Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Sep 2018 11:25

Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

Ok, je leest een toffe, inhoudelijk interessante vacature. Voordat je gaat solliciteren, wat vind je daarnaast nog meer belangrijk aan of voor bij de baan?
L2014 & H2017
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 30 Sep 2018 11:51

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

- Sfeer in het team (maar is bij een sollicitatie lastig te merken van het hele team)
- Uitdaging
- Ontwikkel mogelijkheden
- Aantal uur
- Mogelijkheid tot vast contract
- Locatie werk
<<

Anoniem282

Bericht 30 Sep 2018 12:02

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

Wat mij enthousiast zou maken om te reageren:
- of het een functie is, waarbij ontwikkelingsmogelijkheden zijn (bijscholing/doorgroei)
- de bedrijfscultuur (liever niet te hiërarchisch)
- reisafstand- en reiskostenvergoeding (nu leg ik heel veel bij).
- arbeidsvoorwaarden
- thuiswerk(dag)en bij naderende deadlines/stukken schrijven.

Als ik ben aangenomen:
- sfeer op de werkvloer/collega's. Collega's hoeven geen vrienden te zijn, maar een keer een borrel na werktijd en iets meer te bespreken hebben dan alleen werkgerelateerde zaken tijdens de lunchpauze, vind ik fijner.
- af en toe overwerken vind ik onderdeel van mijn werk, maar bij meer dan een x-aantal uren per maand heb ik het liever uitbetaald dan tijd voor tijd. Eerste beviel me beter. Tijd voor tijd neem je doorgaans maar deels op, omdat daar geen ruimte voor is.
- budget en enige mate van keuzevrijheid in het bezoeken van symposia/congressen.
- flexibiliteit: mogelijkheid om dagen te ruilen als parttimer.
- constructieve vergaderingen i.p.v. drie uur kwijt zijn aan iets wat ook in een uur besproken kon worden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 30 Sep 2018 12:18

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

Aantal uren.
Reisafstand.
Arbeidsvoorwaarden.
Flexibiliteit.
Inderdaad dat je als parttimer indien nodig dagen kan ruilen. Maar ook dat je niet elke dag stipt op een bepaalde tijd hoeft te te beginnen, maar dat je gewoon je uren moet maken op een dag. Of dat je als je een dag wat langer werkt, de volgende dag wat eerder weg kan. Dat daar niet te moeilijk over wordt gedaan. En de flexibiliteit hebben om thuis te kunnen werken. Dit alles alleen als je werk het toe laat hoor, maar het meeste kantoorwerk zou dit toe moeten laten. Eigenlijk wil ik dus graag een werkgever die niet te beheersend is, maar er van uitgaat dat de medewerkers verantwoordelijkheid nemen voor hun uren en werk. Dus werkgevers die uitgaan van een positief mensbeeld. Ik denk dat je daar ook automatisch een betere sfeer door krijgt. En dat vind ik ook een belangrijk aspect, maar inderdaad moeilijk te merken van te voren.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Sep 2018 12:22

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

Ik zit grotendeels op de lijn van Guattari, met als eigen toevoeging:

- vrijheid, zowel in dagindeling als ook in wat ik doe en hoe.
- de waarden en missie van de organisatie moeten aansluiten bij de mijne; ik wil een zinvolle bijdrage leveren door middel van mijn werk.
- ruimte voor eigenheid. Geen uniforme teams.
<<

Anoniem250

Bericht 30 Sep 2018 13:02

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

Caulfield schreef:Ik zit grotendeels op de lijn van Guattari, met als eigen toevoeging:

- vrijheid, zowel in dagindeling als ook in wat ik doe en hoe.
- de waarden en missie van de organisatie moeten aansluiten bij de mijne; ik wil een zinvolle bijdrage leveren door middel van mijn werk.
- ruimte voor eigenheid. Geen uniforme teams.


Dit. En ik wil de kinderen zelf naar school kunnen brengen, dus ik ben niet bereid gebruik te maken van vso. En ik wil niet werken voor een organisatie met veel teamuitjes, borrels en reizen. Ik heb buiten werktijd geen opvang en dus geen tijd voor dat soort dingen.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 30 Sep 2018 14:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Sep 2018 13:13

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

Caulfield schreef:Ik zit grotendeels op de lijn van Guattari, met als eigen toevoeging:

- vrijheid, zowel in dagindeling als ook in wat ik doe en hoe.
- de waarden en missie van de organisatie moeten aansluiten bij de mijne; ik wil een zinvolle bijdrage leveren door middel van mijn werk.
- ruimte voor eigenheid. Geen uniforme teams.


Dit heb ik ook. Alleen duurt het van beleidsontwikkeling tot implementatie soms langer dan ik graag zou zien.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Sep 2018 13:27

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

Oh ja, het ligt er natuurlijk geheel aan wat je functie is, maar ik vind het -als ik eenmaal binnen ben- heel belangrijk dat de functieomschrijving overeenkomt met de praktijk en mij is verteld tijdens de gesprekken vooraf. Ik ben weleens aangenomen voor beleidsontwikkeling- en onderzoek dat moest gaan over onderwerp X en toen ik eenmaal begon deed ik eerst een jaar onderwerp Y, wat ik aanzienlijk minder interessant vond en ook niet was waarop ik had gesolliciteerd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Sep 2018 13:58

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

Wat leuk om jullie uitgebreide reacties te lezen. Het is voor mij nog niet aan de orde, maar wel iets waar ik goed over na wil denken. Er komen zaken voorbij waar ik nog niet aan had gedacht, maar dit is mijn ‘wensen’ lijstje tot nu toe:

- bij voorkeur aan kunnen fietsen, korte reisafstand
- normen en waarden, eigenlijk zoals Caulfield heel treffend omschrijft
- flexibiliteit wat betreft indelen van tijd; ik wil m’n kinderen (ook) niet naar de VSO.
- ontwikkelingsmogelijkheden
- goede interne begeleiding/coaching
L2014 & H2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Sep 2018 14:27

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

Wat Joey en Cauldfield zeggen.

Na meerdere werkgevers gehad te hebben merk je dat er zoveel verschil in is. Ook qua leidinggeven. Vorige was erg puntje precies. Kwam ik daar letterlijk 1 minuut te laat, dan kreeg ik het al te horen. Dat werkt uiteraard averechts want dan is de bereidheid om iets langer door te werken ook 0,0. Nu kan ik beginnen en gaan wanneer ik wil en vertrek ik regelmatig een kwartiertje later na werktijd naar huis. Dit tel ik niet op voor tijd voor tijd of zo...

Wat Joey zegt over positief mensbeeld en zelf verantwoordelijk zijn over je eigen planning/werk is belangrijk. Dat je zelf de vrijheid krijgt om werk in te delen en een nuttige bijdrage kunt leveren aan de organisatie. In mijn geval ontwikkeling van rapportages op financieel gebied.
<<

Anoniem252

Bericht 30 Sep 2018 15:08

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

Reistijd vind ik heel belangrijk, na vijf jaar op 1 uur reizen gewerkt te hebben is 10 min auto nu echt goddelijk. Ik zou niet snel verder weg meer willen werken.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 30 Sep 2018 17:25

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

Collega's
Inhoud baan
Eigen agenda beheren
Reistijd ik doe er nu 20 minuten enkele reis over met de auto, heerlijk!
Werkuren en hoe flexibel dit is

Gelukkig komen al deze facetten terug in mijn huidige baan en heb ik het prima naar mijn zin!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 30 Sep 2018 18:38

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

- Sfeer op de werkvloer. Dit weet je vooraf natuurlijk niet maar ik moet mezelf echt thuisvoelen in een team en aansluiting hebben bij m'n collega's.
- Ruimte voor ontwikkeling. Niet specifiek in eigen functie maar ook kansen binnen het bedrijf.
- Doordeweeks, tussen 8-5 :laughcry:
- Ruimte om functie (deels) zelf in te delen. Ik vind het wel prettig om een vrij terugkerend takenpakket te hebben maar plan m'n werk wel graag zelf in. Maar dynamiek vind ik ook wel leuk. Als er een probleem is, snel kunnen schakelen en het op te lossen.
- Reistijd. Ik doe er nu 30 minuten enkele reis over en dat vind ik prima. Ik heb ook vrij weinig file (afkloppen..)
- Ik vind het belangrijk dat er ruimte is voor feedback eens in de zoveel tijd. Ik werk nu 5 maanden bij mijn werkgever en heb dat nog niet echt gehad, merk wel dat ik daar nu behoefte aan begin te krijgen. Tuurlijk hoor ik wel eens dat het goed gaat of iets een volgende keer misschien iets anders kan aanpakken. Maar plannen op de lange termijn zijn er voor mijn gevoel niet nu.
<<

Anoniem317

Bericht 30 Sep 2018 19:08

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

- doorgroeimogelijkheden, binnen mijn eigen functie of in een andere functie.
- sfeer, collega’s, af en toe ook buiten werktijd iets afspreken.
- eerlijkheid, ik hou van openheid.
- reistijd, momenteel werk ik op 10 minuten autoafstand/20 minuten fietsafstand. Ik vind het heerlijk. Ik heb nu geen files meer en mis die ook echt niet.
- uren en dagen in overleg. Ik werk momenteel 32 uur in 4 dagen en vind het heerlijk. Vorig jaar was ik de vrijdag vrij en nu ben ik de maandag vrij. Gelukkig kan ik mijn baan alleen doordeweeks tussen 8 uur en 17 uur uitvoeren. Ik wil echt niet in de weekenden of avonden werken.
- visie en missie, bij het bedrijf/de werkplek wil ik een goed gevoel hebben. Ik wil achter het bedrijf kunnen staan.
- ruimte om mijn eigen ideeën uit te proberen en mee te denken.
<<

Zero

Bericht 20 Okt 2018 10:51

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

In de volgorde van belangrijkst tot ook nog wel belangrijk :P

- bedrijfscultuur
- salaris
- aantal uren en vrije dagen
- flexibel rooster
- reis afstand


Ik ben weg gegaan bij het vorige bedrijf omdat er geen doorgroeimogelijkheden waren. Toch vind ik dat niet perse een must bij een nieuwe werkgever. Ik heb 3,5 jaar in mijn functie gezeten en als doorgroeien niet kan, dan hop ik wel weer naar een ander bedrijf. Liefst was ik wel gebleven bij het bedrijf waar ik eerst zat, maar als ze daar uberhaupt een functie voor me hadden dan zou ik meer dan een uur reistijd krijgen.

Ik vind bedrijfscultuur belangrijk omdat ik toch 40 uur van de 168 daar zit. (Wow wat zou je lekker veel tijd over hebben als je niet hoefde te slapen :drunken: )

En salaris vind ik nu heel belangrijk (vroeger totaal niet) omdat ik dus niet heb gespaard en wil reizen en etc etc etc
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Okt 2018 11:24

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

Ik ga werken voor m'n rust en om even Kees te zijn ipv mama. Ik wil vaste dagen en een vast rooster, zo kan ik makkelijk plannen en weet iedereen altijd waar hij aan toe is. Sfeer op de werkvloer vind ik erg belangrijk en ik wil graag met m'n collega's door een deur kunnen. Ook moet er wel flexibel met de werktijden / dagen omgegaan kunnen worden. Soms loopt iets anders dan je zou willen en het is dan fijn als je werkgever met je meedenkt. You scratch my back, I scratch yours. Dat principe vind ik belangrijk.
Reistijd vind ik wat minder belangrijk, ik vind het helemaal niet erg om een uur in de auto te zitten, werktijden spelen daar wel een rol in.
Salaris vind ik minder belangrijk maar het moet wel redelijk zijn.
Tot nog toe heb ik dit allemaal gevonden in m'n nieuwe baan.
30-04-2017
<<

Anoniem315

Bericht 20 Okt 2018 12:40

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

- Afwisseling
- Verantwoordelijkheden
- Vertrouwen
- Goede onderlinge contacten
- Feedback
- Ruimte voor ontplooiing en professionalisering
<<

Anoniem284

Bericht 23 Okt 2018 09:32

Re: Wat vind je belangrijk aan je/een baan?

Aantal uur, salaris, flexibiliteit in begintijd en eindtijd, mogelijkheid thuis werken, overige arbeidsvoorwaarden.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers