Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 18 Okt 2018 15:00

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

De suiker test was wel echt goor zeg. Ik heb het bekertje maar in een keer naar binnen gegoten want slokjes was niet te hachelen. En ik kreeg inderdaad een bekertje water mee en dat was alles wat ik mocht drinken 2 uur lang. De nuchtere prik was gewoon een vinger prik en die was 4.9. Als de uitslag niet goed is word ik morgen denk ik wel gebeld door de verloskundige. Ben blij dat ik het gehad heb. Op een lege maag komt het maagzuur zo omhoog dus was ff bikkelen het binnen te houden.
D. 💙14-01-2019💙
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 18 Okt 2018 15:56

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Mooie buik Meg! Ik draag ook meer naar voren dan bij A. Heb ook iets minder vet op mijn buik heb ik het idee dan tijdens mijn vorige zwangerschap. Grootte is denk ik wel te vergelijken.

Fijn dat het achter de rug is JmD met de suikertest! Je nuchtere is in ieder geval goed!
Ik heb dit keer geen suikertest gehad maar vorige keer wel. Vond het drankje meevallen maar op een nuchtere maag werd ik er toch wel een beetje naar van. Mijn suiker was toen ook 17,9 dus misschien voelde ik mij daardoor niet helemaal lekker.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 18 Okt 2018 16:27

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh... verschrikkelijk hè? Ik had ook echt moeite om het binnen te houden. Was zo blij dat het er op zat. Hopelijk is je uitslag goed. Ik kreeg idd de dag erna de uitslag.

Jouw suiker was echt hoog, September!
En thx! Ben je ook minder aangekomen dat je het idee hebt dat er minder vet op je buik zit?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 18 Okt 2018 17:17

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja minder aangekomen. Zit nu op 54,7 kg. Voor de zwangerschap was ik 53. Viel af naar net een paar gram onder de 50 kg. En nu dus naar 54,7 kg.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 18 Okt 2018 17:44

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wow, dat is zeker niet veel!
Ik heb geen idee wat ik ben aangekomen, weet mijn startgewicht ook niet. Maar ben vast veel meer dan jou aangekomen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 18 Okt 2018 18:50

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Mooie buik meg!
Hier ook alleen naar voren, maar dat was beide.
Ben ook alleen bij mn buik aangekomen. Zit nu op plus 5 kilo, ben in t begin maar kilo afgevallen. Was bij zoon en dochter ook maar 6-8 kilo aangekomen (Ok bij dochter de laatste maand 2 kilo afgevallen..)

En qua suikerdrankje, ik mocht nog niet eens een slokje water! Alleen om te spoelen.. maar ik denk dat als de waarde af wijkt je dezelfde dag al wel gebeld was
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 18 Okt 2018 19:48

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik weet niet of er nog verschil in zit of je het evt in een ziekenhuis laat afnemen. Wij hebben hier alleen een prikpost en alle buisjes bloed worden naar een ziekenhuis gebracht nadat de prikpost dicht gaat. Maar ja sowieso zal ik morgen wel wat horen mocht het niet goed zijn maar dat denk ik zelf eigenlijk niet. Alhoewel je een hoge misschien niet altijd zo goed voelt. Minder goed dan een lage waarde in ieder geval.

Ik weet niet wat ik nu aangekomen ben. Vorige maand was het 2 kilo totaal. Maar ik moet volgende week weer naar de verlos. De aspirine slikken gaat ook prima. Geen bijwerkingen oid ervan.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 18 Okt 2018 20:18

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

De grens van de waarde ligt best laag, die zal je zelf niet voelen. Ik iig niet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Okt 2018 08:56

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Net groeiecho gehad, truuske buigt lichtelijk af naar beneden op de grafiek. Loopt nu ipv 2 weken nu 1,5 week voor. Ben benieuwd of dat komt door t meer/sneller insuline gebruik.. vergeten te vragen, dus net poli gebeld maar die konden me daar geen antwoord op geven :(
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 19 Okt 2018 11:38

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Als ik er aan denk zal ik het straks vragen :)
Fijn dat ze iets afgebogen is.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Okt 2018 13:15

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Dat is goed!
(En ik vraag me ook af of t effect heeft op t eerder inleiden of niet)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 19 Okt 2018 14:07

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Nou ook hier gaat de hele mallemolen gestart worden. Mijn waarde was na 2 uur 9.0. Afkapwaarde is 7.8 dus een ruime punt te hoog. Ik zal dus naar de diabetesverpleegkundige en diëtiste moeten en ook gyn en internist.

Bah had zo gehoopt dat het gewoon goed zou zijn. Zeker omdat ze spreekuur hebben tussen 13-14 uur en ik net pas gebeld werd dacht ik dat t wel goed zat. Niet dus.

Excuus voor het ego bericht.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Okt 2018 14:17

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Welkom bij de club justmedaan :thumbdown:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 19 Okt 2018 14:25

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja dank je Elro. Vind het geen leuk clubje haha. Telefoontje ging wel oké maar nu ff emo dipje. Het onbezorgde is er nu wel af voor mijn gevoel.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Okt 2018 14:43

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Balen JustMeDaan, kan je snel terecht in het ziekenhuis?

Elro fijn dat ze nu weer iets naar beneden afgebogen is en dat het allemaal goed was.

Meg mooie buik! Mijn buik is echt wel een stukje kleiner maar wel groter dan bij F. Hoop dat de groeiecho van jullie mannetje ook goed is!

Ik moet zeggen dat ik door jullie suikerverhalen wel heel benieuwd ben naar mijn suiker van afgelopen keer prikken. Zo stom dat ik het in dat portaal niet kan vinden. Maandag controle dus dan weet ik het.

Hier lekker vakantie.. Weekje lekker bijkomen. Ik vroeg F. of ze wat wilde gaan doen met mama en toen zei ze jaaaa cakejes bakken. Nou dat kunnen we regelen haha
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Okt 2018 14:47

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

September vervelend he geen duidelijkheid over je vervanging. Ik word er onrustig van merk ik zelf. Als ik weet dat ik een goede vervanger heb kan ik het denk ik beter loslaten. Nu blijf ik een beetje dingen printen en in mappen stoppen die hij/zij dan kan gebruiken. Nieuwe methode dus moeten er nieuwe toetsen gemaakt worden dat benik gewoon ook allemaal aan het doen terwijl dat niet perse nodig hoeft te zijn.

Filet mis ik totaal niet, koop ik ook gewoon wel voor mijn man,wel heb ik een keer zin in carpaccio. Ik kan goed zonder maar als ik het een ander zie eten heb ik er best wel zin in. Denk dat ik dus een broodje carpaccio wil na de bevalling.
⁠♡♡♡
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 19 Okt 2018 14:54

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Weet ik nog niet uffe. Verlos zou vandaag het verwijs/uitslag doorsturen en dan word ik door het ziekenhuis gebeld om de afspraken in te plannen. Internist is meer een geldkwestie/formaliteit dan nodig want zonder de internist gaat de zorgverzekering niks vergoeden. Bureaucratie.
En dat zal dan eerst zoals de rest dieet/eetpatroon worden en als dat niet helpt dan insuline spuiten.

Dan komt meteen de vraag bij me op: wat doen degene met diabetes hier na de geboorte? Ik lees over eventueel bijvoeden. Gaat dat via infuus wat ik lees of met kv? En wat als je niet wilt met kv kan het dan met bv of moet je dan wat ik hier eerder eens las preventief kolven tijdens je zwangerschap?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 19 Okt 2018 16:35

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Balen JMD. Apart hoeveel zwangerschapsdiabeten in dit topic zitten.
Wel bijzonder dat je naar de internist moet trouwens. Dat moest ik vorige keer en nu ook pas toen ik aan de insuline ging.
Je vragen over na de geboorte... bij mij en mijn dochter was alles meteen goed, kan daar dus niet op antwoorden. Heb daar van te voren ook niet over nagedacht.
En het is een dikke tegenvaller, maar misschien dat je het gecontroleerd eten wel hall goed over controle kan houden hè?

Sorry Elro, ben niet aan je vragen toegekomen. De groeiecho was in principe prima (hetzelfde als de vorige keer), maar omdat mijn waarden echt op het randje balanceren en om mij iets meer vrijheid te geven, krijg ik toch insuline. De gyn en ik waren het heel snel daarover eens een het voelt ook als een opluchting.
Maandag wordt er contact opgenomen over hoe en wat. Ondertussen mag ik het weekend nadenken of ik mee wil gaan doen aan een studie met pillen (orale antidiabetica). Die pillen worden in het buitenland al met succes gebruikt, maar zitten in Nederland nog in de onderzoeksfase. In dat geval hoef ik alleen maar pillen te slikken en niet te spuiten. Ik sta daar wel voor open. De kans dat ik daarvoor word ingeloot is 50%, dus ik zie wel of ik dat krijg of gewoon insuline.
Pillen of insuline, bij mijn ziekenhuis word je sowieso met 38 wkn ingeleid.
Ik mag ook de verloskundige maandag bellen dat ik nu weer onder het zkh val.

Lekker vakantie Uffe! Hebben jullie vandaag al cakejes gebakken of gaan jullie dat in de vakantie doen?
Ga je verder nog wat leuks doen de vakantie of gewoon lekker rustig aan?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Okt 2018 19:35

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Uffe, ook al zo'n madame die bakken leuk vind? Dochter vind koekjes bakken leuk (en lekker haha)

Justmedaan, mijn dochter werd na de bevalling opgenomen ivm lage bloedsuiker. Kreeg toen een sonde. Maja ze dronk na de bevalling ook nauwelijks. Zoon daarentegen dronk meteen goed en zijn waardes waren super. Eigenlijk gek, want bij zoon zat ik aan de insuline en bij dochter niet.
Hoe dat nu is weet ik je woensdag te vertellen. Dan wil ik namelijk ook vragen hoe dat zit. Ik ben niet tegen bijvoeding, maar heb dan liever dat ze dat gewoon bij mij op de kamer krijgt ipv meteen opgenomen worden met een sonde.. Geen idee of t protocol veranderd is, dochter is natuurlijk ook 5 jaar geleden.
Internist is trouwens ook voor stukje verantwoording. Hij werkt 'boven een diabetesverpleegkundige. Ik moest er ook heen, en paar weken na de bevalling ook ter controle.

Meg, fijn dat er een knoop is doorgehakt. Je had t er ook al langer over. Pillen of insuline zou ik niet weten. Fijn dat de baby iig niet meer is gegroeid.

Ik had vandaag toch de diabetesvpk gemaild. Zij zegt dat de laatste weken mijn suiker nog invloed heeft op de groei. Dus dan neem ik maar aan dat dat dus ook betekend dat betere waardes een mindere groei betekent. Al had ze wel liever dat ik voor minder koolhydratren koos, ipv meer koolhydraten met insuline. Waarop ik schreef dat ik vond dat ik al weinig mocht eten (1 snee met melk zit ik al net over de grens) en dus t 'knap' vond dat ik wel 'sneller' insuline pak, en dag was ook goed. Vage reactie..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 19 Okt 2018 20:01

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Duidelijk Elro dank je. Ik ben op zich ook niet echt tegen bijvoeden met kv. Ik heb het ook in huis voor als de bv niet lukt. En zoveel zullen ze niet krijgen denk ik. Sowieso ff navragen inderdaad. Ik zou hem wel zeker bij me willen houden dan ja als dat mogelijk is. En dan zal inderdaad bevallen met 38 weken het wel gaan worden. Of de groei moet meevallen.

Kan zeker dat het met dieet onder controle te houden is. Vond de waarde ook niet enorm hoog. Sowieso alles voor de kleine dus ja het is niet anders. Voor mij gelukkig nog “maar” 14 of misschien maar 12 weken.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 19 Okt 2018 20:28

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Groot gelijk, je antwoord Elro. Je hebt toch ook ergens koolhydraten nodig voor de baby?

En ik had het er wel eerder over, of eigenlijk de gyn, maar eigenlijk sinds deze week heb ik ook zoiets van 'geef het maar'.
En dan echt niet om los te kunnen gaan met eten, maar wel om normaal te kunnen eten zonder schuldgevoel. Bij mij zitten de hoge waarden vooral bij de lunch.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Okt 2018 21:02

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn dat de echo goed was Meg. Voor jezelf een hele geruststelling dat je nu insuline krijgt denk ik. Ben benieuwd of ze je inloten.

Nee vandaag nog niet. Vanmiddag waren we erg moe en hebben we lekker rustig aan gedaan. Komt van de week wel. Maandag ga ik de babykamer leefruimen zodat de babyspullen er weer in kunnen. Donderdag bij Believe op de thee en verder eigenlijk geen plannen. Gewoon lekker rustig aan.
⁠♡♡♡
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 20 Okt 2018 07:54

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat balen jMD! Het zal heel fijn zijn als je het met een aangepast dieet nog kunt redden. Wie weet hoef je alleen maar je eten iets meer over de dag te spreiden? Al met al wel balen! Mijn dochter kreeg na de bevalling een klein maatbekertje met kunstvoeding. Daarna gelijk borstvoeding geprobeerd. Omdat het nog niet hgoed op gang kwam kreeg ze nog een paar keer zo’n bekertje. De dag erna een flesje omdat ze te vroeg kwam en de energie niet had voor de borst. Een sonde doen ze alleen als het drinken echt niet lukt.

Gisteren naar de dietiste geweest. Ze vindt dat ik nog niet genoeg aankom. Ik moet nu toch vaker iets tussendoor gaan pakken en hiervoor dan iets gaan bij spuiten. Ze zegt, pak een plak cake, spuit er 2 eh voor en kijk daarna of die 2 Eh genoeg is geweest en anders moet ik nog wat bijsturen. Zo deed ik het afgelopen dagen ook maar dat was omdat ik jarig was en een taartje wilde eten. Nu kan ik dat dus ‘legaal’ doen.
‘S middags had ik een afspraak bij de internist. Een vorm van type 1 diabetes is het sowieso volgens de internist. Ik blijf ook na de zwangerschap in het ziekenhuis onder behandeling. Dat vond ik toch wel een naar bericnt want ik had nog steeds hoop dat het gewoon weer klaar was na de bevalling.

Ik ga bevallen in het nieuwe bevalcentrum van het ziekenhuis. Vorige keer in een ander zkh onder behandeling geweest. Maar nu krijg ik een kamer waar de baby nooit afgehaald wordt. Zelfs al zou de baby in de couveuse moeten dan kan dat op mijn eigen kamer. Na de bevalling als de baby meer zorg nodig heeft, bv uitzuigen als de longetjes dat nodig hebben gebeurd op max een meter afstand van me. Dat geeft me allemaal wel een fijn gevoel.

Oh en Uffe, geniet van je vakantie! Heerlijk!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 20 Okt 2018 09:13

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh heerlijk zo'n rustig weekje in het vooruitzicht, Uffe. In principe ga je daarna nog drie weken werken dan?

Fijn dat je diëtiste er zo in staat, September. Hopelijk werkt het zo goed voor je.
Aanstaande maandag is mijn man jarig en dan heb ik nog geen insuline, baal daar wel een beetje van, omdat ik nu niet weet of ik taart ga eten. En ik vind het zo lekker, haha. Misschien dat ik maar een koolhydraatarmere versie voor mezelf maak.
Oh dat nieuwe bevalcentrum klinkt heel fijn!

Ik zat te denken... volgens mij hebben we in dit topic zoveel geplande keizersneden en inleidingen dat de baby's waarschijnlijk aardig op volgorde geboren gaan worden. Uffe, jij kan nog een verrassing zijn ;)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Okt 2018 10:46

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

September, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wat vervelend dat het toch wel type 1 blijkt te zijn. Maar wel een verklaring waarom je zo ontzettend hoog zit tijdens je zwangerschappen. Dat bevalcentrum klinkt inderdaad heel fijn. Bijna een soort van thuis zeg maar.
Ga er zeker van genieten!

Meg, het is inderdaad de bedoeling om na de vakantie nog 3 weken te werken. Ik hoop echt dat dat gaat lukken want heb nog genoeg te doen haha! Ja bij mij is het nog normaal allemaal. Ik merk wel dat de baby nog niet goed ligt dus hoop dat ze dat binnenkort maar eens even gaat doen. F. lag tot 34 weken dwars dus ze heeft nog 2 weken, daarna vind ik het mooi en moet ze goed liggen.
Ik ben echt een suikernoob maar wat kan er gebeuren als je maandag dat stukje taart neemt zonder insuline?

Ik heb een foto gemaakt van mijn buik en dan lijkt hij toch weer wat groter dan in het echt :laughcry:
Afbeelding
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers