Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie hier is ondernemer?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Okt 2018 12:42

Re: Wie hier is ondernemer?

Ik wil even kwijt dat ik het zo leuk vind dat ik zoveel publiciteit heb gehad door die grote opdracht. Vorige week stond er al een foto van mij in de Elsevier en vandaag staat mijn foto in het Eindhovens Dagblad (bruidspaar komt daar vandaar). Lokale krant (en niet mijn regio), maar toch. Keurig met naamsvermelding.

Agnes, hoe gaat het met jou nu na de eerste periode? Begint het al een beetje binnen te komen qua opdrachten?
Let's discover the world together.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 09 Okt 2018 16:55

Re: Wie hier is ondernemer?

Super tof Marin!

Jaa, door de social deal actie zit ik voor deze maand goed gevuld! Heb daar ook een grote opdracht (tot nu toe) uitgehaald. Ik heb natuurlijk geen studio, dus ik denk dat de meesten toch wachten op zon-zeker-weer ofzo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Okt 2018 07:27

Re: Wie hier is ondernemer?

Wat fijn dat het zo goed gaat. Kan je mooi veel ervaring opdoen en daarna je prijzen omhoog gooien.
Let's discover the world together.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 17 Okt 2018 17:38

Re: Wie hier is ondernemer?

Ik ga voor volgend jaar ook flink wat veranderen. En mijn prijzen omhoog gooien. Heb afgelopen weekend een super workshop gehad en ben flink geïnspireerd. Nu dus flink aan de bak daarmee. Maar er liggen nog 4 reportages op me te wachten om te bewerken...
oh, en mijn kwartaal aangifte. Maar het is zo druk thuis momenteel dat ik daar nog niet aan toe ben gekomen.
22112014 / 10042019
<<

Anoniem249

Bericht 17 Okt 2018 17:56

Re: Wie hier is ondernemer?

Cotton schreef:
Claire**** schreef:Oh echt? Dat wist ik niet! Mijn accountant trekt het altijd van m'n te betalen BTW af, waardoor ik minder hoef te betalen. Dus zelfs als je 0 inkomsten maakt kun je alsnog de BTW van aankopen terug krijgen. Dat is ook een handige truc!

Jup. Gelukkig wel.

Deze week de eerste keer BTW aangifte doen voor m'n vriend. Hij is alweer een kwartaal ZZPer :D
Is wel een beetje een gekke regeling. Dan kan toch iedere malloot zichzelf inschrijven bij de KVK en allemaal spullen aanschaffen zodat je geld terug krijgt? Daar zullen wel weer regeltjes aan vastzitten, maar toch vind ik het een gekke regeling.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 17 Okt 2018 18:01

Re: Wie hier is ondernemer?

De belastingdienst checkt dat echt wel hoor ;)
<<

Anoniem249

Bericht 17 Okt 2018 18:02

Re: Wie hier is ondernemer?

Maar wat checken ze dan? Dat je meer BTW hebt verdient dan dat je als kosten hebt opgevoerd? Ik bedoel wat is dan de minimale winst die je moet hebben om welke maximale kosten te mogen opvoeren?
Ik snap wel dat ze iets checken, mag het hopen zelfs, maar wat is dan de regel?
<<

Anoniem304

Bericht 17 Okt 2018 18:18

Re: Wie hier is ondernemer?

Claire**** schreef:
Cotton schreef:
Claire**** schreef:Oh echt? Dat wist ik niet! Mijn accountant trekt het altijd van m'n te betalen BTW af, waardoor ik minder hoef te betalen. Dus zelfs als je 0 inkomsten maakt kun je alsnog de BTW van aankopen terug krijgen. Dat is ook een handige truc!

Jup. Gelukkig wel.

Deze week de eerste keer BTW aangifte doen voor m'n vriend. Hij is alweer een kwartaal ZZPer :D
Is wel een beetje een gekke regeling. Dan kan toch iedere malloot zichzelf inschrijven bij de KVK en allemaal spullen aanschaffen zodat je geld terug krijgt? Daar zullen wel weer regeltjes aan vastzitten, maar toch vind ik het een gekke regeling.

Mja. Iedere malloot schrijft zich tegenwoordig toch ook in?

Je krijgt natuurlijk alleen de btw terug, dus de rest betaal je wel zelf. Als je geen geld hebt, kan je ook niks kopen. Het is niet ineens gratis. Het houdt natuurlijk een keer op.

Maar ja. In principe kan iedere malloot zich inschrijven. Mijn vriend doet het naast zijn werk, maar hij zet wel aardig wat om, waarvan hij dan weer een deel investeert om idd niet te veel btw te hoeven betalen of IB volgend jaar. Als hij een kwartaal veel duur gereedschap koopt en weinig klussen heeft dan zou hij zomaar btw kunnen terugkrijgen ipv te hoeven betalen.

En de spullen die je koopt moeten uiteraard te maken hebben met je bedrijf. Je kan niet de Intertoys leeghalen en btw daarvan terugkrijgen als je timmerman bent.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 17 Okt 2018 19:19

Re: Wie hier is ondernemer?

Ze controleren dat wel hoor, mijn vriend had pas veel geïnvesteerd waardoor hij meer btw terugkreeg dan normaal. Er kwam toen een brief van de belastingdienst dat hij de 10 facturen met het hoogste btw bedrag op moest sturen als bewijs.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Okt 2018 13:17

Re: Wie hier is ondernemer?

Cotton schreef:Mja. Iedere malloot schrijft zich tegenwoordig toch ook in?


Op zich beter zo, dan dat ze zwart verdienen toch?

Enfin, mijn belastingaangifte is ook weer gedaan. En nog één grote opdracht afmaken en dan ben ik weer klaar met het grote werk voor 't jaar, alleen nog wat kleinere shoots op de planning.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Okt 2018 13:23

Re: Wie hier is ondernemer?

Ik heb dat ook nooit gedaan hoor, aankopen afgetrokken van de belasting. Ik maakte amper winst, hoefde daardoor nooit BTW af te dragen en vond dus zelf al niet dat ik er recht op had, en ik wilde niet het gevoel hebben dat ik op de een of andere manier iets verplicht was doordat ik gebruik maakte van allerlei voordeeltjes.

Ik ben dus een van die malloten die zich maar heeft ingeschreven zonder dat er echt een noemenswaardig bedrijf uitkwam, ik had toen wel min of meer de hoop dat ik er iets van kon gaan maken, maar ik heb gewoon niet genoeg zakelijk inzicht om eigen baas te zijn. Met schrijven heb ik dat probleem minder, ik heb wel de vrijheid, maar op zakelijk gebied hoef ik vrijwel niks te regelen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 18 Okt 2018 13:42

Re: Wie hier is ondernemer?

Marin schreef:
Cotton schreef:Mja. Iedere malloot schrijft zich tegenwoordig toch ook in?


Op zich beter zo, dan dat ze zwart verdienen toch?

Enfin, mijn belastingaangifte is ook weer gedaan. En nog één grote opdracht afmaken en dan ben ik weer klaar met het grote werk voor 't jaar, alleen nog wat kleinere shoots op de planning.

Mja, ik zei het meer zo van; het is idd zo simpel, haha.
Maar inderdaad beter dan zwart werken.

Ik heb, toen m'n vriend voor zichzelf wilde beginnen, hier in een ander topic nog gevraagd of het echt zo simpel was. BTW aangiftes en andere belastingaangiften etc. zijn m'n werk, maar een eigen bedrijf beginnen had ik geen kaas van gegeten. We zijn toen naar de KVK startersdag geweest en idd; het is echt zo simpel. :ja:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Okt 2018 15:51

Re: Wie hier is ondernemer?

Haha ja qua dit onderdeel wel ja.

Het meest lastige vind ik time management en marketing.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Okt 2018 16:07

Re: Wie hier is ondernemer?

Ik heb voor het eerst te maken met een wanbetaler.. En wel de gene waarvoor ik via dropshipping werkte.
Er staan nog 5 facturen open, waarvan de laatste van 13!!! augustus is.
Ik heb ze ondertussen twee herinneringen gestuurd, waarin ik in de laatste herinnering vermeld heb dat ik genoodzaakt ben te gaan aanmanen als ze niet betalen voor a.s. di.

Ze hebben vorige week vrijdag een mail gestuurd dat het overgemaakt is, maar een week later is er nog geen geld.. Ik laat me niet meer voor de gek houden.
Heb de facturen net ingediend bij DAS.. dan maar op de harde manier. Ben er nu klaar mee.

En het erge is, dat ik nog een dame gevonden heb die voor hun werkt, die wacht ook al sinds 19 september op haar geld.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Okt 2018 17:21

Re: Wie hier is ondernemer?

Wat is dropshipping Lejow?

Echt klote!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Okt 2018 17:53

Re: Wie hier is ondernemer?

Klanten bestellen en betalen bij hen, zij zetten de bestelling naar mij door, ik maak en verstuur vervolgens rechtstreeks naar de klant en uiteindelijk betalen ze mij dan (normaal gesproken :palm: )
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 20 Okt 2018 20:34

Re: Wie hier is ondernemer?

Nog steeds Lejow? :wtf:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Okt 2018 09:08

Re: Wie hier is ondernemer?

Jup.
Nu afwachten of het geld er morgen is, en hoe DAS reageert...
Ik word er zo chagrijnig van. Helemaal nu blijkt dat ik niet de enige ben die zo behandeld wordt door hen.
Ik vraag me serieus af of er wel geld is :/

En wat ook nog steeds een groot probleem is, zijn de 'hobby dames' die gewoon alles maar jatten van een ander.
We zijn nu een groep opgestart tegen een dame, die gewoon letterlijk foto's van andere pagina's haalt en er bij zet dat zij het gemaakt heeft en dat het bij haar te bestellen is.
En wat ze vervolgens zelf maakt is lelijk, schuin, mist complete letters, puntjes op de i etc etc etc..
Je kunt precies zien wat ze gejat heeft en wat van haar zelf is.
Ze maakt na van grote bedrijven in bedrukkingsland, en als ze er op aangesproken wordt zegt ze 'Dat het op internet staat dus je het gewoon mag gebruiken'.
Echt doodvermoeiend.
En daarbij verkoopt ze alles ook nog voor een schijtprijs ook :palm:
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 21 Okt 2018 17:45

Re: Wie hier is ondernemer?

Jezus, dat meen je! Lekker dan... Hopelijk kan DAS wat voor je betekenen. Al heb je zoiets liever niet natuurlijk, maar wat moet dat moet.

Ze zal vast niet de eerste zijn die kopieert? Ik weet natuurlijk niet hoe jij dat doet met je afbeeldingen die je gebruikt? Alleen wel een beetje erg jammer dat ze dan ook nog eens slecht werk aflevert en andermans foto's gebruikt. Dat mag niet... Dat het al op internet staat is kul.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Okt 2018 11:15

Re: Wie hier is ondernemer?

Ja, het ergste wat kan gebeuren is dat ik uiteindelijk de incasso kosten zelf moet betalen, maar dan maar 520 euro ontvangen ipv 620. Dat is beter dan niks!
<<

Anoniem304

Bericht 22 Okt 2018 11:17

Re: Wie hier is ondernemer?

Lejow schreef:Klanten bestellen en betalen bij hen, zij zetten de bestelling naar mij door, ik maak en verstuur vervolgens rechtstreeks naar de klant en uiteindelijk betalen ze mij dan (normaal gesproken :palm: )

Oei, wat een naaierij! :omg:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Okt 2018 11:27

Re: Wie hier is ondernemer?

Cotton schreef:
Lejow schreef:Klanten bestellen en betalen bij hen, zij zetten de bestelling naar mij door, ik maak en verstuur vervolgens rechtstreeks naar de klant en uiteindelijk betalen ze mij dan (normaal gesproken :palm: )

Oei, wat een naaierij! :omg:


Das eh... zacht uitgedrukt.
Ondertussen maandag na 12en, en nog steeds geen geld..
#liar liar pants on fire!!
<<

Anoniem304

Bericht 22 Okt 2018 11:28

Re: Wie hier is ondernemer?

Ja het is zo jammer. Wij hebben op m'n werk ook veel bedrijven die gewoon niet betalen, ook best bekende namen. Dat zulke bedrijven nog bestaan, ik snap er niks van.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 22 Okt 2018 12:08

Re: Wie hier is ondernemer?

Ga je nu een incassobureau inschakelen Lejow?
@ Cotton; ja ongelooflijk he? Ik hoor het via mijn vriend ook vaak (was accountant).
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Okt 2018 05:42

Re: Wie hier is ondernemer?

Heb vrijdag alles doorgestuurd. Gister wilden ze nog wat extra info, dus ik ben benieuwd.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers