Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 14:32

Bericht 09 Okt 2018 07:42

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Hier ff een heel kort berichtje (moet vanaf mobiel) vanuit het ziekenhuisbed. Onze dochter M.ila is 8 okt. (bij 40+4) geboren! Na wat gutsjes vruchtwater zondag eind vd dag, begonnen de weeen vrij snel. Middernacht in ziekenhuis en om 2.23u is ze geboren. Bevalling verliep vlot en goed, nageboorte niet. Placenta kwam niet los en ben veel bloed verloren. Zijn nu nog in ziekenhuis, maar mag straks proberen te douchen en hopelijk vandaag dan naar huis. Gisteravond nog een bloedtransfusie gehad (en al vanaf de bevalling allerlei andere infusen en katheters) dus de vooruitzichten zijn nu goed. Herstel zal nog wel ff nodig hebben. Dochter doet het heel goed en L is grote trotste broer!
Life is too short to have boring hair.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 09 Okt 2018 08:24

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd met jullie dochter Zomerblond! Hopelijk herstel je vlot en kunnen jullie gauw lekker naar huis.

Meneer de Uil, jammer dat het strippen nog niet gelijk heeft doorgezet. Hopelijk donderdag! Dat is een mooie dag om geboren te worden vind ik!

Pompoen, wat balen van de gekorte kraamzorg. Fijn dat ze de laatste dagen je nog wat extra hebben kunnen ondersteunen. Goed dat de borstvoeding zo lekker gaat! Dat was bij je eerste zoon niet zo toch? En zo heerlijk zo'n mini in de doek. Daar verheug ik me ook al weer op.

Lot, irritant die vragen. Alsof de baby zich daar wat van aan trekt. Hopelijk lukt het je om ook nog wat te genieten van deze dagen 'in afwachting van'.

Ik ben nu bijna 36 weken, verlof is nu echt begonnen heb ik besloten. Ik neem geen klussen meer aan. Afgelopen week heb ik onze kinderwagen helemaal gewassen, hij is weer als nieuw. Vandaag ga ik aan de slag met het wiegje en ledikantje. Volgende week komt mijn vader nog langs om te helpen behangen in de babykamer. Fijn om alles zo langzaamaan in orde te maken. Donderdag mag ik weer op bezoek bij de verloskundige. Ik ben benieuwd hoe de baby dan ligt!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Okt 2018 09:38

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd zomerblond! Mooie naam. Hopelijk herstel je voorspoedig.
<<

Limoen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 27 Jan 2016 19:55

Bericht 09 Okt 2018 10:20

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Zomerblond!
2012 & 2013

Afbeelding
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 09 Okt 2018 12:26

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wauw van harte gefeliciteerd Zomerblond. Heel erg veel geluk samen!
Pompoen wat fijn dat je verlengde kraamzorg hebt gekregen en je nu de stuk rustiger bent. Het is ook echt druk overal met kraamhulp heb ik begrepen. Bij een vriendin die 3 weken geleden bevallen is, werd de hulp op een gegeven moment ook weggeroepen omdat ze bij een bevalling moest zijn. Benieuwd hoe dat hier straks zal gaan.
Mouette, lekker genieten van je verlof! Hopelijk ligt donderdag baby met hoofd naar beneden en beetje ingedaald.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Okt 2018 15:35

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik ben maar even achter de laptop gekropen, dan kan ik tenminste wat langer antwoord geven.

Pompoen: wat fijn dat je nog op de blauwe wolk zit ondanks alle drukte. Hier was het ook erg druk met kraamhulp de afgelopen maanden maar naar verwachting zou dat nu weer over moeten zijn, geen idee of dat ook zo is. Is wel een heel andere ervaring als je maar zo weinig hulp krijgt, ook zo fijn als je kraamhulp de baby even overneemt en je even kunt slapen bijvoorbeeld. En jullie hebben ook nog twee andere kinderen rondlopen plus een heel huishouden. Goed dat je hebt gezegd dat het niet goed ging en goed dat ze dit serieus hebben genomen en je die twee extra dagen hebt gekregen. Ook heel fijn dat de borstvoeding zo goed verloopt en je zoveel steun ervaart van je man. Zo gek dat jij nu al langer dan een week je baby'tje 'hebt'.

Zomerblond: van harte gefeliciteerd met jullie dochter, mooie naam heeft ze gekregen :). Fijn dat de bevalling vlot liep, vervelend van de nageboorte. Ik moet daar ook wel echt even rekening mee gaan houden, denk je dat je het ergste/grootste hebt gehad (de bevalling) maar dan ben je dus nog niet klaar en kan het nog flink tegenvallen. Voel je je al iets beter na de bloedtransfusie? Fijn dat dochter het zo goed doet, hopelijk mogen jullie binnenkort naar huis!

Mouette: fijn dat je nu echt verlof hebt, of neemt in ieder geval. Succes met alle klusjes in de babykamer!

Meneer de Uil: jij bent nog niet bevallen dus, ik denk aan je!

En ik?
Ik heb sinds gisteren lichte menstruatiekrampjes en lichte kramp in mijn benen, niet aan een stuk. Vandaag heb ik al een paar keer wat dikker slijm verloren, net met ini mini spoortje bloed erbij (sorry voor de details, maar hier mag dat toch?). Moet zeggen dat ik het hierdoor ineens wel spannender vind worden (wat ik eigenlijk niet wil). Ik ben vanmiddag lekker naar de kapper geweest en ben er nu officieel klaar voor :wink:.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Okt 2018 10:36

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Er zijn gewoon al drie meiden bevallen :). Hopelijk gaat alles goed met jullie en de baby’s.

MdU: besefte me gisteren nog dat jij het geslacht helemaal nog niet wist, lijkt me zo spannend dan bij de geboorte. Nu heb je een koningskoppel.

Hier sinds maandag wat aan het rommelen, gaat een beetje op en af. Gisteren bijvoorbeeld weer niks aan de hand, lekker op pad geweest. Vanmorgen weer bloedverlies en nu ook weer wat lichte menstruatiepijn. Oh oh, herkent iemand dit?
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 12 Okt 2018 11:24

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Lot, dat had ik de eerste keer ook. En dat heeft wel 2 weken zo aangerommeld. Uiteindelijk is mijn zoon toen met 41+3 geboren, na de tweede keer strippen. Toen had ik al wel 3 cm en was het een fijne en redelijk snelle geboorte, dus al dat gerommel had wel effect gehad!
Hopelijk hoef je niet te lang meer in spanning te zitten.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Okt 2018 11:49

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Dank voor je reactie! Ik had al verwacht dat het nog wel ff kan duren maar zit toch te googelen (moet ik mee stoppen) en dan staat er dat dit kan betekenen dat je binnen een aantal uren of dagen gaat bevallen. Het is ook niet dat ik perse wil bevallen maar deze ‘tekenen’ geven toch wat onrust merk ik. We zullen zien!
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 12 Okt 2018 12:18

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Snap dat het je wat onrustig maakt! Het kan natuurlijk ook wel zijn dat het doorzet, dan zul je vanzelf merken dat de krampjes steeds sterker en regelmatiger worden. Ik wilde je sowieso een hart onder de riem steken door aan te geven dat al dat voorwerk meestal sowieso wel ergens goed voor is, namelijk dat het je 'latente fase' verkort. Zet hem op!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Okt 2018 12:31

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ja thanks! Dat was fijn om te lezen :).
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 15 Okt 2018 12:31

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Meiden, hoe gaat het met jullie?
Lot, heeft het door willen zetten? En voor de anderen alles nog vol te houden? Weinig keus, maar jullie snappen mijn vraag ;)

En hoe gaat het met de al bevallen dames?
Hier gaat het goed. Kan deze keer echt genieten, zo fijn! L doet het goed en S reageert erg goed op hem.
Mijn herstel gaat ook goed al had ik gehoopt wat minder last te hebben van mijn bekken, maar helaas gaat dat nu niet zo snel als bij S. Snel dus maar weer een afspraak inplannen met de fysio.

Benieuwd naar jullie updates!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 15 Okt 2018 13:32

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Lot, ik ben ook benieuwd!

Meneer de Uil, wat fijn dat je je mentaal zoveel beter voelt en er deze keer zo van kan genieten. Fiin dat jullie mannetjehet zo goed doet! En dat S zo'n lieve grote zus is. Balen van je bekken. Hopelijk knapt dat ook snel op.

Hier gaat het eigenlijk prima! Nu bijna 37 weken, behalve de te verwachten dingetjes (maagzuur, vaak plassen, minder goed slapen) voel ik me goed. Heerlijk om verlof te hebben met dit mooie weer. Ik geniet erg van alle vrije tijd die ik nu heb. Vandaag heb ik me maar eens op het geboortekaartje gestort. eind deze week zal ik ook maar eens een vluchtkoffertje klaar zetten mocht het deze keer onverhoopt een tochtje naar het ziekenhuis worden (verwacht ik niet).
Bij de laatste controle lag de baby nu goed! Hopelijk bedenkt hij zich nu niet meer en blijft netjes liggen met z'n hoofd naar beneden. Dan kan m'n man volgende week het bad op gaan halen en komt het opeens echt dichtbij!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Okt 2018 19:47

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Even snel; ja hoor ik ben bevallen! Van een prachtige, gezonde, flinke jongen. Ik kijk terug op een mooie bevalling, zal het nog een keer uittypen. Ondanks dat het een fijne bevalling was blijft het intens natuurlijk, wij zijn nu aan het leren, zorgen en genieten. Ik ben nu al elke dag meer dol op hem :heart:. Hij heet trouwens * (haal ik later wel weg). Nu maar weer naar bed haha.
Laatst gewijzigd door Lot op 17 Okt 2018 18:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 17 Okt 2018 13:16

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ja, wat goed! Gefeliciteerd Lot! Geniet van deze bijzondere tijd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Okt 2018 13:16

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Lot! Wat fijn dat je zo goed op de bevalling terug kijkt. Mooie naam :)
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 17 Okt 2018 13:21

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Jeeeeeeej wat fijn Lot, gefeliciteerd met jullie zoon!! Het is ook zo'n bijzondere ervaring een bevalling. Inderdaad intens, maar prachtig!
Heel erg veel geluk samen!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Okt 2018 15:08

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Jaaaa, gefeliciteerd Lot, mooie naam! En ja, zo’n bevalling blijft je bij, intens, zwaar en zo bijzonder om mee te maken!

Hoe gaat het met de kersverse mama’s tot nu toe?

Hier heb ik het gevoel dat ik langzamerhand weer een beetje op aarde begin te landen. Ik was de afgelopen weken zo ontzettend moe vooral. En ik vergat regelmatig mijn antidepressiva ‘s ochtends in te nemen doordat mijn hele ritme een rommeltje is momenteel en daar had ik dan zo’n last van, op die dagen had ik steevast knallende koppijn, een rotgevoel, heel somber en vreselijk onzeker. Zo zie je maar dat ik die pillen niet voor niets slik. Mijn man heeft nu een pillendoos voor me gekocht en komt ze me nu ‘s ochtends brengen met water. Zo lief en fijn!

Ik merkte dat ik vooral heel onzeker was over de borstvoeding. Bij Lu. gaf ik natuurlijk flesjes gekolfde melk dus kon ik goed zien hoeveel hij dronk. Ik deed dat wel op verzoek, maar Lu. was sowieso een ontzettend rustige tevreden baby. F. is veel pittiger, hij kan echt vreselijk krijsen, hard en hoog. In het begin legde ik hem dan elke keer maar weer aan, dan was hij stil, maar ik had ondertussen wel ongeveer voortdurend mijn baby aan de borst en die kreeg krampjes en verslikte zich en boerde en liet scheten omdat hij zo veel lucht binnen kreeg. Kortom, beetje hobbelig. Inmiddels heb ik door dat F. gewoon graag dichtbij me is, hij valt tijdens een voeding vaak in slaap om vervolgens weer heel boos wakker te worden. Ik leg hem nu meestal niet gelijk meer aan maar probeer hem eerst te troosten met een speen. Beetje tegen mijn gevoel in, maar als hij nog honger heeft dan blijft hij de speen uitspugen en heftig zoeken en anders gaat hij heel snel tevreden liggen sabbelen en valt hij bij me in slaap. Nu zit er ook meer ritme in de voedingen en lijkt hij echt beduidend minder last van krampjes, boeren en scheten te hebben.

Ik kan me er nu ook wat meer aan overgeven dat ik een beetje in dienst van F. sta, dus ik laat hem lekker bij me slapen en ga ondertussen iets doen waar ik zelf zin in heb. Ik wandel regelmatig een flink stuk met hem in de doek of wagen en ik doe hem regelmatig in de doek als ik iets moet doen en mijn handen vrij moet hebben.
Hij wordt ook steeds wakkerder, hij is sowieso al heel helder en alert maar die periodes duren steeds langer en dan ligt hij met grote ogen om zich heen te kijken, naar ons te kijken en te luisteren naar alle geluidjes, zo lief is dat!

Oh hij is wakker (en zet het op een brullen) dus ik ga hem maar gauw uit zijn bedje vissen. Is een zeldzaamheid dat hij in zijn eigen wiegje op zijn eigen kamer slaapt, meestal is het in de draagdoek of op ons en ‘s nachts (gelukkig) in de co-sleeper.
<<

Limoen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 27 Jan 2016 19:55

Bericht 17 Okt 2018 17:48

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Lot! Veel geluk!

Pompoen , fijn dat het steeds wat beter gaat. Lukt het te combineren met je andere twee kinderen?

Hier nog geen baby. Maandag hebben we het over inleiden gehad maar hij lag niet goed om te kunnen worden ingeleid. Wel met zn hoofd naar beneden, maar er ligt nog een plons vruchtwater en een navelstreng voor. Zoals het er nu naar uitziet wordt het toch een keizersnede. Hij werd ook al op 4 kilo geschat. Vrijdag weer controle en dan of inleiding (als hij wel goed ligt) plannen of keizersnede plannen. Als het goed is heb ik dus volgende week een baby.
2012 & 2013

Afbeelding
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 14:32

Bericht 19 Okt 2018 14:25

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ja, gefeliciteerd MdeU en Lot! Fijn dat ze er zijn en alles goed is gegaan.

Ik ben inmiddels (na de bloedtransfusie) weer thuis. Kraamweek zit erop, ze is nu 12 dagen, en alles begint een beetje ritme te krijgen. Ben met vlagen echt behoorlijk moe en dan zit m’n energie level echt onder 0, maar ook dat lijkt al beter dan vorige week. Ook heb ik bijna dagelijks hoofdpijn die met geen mogelijkheid weg gaat en dat icm dat futloze gevoel maakt echt dat ik me soms voel overreden door een sneltrein. Kreeg ook te horen dat dat zeker nog een week of 8 kan duren, omdat in die tijd het donorbloed wordt vervangen door eigen bloed en dan moet je lichaam het zelf weer overnemen. Dus; Hello gezellige futloze decembermaand, haha! Maar het kan per persoon verschillen, dus we wachten af. En in tussentijd moet ik regelmatig m’n hb laten checken om te zien of het beter gaat. Voor nu geldt: niet te veel (willen) doen en genoeg rust nemen. M. doet het gelukkig heel goed, borstvoeding loopt als een tiet ;) en ze wordt meestal maar één keer wakker ‘s nachts. Ze geeft ons in elk geval genoeg ruimte om op adem te komen!
Life is too short to have boring hair.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Okt 2018 19:48

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Hier ook maar weer even een berichtje. Zoon is nu 9 dagen oud, ik ben zo verliefd op hem en heb zo’n fijne maar intense kraamweek gehad, zo’n lieve kraamhulp, familie die over the moon is, zoveel cadeautjes. Zoveel indrukken, bezoekjes, informatie, emoties en slaaptekort. Wauw dit had niemand me kunnen uitleggen. De erste paar nachten kon ik gewoon niet slapen, pure adrenaline. Nu gaat het alweer iets beter, ik slaap in ieder geval tussen de voedingen door. Eerste paar nachten kwam zoon om de 2 uur, was ik wel steeds een uur met hem bezig dus weinig slaap, overdag stuurde de kraamhulp me wel naar bed maar lag ik gewoon met mijn ogen open steeds. Ik geef borstvoeding en melkproductie was eigenlijk meteen op gang (ook al kon zoon toen niet goed aanhappen). We hebben het nu goed onder de knie (zonder tepelhoedje zo fijn!) en heb al genoeg voedingen in de vriezer staan omdat ik zo’n last van stuwing had dus ik kan bij wijze van spreken al op stap binnenkort :wink:. Ik vind het voeden heel mooi en had ook niet gedacht dat het zo goed zou lukken, voor vriend soms wel lastig die kan hem dus niet voeden nu, komt straks wel als hij ook flesjes krijgt. Hij zit alweer boven zijn geboortegewicht en is eigenlijk heel zoet (hij heeft ook niks te klagen natuurlijk). Vandaag voor het eerst ff een klein ommetje gemaakt buiten, ik heb wel last van mijn bekken en merk dat ik echt beter moet eten nu ik borstvoeding geef want ben geregeld trillerig voor het eten en val ook snel af.

Verder zoveel indrukken, consultatiebureau, hielprik, ziekenhuis, bevallen, lichamelijk herstellen, huishouden, zo’n lief kindje ineens in je leven. Elke avond moet ik wel even huilen, van geluk en om te ontladen. Pfieuw.

Hoe gaat het met jullie?

Zomerblond heftig die bloedtransfusie al is het fijn dat het kan natuurlijk! Mijn vriendin heeft dat ook gehad na de bevalling en die omschreef het precies hetzelfde als jij: alsof je bent overreden door een vrachtwagen, heftig hoor! Sterkte en rustig aan!

Hoe gaat het met MdU? Fijn dat je geniet! En pompoen?
Limoen al een baby intussen?
<<

Anoniem284

Bericht 24 Okt 2018 09:09

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Lot!!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Okt 2018 15:06

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Dank je Gympie! Jou had ik al gefeliciteerd toch? :-)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 25 Okt 2018 13:17

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

@Lot, je berichtje klinkt heel fijn, wel druk en wennen zo he. Ik vind het wel herkenbaar, die eerste weken wordt je een beetje geleefd en tegelijk geniet je intens van je kleintje.

@Zomerblond, hopelijk voel je je snel weer wat fitter zeg! Fijn dat de borstvoeding zo goed loopt en dat je maar 1 voeding hoeft te geven ‘s nachts.

@Limoen, ik ben benieuwd hoe het er bij jou nu voor staat.

@MdU, hoe gaat het nu met jou?

@All, hier gaat het helaas wat minder. Lichamelijk gaat het heel goed, ik vloei nog een heel klein beetje maar ik kan weer fietsen, wandelen etc., alleen ik zweet zo snel, heb het heel snel heet, het zweet druipt vaak over mijn rug. Ik ben helemaal geen zweter dus dat is wel gek hoor. Heb regelmatig een drijfnatte rug dus en ik stink nu gewoon af en toe echt, bah! Normaal hoefde ik zelfs bijna geen deo te gebruiken, deed ik wel, maar vergat het ook regelmatig en dat was geen probleem. In de zwangerschap ging ik meer zweten, maar ja het was ook bloedjeheet een groot deel van de tijd.

Verder gaat het mentaal helaas niet zo lekker. Ik voel me steeds een beetje slechter, ik ben moe, heb nergens zin in en voel me erg onzeker en angstig. Helaas voor mij wel dingen die ik herken van mijn eerdere depressies dus ik heb aan de bel getrokken. Gisteren een gesprek gehad met de psychiatrisch verpleegkundige, ik steven inderdaad hard op een depressie af en het lijkt haar geen goed plan om te gaan zitten afwachten dus het was goed dat ik aan de bel trok. Volgende week heb ik weer een afspraak met haar en de psychiater samen om te kijken hoe het gaat en om een plan de campagne te maken over hoe nu verder. Ook gaan we kijken naar mijn medicatie. Ik slik nu de laagste dosering, misschien dat het al dan niet tijdelijk omhoog moet.
Ergens hoop ik dat ze gewoon mijn medicatie omhoog willen doen (en dat dan helpt natuurlijk) want de winter komt er aan en doordat ik flink slaapgebrek heb is mijn veerkracht om er zelf uit te komen ook niet zo groot.
Ondertussen ben ik natuurlijk wel bezig om te kijken hoe ik uit dit cirkeltje kan stappen. Mijn gedachten stopzetten kan ik niet, ik kan wel helpende gedachten bedenken, maar die helpen op het moment ook niet zo erg, dus het zit hem meer in de acties. Het lukt me bijna niet om te ontspannen dus ik probeer nu om F. wat vaker weg te leggen en dan zelf te ontspannen. Heel moeilijk, ook omdat ik gewoon nergens zin in heb, nou ja, in chocoladekoekjes maar verder :palm: .

Met F. gaat het trouwens wel heel goed, alleen hebben we niet echt heel goede nachten, F. is soms erg onrustig, wil niet alleen slapen en wil vaak drinken. Overdag voed ik ongeveer om de 2 soms 3 uur, ‘s nachts wil hij vaak ook wel 3 voedingen, meestal slaapt hij dan 1 deel van de nacht wel goed, het eerste deel of juist het laatste deel. De laatste nachten lijkt het wel rustiger te worden, sowieso hebben we een aardige modus gevonden, mijn man slaapt nu naast hem (co-sleeper) en troost en knuffelt hem als hij onrustig is en ik doe de voedingen. Vannacht heb ik een late voeding om 23.30 u gegevenm, daarna een voeding om 3.30 en daarna om 7.15 u dus dat was heel netjes! Verder is hij steeds helderder en wakkerder, dan ligt hij heel tevreden om zich heen te kijken, zo lief.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Okt 2018 13:36

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

He wat rot Pompoen dat je je zo voelt. Wat goed van je dat je direct in hebt gegrepen. Dat is echt al zo'n belangrijke stap. Sterkte. :hug:
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers