Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen in Twente?

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 17 Okt 2018 11:03

Wat te doen in Twente?

Volgende week donderdag, als het hier in het Noorden herfstvakantie is, gaan we met de kinderen (6 en 8) een nachtje naar Erfgoed Bossem http://www.bossem.nl/ in Lattrop-Breklenkamp, kent iemand dat?
We verblijven daar in een "boerderij kamer" en zullen 's avonds aanschuiven bij "Martin's Tafel".
Op vrijdag staat een bezoekje aan de dierentuin in Nordhorn (D) gepland maar nu zoeken we in de omgeving nog een leuk uitje/bezienswaardigheid/activiteit voor donderdag(middag). Ook ideeën voor een extra overnachting van vrijdag op zaterdag zijn welkom.

Wie is er bekend in de omgeving? En wat moeten we echt doen, zien, bezoeken?? Tell me all…. :angel:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 17 Okt 2018 11:44

Re: Wat te doen in Twente?

Ik woon enigszins in de buurt, maar ken die locatie niet.
Qua uitjes daar in de buurt is Ootmarsum wel een aanrader, leuk dorpje. En de sterrenwacht in Lattrop, maar weet niet of die open is. Oldenzaal was ook altijd wel leuk, maar ik geloof dat daar niet zoveel winkels meer zijn. Ikea in Hengelo is bij slecht weer ook een optie en als je echt wilt shoppen zou ik naar Enschede rijden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Okt 2018 11:48

Re: Wat te doen in Twente?

Ooh Erfgoed Bossem is zooo mooi! Echt de fijnste en mooiste groepsaccommodatie die ik ooit tegen ben gekomen in Nederland. Ik ben daar vorig jaar een weekendje geweest met een grote groep. En het eten was ook zo lekker.

Daar vlakbij zit een sterrenwacht waar je naar toe kan lopen. Je kunt daar een tour doen en voor kinderen is er een kinderactiviteit. (misschien alleen voor groepen maar kijk maar even, ook de tour was leuk voor kinderen)
https://www.cosmossterrenwacht.nl
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 17 Okt 2018 11:57

Re: Wat te doen in Twente?

Klimbos Rutbeek in Enschede is ook leuk.
Wandelen in natuurgebied Springendal. Ootmarsum en Vasse zijn leuke dorpjes.
Winkelen in Enschede inderdaad.

uhhmm ik denk nog even verder.
2016
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Okt 2018 12:03

Re: Wat te doen in Twente?

De Waarbeek in Hengelo?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 17 Okt 2018 12:08

Re: Wat te doen in Twente?

https://www.geheimoverdegrens.nl/uitstapjes/

Kijk eens op deze site. Ik kom bij Geheim over de grens altijd wel leuke dingen tegen

Ootmarsum is inderdaad erg leuk en veelzijdig. Leuke winkels, gezellige restaurants, mooie musea en gewoon leuk om even rond te lopen.

evt Bad Bentheim, kasteel en zo. Ik vind het zelf altijd wat tegenvallen als ik er ben maar veel mensen vinden dit echt de moeite waard.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem244

Bericht 17 Okt 2018 12:49

Re: Wat te doen in Twente?

Nordhorn is een leuk dierenparkje :-)

De waarbeek in Hengelo

De aller lekkerste pannenkoeken kan je eten bij ‘t pannekoekhuis borne (mocht je toch nog iets zoeken qua eten)
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 17 Okt 2018 12:50

Re: Wat te doen in Twente?

Ooo jongens, bedankt voor de tips! Hier heb ik zeker wat aan!
Kasteel Bad Bentheim vonden wij de laatste keer wat tegenvallen, maar dat was dan ook in januari dus heel BB was echt uitgestorven.
Onze accommodatie ligt naast Ootmarsum dus dat lijkt me ook gezellig, en inderdaad de sterrenwacht Marin, bedankt! Zal onze oudste leuk vinden!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem244

Bericht 17 Okt 2018 13:57

Re: Wat te doen in Twente?

Ootmarsum is een gezellig dorpje
Het bier van othmar komt daar vandaan en is erg lekker ;-) (als je van bier houdt)
Het rauchbier van hun is het favo biertje van m’n vriend
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 17 Okt 2018 16:11

Re: Wat te doen in Twente?

Radler schreef:Ootmarsum is een gezellig dorpje
Het bier van othmar komt daar vandaan en is erg lekker ;-) (als je van bier houdt)
Het rauchbier van hun is het favo biertje van m’n vriend


Ooo leuk, mijn man houdt wel erg van bier, ik ben meer van de wijn maar af en toe een biertje lust ik ook wel. Als het weer het toelaat pakken we vast gezellig een terrasje/kroegje :P
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 18 Okt 2018 21:20

Re: Wat te doen in Twente?

Ootmarsum is erg leuk idd. Het theehuis Vasse is ook een aanrader.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 18 Okt 2018 22:09

Re: Wat te doen in Twente?

Wat leuk dat je daar gaat logeren! Ik woon er in de buurt en ken het gezin vanuit mijn voormalige baan. Jullie zullen je vast heel welkom voelen daar!

Er zijn al een heleboel leuke tips gegeven. Met kinderen zou ik inderdaad de sterrenwacht aanraden. Verder het Othmar bier in Ootmarsum (ook een bezoekje aan de brouwerij is een aanrader, maar misschien wat minder leuk met kids). Ootmarsum zelf is ook wel een leuk stadje om even door heen te lopen, maar niet heel bijzonder vind ik zelf.
Bij mooi weer is het voor de kids ook leuk om te spelen bij de Morskieft. Qua natuur en wandelen is het Springendal/Vasse prachtig. Of het klimbos Avatarz in Oldenzaal. Ook het zwembad in Uelsen is leuk bij slechter weer.
Verwacht trouwens niet te veel van Tierpark Nordhorn. Het is vrij kleinschalig en met een paar uurtjes ben je er wel doorheen en vrij veel kleine diersoorten. Ik vind het perfect met kleine kinderen, maar ik denk dat de wat grotere kinderen het sneller saai vinden.

Oldenzaal heeft wel een breed assortiment aan winkels en terrassen. Net wat kleiner en gemoedelijker dan Hengelo en Enschede. Maar net wat je zoekt.

Veel plezier in ieder geval! Kom je je ervaring na je vakantie ook vertellen?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 19 Okt 2018 07:32

Re: Wat te doen in Twente?

Ysa schreef:Wat leuk dat je daar gaat logeren! Ik woon er in de buurt en ken het gezin vanuit mijn voormalige baan. Jullie zullen je vast heel welkom voelen daar!

Er zijn al een heleboel leuke tips gegeven. Met kinderen zou ik inderdaad de sterrenwacht aanraden. Verder het Othmar bier in Ootmarsum (ook een bezoekje aan de brouwerij is een aanrader, maar misschien wat minder leuk met kids). Ootmarsum zelf is ook wel een leuk stadje om even door heen te lopen, maar niet heel bijzonder vind ik zelf.
Bij mooi weer is het voor de kids ook leuk om te spelen bij de Morskieft. Qua natuur en wandelen is het Springendal/Vasse prachtig. Of het klimbos Avatarz in Oldenzaal. Ook het zwembad in Uelsen is leuk bij slechter weer.
Verwacht trouwens niet te veel van Tierpark Nordhorn. Het is vrij kleinschalig en met een paar uurtjes ben je er wel doorheen en vrij veel kleine diersoorten. Ik vind het perfect met kleine kinderen, maar ik denk dat de wat grotere kinderen het sneller saai vinden.

Oldenzaal heeft wel een breed assortiment aan winkels en terrassen. Net wat kleiner en gemoedelijker dan Hengelo en Enschede. Maar net wat je zoekt.

Veel plezier in ieder geval! Kom je je ervaring na je vakantie ook vertellen?


Wat leuk, bedankt voor je tips Ysa! Hier kunnen we zeker wel wat mee. We hebben er erg veel zin in, ben erg benieuwd naar de boerderij en de omgeving en benieuwd hoe onze meisjes het zullen vinden.
We zijn 6 jaar geleden eens in Tierpark Nordhorn geweest en vonden het toen wel heel erg leuk met onze dreumes en baby, we wachten het af wat ze er van zullen vinden. Kom vast wel goed...

We blijven trouwens maar één nachtje, dat is achteraf misschien wel jammer...

Ik kom zeker vertellen hoe we het hebben gehad!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem328

Bericht 19 Okt 2018 10:19

Re: Wat te doen in Twente?

Goede tips!!
Trouwens in Vasse zit een pannenkoekenrestaurant. Watermolen Bels. Daar vind je écht de allerlekkerste pannenkoeken.
Klimbos in Oldenzaal is inderdaad supertof!
<<

Anoniem244

Bericht 19 Okt 2018 12:37

Re: Wat te doen in Twente?

Olijfje, dat is onmogelijk... die zit namelijk al in Borne :-p

Hier vinden de kinderen van vriend (5 en 7) Nordhorn nog altijd erg leuk... die kunnen zich gerust de hele dag in de speeltuin vermaken ;-)
en dat gedeelte met de vogels (voeren) is ook erg leuk :-)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Okt 2018 19:40

Re: Wat te doen in Twente?

Nu gaan wij zondag maar Tierpark Nordhorn haha
Vorig jaar rond deze tijd ook geweest.
Door dit topic dacht ik: Oja, ook weer eens tijd!
2016

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron