Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opruimtips gevraagd!

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 19 Okt 2018 09:19

Opruimtips gevraagd!

Ok dit is een beetje een stom probleem, maar goed...

Ik heb een hobby-/werkkamer thuis en het is daar een enorme zooi. Ik heb zoveel spullen en ik wil het graag opruimen, maar ik vind maar geen handig systeem. Ik heb bijvoorbeeld heel veel haakgaren. Verschillende diktes, dus verschillende formaten bollen. En daarbij haaknaalden, vulling, boekjes met patronen en allerlei andere dingen zoals rammeltjes en piepdingen voor erin, oogjes, ringen, kralen, versiersels, en weet ik veel wat. En dat ligt dus nu op tig plekken in mijn kamer. Wat is nu een handig organiseer systeem voor zoiets? En dan is het ook zo dat sommige spullen die ik voor het haken gebruik, ook bij een andere hobby gebruik, dus alles onder 'haken' indelen is ook niet handig.
Verder heb ik ook een naaimachine met toebehoren en een verzameling stofjes, veel papier en karton, teken- en schilder spullen... en dan ook nog werkspullen, boeken en mappen en mijn privé administratie.

Iemand die op afstand tips voor me heeft?
december 2016
juli 2019
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 19 Okt 2018 09:44

Re: Opruimtips gevraagd!

Ik heb gegoogled op hobby kamer opruimen en krijg best wat leuke handige voorbeelden.



Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 19 Okt 2018 09:58

Re: Opruimtips gevraagd!

1 kast met genoeg lades en daar gesorteerd op 'hobby' alles in doen. Ik gebruik ook wel eens iets voor een andere hobby, maar weet precies wat in welke lade ligt, dus het is zo gevonden.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 19 Okt 2018 10:35

Re: Opruimtips gevraagd!

Ik lees mee! Ik deel de hobbykamer met vriend en die klaagt regelmatig over de zooi. Ik zit er veel vaker dan hem, want hij heeft de garage ook nog.

Stoffen heb ik 2 planken voor in een oude kledingkast. Kleinere lapjes die niet meer op te vouwen zijn in een bak.

Naai en lockmachine staan op een hoekbureau en daarboven krijg ik 2 plankjes. Daar wil ik nog bakken neerzetten.

Knoopjes zitten nu in mijn naaidoos, samen met gereedschap, maar daar zoek ik nog een handig systeem voor. Denk aan zo'n scroefjesbak, maar kan ook zelf wat maken.

Garens heb ik een curver bak voor. Die zit ook gewoon vol, met lockgaren tikt dat goed aan.

Haken doe ik tegenwoordig ook en dat slingert nu overal. Wil dat eigenlijk allemaal in een bak gaan gooien en een klein mandje beneden. Want van haken vind ik fijn dat het overal kan.

Patronen zijn drama hier. Meestal print ik die gewoon opnieuw uit. Ik heb Insteekhoezen gekocht, maar dat is hem niet.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 19 Okt 2018 11:25

Re: Opruimtips gevraagd!

Ik heb zelf een heel oude vintage kast met 2 gedeeltes waar planken boven elkaar zitten, 3 ruime lades en een stukje open (nou ja, achter glas). Even zo snel geen foto bij de hand, ik typ dit in mijn pauze. Maar in de lades heb ik mijn bolletjes wol en alle kleurpotloden etc. Op de planken heb ik hobbyboeken, stofjes en papiertjes (en de administratie, die er nog net bij paste haha).

Mijn moeder heeft de bekende Kallax vakkenkast van Ikea. Daarin kun je manden schuiven voor de bollen wol (dat heeft zij ook) maar je kunt ook lades of deurtjes monteren of vakken op laten. Dat is ook wel handig voor alle hobbyspullen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 19 Okt 2018 13:13

Re: Opruimtips gevraagd!

Ik kijk hier even mee, heb hetzelfde. Maar ik ben ook vaak dingen kwijt, wat erg zonde is natuurlijk.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 19 Okt 2018 14:32

Re: Opruimtips gevraagd!

Ik zou de hele kamer moeten behangen met zo'n peg-board als ik alles daarop kwijt wil :palm: thanks voor het meedenken zover!
december 2016
juli 2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Okt 2018 15:00

Re: Opruimtips gevraagd!

Ik heb al dat soort spullen in plastic bakken in een kast staan. Nu zat er een vaste kast in die kamer anders hadden we er denk ik een kast voor gekocht.
⁠♡♡♡

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers