe! Hopelijk gaat ze wel goed liggen binnenkort. Mijn baby ligt echt al weken goed.
Leuk truitje ook!
In principe gebeurt er met een keer te veel suikers niet heel veel, behalve hoge suikers. Dat is niet goed voor de baby, maar een keer kan niet kwaad. (Het is alleen dat ik nu constant net te hoog zit.) Het is alleen dat je niet echt lekker van het taartje kan genieten zonder schuldgevoel.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Okt 2018 13:53

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja dat snap ik wel geloof ik. Net zoiets als ik nu een wijntje zou nemen. Van 1 zal er niets gebeuren maar goed is het niet.

Ja ik hoop ook echt dat ze goed gaat liggen. Nu is het heel duidelijk een hoofdje bovenin. Vandaag trouwens voor het eerst het gevoel dat ze de hik had. Kan dat al?
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 20 Okt 2018 14:09

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Volgens mij kan je dat wel al voelen. Ik voel bij mijn baby ook heel vaak regelmatig getik, ging eer gewoon vanuit dat dat de hik was.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 20 Okt 2018 14:57

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Uffe, mooi bescheiden buikje! Ik zal vanavond de laptop eens aanzetten.
En lekker zo'n weekje rust! Vind t ook niet erg dat mn verlof in de herfstvakantie begon.
Ik hoop voor jou dat ze ook nog draait. Hier lag ze met alle echo's goed, op 1 na hele tijd geleden. Dus heb er wel vertrouwen in. Al geloof ik niet dat ik altijd goed weet wat ik nu voel bewegen. Gisteren met de echo kwam er iets omhoog, dus toen kon ik t meteen vragen haha. Maar of ik nu bij wijze van t kopje of kontje voel..
De hik voel ik dan wel. Maar ook meet omdat ik dat bij zoon heb geleerd van schoonzus haha

September, hoeveel ben je aangekomen dan? Ergens lijkt t wel iets te hebben, geoorloofd cake mogen eten :angel: wel vervelend van je type 1. Hopelijk heb je er na de bevalling wel minder last van. Bevalcentrum klinkt inderdaad goed. En nog gefeliciteerd

Meg, mss een klein puntje taart nemen? Dan blijft de schade nog beetje beperkt.. het lastige met insuline is dat je nog niet altijd weet hoeveel je moet spuiten. Ik had laatst ook een stukje taart, met insuline, maar nog ge hoog. Juist omdat je dat niet vaak pakt weet je niet hoe je er op reageert.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 20 Okt 2018 15:43

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Elro, I know. Maar het voelt wel iets verantwoorder ;)

Mijn dochter wil trouwens echt nooit mijn buik voelen als hij beweegt. Vanmiddag toevallig voor een keer wel. Ging ze keihard op mijn buik zitten drukken. Nou laat maar... haha.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 20 Okt 2018 20:24

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

hier nog een foto, is van vorige week
Afbeelding
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 21 Okt 2018 08:47

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Mooie buik hoor, Elro!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Okt 2018 09:16

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Mooie buik Elro! Ik weet dat F. heel veel de hik had maar dacht dat dat later was. Tot een vriendin gister zei maar je bent ook al 32 weken nu hè. Oh ja haha!

Meg F. Zegt dat de baby niet mag schoppen als ze het voelt haha. Vanochtend ging ze even op m'n buik liggen en zei ze heb je lekker geslapen zusje. Dat vond ik zo lief!

We hebben trouwens weer lekker uitgeslapen, F. kwam pas om 9 uur. Wat een genot haha!
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 21 Okt 2018 10:52

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hier heeft dochter fases van willen voelen. Zo een paar keer per dag, zo een paar dagen niet.
De meiden van vriend hebben er trouwens heel weinig op gereageerd. Tot afgelopen weekend, meerdere malen voelen en zelfs kusjes geven op mn buik.had de oudste eens een keer laten drukken op een plekje, want daar lag de baby met een armpje ofzo en als je er dan op drukte 'schoot' dat weg. Dus iedere keer als ze kwam voelen duwde ze meteen redelijk hard haha.

Lekker uitgeslapen uffe! Hier ook pas om 8 uur wakker geworden. Kids vermaken zich prima op hun eigen kamer alleen. Alleen jammer dat ik vannacht paar uur wakker heb gelegen :thumbdown:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 21 Okt 2018 15:09

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh wat heerlijk dat uitslapen. Dochter was om 6 uur wakker. En als we zeggen dat ze haar haar kamer moet, dan doet ze dat wel. Maar ging vanaf daar de hele tijd om 'papa' roepen.

Vinden de dochters van je vriend het wel leuk dat ze er een zusje bij krijgen, Elro?
Zijn jullie kindjes echt als broertjes en zusjes met elkaar?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Okt 2018 19:46

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Dat wakker liggen herken ik ook wel hoor Elro. Als ik ben wezen plassen lig ik zo een half uur wakker.

Meg 6 uur is wel vroeg zeg! Als F. zo vroeg wakker is slaapt ze bij ons nog wel even verder meestal.

Ik lag om half 1 alweer op bed. Viel weer bijna flauw en voelde me daarna zo naar. Tot half 3 op bed gelegen. Wel even naar de verjaardag geweest maar niet blijven eten.

F. had echt een offday, vanochtend een uur een huilbui en na de verjaardag weer. We hebben haar maar op bed gelegd en ze sliep binnen 1 minuut. Ik merk dat ik die buien heel slecht trek. Ga twijfelen aan m'n moederschap blegh. Hoop maar dat het de vermoeidheid ook bij haar was want dit trek ik geen week.
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 21 Okt 2018 19:49

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Die vinden t wel leuk hoor!. Maar voor hun is t wel anders, omdat ze haar maar om de 2 weken zien. Ik weet ook niet of ze mijn zoon en dochter anders zien. Als in, dochter is hun stiefzus, zoon hun halfbroer.
De jongste van vriend is wel heel erg getrokken naar zoon. Maar dat doet ze ook naar hun andere halfzusje (Dochter van ex). Ingewikkeld he...
Mijn dochter en zoon (dus ook halfbroer/halfzus) trekken wel als echte broer/zus op, maar die zijn dan ook altijd samen.

Vervelend uffe. Hoewel dochter t vanavond ook had. En ik had ook echt geen geduld! En t ging om nog iets kleins ook.. Maar was/ben echt moe. Ik vroeg om 18 uur al aan vriend of t niet al 19 uur was zodat ze naar bed konden;) en toen speelden ze nog lief.
Ga zo ook lekker naar bed!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 21 Okt 2018 19:59

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik zo herkenbaar, Uffe! M. had gisteren een offday en ik werd er he-le-maal kriegel van. Huilen idd. En ik mopper de mopper. En daarna dan balen van jezelf. Ze heeft aankomende week geen psz, dus ook ik hoop dat het een dagje was.
Voel je je nu wel weer beter? Bij F. voelde je je ook zo toch? Was dat na de bevalling meteen weer goed?

En ik snap het helemaal, Elro. Ik kom zelf uit een samengesteld gezin. (Vandaar dat ik het me ook afvroeg. Mijn halfzus met wie ik samenwoonde is dan ook gewoon mijn zus. Mijn halfbroer en halfzus die steeds een weekend kwamen bleven halfbroer en -zus. Ik heb daarna ook nog stiefzussen en -broer gekregen. Ondanks dat het voor anderen altijd heel ingewikkeld was, nam ik de situatie zoals hij was en vond ik het prima.)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 21 Okt 2018 20:09

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja meg, zo is t hier ook. Scheelt ergens ook vast dat ze nog 'jong' zijn. Hun zijn 6 en 8, mijn dochter is 5, dus een hele goede match. En ze waren 2,3 en 5 toen vriend en ik elkaar leerde kennen.
Als mijn dochter een vriendenboekje krijgt zegt ze ook altijd dat ze 1 broer en 2 zussen heeft (heel soms cadeauzussen). Hun 'vergeten' dochter en zoon nog wel eens dan. Ach t is idd zoals t is
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Okt 2018 21:34

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Nou hier lag ze dus om half 7 hoor. Hoop wel dat ze doorslaapt maar dat zien we wel weer. Ben wel blij dat het herkenbaar is voor jullie.

Meg ik voelde mezelf wel weer oké maar net weer heel erg moeten overgeven. Lig nu op bed dus ga proberen te slapen. Bij F. heb ik nog wel lange tijd minder kunnen eten. Woog bij de nacontrole ook maar 60 kilo (voor F meestal rond de 67) dus echt wel ingeleverd. Hoop dat die bloeddruk eens wat stijgt denk dat ik me dan een stuk beter voel.


Morgen gaat F. een dagje naar opa en oma. Man heeft de middag vrij dus gaan we samen even opruimen boven. 's middags controle bij vk dus alles maar eens goed bespreken.
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 22 Okt 2018 19:08

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Alles was goed vanmiddag bij de vk! Gelukkig. Mijn suiker was (niet nuchter) 4.9 dus helemaal niets om me zorgen om te maken. HB is wel gezakt maar nog niet zo erg dat ik er iets mee moet. Ijzerreserves waren juist gestegen dus dat is een goed teken. Stagiaire had mn bloedwaarden verwerkt maar niet helemaal goed gedaan, daarom kon ik het zelf niet zien. Bloeddruk was inderdaad erg laag en daar heeft dat niet lekker voelen echt mee te maken. Baby lag inderdaad nog niet goed maar dat idee had ik al. Over 2 weken liggingsecho en ze mag nog tot 36 weken draaien. Er is in ieder geval wel voldoende vruchtwater om een draaipoging te doen mocht het nodig zijn.

Vandaag lekker op kunnen schieten. Commode helemaal uitgezocht en weggedaan wat er weg kon, kleertjes "vies" in de kast gelegd en de kast verder leeg gehaald. Bakken en andere babyspullen van zolder gehaald dan kan ik dat op mijn gemak gaan schoonmaken enzo. Superfijn dat mn man thuis was en F. er niet was haha.
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Okt 2018 07:51

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn dat alles goed was uffe!
En heerlijk zo'n dagje waarin je vooruit kan met rommelen!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 23 Okt 2018 10:27

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat fijn dat alles goed was bij de vk, Uffe!

Ik moet morgen naar de diabetesverpleegkundige. Ik krijg gewoon insuline. Ben niet ingeloot voor de pillen. Was er wel benieuwd naar, maar vind insuline spuiten ook geen probleem. Weet wat ik kan verwachten.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 23 Okt 2018 11:25

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Jammer dat je niet ingeloot bent, pillen lijken mij fijner dan spuiten haha. Wel fijn dat je het nu krijgt. Geeft misschien iets meer lucht?
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 23 Okt 2018 14:07

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik hoop het. Vorige keer wel. Nu kan ik deze keer sowieso meer eten nog dan de vorige keer hoor. Hoewel ik dat ook niet zeker meer weet omdat de periode er voor nu langer is.
Ik heb even terug gekeken in mijn agenda ik ging wel precies op het zelfde moment starten met insuline.

Nav een ander topic... nemen jullie volledige kraamzorg af? Is jullie man ook vrij? Hoe lang?
Bij ons dochter had ik volledige kraamzorg en was mijn twee weken man thuis. Omdat ik me echt superwoman voelde na de bevalling, vind ik dat vrij veel. Mijn man is niet van het thuis zitten en met iemand extra in huis, voelde hij zich helemaal niet fijn.
Omdat dochter er nu is, hebben we wel gekozen voor volledige kraamzorg. En ik weet natuurlijk ook niet hoe ik me voel. Ik heb wel aangegeven bij mijn man dat hij maar gewoon lekker moet gaan werken in de ochtenden (ofzo) als hij daar behoefte aan heeft.

Een voor degenen met kindjes... waar gaan jullie kindjes heen tijdens de bevalling? M. gaat naar mijn ouders. Mijn stiefvader is sowieso met pensioen, dus ze kan daar altijd terecht. Voor mij voelt dat ook het fijnst en vertrouwdst dat ze daar heen gaat.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 23 Okt 2018 14:44

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik denk wel dat wij volledige kraamzorg afnemen. Man is er ook niet zo enthousiast over maar ik denk dat ik het wel fijn ga vinden. We willen proberen dezelfde als de vorige keer te krijgen maar omdat het natuurlijk rond de kerstperiode is is de vraag of dat gaat lukken. Met kerst heeft ze sowieso vrij dus dan kan het al niet. Mijn man kon er bijvoorbeeld ook niet zo goed tegen dat ze zijn brood ging smeren haha. Hij heeft vorige keer in de kraamweek een salontafel gemaakt. Ben benieuwd wat het dit keer gaat zijn;)

Waar F. heen gaat weet ik nog niet zo goed. Als het in de kerstvakantie is hoop ik dat ze naar mijn ouders kan. Anders kan ze altijd naar schoonouders maar die zijn al wat ouder en ik zie het bijvoorbeeld niet zitten om die mensen uit bed te bellen om haar te komen halen. Wie weet gaat het wel zo snel dat ze gewoon kan blijven slapen;)
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 23 Okt 2018 15:03

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Misschien heb je het al verteld hoor, Uffe, maar als de baby draait wil je in principe thuis bevallen? Of je bedoelt als het zo snel gaat dat je niet naar het zkh gaat?

Hahaha... mijn man zot het ook echt niet leuk vinden als zijn brood wordt gesmeerd. Ik mag dat niet eens doen.
Misschien moet je alvast bedenken wat voor nieuw meubel je wilt hebben en hinten naar je man ;)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Okt 2018 15:06

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hier wel volledige kraamzorg. Hebben we recht op haha.
Vorige keer is vriend 1,5 week thuis geweest, ondanks de kraamhulp thuis. Hij vind dat wel wat ongemakkelijk, vooral omdat ze wel eens dingen doen die hij dan niet nodig vind (kleine wasjes draaien bijv, daar heeft hij zich echt aan geërgerd haha). Hij is heel veel buiten geweest toen;)
Nu hoeft hij aan de ene kant niet per se de eerste week thuis te zijn, maar goed; dochter moet naar school, zoon huppelt hier rond, en dan ik met de baby. Geenn idee hoe dat moet met alleen de kraamhulp. En dan ben ik bij beide bevallingen ook snel weer op de been geweest.

Bij zoon ging dochter in de ochtend naar de bso, en na school was ze bij oma. We hadden zogenaamd een afspraak bij de gyn;) in de hoop dat we om 16 uur konden bellen dat ze naar haar broertjes kon komen kijken (zij wist het die dag wel). Helaas duurde het iets langer en moesten we bellen of ze daar mocht blijven eten omdat we bezig waren met bevallen haha.
Nu 'hoopte ik weer iets et de opvang te regelen en dat oma ze daar gaat halen (voordeel van inleiden en plannen haha), maar mama was slim genoeg te bedenken dat er mogelijk weer een inleiding komt, dus zoon gaat daar heen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 23 Okt 2018 15:13

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja, ik zou graag weer thuis willen bevallen. Heb dit bij F. als heel prettig ervaren. Dus misschien begint het als ze al op bed ligt en kan ze gewoon blijven slapen. Dat is zo in mijn ideale wereld!

Haha Elro jammer hoor dat het niet zo ging als je bedacht had! Wel fijn dat ze nu naar je moeder toe kunnen! Dat is opzich weer een voordeel van inleiden. Allemaal iets makkelijker te plannen.

Ja ik wil nog graag een wandmeubel in de gang...misschien vast eens wat uitzoeken;)
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 23 Okt 2018 18:52

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh ja, die kleine wasjes... Ik heb me al voorgenomen deze keer te zeggen dat ze dat echt niet hoeft te doen. Zo zonde van elektriciteit en water.

Dat is idd voordeel van inleiden. Ik ben op een zaterdag 38 wkn. Ik hoop dat ze dan gewoon beginnen. Vorige keer deden ze het wel in het weekend. Voordeel is dat dan mijn beide ouders thuis zijn en we 's morgens niet met verkeer richting het zkh zitten.

Ik hoop voor je dat het gaat zoals je hoopt, Uffe. Thuisbevallen lijkt mij ook heel fijn, maar kan nu natuurlijk niet. En mijn man wil dat ook niet, vindt dat we te ver van het zkh afwonen. Daarnaast was ik vorige keer heel blij met een ruggenprik, dus toch fijn dat die nu ook in de buurt is ;)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers