Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bucketlist?

<<

Anoniem249

Bericht 14 Okt 2018 08:30

Bucketlist?

Ik zie veel mensen dit woord gebruiken. Heb jij een bucketlist en wat staat daar dan op? Ben je ook van plan er wat mee te doen of heb je het meer om te dromen?
<<

Anoniem248

Bericht 14 Okt 2018 08:38

Re: Bucketlist?

Het enige wat ik echt een bucketlist-dingetje vind, is het noorderlicht zien. Disneyworld in Florida stond er ook op, maar die heb ik twee jaar terug kunnen afstrepen (en gaan we komend jaar waarschijnlijk weer doen). Verder heb ik niet een echte bucketlist.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Okt 2018 08:46

Re: Bucketlist?

Ik heb wel een lijstje van dingen die me heel leuk lijken ooit nog te doen. Ik zou bv graag mooie reizen willen maken als mijn vriend en ik meerdere kinderen hebben. Maar als dat niet gebeurt om welke reden dan ook, ben ik niet teleurgesteld. Voor mij zijn het meer dromen dus, maar niet onhaalbare. Hebben eigenlijk allemaal wel te maken met reizen.
Aan het eind van het jaar bepalen mijn vriend en ik wel altijd een paar kleinere dingen die we graag het komende jaar willen doen. Zoals eten in een sterrenrestaurant, toeristisch dagje in eigen stad, naar Texel of naar een voor ons onbekende stad.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Okt 2018 08:52

Re: Bucketlist?

Nee dat heb ik niet. Er zijn heus wel dingen waarvan ik wel eens zeg dat ik het graag eens zou willen doen of plekken die ik nog graag zou willen bezoeken, maar ik kan het niet echt een bucketlist noemen. Dan maak je er weer gelijk 'moeten' van voor mijn gevoel, en daar houd ik niet zo van.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Okt 2018 08:53

Re: Bucketlist?

Nee dat heb ik niet. Ik heb wel wat specifieke reiswensen in een lijstje opgeschreven. Misschien telt dat ook als bucket list.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 14 Okt 2018 09:22

Re: Bucketlist?

Heb ik op mijn 18e gemaakt. Kwam ‘m laatst weer tegen en kon 3 dingen afstrepen (ontwikkelingswerk, rijbewijs halen en tijdje in het buitenland wonen en werken). Van de iets van 15 á 20 (weet ik even niet precies). Over een tijdje kan ik ook ‘moeder worden’ afstrepen. Ben benieuwd of ik alles ga doen. Staat bijvoorbeeld ook ‘Noord-Korea bezoeken’ op, maar ik betwijfel of ik die waar ga maken, haha.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Okt 2018 09:35

Re: Bucketlist?

Vind sowieso bucketlist heel gek woord haha: emmerlijst.

Maar nee. Ik heb mijn leven omgekeerd geleefd, niks uitgesteld want zo bang vroeg te overlijden en dingen te missen. Dus ik heb het meeste al gedaan. Ik ben me nu vooral zelf aan het ontwikkelen en heb nog genoeg plekken op de aarde die ik dolgraag wil zien of ontdekken (of zelfs buiten aarde) maar ik heb niks wat nu ik perse zou willen doen als ik nu chronisch of levensbedreigend ziek zou worden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 14 Okt 2018 09:38

Re: Bucketlist?

Dat vind ik een mooie gedachte Marsy! Ik zou ook niets meer hoeven doen/zien als ik terminaal ziek zou worden. Ik zou zelfs vrij weinig in m'n leven veranderen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Okt 2018 15:01

Re: Bucketlist?

Hmm nee ik zit even te denken.
Ik heb een dergelijke lijst nooit gehad. Zijn wel een aantal landen die ik graag wil bezoeken.
Maar daar denk ik eigenlijk net zo over als Joey. Er is niets bij wat voor mijn gevoel ''moet''.
2016
<<

Anoniem313

Bericht 14 Okt 2018 15:42

Re: Bucketlist?

Oh, daar heb ik echt helemaal niks mee. Natuurlijk zijn er wel dingen die ik nog weleens zou willen zien of doen of meemaken voordat ik the bucket kick,maar dat is geen vaststaand lijstje en het beïnvloedt ook niet hoe ik m’n leven nu organiseer.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 15 Okt 2018 19:11

Re: Bucketlist?

Nee, die heb ik niet. Ik heb wel een soort wensenlijstje in mijn hoofd (ik wil graag nog eens een eigen huis kopen, en een HBO-opleiding volgen, verschillende landen nog bezoeken etc) maar ik doe ook best nu al dingen die ik graag wil doen dus ik ben best tevreden. Het is ook wel fijn om nog iets te wensen te hebben vind ik.
<<

Anoniem281

Bericht 15 Okt 2018 19:19

Re: Bucketlist?

Ik heb een lijstje van dingen dat ik nog zou willen doen; gewoon omdat 't gaaf is en ik niet op m'n 80ste stram en stroef zit spijt te hebben in een bejaardenwoning. Niet omdat ik ooit 's dood ga.

De dingen die ik wil doen:
- Australië bezoeken
- In meer sterrenrestaurants dineren
.. Oh meer kan ik eigenlijk niet bedenken, terwijl ik meer had, dacht ik. Nouja komt misschien nog.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 15 Okt 2018 19:19

Re: Bucketlist?

Ik heb ook geen bucketlist. Natuurlijk zijn er wel dingen die ik nog graag wil doen/zien, maar ik pas mijn leven er niet op aan.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem250

Bericht 15 Okt 2018 20:15

Re: Bucketlist?

Nee helemaal niet. Ik heb ooit met een studievriend een lijstje gemaakt met dromen die we wilden verwezenlijken. Ik denk dat hij dat lijstje nog wel heeft. Ik wilde heel graag moeder worden en in een huis wonen met een grote boekenkast en weelderige tuin. Dat is best goed gelukt. Maar er zijn ook veel dingen niet gelukt. Ik denk dat er op stond dat ik een periode in New York wilde wonen en werken of studeren. Meer dan een summer school in 2008 is het niet geworden, maar het is al enorm gaaf dat ik dat heb mogen doen. En ik vermoed ook dat ik had gehoopt op een glansrijke academische carrière. En een heel fijn huwelijk. Oh, en er stonden ongetwijfeld ook heel veel mooie en avontuurlijke reizen op. Na, ja niet helemaal gelukt dus. Ik zou de reizen nog wel willen maken, maar ik heb er geen haast mee. En dat ik het (nog) niet heb gedaan staat mijn geluk op dit moment niet in de weg. Ik zou nu zo'n lijst ook niet kunnen maken.
<<

Anoniem271

Bericht 16 Okt 2018 10:47

Re: Bucketlist?

Ik heb er wel ooit 1 geschreven in een oud dagboek. Er zijn nu nog wel dingen die ik graag zou willen doen, maar een echte bucketlist wil ik het niet noemen. Een hoop van die dingen heb ik inmiddels ook al gedaan.
<<

Zero

Bericht 16 Okt 2018 12:02

Re: Bucketlist?

Ik heb er nog een aantal dingen op staan , maar veel ook al af kunnen strepen

- Alle continenten hebben bezocht (ik mis op dit moment alleen Oceanie nog) Ik kan niet echt zeggen dat ik ze echt allemaal goed heb gezien natuurlijk maar verdieping komt later wel.
- Mijn Braziliaanse moeder naar Nederland halen voor een vakantie. Dit is wel iets wat ik eigenlijk niet zie gebeuren want daar heb ik gewoon het geld niet voor.
- rondreis door de VS
<<

Anoniem281

Bericht 16 Okt 2018 15:52

Re: Bucketlist?

Zero, puur uit interesse, wat zou dat kosten dan? Of moet je dan ook een x-aantal euro's op de rekening hebben staan om garant te staan enzo?
<<

Anoniem249

Bericht 16 Okt 2018 18:32

Re: Bucketlist?

Een toeristenvisum kost 60 euro + natuurlijk de vliegkosten.
<<

Zero

Bericht 17 Okt 2018 00:12

Re: Bucketlist?

Ik weet niet of mijn moeder überhaupt een paspoort heeft. Daarnaast inderdaad vliegkosten, maar ook eten en alle uitjes zal ik dan moeten betalen. En ze zal niet alleen willen komen, dus dat alles gaat sowieso keer twee.
Ik heb het ook nog niet echt helemaal uitgezocht omdat het voor mij nu gewoon onhaalbaar is financieel. En om eerlijk te zijn - ik denk dat we hier minimaal spreken van € 1000 per persoon. En dat is dan nog heel karig geschat.
Dat is gewoon niet iets dat ik in mijn eentje kan behappen. Daarnaast wil ik ook gewoon zelf nog meer van de wereld zien en spaar ik daar liever voor eigenlijk...
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 17 Okt 2018 08:01

Re: Bucketlist?

@zero, heb je Antartica al wel gehad van alle continenten? Ik wil ook graag op alle 7 zijn geweest, maar Antartica is wel een dure, helemaal alleen, dus hoop om daar nog eens iemand voor te vinden die mee wil.
Daarnaast moet ik alleen zuid amerika nog, maar die gaat sowieso als Antartica ooit gaat lukken.
<<

Anoniem272

Bericht 17 Okt 2018 14:59

Re: Bucketlist?

Er verdwijnen complete eilandengroepen doordat mensen op hun bucketlist hebben staan om alle continenten af te vliegen, met cruiseschepen te gaan etc. (want milieuvervuilend, aarde warmt op, waterpeil stijgt etc.)

Ik heb soms het idee dat mensen me niet avontuurlijk of zelfs bekrompen vinden omdat ik geen verre reizen wil maken. Maar er is dichtbij huis al zoveel moois te beleven, waarmee je het klimaat niet belast.

(Sorry als ik chagrijnig klink, maar ik heb hier gewoon een heel sterke mening over.)

Mijn bucketlist zou meer zoiets zijn als:
- een marathon rennen
- abseilen van een hoog gebouw samen met mijn zoon
- alle literatuur van mijn man lezen. Nog 7 boekenkasten te gaan...
- echt goede chocoladetaart leren bakken
- wildkamperen met mijn dochter (met mijn zoon al eens gedaan en dat was zo fijn)
- fagot leren spelen
- met de trein door Scandinavië reizen met mijn man
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 17 Okt 2018 15:30

Re: Bucketlist?

Op mijn lijstje staat mijn kinderen een fijne jeugd en een goede basis geven. Dat ze later zeggen: mam, je hebt het goed gedaan.
<<

Anoniem272

Bericht 17 Okt 2018 16:12

Re: Bucketlist?

Ja, ook heel belangrijk :heart:

En echt kunnen genieten van de kleine dingen (een lekker kopje thee, een vlinder in de tuin), want dat doe ik nu veel te weinig.

Maar dat soort dingen zijn lastig af te vinken op een lijstje.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Okt 2018 16:18

Re: Bucketlist?

Ik heb eigenlijk geen bucketlist, ik ben allang tevreden als alles goed loopt in mijn leven, als het goed gaat met mijn gezin, zonder al teveel stress, we fijne dagen met elkaar hebben en ik lekker boeken kan blijven schrijven. Ik heb ook geen landen waar ik per se naartoe wil. Er zijn wel dingen die ik graag zou willen, zoals een echt gesprek voeren met mijn zoon, maar hij gaat steeds beter praten, dus ik heb goede hoop dat dat ooit zal kunnen en dat is ook niet iets bucketlist-achtigs zoals ik het bij anderen zie.

Ik weet nog toen mijn neef terminaal was, sommige mensen om hem heen ook allerlei dingen voor hem verzonnen die ze nog een keer met hem wilde doen, terwijl hij ook juist heel normale dingen wilde. Het meest verdrietige is nog dat hij veel van die heel normale dingen nooit meer heeft gekund.

Sorry, wil niet het topic besomberen.
Maar voor mij niet echt een bucketlist dus.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zero

Bericht 18 Okt 2018 00:28

Re: Bucketlist?

Jorja schreef:@zero, heb je Antartica al wel gehad van alle continenten? Ik wil ook graag op alle 7 zijn geweest, maar Antartica is wel een dure, helemaal alleen, dus hoop om daar nog eens iemand voor te vinden die mee wil.
Daarnaast moet ik alleen zuid amerika nog, maar die gaat sowieso als Antartica ooit gaat lukken.



Nee, eigenlijk tel ik Antarctica in mijn hoofd niet mee. Ik wil eigenlijk naar alle (bewoonde) continenten om cultuur en landschap te zien, bij Antarctica zou dat alleen maar landschap zijn. Dat zou een hele dure reis worden voor een beetje ijs glijden. Maar ja technisch gezien heb ik dan niet op alle continenten gestaan als ik hem over sla, maar daar ga ik mee kunnen leven denk ik.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers